Stan tulei/nicasilu,tłoka,przyczyna zużycia.

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
katecheta122
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 230
Rejestracja: sob, 25 wrz 2010, 10:15
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Stan tulei/nicasilu,tłoka,przyczyna zużycia.

Post autor: katecheta122 » pt, 18 lis 2011, 17:48

A więc rozebrałem cylinder w kawasaki kmx 125B 1998r,z powodu złego wkręcania się na obroty.
Pokaże zdjęcia cylindra i tłoka(chciałbym abyście powiedzieli mi czy mam tuleje czy nicasil i czy nadaje się jeszcze na następny tłok i żebyście wypowiedzieli się o stanie tłoka)
tłok firmy wossner,poprzedni właściciel wymieniał łożysko korbwowodu i tłok w kwietniu tego roku.
na korbie są minimalne luzy jakby na skos





W nocy wrzuce szczegółowe zdjęcia,lepsze.
Narazie mam tylko to.
A i rozmiar tłoka to 54.94 mm

Awatar użytkownika
mckwadrat89
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 160
Rejestracja: czw, 8 paź 2009, 18:25
Motocykl: CRF250 '10
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: łódzkie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Stan tulei/nicasilu,tłoka,przyczyna zużycia.

Post autor: mckwadrat89 » pt, 18 lis 2011, 18:38

Masz tuleje. Tłok ma już przepały pod pierścieniami->do wymiany. Musisz dać do mechaniora, żeby Ci pomierzył cylinder. Pewnie będzie trzeba robić szlif 50-100zł, nowy tłok i można hulać. Postaraj się znaleźć tłok tylko trochę większy żeby materiału nie tracić na tuleji. Na przykład tłok 55,25 byłby super, bo tuleje byś tylko o 0,25 roztaczał i by na więcej szlifów starczyło. Jeśli sam będziesz do jakiegoś zakładu co szlify robi dawał to daj im cylinder z tym nowym tłokiem i żeby spasowali na 0,06-0,07 luzu.
Baseball, basketball, football - all require one ball...off-road require two!

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Stan tulei/nicasilu,tłoka,przyczyna zużycia.

Post autor: Majster128 » pt, 18 lis 2011, 19:02

W dodatku ktoś tu nie dbał o filtr powietrza...

jacekz80
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: pn, 19 sty 2009, 16:19
Motocykl: CRF 250R 2007r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Stan tulei/nicasilu,tłoka,przyczyna zużycia.

Post autor: jacekz80 » pt, 18 lis 2011, 19:04

na moje to mozesz jeszcze polatac na tym tłoku,ale niepokoją mnie te niewyraźne zdjęcia i przetarcia nadrugim zdjęciu na tłoku.Jeśli sie mylę to wystarczy pomierzyć tłok i tuleje.
Te kropki na pierwszym zdjęciu na tłoku to rozumiem,że to brud? :?

Autor tematu
katecheta122
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 230
Rejestracja: sob, 25 wrz 2010, 10:15
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Stan tulei/nicasilu,tłoka,przyczyna zużycia.

Post autor: katecheta122 » pt, 18 lis 2011, 21:08

Tak to brud,mam zdjęcia z czystym tłokiem.Zaraz wrzucę.
Filtr powietrza był czyszczony przeze mnie co tydzień i nasączany olejem,naprawdę nie kłamie.
Tylko że ja mam motor od sierpnia i już od początku miał problemy z obrotami więc nie wiem jak poprzedni właściciel.Ogólnie patrząc po innych rzeczach,nie dbał tylko jeździł.
Tłok ma wszędzie takie przetarcia,to mniejsze,to większe,szczególnie na lewej stronie,prawa jest dość spoko.
Panowie ogólnie to już wiem że przydałoby się wymienić tłok.I zrobię to na nowy sezon.Ale chciałbym uniknąć tego co teraz się stało że po pół roku w niezbyt wyrzyłowanej maszynie takie coś się stało,przecież ten tłok powinien chodzić z 2-3 lata normalnie ;)
?

3 nowe zdjęcia.Proszę mi powiedzieć co to jest na początku tulei na 1 zdjęciu bo nie wygląda za dobrze(białe przebarwienie).


Ostatnio zmieniony pt, 18 lis 2011, 21:15 przez katecheta122, łącznie zmieniany 1 raz.

Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 926
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Stan tulei/nicasilu,tłoka,przyczyna zużycia.

Post autor: Czepek » pt, 18 lis 2011, 21:14

Po 1 to filtr pierz częściej i nasączaj olejem (i to nie mieszankowym bo wiele użytkowników takich moto tak robi)
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

Autor tematu
katecheta122
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 230
Rejestracja: sob, 25 wrz 2010, 10:15
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Stan tulei/nicasilu,tłoka,przyczyna zużycia.

Post autor: katecheta122 » pt, 18 lis 2011, 21:17

Jeżdże po lesie/ulicy żaden hard ani tor.
W tygodniu z 2 jazdy po 2-3h.
Raz na tydzień wypiorę i nasącze olejem do nasączania filtrów,jak jadę na piaskownie to po powrocie myje i nasączam,jak las i droga to raz na tydzień.

Ce eRa
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Stan tulei/nicasilu,tłoka,przyczyna zużycia.

Post autor: Ce eRa » pt, 18 lis 2011, 22:43

Te przebarwienia powstały w wyniku pracy tłoka-heh ale jestem mądry.
Po prostu w tych miejscach występowało największe tarcie(może to być też materiał z tłoka, choć wyglądałoby to nieco inaczej), ale nie ma się co zamartwiać, bo po szlifie będziesz miał piękną jodełkę i nie będzie przebarwień.

P.S.Tylko nie jeździj już na tym tłoku po szlifie. :lol:
I na przyszłość to obłóż jakąś czystą szmatką korbowód żeby ci paprochy nie leciały na wał. Nawet nie wiesz jak mogą skrócić żywotność.
Ostatnio zmieniony pt, 18 lis 2011, 22:46 przez Ce eRa, łącznie zmieniany 1 raz.

jacekz80
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: pn, 19 sty 2009, 16:19
Motocykl: CRF 250R 2007r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Stan tulei/nicasilu,tłoka,przyczyna zużycia.

Post autor: jacekz80 » pt, 18 lis 2011, 22:46

Zaraz,zaraz,nie podoba mi się to okno.A ogólnie to ta tulej to jakaś rzeźba.Czy to okno jest zakryte?
To może być powodem złego wkręcania się.
Napisz jeszcze,czy działo się to zawsze od momentu zakupu,czy od jakiegoś czasu.

Autor tematu
katecheta122
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 230
Rejestracja: sob, 25 wrz 2010, 10:15
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Stan tulei/nicasilu,tłoka,przyczyna zużycia.

Post autor: katecheta122 » pt, 18 lis 2011, 23:01

Kanał wydedchowy jest uszczerbiony w środku.Ogólnie kanały są jakieś takie dziwne.a jutro zrobie zdjęcia kanałów i napisze co i jak.Dzięki za rady,co do zakrycia korbowodu to mój błąd.

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Stan tulei/nicasilu,tłoka,przyczyna zużycia.

Post autor: sebek1516 » pt, 18 lis 2011, 23:03

Właśnie widać że ta tuleja to rzeźba trochę. Może niech odda do motortechu tak zrobią szlif, dobiorą tłok i może coś z tą tuleją zrobią póki się jeszcze nie obróciła tfu...
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Awatar użytkownika
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Stan tulei/nicasilu,tłoka,przyczyna zużycia.

Post autor: marek antczak » pt, 18 lis 2011, 23:09

Moze nie jest to takie istotne dla poruszanego tu tematu ale przed rozebraniem silnika trzeba motor umyć!!!!! :axe: Widać to wyraźnie ze do wnętrza silnika wleciało już pełno syfu , piasku itp. Zrobisz cylinder , założysz nowy tłok i zaraz masz nowe rysy na cylindrze bo na dnie komory masz piasek. BE! BE! Nie rozumie takiego postępowania to tak jak by chirurg jadł chrupiąca bułkę nad rozkrojonym pacjentem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”