RM250 '98 co było przyczyną zatarcia...

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
seteman
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 312
Rejestracja: pn, 22 cze 2009, 22:53
Motocykl: RM 250 '95
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

RM250 '98 co było przyczyną zatarcia...

Post autor: seteman » śr, 23 lis 2011, 20:40

...tłoka? zrobiona nowa tuleja... tłok WISECO (do żeliwa) spasowany... filtr umyty i nasączony jak należy...
przygoda zaistniała po ok 4 h jazdy przez początkującego ridera... silnik po złożeniu odpalił z trzeciego kopnięcia... wkręcał się zajadle...

mam swoje podejrzenia ale chciałbym skonfrontować poglądy...



Awatar użytkownika
mckwadrat89
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 160
Rejestracja: czw, 8 paź 2009, 18:25
Motocykl: CRF250 '10
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: łódzkie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RM250 '98 co było przyczyną zatarcia...

Post autor: mckwadrat89 » śr, 23 lis 2011, 21:03

Moje pierwsze skojarzenie to źle zrobiona tuleja, to znaczy jajowata. Po tłoku widać, że przytarł się w na dwóch przeciwległych stronach (na kierunku gdzie tuleja miała mniejszy wymiar). Ogólnie to dziwna sprawa.
Baseball, basketball, football - all require one ball...off-road require two!

Awatar użytkownika
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RM250 '98 co było przyczyną zatarcia...

Post autor: marek antczak » śr, 23 lis 2011, 21:12

Ciężko wróżyć z fusów ale powiedz w tych miejscach na cylindrze gdzie są przetarcia, czy te kanały maja ostre krawędzie czy może sa ładnie obrobione bo cos mi sie wydaje ze to możne być przyczyna zatarcia :?:

Autor tematu
seteman
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 312
Rejestracja: pn, 22 cze 2009, 22:53
Motocykl: RM 250 '95
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RM250 '98 co było przyczyną zatarcia...

Post autor: seteman » śr, 23 lis 2011, 21:15

marek antczak pisze:Ciężko wróżyć z fusów ale powiedz w tych miejscach na cylindrze gdzie są przetarcia, czy te kanały maja ostre krawędzie czy może sa ładnie obrobione bo cos mi sie wydaje ze to możne być przyczyna zatarcia :?:

w tym sęk że są nieostre... to nie jest pierwsza tuleja robiona u tego człowieka... razem złożony był drugi motocykl i wszystko z nim jest ok...

danzel
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 222
Rejestracja: czw, 20 lis 2008, 22:42
Motocykl: minimum jeden
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: RM250 '98 co było przyczyną zatarcia...

Post autor: danzel » śr, 23 lis 2011, 21:41

czy tak wygląda przeciętny tłok z 250 po 4h? jest tak wypalony?
LIDZBARK WARMIŃSKI -
STOLICA MOTOCROSS'u!

mateuszMX
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 37
Rejestracja: wt, 17 cze 2008, 21:18
Motocykl: rm 125 03'
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Smolajny
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: RM250 '98 co było przyczyną zatarcia...

Post autor: mateuszMX » śr, 23 lis 2011, 21:52

marek antczak pisze:Ciężko wróżyć z fusów ale powiedz w tych miejscach na cylindrze gdzie są przetarcia, czy te kanały maja ostre krawędzie czy może sa ładnie obrobione bo cos mi sie wydaje ze to możne być przyczyna zatarcia :?:
mi również się wydaje ze krawędzie okien mogły być zbyt słabo z fazowane :!:
miałem ostatnio podobny przypadek w CR 125
2t power

Autor tematu
seteman
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 312
Rejestracja: pn, 22 cze 2009, 22:53
Motocykl: RM 250 '95
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RM250 '98 co było przyczyną zatarcia...

Post autor: seteman » śr, 23 lis 2011, 21:55

danzel pisze:czy tak wygląda przeciętny tłok z 250 po 4h? jest tak wypalony?

nie wiem czy przeciętny ale ten jest po 4h jazdy i to amatora...

danzel
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 222
Rejestracja: czw, 20 lis 2008, 22:42
Motocykl: minimum jeden
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: RM250 '98 co było przyczyną zatarcia...

Post autor: danzel » śr, 23 lis 2011, 22:16

tylko czemu było tarcie nawet na odcinku bez okien
LIDZBARK WARMIŃSKI -
STOLICA MOTOCROSS'u!

Autor tematu
seteman
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 312
Rejestracja: pn, 22 cze 2009, 22:53
Motocykl: RM 250 '95
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RM250 '98 co było przyczyną zatarcia...

Post autor: seteman » śr, 23 lis 2011, 22:23

nie wiem... szukam przyczyny...

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: RM250 '98 co było przyczyną zatarcia...

Post autor: Majster128 » śr, 23 lis 2011, 23:33

http://obrazki.elektroda.net/39_1322077173.jpg
Zauważ, że zatarcie zaczyna się od krawędzi kanału. Przyjrzyj mu się dobrze, jak zauważysz, że przy krawędzi jest głębsze zatarcie to możesz znaleźć powód.
Mimo, że ostrość zdjęcia nie ustawiła się akurat na to zatarcie to i tak jestem pewien, że okno tego kanału nie zostało stępione.
Zatarcie na przeciwległej stronie może być efektem zatarcia po stronie niestępionego kanału.
Druga opcja to jakiś problem z tuleją.

G_r_a_c_u_s
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 58
Rejestracja: ndz, 7 gru 2008, 14:50
Motocykl: YZ 250F 2008
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RM250 '98 co było przyczyną zatarcia...

Post autor: G_r_a_c_u_s » czw, 24 lis 2011, 14:14

Cześć

Na zdjęciu wyraźnie widać że zatarcie nastąpiło na zamku pierścienia, Czy oby napewno ten zamek nie zchodzi na tyle w dół żeby spotkać się z tym kanałem dolotowym? Jeżeli takie coś miało by miejsce tzn. że tłok jest źle dobrany..
Pozdrawiam

Autor tematu
seteman
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 312
Rejestracja: pn, 22 cze 2009, 22:53
Motocykl: RM 250 '95
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RM250 '98 co było przyczyną zatarcia...

Post autor: seteman » czw, 24 lis 2011, 14:28

G_r_a_c_u_s pisze:Cześć

Na zdjęciu wyraźnie widać że zatarcie nastąpiło na zamku pierścienia, Czy oby napewno ten zamek nie zchodzi na tyle w dół żeby spotkać się z tym kanałem dolotowym? Jeżeli takie coś miało by miejsce tzn. że tłok jest źle dobrany..
Pozdrawiam
z VIN'u wychodzi ze to rok 1998... tłok zamówiony do rm250w z WISECO do żeliwa

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”