Stan tulei/nicasilu,tłoka,przyczyna zużycia.
-
Autor tematukatecheta122
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 230
- Rejestracja: sob, 25 wrz 2010, 10:15
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Stan tulei/nicasilu,tłoka,przyczyna zużycia.
A więc rozebrałem cylinder w kawasaki kmx 125B 1998r,z powodu złego wkręcania się na obroty.
Pokaże zdjęcia cylindra i tłoka(chciałbym abyście powiedzieli mi czy mam tuleje czy nicasil i czy nadaje się jeszcze na następny tłok i żebyście wypowiedzieli się o stanie tłoka)
tłok firmy wossner,poprzedni właściciel wymieniał łożysko korbwowodu i tłok w kwietniu tego roku.
na korbie są minimalne luzy jakby na skos
W nocy wrzuce szczegółowe zdjęcia,lepsze.
Narazie mam tylko to.
A i rozmiar tłoka to 54.94 mm
Pokaże zdjęcia cylindra i tłoka(chciałbym abyście powiedzieli mi czy mam tuleje czy nicasil i czy nadaje się jeszcze na następny tłok i żebyście wypowiedzieli się o stanie tłoka)
tłok firmy wossner,poprzedni właściciel wymieniał łożysko korbwowodu i tłok w kwietniu tego roku.
na korbie są minimalne luzy jakby na skos
W nocy wrzuce szczegółowe zdjęcia,lepsze.
Narazie mam tylko to.
A i rozmiar tłoka to 54.94 mm
-
- Mistrz prostej
- Posty: 160
- Rejestracja: czw, 8 paź 2009, 18:25
- Motocykl: CRF250 '10
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: łódzkie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Stan tulei/nicasilu,tłoka,przyczyna zużycia.
Masz tuleje. Tłok ma już przepały pod pierścieniami->do wymiany. Musisz dać do mechaniora, żeby Ci pomierzył cylinder. Pewnie będzie trzeba robić szlif 50-100zł, nowy tłok i można hulać. Postaraj się znaleźć tłok tylko trochę większy żeby materiału nie tracić na tuleji. Na przykład tłok 55,25 byłby super, bo tuleje byś tylko o 0,25 roztaczał i by na więcej szlifów starczyło. Jeśli sam będziesz do jakiegoś zakładu co szlify robi dawał to daj im cylinder z tym nowym tłokiem i żeby spasowali na 0,06-0,07 luzu.
Baseball, basketball, football - all require one ball...off-road require two!
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 229
- Rejestracja: pn, 19 sty 2009, 16:19
- Motocykl: CRF 250R 2007r.
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Piła
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Stan tulei/nicasilu,tłoka,przyczyna zużycia.
na moje to mozesz jeszcze polatac na tym tłoku,ale niepokoją mnie te niewyraźne zdjęcia i przetarcia nadrugim zdjęciu na tłoku.Jeśli sie mylę to wystarczy pomierzyć tłok i tuleje.
Te kropki na pierwszym zdjęciu na tłoku to rozumiem,że to brud?
Te kropki na pierwszym zdjęciu na tłoku to rozumiem,że to brud?
-
Autor tematukatecheta122
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 230
- Rejestracja: sob, 25 wrz 2010, 10:15
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Stan tulei/nicasilu,tłoka,przyczyna zużycia.
Tak to brud,mam zdjęcia z czystym tłokiem.Zaraz wrzucę.
Filtr powietrza był czyszczony przeze mnie co tydzień i nasączany olejem,naprawdę nie kłamie.
Tylko że ja mam motor od sierpnia i już od początku miał problemy z obrotami więc nie wiem jak poprzedni właściciel.Ogólnie patrząc po innych rzeczach,nie dbał tylko jeździł.
Tłok ma wszędzie takie przetarcia,to mniejsze,to większe,szczególnie na lewej stronie,prawa jest dość spoko.
Panowie ogólnie to już wiem że przydałoby się wymienić tłok.I zrobię to na nowy sezon.Ale chciałbym uniknąć tego co teraz się stało że po pół roku w niezbyt wyrzyłowanej maszynie takie coś się stało,przecież ten tłok powinien chodzić z 2-3 lata normalnie
?
3 nowe zdjęcia.Proszę mi powiedzieć co to jest na początku tulei na 1 zdjęciu bo nie wygląda za dobrze(białe przebarwienie).
Filtr powietrza był czyszczony przeze mnie co tydzień i nasączany olejem,naprawdę nie kłamie.
Tylko że ja mam motor od sierpnia i już od początku miał problemy z obrotami więc nie wiem jak poprzedni właściciel.Ogólnie patrząc po innych rzeczach,nie dbał tylko jeździł.
Tłok ma wszędzie takie przetarcia,to mniejsze,to większe,szczególnie na lewej stronie,prawa jest dość spoko.
Panowie ogólnie to już wiem że przydałoby się wymienić tłok.I zrobię to na nowy sezon.Ale chciałbym uniknąć tego co teraz się stało że po pół roku w niezbyt wyrzyłowanej maszynie takie coś się stało,przecież ten tłok powinien chodzić z 2-3 lata normalnie
?
3 nowe zdjęcia.Proszę mi powiedzieć co to jest na początku tulei na 1 zdjęciu bo nie wygląda za dobrze(białe przebarwienie).
Ostatnio zmieniony pt, 18 lis 2011, 21:15 przez katecheta122, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 926
- Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
- Motocykl: YZ125 `08
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Stan tulei/nicasilu,tłoka,przyczyna zużycia.
Po 1 to filtr pierz częściej i nasączaj olejem (i to nie mieszankowym bo wiele użytkowników takich moto tak robi)
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514
-
Autor tematukatecheta122
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 230
- Rejestracja: sob, 25 wrz 2010, 10:15
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Stan tulei/nicasilu,tłoka,przyczyna zużycia.
Jeżdże po lesie/ulicy żaden hard ani tor.
W tygodniu z 2 jazdy po 2-3h.
Raz na tydzień wypiorę i nasącze olejem do nasączania filtrów,jak jadę na piaskownie to po powrocie myje i nasączam,jak las i droga to raz na tydzień.
W tygodniu z 2 jazdy po 2-3h.
Raz na tydzień wypiorę i nasącze olejem do nasączania filtrów,jak jadę na piaskownie to po powrocie myje i nasączam,jak las i droga to raz na tydzień.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Stan tulei/nicasilu,tłoka,przyczyna zużycia.
Te przebarwienia powstały w wyniku pracy tłoka-heh ale jestem mądry.
Po prostu w tych miejscach występowało największe tarcie(może to być też materiał z tłoka, choć wyglądałoby to nieco inaczej), ale nie ma się co zamartwiać, bo po szlifie będziesz miał piękną jodełkę i nie będzie przebarwień.
P.S.Tylko nie jeździj już na tym tłoku po szlifie.
I na przyszłość to obłóż jakąś czystą szmatką korbowód żeby ci paprochy nie leciały na wał. Nawet nie wiesz jak mogą skrócić żywotność.
Po prostu w tych miejscach występowało największe tarcie(może to być też materiał z tłoka, choć wyglądałoby to nieco inaczej), ale nie ma się co zamartwiać, bo po szlifie będziesz miał piękną jodełkę i nie będzie przebarwień.
P.S.Tylko nie jeździj już na tym tłoku po szlifie.
I na przyszłość to obłóż jakąś czystą szmatką korbowód żeby ci paprochy nie leciały na wał. Nawet nie wiesz jak mogą skrócić żywotność.
Ostatnio zmieniony pt, 18 lis 2011, 22:46 przez Ce eRa, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 229
- Rejestracja: pn, 19 sty 2009, 16:19
- Motocykl: CRF 250R 2007r.
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Piła
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Stan tulei/nicasilu,tłoka,przyczyna zużycia.
Zaraz,zaraz,nie podoba mi się to okno.A ogólnie to ta tulej to jakaś rzeźba.Czy to okno jest zakryte?
To może być powodem złego wkręcania się.
Napisz jeszcze,czy działo się to zawsze od momentu zakupu,czy od jakiegoś czasu.
To może być powodem złego wkręcania się.
Napisz jeszcze,czy działo się to zawsze od momentu zakupu,czy od jakiegoś czasu.
-
Autor tematukatecheta122
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 230
- Rejestracja: sob, 25 wrz 2010, 10:15
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Stan tulei/nicasilu,tłoka,przyczyna zużycia.
Kanał wydedchowy jest uszczerbiony w środku.Ogólnie kanały są jakieś takie dziwne.a jutro zrobie zdjęcia kanałów i napisze co i jak.Dzięki za rady,co do zakrycia korbowodu to mój błąd.
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Stan tulei/nicasilu,tłoka,przyczyna zużycia.
Właśnie widać że ta tuleja to rzeźba trochę. Może niech odda do motortechu tak zrobią szlif, dobiorą tłok i może coś z tą tuleją zrobią póki się jeszcze nie obróciła tfu...
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Stan tulei/nicasilu,tłoka,przyczyna zużycia.
Moze nie jest to takie istotne dla poruszanego tu tematu ale przed rozebraniem silnika trzeba motor umyć!!!!! :axe: Widać to wyraźnie ze do wnętrza silnika wleciało już pełno syfu , piasku itp. Zrobisz cylinder , założysz nowy tłok i zaraz masz nowe rysy na cylindrze bo na dnie komory masz piasek. BE! BE! Nie rozumie takiego postępowania to tak jak by chirurg jadł chrupiąca bułkę nad rozkrojonym pacjentem
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl