Stan tulei/nicasilu,tłoka,przyczyna zużycia.

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
kamil250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 411
Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Stan tulei/nicasilu,tłoka,przyczyna zużycia.

Post autor: kamil250 » pt, 18 lis 2011, 23:15

marek antczak pisze:Moze nie jest to takie istotne dla poruszanego tu tematu ale przed rozebraniem silnika trzeba motor umyć!!!!! :axe: Widać to wyraźnie ze do wnętrza silnika wleciało już pełno syfu , piasku itp. Zrobisz cylinder , założysz nowy tłok i zaraz masz nowe rysy na cylindrze bo na dnie komory masz piasek. BE! BE! Nie rozumie takiego postępowania to tak jak by chirurg jadł chrupiąca bułkę nad rozkrojonym pacjentem
Dokładnie!!! motor przed rozkładaniem powinien być umyty!!!
Widać jak piach siedzi nawet na tłoku a rama to już nie mówię.
Poza tym widać, że tą tuleję robił jakiś amator.
Nie ma to jak nicasil jak się dba o filtr i nie oszczędza na oleju :finga:
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl

Autor tematu
katecheta122
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 230
Rejestracja: sob, 25 wrz 2010, 10:15
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Stan tulei/nicasilu,tłoka,przyczyna zużycia.

Post autor: katecheta122 » pt, 18 lis 2011, 23:54

No z tym myciem macie rację.
Przed wymianą tłoka jak mówił mi mistrz:wykręcę silnik i przepłucze go ropą/rozpuszczalnikiem wlewając i odwracając go parokrotnie :wink:

Awatar użytkownika
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Stan tulei/nicasilu,tłoka,przyczyna zużycia.

Post autor: marek antczak » pt, 18 lis 2011, 23:59

z rozpuszczalnikiem to bym był ostrożny chyba ze masz na myśli benzynę ext. Na koniec, jest takie powiedzenie " madry polak po....."

Autor tematu
katecheta122
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 230
Rejestracja: sob, 25 wrz 2010, 10:15
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Stan tulei/nicasilu,tłoka,przyczyna zużycia.

Post autor: katecheta122 » sob, 19 lis 2011, 00:06

Ropa będzie chyba najlepsza.Mam też diesla za darmo ale chyba lepiej nie :finga:

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Stan tulei/nicasilu,tłoka,przyczyna zużycia.

Post autor: sebek1516 » sob, 19 lis 2011, 00:37

katecheta122 pisze:No z tym myciem macie rację.
Przed wymianą tłoka jak mówił mi mistrz:wykręcę silnik i przepłucze go ropą/rozpuszczalnikiem wlewając i odwracając go parokrotnie :wink:
Coś TY się tak uparł z tym rozpuszczalnikiem ?:D
Benzyna za litr taniej wyjdzie a TY wszystko rozpuszczalnikiem byś mył ;D
Przynajmniej 10 razy rzucałeś go na pomysł jak mówiłem żebyś coś umył :P
To jest chore :lol: :P
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Stan tulei/nicasilu,tłoka,przyczyna zużycia.

Post autor: ghollum » sob, 19 lis 2011, 11:25

katecheta122 pisze:Ropa będzie chyba najlepsza.Mam też diesla za darmo ale chyba lepiej nie :finga:
Ropa jest bardzo "ożywacza" dla uszczelniaczy zwykle po niej są do wymiany więc użyj lepiej najzwyklejszej bęzyny

Big
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 362
Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: w lesie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Stan tulei/nicasilu,tłoka,przyczyna zużycia.

Post autor: Big » sob, 19 lis 2011, 11:48

marek antczak pisze:Moze nie jest to takie istotne dla poruszanego tu tematu ale przed rozebraniem silnika trzeba motor umyć!!!!! :axe: Widać to wyraźnie ze do wnętrza silnika wleciało już pełno syfu , piasku itp. Zrobisz cylinder , założysz nowy tłok i zaraz masz nowe rysy na cylindrze bo na dnie komory masz piasek. BE! BE! Nie rozumie takiego postępowania to tak jak by chirurg jadł chrupiąca bułkę nad rozkrojonym pacjentem
Wszytko na temat. :supz:

Poniewaz kolega nasz słabym jest mechanikiem. Za kare nakazuje mu uzyć do wypłukania silnika benzyny ekstrakcyjnej. Zwykła to za mało. I duzo ,duzo dmuchania pistoletem z długa końcówka. I tak kilka razy.
!!!Wczesniej oczyścic "pole operacyjne". Głownie rame nad i wokoło cylindra.
Te zabiegi i tak nie spwoduja usuniecia całego piasku z łozysk wału i łozyska głownego korbowodu.
Pomimo ,ze beda już sie lekko krecić...
Smacznego ,na zdrowie . Sam to uwazyłes to wcinaj :mrgreen:

Co do tulei . To to spektakularne "dzieło" :axe: , nadaje sie tylko na złom.
Ten kanał jest rzeczywiscie źle wyciety.
A i reszta to tragedia/ maskakra.
Niestety tak zazwyczaj wygladaja kanały w dorabianych tulejach.
Tłok świeżawy i pieknie porysowany od brudu i pewnie opiłków.
Korba jesli nie tłukła głucho to byc moze jeszcze zadziała.
Poszarp mocno góra -dół ,ale w skupieniu. Czy nie wychwycisz minimalnego nawet luzu...

Awatar użytkownika
mckwadrat89
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 160
Rejestracja: czw, 8 paź 2009, 18:25
Motocykl: CRF250 '10
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: łódzkie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Stan tulei/nicasilu,tłoka,przyczyna zużycia.

Post autor: mckwadrat89 » sob, 19 lis 2011, 11:51

sebek1516 pisze:
katecheta122 pisze:No z tym myciem macie rację.
Przed wymianą tłoka jak mówił mi mistrz:wykręcę silnik i przepłucze go ropą/rozpuszczalnikiem wlewając i odwracając go parokrotnie :wink:
Coś TY się tak uparł z tym rozpuszczalnikiem ?:D
Benzyna za litr taniej wyjdzie a TY wszystko rozpuszczalnikiem byś mył ;D
Przynajmniej 10 razy rzucałeś go na pomysł jak mówiłem żebyś coś umył :P
To jest chore :lol: :P
Może ma dużo otwartych opokawań rozpuszczalnika w jakimś nie wentylowanym pomieszczeniu, w którym dużo przebywa :wink: i jest na rozpuszczalnikowym haju :D
Baseball, basketball, football - all require one ball...off-road require two!

Big
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 362
Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: w lesie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Stan tulei/nicasilu,tłoka,przyczyna zużycia.

Post autor: Big » sob, 19 lis 2011, 12:26

Jesli ktos nie pomyli nazewnictwa i sprzeda mu prawdziwy rozpuszczalnik , zamiast rozcieńczalnika . To beda jaja jak berety.

jacekz80
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: pn, 19 sty 2009, 16:19
Motocykl: CRF 250R 2007r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Stan tulei/nicasilu,tłoka,przyczyna zużycia.

Post autor: jacekz80 » sob, 19 lis 2011, 12:45

Przestańcie już chłostać kolege :) ,zaraz go ukrzyżujecie!Widzicie przecież,że nie cwaniakuje i okazał skruchę.Nie każdy zna sie na mechanice,a przecież nie robi nic na siłę sam,tylko prosi o poradę na forum.Dużo dowiedział sie już i jestem pewny,że da sobie rade.
Zrób tak jak pisze Sebek1516,oddaj do MOTOR-TECHU,oni ci tam zregenerują tulej(jesli da się jeszcze coś z nią zrobić)i dobiorą tłok na miejscu.Twoim zadaniem będzie tylko załozyć zregenerowany cylinder i tłok,pod warunkiem,ze nie będzie trzeba wymienić tuleji :| .Ceny mają konkuręcyjne,a jakosc wykonania uwierz mi,wzorowa.

No i umyj tą komorę korbową :wink: ,bo narobisz sobie bałaganu.

Oto mój cylinder robiony w http://motor-tech.pl/

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Stan tulei/nicasilu,tłoka,przyczyna zużycia.

Post autor: amator » sob, 19 lis 2011, 13:33

rozmiar tłoka to 54.94 mm
Tyle było na nowym tłoku a ile jest teraz????
mckwadrat89 pisze:Masz tuleje. łok ma już przepały pod pierścieniami->do wymiany. Postaraj się znaleźć tłok tylko trochę większy żeby materiału nie tracić na tuleji. Na przykład tłok 55,25 byłby super, bo tuleje byś tylko o 0,25 roztaczał i by na więcej szlifów starczyło. Jeśli sam będziesz do jakiegoś zakładu co szlify robi dawał to daj im cylinder z tym nowym tłokiem i żeby spasowali na 0,06-0,07 luzu.
Tyle teorii i też miałabym takie Pobożne zyczenie jak mckwadrat ale w praktyce to bedzie wyglądało trochę inaczej- już nie tak kolorowo.

Ta tuleja ma bardzo cienką grubośc scianki i za bardzo nie ma gdzie tu robić juz kolejnego szlifu. Ponadto następny tłok dostępny do tego cylindra (tylko wossner) ma wymiary 55,94 czyli o 1 mm wiecej niz obecny, stąd widze ze nie ma sensu szlifowania tego cylindra bo nie bedzie tam czego zbierać o te 0,5mm ze scianki.
wartosc nowego tłoka 350zł,
szlif 80zł ,
uszczelki 70zł,
łozysko sworznia tłoka 30zł
przesyłki 20zł
razem 550zł .
nie dodaję kosztow własnej robocizny- wartosc motocykla 1500-2000zł.
Dlatego uważam że dla tej klasy motocykla (porównywalna z DT, MTX,LC-2) i charakteru jazdy (las, łąka) nie ma sensu ładować sie w te koszta.
Zdejmij pierścień z tloka włoż do cylindra, popchnij go denkiem tłoka żeby stanął +/- w połowie odległości miedzy kanalem wydechowym a głowica i zmierz szczelinomierzem luz na zamku pierścienia . To samo z 2 pierscieniem . luz do akceptacji 0,4- 0,9mm. Jeśli tak jest złożyć czyste do kupy i wszystko. Powodów nie wkręcania się motocykla na obroty trzeba szukać gdzie indziej (ustawienie gaźnika,świeca , benzyna+olej, układ wydechowy, przełozenie , opony). I jeszcze jedno Twój KMX to nie crossówka ale 2-3 lata latać na jednym tłoku to też nie wytrzyma :rolleyes: . Pozdrawiam :D

Autor tematu
katecheta122
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 230
Rejestracja: sob, 25 wrz 2010, 10:15
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Stan tulei/nicasilu,tłoka,przyczyna zużycia.

Post autor: katecheta122 » sob, 19 lis 2011, 14:21

Zapomniałem dodać że od początku podczas pracy silnika słychać stukot z cylindra.
Świeca jest nowa,kips ustawiony i wyczyszczony jak należy,opona tylnia prawie nowa,przednia też ok.
napęd:
zębatki jak nowe
łańcuch ma jescze 2/3 zakresu do naciągnięcia,napęd był wymieniany w maju przez pooprzedniego właściciela,did.
Leje castrol r2 full syntetyk 1:50 z 95 z orlenu.
Układ wydechowy jak i reszta jest całkowicie odblokowana.moduł też.
Na wysokie obroty to on wchodzi ale tak jakby chciał a nie mógł.Kolega z którym jeżdże też ma kmx 125 i mnie bierze jak chcę,jeździłem na niego i tam jest bajka,pięknie się wkręca.
550 zł to nie tragedia,do nowego sezonu się uzbiera,co do tulei to zobaczę,jak wyśle do motor techu to zadzwonie żeby mi powiedzieli jak nowa tuleja to wprasują i tyle.
Co do tego że się nie opłaca,to za bardzo nie rozumiem panie amatorze,rozumiem że 550 zł na 2000 zł to już 1/4 jego ceny,ale no to jest w końcu serce motocykla,najważniejsza częśc,więc musi chyba kosztować. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”