Honda Cr 250 - remonty!

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
byczek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 51
Rejestracja: sob, 5 lis 2011, 22:58
Motocykl: Cagiva W8 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Końskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Honda Cr 250 - remonty!

Post autor: byczek » pt, 18 lis 2011, 21:29

Siema, założyłem ten temat i tutaj będę pisać o swoich remontach i problemach związanych z moją Hanią.


Mam Hondę od jakiegoś miesiąca i teraz będę ją przygotowywał do sezonu 2012. Zdecydowałem się, że sam postaram się to zrobić. Mam do wymiany klocki tył i przód, łożyska w kołach też przód i tył i raz uszczelniacze i olej przednich lag. Tutaj daję wam fotę rozłożonej Hondy. Mam nadzieję, że pomożecie mi w tym co nie będę wiedział.



Pierwsze pytanko, czemu nie ma luzu między klockami i nie chce tarcza się zmieścić? a drugie to jak wymienić te uszczelniacze w lagach?

Dzięki i pozdrawiam.
Honda Cr 125 --> Honda Cr 250

Awatar użytkownika
piotrgurski
Moderator
Moderator
Posty: 770
Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
Motocykl: Husqa TE450 06/ FZ6S Fazer
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 3 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda Cr 250 - remonty!

Post autor: piotrgurski » sob, 19 lis 2011, 03:06

byczek pisze:
Pierwsze pytanko, czemu nie ma luzu między klockami i nie chce tarcza się zmieścić? a drugie to jak wymienić te uszczelniacze w lagach?
Wiesz co nie chcę Cię martwić ale z tego co piszesz nie trudno wywnioskować że raczej nie masz dobrze obeznanej tematyki napraw sprzętu i obawiam się że nie ogarniesz tego robiąc to samemu bez żadnego doświadczenia. Poproś kogoś kto jest w temacie żeby najpierw pokazał Ci co i jak a potem próbuj sam.
Internetowe fora a praktyka często mijają się w praktyce niestety a zepsuć to naprawdę nie problem. Z tymi klockami spróbuj może pierw wcisnąć tłoczki hamulcowe, zawieszenia dla własnego dobra/bezpieczeństwa i kosztów lepiej sam nie ruszaj dopóki ktoś Ci nie wytłumaczy (w praktyce) jak to się robi.
ADV/Adventure

Autor tematu
byczek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 51
Rejestracja: sob, 5 lis 2011, 22:58
Motocykl: Cagiva W8 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Końskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda Cr 250 - remonty!

Post autor: byczek » sob, 19 lis 2011, 10:06

No chyba tak zrobię, odkręcę lagi i zawiozę do mechanika :) a jeśli chodzi o płyn w chłodnicy to wystarczy że spuszczę go z chłodnicy czy jeszcze gdzieś się on znajduję?
Honda Cr 125 --> Honda Cr 250

Big
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 362
Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: w lesie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda Cr 250 - remonty!

Post autor: Big » sob, 19 lis 2011, 10:48

Wcisnij tłoczki to sie uda.
Jesli sa brudne to spsikaj WD ,oczyśc i wciskaj.
Jesli mimo to nie wciskaja sie lekko. Wypompuj tłoczki i oczyść je .Do tego zacisk + uszczelki.
Uzywaj specjalnego smaru do tłoczków przy składaniu zacisku.
Potem zalej nowy płyn DOT4 albo DOT5.1 i odpowietrzaj.

Oczywiście detale tej pracy sa trudne do przekazania.
Ale.. nie zarysyj tłoczka , nie uszkodź uszczelek, nie zerwj gwintu od przewodu, nie zmasakruj odpowietrznika.
Zwróc uwage na prowadnice zacisku i swobode ruchu klocków w zacisku.
Jak nic nie uszkodzisz to juz bedzie 80% sukcesu.
Takze spokojnie.

Ale???
W/g moich kryteriów to cienko cie widze....


Teleskopów USD nie dotykaj. Ale też uważaj ,bo 95% mechaników zrobi ci tandete . A cześc z tego grona , ok 30% uszkodzi cie cos w pałach ,bardziej lub mniej.
Takie mamy realia.

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Honda Cr 250 - remonty!

Post autor: ghollum » sob, 19 lis 2011, 11:12

To co Ty nazywasz "remontem" to tak naprawdę podstawowe czynności serwisowe, po pierwsze zaopatrz się stabilny stojak na którym osadzisz "Hanię" bo stare opony się w tej roli nie sprawdzą :mrgreen: , po drugie serwisówki i manuale w rączkę i czytamy ze zrozumieniem rzecz jasna, po trzecie zaopatrz się w narzędzia przyzwoitej jakości bo często pacjent po "remoncie" jest w gorszym stanie niż przed właśnie z powodu narzędzi z gównolitu, po piąte nie rób tego sam, postaw piwo koledze z jakimś doświadczeniem niech nad tobą czuwa.

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Honda Cr 250 - remonty!

Post autor: sebek1516 » sob, 19 lis 2011, 13:12

narzędzi z gównolitu
:lol: :lol: :lol:
Uwielbiam to forum :D
Kolejny rozdział w dzienniczku "materiałoznawstwo" :D

A co do stojaczka to: pniaczek z przybitym blatem, skrzynka po piwie, suporek albo jakiś stołeczek ;d
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”