Problem z yamahą yz 250

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
piwi
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: sob, 5 lis 2011, 20:24
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Problem z yamahą yz 250

Post autor: piwi » pt, 11 lis 2011, 08:12

Witam wszystkich forumowiczów. Posiadam motocykl yamaha yz 250 1997 2t i mam duży problem z wyregulowaniem gażnika, a więc wszystko od początku. Motocykl kupiłem dwa miesiące temu i sprzedający mówił mi że w motorze był problem z zalewaniem silnika, lecz mechanik który robił remont " jakoś ustawił gażnik by motor chodził". Jak zacząłem jeżdzic zauważyłem ze motocykl nie przepala mieszanki delikatnie jest zalewany. Chcąc wyregulować gażnik rozebrałem go i okazuje się iż zapinka na iglicy jest na pierwszym ząbku, sruba powietrza odkręcona na ok 2,5 obrotu, iglica która zuboża mieszankę, dysza gażnika 172 czyli jedna z mniejszych dysz do tego motocykla. Sprawdzony został poziom paliwa membrana simeringi czy czasami nie pobiera oleju ze skrzyni i wszystkie te części ok. Wydech dep grucha i końcówka. Może ktoś wyjaśni mi dlaczego tak jest i jak wyregulować ten gażnik poprawnie. Powiem jeszcze że jak ustawiłem gażnik wedle serwisówki to motocykl kompletnie nie wkręcał sie na obroty Z góry dziękuję za pomoc

Awatar użytkownika
Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z yamahą yz 250

Post autor: Mateusz_MX » ndz, 13 lis 2011, 16:21

Podstawowe pytanie: przy jakim zakresie obrotów występuje problem? Niskie (śruba regulująca skład mieszanki biegu jałowego), średnie (iglica) czy wysokie (dysza główna)? DEP Pipes zaleca seryjne ustawienie gaźnika i kontrolę koloru świecy, gdyż ustawienie różni się zależnie od temperatury otoczenia, wysokości nad poziomem morza oraz od stanu nawierzchni po której się jeździ. Pojeździj motocyklem na najwyższych obrotach (przepal) następnie zgaś natychmiast silnik i odkręć święcę zapłonową - prawidłowy kolor - ciemny brąz. Jeżeli świeca ma kolor jasny-brąz/biały, to znaczy że mieszanka jest za uboga w paliwo. Musisz wtedy wymienić dyszę na większą (main jet - dysza główna), jeżeli jest mokra i czarna to znaczy, że mieszanka jest za bogata w paliwo - zmienić dyszę główną na mniejszą. Gdy temperatura otoczenia spada, powietrze ma większą gęstość - co za tym idzie, musisz zwiększyć ilość paliwa. Gdy jest cieplej, powietrze ma mniejszą gęstość, zmniejsza się wtedy ilość paliwa. Aby silnik pracował idealnie, musi być zasilony w mieszankę o odpowiednich proporcjach.
Ostatnio zmieniony ndz, 13 lis 2011, 21:29 przez Mateusz_MX, łącznie zmieniany 1 raz.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Awatar użytkownika
patrykt7
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 25
Rejestracja: czw, 8 wrz 2011, 17:36
Motocykl: Codziennie naprawiam inny
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Parczew
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z yamahą yz 250

Post autor: patrykt7 » ndz, 13 lis 2011, 19:42

Kolego Mateusz, bzdury opowiadasz i nie daj Boże jeszcze ktoś w nie uwierzy.
Przykład pierwszy z brzegu: Idealna mieszanka paliwowo powietrzna to stosunek rzędu 14,4:1 a nie jak piszesz 1:1 :shock:
Zawód mechanika motocyklowego powinien być pasją-nie sposobem na pieniądze.

Awatar użytkownika
Autor tematu
piwi
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: sob, 5 lis 2011, 20:24
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z yamahą yz 250

Post autor: piwi » pn, 14 lis 2011, 10:16

Chodzi głownie o najwyższe obroty a co do dyszy głównej to bałem się wymieniać ją na mniejszą ponieważ jest to jedna z mniejszych dysz do tego gażnika i boję sie zatarcia jak zrobię coś nie tak

Awatar użytkownika
Reniek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 395
Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
Motocykl: SKR 125 , KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Janów Lubelski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z yamahą yz 250

Post autor: Reniek » pn, 14 lis 2011, 20:09

Mateusz_MX pisze:Podstawowe pytanie: przy jakim zakresie obrotów występuje problem? Niskie (śruba regulująca skład mieszanki biegu jałowego), średnie (iglica) czy wysokie (dysza główna)? DEP Pipes zaleca seryjne ustawienie gaźnika i kontrolę koloru świecy, gdyż ustawienie różni się zależnie od temperatury otoczenia, wysokości nad poziomem morza oraz od stanu nawierzchni po której się jeździ. Pojeździj motocyklem na najwyższych obrotach (przepal) następnie zgaś natychmiast silnik i odkręć święcę zapłonową - prawidłowy kolor - ciemny brąz. Jeżeli świeca ma kolor jasny-brąz/biały, to znaczy że mieszanka jest za uboga w paliwo. Musisz wtedy wymienić dyszę na większą (main jet - dysza główna), jeżeli jest mokra i czarna to znaczy, że mieszanka jest za bogata w paliwo - zmienić dyszę główną na mniejszą. Gdy temperatura otoczenia spada, powietrze ma większą gęstość - co za tym idzie, musisz zwiększyć ilość paliwa. Gdy jest cieplej, powietrze ma mniejszą gęstość, zmniejsza się wtedy ilość paliwa. Aby silnik pracował idealnie, musi być zasilony w mieszankę o odpowiednich proporcjach.
Ja bym przychylił się ku wypowiedzi Mateusza , obecnie trzeba zastosować większa dysze , u mnie Kx 250 chodzi idealnie nie jeździłem od czasu gdy pogoda się załamała ponieważ uszkodziłem noge , ostatnio miałem ochotę pojeździć i moto zachowywał się całkiem inaczej niż kiedyś , nie kręcało sie za chętnie , nie miało dołu , nie paliło z pierwszego.
Wyciągnąłem więc z zestawu większą dysze dałem troszkę wiecej powietrza i jak nowo narodzony ;)

Awatar użytkownika
Autor tematu
piwi
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: sob, 5 lis 2011, 20:24
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z yamahą yz 250

Post autor: piwi » pn, 14 lis 2011, 23:00

Ale moje ustawienia gażnika są na mieszankę bardzo ubogą ai i tak swieca jest zalewana

Awatar użytkownika
Big
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 362
Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: w lesie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z yamahą yz 250

Post autor: Big » śr, 16 lis 2011, 06:51

patrykt7 pisze:Kolego Mateusz, bzdury opowiadasz i nie daj Boże jeszcze ktoś w nie uwierzy.
Przykład pierwszy z brzegu: Idealna mieszanka paliwowo powietrzna to stosunek rzędu 14,4:1 a nie jak piszesz 1:1 :shock:

Moze nam pokażesz ten frgment postu MateuszaMX , z ta bzdurą 1:1 ?
Czy to moze ty kolego wypisujesz bzdury ?

Awatar użytkownika
GRUUBBYY
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 289
Rejestracja: śr, 30 sie 2006, 18:07
Motocykl: KLX 450 R
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Problem z yamahą yz 250

Post autor: GRUUBBYY » śr, 16 lis 2011, 10:22

Sprawdź zawór wydechowy musi działać lekko . Często w ćwiarach występuje ten problem gdzie użytkownik nie wyklozystuje pełnej mocy motocykla i przesto zamula sie zawór.
A potem znajdź świeżo zaorane pole i pełna maneta przez min 15 min wtedy sie wszystko pięknie wypali i nic nie będzie mulić.

Awatar użytkownika
patrykt7
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 25
Rejestracja: czw, 8 wrz 2011, 17:36
Motocykl: Codziennie naprawiam inny
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Parczew
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z yamahą yz 250

Post autor: patrykt7 » śr, 16 lis 2011, 13:15

Big pisze:
patrykt7 pisze:Kolego Mateusz, bzdury opowiadasz i nie daj Boże jeszcze ktoś w nie uwierzy.
Przykład pierwszy z brzegu: Idealna mieszanka paliwowo powietrzna to stosunek rzędu 14,4:1 a nie jak piszesz 1:1 :shock:

Moze nam pokażesz ten frgment postu MateuszaMX , z ta bzdurą 1:1 ?
Czy to moze ty kolego wypisujesz bzdury ?
Gdybyś był bardziej rozgarnięty to zwróciłbyś uwagę, że Mateusz edytował swój post dwie godziny po tym jak napisałem swój. Poza tym na PW wszystko sobie wyjaśniliśmy i Mateusz przyznał mi rację. Tak więc proszę się nie wtrącać.
Zawód mechanika motocyklowego powinien być pasją-nie sposobem na pieniądze.

Awatar użytkownika
Autor tematu
piwi
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: sob, 5 lis 2011, 20:24
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z yamahą yz 250

Post autor: piwi » czw, 17 lis 2011, 02:15

zawór sprawdzony dość często motocykl "przepalam" więc to nie to

Awatar użytkownika
kamilussulimak
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: pt, 8 lip 2011, 11:47
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z yamahą yz 250

Post autor: kamilussulimak » sob, 3 gru 2011, 23:48

witam ja też mam podobny przypadek w yz 250 90r.
Mój motor też się delikatnie zalewa
nie wchodzi na wysokie obroty(no wchodzi ale nie tak jak kiedyś)
nie moge ustawić wolnych obrotów chwile pochodzi i gaśnie


-czy przyczyną moga byc delikatne rysy na tłoku i cylindrze (gdy zmierzyłem cisnienie
za pierwszym kopem 9 a za 3 kopem 13,5-14bar ,chyba dobrze)
-mieszanke na poczatku lałem 1;50(po tym chyba te rysy)zalewało go ,teraz leje 1;30 i kopci jak lokomotywa
-nie moge ustawić wolnych obrotów chwile pochodzi i gaśnie
-sasrywa mi miejsce połączenia cylindraz wydechem pomimo że zmieniłem oring na dyfuzorze
-gaźnik czyściłem przedmuchiwałem i regulowałem tak jak w serwisówce
-jak otworze na zapalonym silniku korek od chłodnicy to widze jak zapierdala woda ale babelków specjalnie nie widze to chyba normalne jakiś obieg wody musi być robiony przez

PROSZE O POMOC CO MOŻE BYĆ NIE TAK

Awatar użytkownika
sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z yamahą yz 250

Post autor: sebek1516 » ndz, 4 gru 2011, 00:23

W 2T pomiar ciśnienia w cylku wyjdzie przekłamany... Lalalalalaaaa
Jeżeli chodzi o rysy to zależy o jakie to rysy chodzi :}
Ale jeżeli masz rysy, słabo z wolnymi i do tego kopci to może pora zdjąć cylek i tłok obejrzeć bo mógł się skończyć. Tarara ;}

Przepraszam ale z czym robiłeś tą mieszankę że mogła wywołać rysy? Z piachem? :D
No właśnie ;P

Ściągaj cylek :)
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”