RM250 '98 co było przyczyną zatarcia...
-
Autor tematuseteman
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 312
- Rejestracja: pn, 22 cze 2009, 22:53
- Motocykl: RM 250 '95
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
RM250 '98 co było przyczyną zatarcia...
...tłoka? zrobiona nowa tuleja... tłok WISECO (do żeliwa) spasowany... filtr umyty i nasączony jak należy...
przygoda zaistniała po ok 4 h jazdy przez początkującego ridera... silnik po złożeniu odpalił z trzeciego kopnięcia... wkręcał się zajadle...
mam swoje podejrzenia ale chciałbym skonfrontować poglądy...
przygoda zaistniała po ok 4 h jazdy przez początkującego ridera... silnik po złożeniu odpalił z trzeciego kopnięcia... wkręcał się zajadle...
mam swoje podejrzenia ale chciałbym skonfrontować poglądy...
-
- Mistrz prostej
- Posty: 160
- Rejestracja: czw, 8 paź 2009, 18:25
- Motocykl: CRF250 '10
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: łódzkie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: RM250 '98 co było przyczyną zatarcia...
Moje pierwsze skojarzenie to źle zrobiona tuleja, to znaczy jajowata. Po tłoku widać, że przytarł się w na dwóch przeciwległych stronach (na kierunku gdzie tuleja miała mniejszy wymiar). Ogólnie to dziwna sprawa.
Baseball, basketball, football - all require one ball...off-road require two!
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: RM250 '98 co było przyczyną zatarcia...
Ciężko wróżyć z fusów ale powiedz w tych miejscach na cylindrze gdzie są przetarcia, czy te kanały maja ostre krawędzie czy może sa ładnie obrobione bo cos mi sie wydaje ze to możne być przyczyna zatarcia
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
-
Autor tematuseteman
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 312
- Rejestracja: pn, 22 cze 2009, 22:53
- Motocykl: RM 250 '95
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: RM250 '98 co było przyczyną zatarcia...
marek antczak pisze:Ciężko wróżyć z fusów ale powiedz w tych miejscach na cylindrze gdzie są przetarcia, czy te kanały maja ostre krawędzie czy może sa ładnie obrobione bo cos mi sie wydaje ze to możne być przyczyna zatarcia
w tym sęk że są nieostre... to nie jest pierwsza tuleja robiona u tego człowieka... razem złożony był drugi motocykl i wszystko z nim jest ok...
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 222
- Rejestracja: czw, 20 lis 2008, 22:42
- Motocykl: minimum jeden
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: RM250 '98 co było przyczyną zatarcia...
czy tak wygląda przeciętny tłok z 250 po 4h? jest tak wypalony?
LIDZBARK WARMIŃSKI -
STOLICA MOTOCROSS'u!
STOLICA MOTOCROSS'u!
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 37
- Rejestracja: wt, 17 cze 2008, 21:18
- Motocykl: rm 125 03'
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Smolajny
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: RM250 '98 co było przyczyną zatarcia...
mi również się wydaje ze krawędzie okien mogły być zbyt słabo z fazowanemarek antczak pisze:Ciężko wróżyć z fusów ale powiedz w tych miejscach na cylindrze gdzie są przetarcia, czy te kanały maja ostre krawędzie czy może sa ładnie obrobione bo cos mi sie wydaje ze to możne być przyczyna zatarcia
miałem ostatnio podobny przypadek w CR 125
2t power
-
Autor tematuseteman
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 312
- Rejestracja: pn, 22 cze 2009, 22:53
- Motocykl: RM 250 '95
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: RM250 '98 co było przyczyną zatarcia...
danzel pisze:czy tak wygląda przeciętny tłok z 250 po 4h? jest tak wypalony?
nie wiem czy przeciętny ale ten jest po 4h jazdy i to amatora...
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 222
- Rejestracja: czw, 20 lis 2008, 22:42
- Motocykl: minimum jeden
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: RM250 '98 co było przyczyną zatarcia...
tylko czemu było tarcie nawet na odcinku bez okien
LIDZBARK WARMIŃSKI -
STOLICA MOTOCROSS'u!
STOLICA MOTOCROSS'u!
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: RM250 '98 co było przyczyną zatarcia...
http://obrazki.elektroda.net/39_1322077173.jpg
Zauważ, że zatarcie zaczyna się od krawędzi kanału. Przyjrzyj mu się dobrze, jak zauważysz, że przy krawędzi jest głębsze zatarcie to możesz znaleźć powód.
Mimo, że ostrość zdjęcia nie ustawiła się akurat na to zatarcie to i tak jestem pewien, że okno tego kanału nie zostało stępione.
Zatarcie na przeciwległej stronie może być efektem zatarcia po stronie niestępionego kanału.
Druga opcja to jakiś problem z tuleją.
Zauważ, że zatarcie zaczyna się od krawędzi kanału. Przyjrzyj mu się dobrze, jak zauważysz, że przy krawędzi jest głębsze zatarcie to możesz znaleźć powód.
Mimo, że ostrość zdjęcia nie ustawiła się akurat na to zatarcie to i tak jestem pewien, że okno tego kanału nie zostało stępione.
Zatarcie na przeciwległej stronie może być efektem zatarcia po stronie niestępionego kanału.
Druga opcja to jakiś problem z tuleją.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 58
- Rejestracja: ndz, 7 gru 2008, 14:50
- Motocykl: YZ 250F 2008
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Nowy Targ
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: RM250 '98 co było przyczyną zatarcia...
Cześć
Na zdjęciu wyraźnie widać że zatarcie nastąpiło na zamku pierścienia, Czy oby napewno ten zamek nie zchodzi na tyle w dół żeby spotkać się z tym kanałem dolotowym? Jeżeli takie coś miało by miejsce tzn. że tłok jest źle dobrany..
Pozdrawiam
Na zdjęciu wyraźnie widać że zatarcie nastąpiło na zamku pierścienia, Czy oby napewno ten zamek nie zchodzi na tyle w dół żeby spotkać się z tym kanałem dolotowym? Jeżeli takie coś miało by miejsce tzn. że tłok jest źle dobrany..
Pozdrawiam
-
Autor tematuseteman
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 312
- Rejestracja: pn, 22 cze 2009, 22:53
- Motocykl: RM 250 '95
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: RM250 '98 co było przyczyną zatarcia...
z VIN'u wychodzi ze to rok 1998... tłok zamówiony do rm250w z WISECO do żeliwaG_r_a_c_u_s pisze:Cześć
Na zdjęciu wyraźnie widać że zatarcie nastąpiło na zamku pierścienia, Czy oby napewno ten zamek nie zchodzi na tyle w dół żeby spotkać się z tym kanałem dolotowym? Jeżeli takie coś miało by miejsce tzn. że tłok jest źle dobrany..
Pozdrawiam