Strona 1 z 2

yamaha yz 450 f 05 r

: ndz, 23 paź 2011, 20:10
autor: Wachovsky
Koledzy,
po remoncie kptl i przejehaniu 12mth w silniku zaczoł "znikac" olej tzn bagnet w ramie sie nie "macza", czy przyczyna mogą byc uszczelniacze na wale bo zostały włożne stare (wiem ze pewnie dostane pojazd za nie), dodam ze uszczelniacze zaworowe były włozone nowe Prox-a. Prosze o jakieś sugestie co moze byc przyczyną???

Re: yamaha yz 450 f 05 r

: ndz, 23 paź 2011, 21:06
autor: artek21
za simeringi powinienes dostac po uszach;p wlejesz stan i bierze ci go z czasem? czy po prostu lejesz i lejesz a stanu nie widac?

Re: yamaha yz 450 f 05 r

: pn, 24 paź 2011, 18:30
autor: Wachovsky
Wachovsky pisze:Koledzy,
po remoncie kptl i przejehaniu 12mth w silniku zaczoł "znikac" olej tzn bagnet w ramie sie nie "macza", czy przyczyna mogą byc uszczelniacze na wale bo zostały włożne stare (wiem ze pewnie dostane pojazd za nie), dodam ze uszczelniacze zaworowe były włozone nowe Prox-a. Prosze o jakieś sugestie co moze byc przyczyną???
Dziś zmieniałem olej wraz z filtrem, jako ze bagnet sie nie maczał dolałem troche oleju i w sumie zleciało prawie 2L . Wlałem do silnika 1.2 litra oleju (wedle manuala) i włączyłem go na chwile zeby pochodził, po czym wykręciłem bagnet ze zbiornika w ramie a bagnet jest suchy. Ide dalej, wykręcam śrube spustu oleju z ramy a tam susza nawet kropli oleju ;( jaka może być przyczyna moto jest dopiero co po remoncie kptl tzn cylinder, tłok, korba, zawory???

Re: yamaha yz 450 f 05 r

: pn, 24 paź 2011, 20:45
autor: ghollum
Normalka, poczytaj w manualu jak jest procedura sprawdzania poziomu oleju a wszystko się wyjaśni, to że po zalaniu oleju do zbiornika (ramy) znika on jest wynikiem uszkodzonego zaworu między zbiornikiem a silnikiem, po prostu olej ścieka do silnika.

Re: yamaha yz 450 f 05 r

: wt, 25 paź 2011, 11:53
autor: Wachovsky
ghollum pisze:Normalka, poczytaj w manualu jak jest procedura sprawdzania poziomu oleju a wszystko się wyjaśni, to że po zalaniu oleju do zbiornika (ramy) znika on jest wynikiem uszkodzonego zaworu między zbiornikiem a silnikiem, po prostu olej ścieka do silnika.
Z tego co wiem procedura wyglada tak ze olej sprawdza sie na ciepłym silniku gdy pompa poda juz olej do zbiornika w ramie.
Po drugie chyba nie leje sie oleju do zbiornika do ramy tylko do silnika przez wlew w karterze z lewej strony.
Jesli coś źle napisałem prosze poprawcie mnie, bo od niedawna mam ten motocykl i wszystkie rady mile widziane. Dodam ze manual mam po angielsku a tłumacz on-line średnio zrozumiale go tłumaczy.
Aha jeśli to wina zaworu zwrotnego o którym pisze kolega wyżej to gdzie sie on znajduje i czy mozna go wymienić bez wiekszych rozbiórek???

Re: yamaha yz 450 f 05 r

: wt, 25 paź 2011, 12:20
autor: ghollum
Olej w układzie suchej miski olejowej ZAWSZE! wlewa się do zbiornika czyli w tym przypadku ramy, bo to właśnie ze zbiornika pompa pobiera olej którym smaruje silnik, jeśli zalejesz olej do silnika a nie do ramy to przez pewien czas po odpaleniu układ korbowo-tłokowy bedzie pracował bez smarowania podciśnieniowego co na zdrowie mu nie wyjdzie (zwłaszcza panewkom na wałkach rozrządu). Zawór zwrotny powinien się znajdować w elemencie z sitkiem wkręcanym u dołu w ramę. Poziom oleju sprawdzasz odpalając silnik na 2-3min. po wyłączeniu poziom oleju powinien być widoczny na bagnecie zbiornika.

Re: yamaha yz 450 f 05 r

: wt, 25 paź 2011, 12:32
autor: Wachovsky
artek21 pisze:za simeringi powinienes dostac po uszach;p wlejesz stan i bierze ci go z czasem? czy po prostu lejesz i lejesz a stanu nie widac?

ARTEK21 tak jak mówisz leje i leje a stanu nie pokazuje na bagnecie ostatnio około 2L wlałem i nic nawet sie bagnet nie umoczył (oczywiscie pózniej spusciłem nadmiar)

Re: yamaha yz 450 f 05 r

: wt, 25 paź 2011, 18:42
autor: Wachovsky
Dziś zrobiłem tak:
Kupiłem wielką strzykawkę, spusciłem olej z silnika i strzykawka wpusciłem olej do zbiornika w ramie około 800ml reszte (około 400ml) wlałem przez karter.
Odkreciłem srube spustu ze zbiornika w ramie zeby sprawdzić czy jest olej i był.
Kopnełem pare razy na "wygaszaczu" zeby poszedł olej na pompe i odpaliłem motor.
Zrobiłem kilka ósemek po podwórku ok 5 min. Postawiłem motor, wykręciłem bagnet, oczywiście suchy :evil: nastepnie odkręciłem spust ze zbiornika w ramie i nie poleciał nawet gram oleju :( Zaczełem przyglądać sie i szukac tego zaworu zwrotnego który prawdopodobnie nie trzyma ale nie widze tam nic takiego podobnego. Ze zbiornika wychodzą 2 przewody, jeden idzie z prawej strony pod pompe oleju, drugi idzie na lewo i wchodzi do silnika przy wieloklinie od biegów.
Czy któryś z kolegów miał podobny przypadek i umie wytłumaczyć gdzie szukać tego zaworu lub podesłać mi jakies foto, bede wdzięczny. :finga:

Re: yamaha yz 450 f 05 r

: wt, 25 paź 2011, 23:00
autor: Mohus
W silniku masz pompe która ma dwa obiegi oleju, pierwszy pobiera olej ze zbiornika i dostarcza go do silnika drugi pobiera z silnika i daje go z powrotem do zbiornika. Olej wlewasz normalnie do silnika wlewem nic mu nie będzie. Sprawdź czy olej odmą nie ucieka

Re: yamaha yz 450 f 05 r

: śr, 26 paź 2011, 08:56
autor: Wachovsky
Mohus pisze:W silniku masz pompe która ma dwa obiegi oleju, pierwszy pobiera olej ze zbiornika i dostarcza go do silnika drugi pobiera z silnika i daje go z powrotem do zbiornika. Olej wlewasz normalnie do silnika wlewem nic mu nie będzie. Sprawdź czy olej odmą nie ucieka
Mohus z odmy olej nie leci tzn silnik zaczoł wyżucać olej z odmy jak był za duzy stan oleju. Normalnie nie widac zeby leciał w jakis większych ilościach.

Koledzy mechanicy może któryś wypowie sie na mój temat, motor jest po kosztownym remoncie i gnebi mnie ten mój przypadek z olejem

Re: yamaha yz 450 f 05 r

: śr, 26 paź 2011, 12:40
autor: ghollum
Sprawdź w obudowaie pompy.

Re: yamaha yz 450 f 05 r

: śr, 26 paź 2011, 21:09
autor: Wachovsky
Kolejny dzien zmagań i co sie okazało po odkręceniu rurki powrotu oleju z silnika do zbiornika w ramie wcale nie ma cisnienia nie było nawet kropli oleju, czy pompa mogła paść z dnia na dzień??? Co moze być przyczyną???