Honda Cr 250 - remonty!
-
Autor tematubyczek
- Mistrz prostej
- Posty: 51
- Rejestracja: sob, 5 lis 2011, 22:58
- Motocykl: Cagiva W8 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Końskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Honda Cr 250 - remonty!
Siema, założyłem ten temat i tutaj będę pisać o swoich remontach i problemach związanych z moją Hanią.
Mam Hondę od jakiegoś miesiąca i teraz będę ją przygotowywał do sezonu 2012. Zdecydowałem się, że sam postaram się to zrobić. Mam do wymiany klocki tył i przód, łożyska w kołach też przód i tył i raz uszczelniacze i olej przednich lag. Tutaj daję wam fotę rozłożonej Hondy. Mam nadzieję, że pomożecie mi w tym co nie będę wiedział.
Pierwsze pytanko, czemu nie ma luzu między klockami i nie chce tarcza się zmieścić? a drugie to jak wymienić te uszczelniacze w lagach?
Dzięki i pozdrawiam.
Mam Hondę od jakiegoś miesiąca i teraz będę ją przygotowywał do sezonu 2012. Zdecydowałem się, że sam postaram się to zrobić. Mam do wymiany klocki tył i przód, łożyska w kołach też przód i tył i raz uszczelniacze i olej przednich lag. Tutaj daję wam fotę rozłożonej Hondy. Mam nadzieję, że pomożecie mi w tym co nie będę wiedział.
Pierwsze pytanko, czemu nie ma luzu między klockami i nie chce tarcza się zmieścić? a drugie to jak wymienić te uszczelniacze w lagach?
Dzięki i pozdrawiam.
Honda Cr 125 --> Honda Cr 250
-
- Moderator
- Posty: 770
- Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
- Motocykl: Husqa TE450 06/ FZ6S Fazer
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Honda Cr 250 - remonty!
Wiesz co nie chcę Cię martwić ale z tego co piszesz nie trudno wywnioskować że raczej nie masz dobrze obeznanej tematyki napraw sprzętu i obawiam się że nie ogarniesz tego robiąc to samemu bez żadnego doświadczenia. Poproś kogoś kto jest w temacie żeby najpierw pokazał Ci co i jak a potem próbuj sam.byczek pisze:
Pierwsze pytanko, czemu nie ma luzu między klockami i nie chce tarcza się zmieścić? a drugie to jak wymienić te uszczelniacze w lagach?
Internetowe fora a praktyka często mijają się w praktyce niestety a zepsuć to naprawdę nie problem. Z tymi klockami spróbuj może pierw wcisnąć tłoczki hamulcowe, zawieszenia dla własnego dobra/bezpieczeństwa i kosztów lepiej sam nie ruszaj dopóki ktoś Ci nie wytłumaczy (w praktyce) jak to się robi.
ADV/Adventure
-
Autor tematubyczek
- Mistrz prostej
- Posty: 51
- Rejestracja: sob, 5 lis 2011, 22:58
- Motocykl: Cagiva W8 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Końskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda Cr 250 - remonty!
No chyba tak zrobię, odkręcę lagi i zawiozę do mechanika a jeśli chodzi o płyn w chłodnicy to wystarczy że spuszczę go z chłodnicy czy jeszcze gdzieś się on znajduję?
Honda Cr 125 --> Honda Cr 250
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 362
- Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: w lesie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Honda Cr 250 - remonty!
Wcisnij tłoczki to sie uda.
Jesli sa brudne to spsikaj WD ,oczyśc i wciskaj.
Jesli mimo to nie wciskaja sie lekko. Wypompuj tłoczki i oczyść je .Do tego zacisk + uszczelki.
Uzywaj specjalnego smaru do tłoczków przy składaniu zacisku.
Potem zalej nowy płyn DOT4 albo DOT5.1 i odpowietrzaj.
Oczywiście detale tej pracy sa trudne do przekazania.
Ale.. nie zarysyj tłoczka , nie uszkodź uszczelek, nie zerwj gwintu od przewodu, nie zmasakruj odpowietrznika.
Zwróc uwage na prowadnice zacisku i swobode ruchu klocków w zacisku.
Jak nic nie uszkodzisz to juz bedzie 80% sukcesu.
Takze spokojnie.
Ale???
W/g moich kryteriów to cienko cie widze....
Teleskopów USD nie dotykaj. Ale też uważaj ,bo 95% mechaników zrobi ci tandete . A cześc z tego grona , ok 30% uszkodzi cie cos w pałach ,bardziej lub mniej.
Takie mamy realia.
Jesli sa brudne to spsikaj WD ,oczyśc i wciskaj.
Jesli mimo to nie wciskaja sie lekko. Wypompuj tłoczki i oczyść je .Do tego zacisk + uszczelki.
Uzywaj specjalnego smaru do tłoczków przy składaniu zacisku.
Potem zalej nowy płyn DOT4 albo DOT5.1 i odpowietrzaj.
Oczywiście detale tej pracy sa trudne do przekazania.
Ale.. nie zarysyj tłoczka , nie uszkodź uszczelek, nie zerwj gwintu od przewodu, nie zmasakruj odpowietrznika.
Zwróc uwage na prowadnice zacisku i swobode ruchu klocków w zacisku.
Jak nic nie uszkodzisz to juz bedzie 80% sukcesu.
Takze spokojnie.
Ale???
W/g moich kryteriów to cienko cie widze....
Teleskopów USD nie dotykaj. Ale też uważaj ,bo 95% mechaników zrobi ci tandete . A cześc z tego grona , ok 30% uszkodzi cie cos w pałach ,bardziej lub mniej.
Takie mamy realia.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 466
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
- Motocykl: 293 cm3 w 2T
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Izery
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Honda Cr 250 - remonty!
To co Ty nazywasz "remontem" to tak naprawdę podstawowe czynności serwisowe, po pierwsze zaopatrz się stabilny stojak na którym osadzisz "Hanię" bo stare opony się w tej roli nie sprawdzą , po drugie serwisówki i manuale w rączkę i czytamy ze zrozumieniem rzecz jasna, po trzecie zaopatrz się w narzędzia przyzwoitej jakości bo często pacjent po "remoncie" jest w gorszym stanie niż przed właśnie z powodu narzędzi z gównolitu, po piąte nie rób tego sam, postaw piwo koledze z jakimś doświadczeniem niech nad tobą czuwa.
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Honda Cr 250 - remonty!
narzędzi z gównolitu
Uwielbiam to forum
Kolejny rozdział w dzienniczku "materiałoznawstwo"
A co do stojaczka to: pniaczek z przybitym blatem, skrzynka po piwie, suporek albo jakiś stołeczek ;d
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM