yamaha yz 450 f 05 r

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
Wachovsky
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 87
Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:22
Motocykl: kx250f '06
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

yamaha yz 450 f 05 r

Post autor: Wachovsky » ndz, 23 paź 2011, 20:10

Koledzy,
po remoncie kptl i przejehaniu 12mth w silniku zaczoł "znikac" olej tzn bagnet w ramie sie nie "macza", czy przyczyna mogą byc uszczelniacze na wale bo zostały włożne stare (wiem ze pewnie dostane pojazd za nie), dodam ze uszczelniacze zaworowe były włozone nowe Prox-a. Prosze o jakieś sugestie co moze byc przyczyną???

Awatar użytkownika
artek21
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 59
Rejestracja: ndz, 23 paź 2011, 00:36
Motocykl: Honda CRF 450
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: yamaha yz 450 f 05 r

Post autor: artek21 » ndz, 23 paź 2011, 21:06

za simeringi powinienes dostac po uszach;p wlejesz stan i bierze ci go z czasem? czy po prostu lejesz i lejesz a stanu nie widac?

Awatar użytkownika
Autor tematu
Wachovsky
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 87
Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:22
Motocykl: kx250f '06
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: yamaha yz 450 f 05 r

Post autor: Wachovsky » pn, 24 paź 2011, 18:30

Wachovsky pisze:Koledzy,
po remoncie kptl i przejehaniu 12mth w silniku zaczoł "znikac" olej tzn bagnet w ramie sie nie "macza", czy przyczyna mogą byc uszczelniacze na wale bo zostały włożne stare (wiem ze pewnie dostane pojazd za nie), dodam ze uszczelniacze zaworowe były włozone nowe Prox-a. Prosze o jakieś sugestie co moze byc przyczyną???
Dziś zmieniałem olej wraz z filtrem, jako ze bagnet sie nie maczał dolałem troche oleju i w sumie zleciało prawie 2L . Wlałem do silnika 1.2 litra oleju (wedle manuala) i włączyłem go na chwile zeby pochodził, po czym wykręciłem bagnet ze zbiornika w ramie a bagnet jest suchy. Ide dalej, wykręcam śrube spustu oleju z ramy a tam susza nawet kropli oleju ;( jaka może być przyczyna moto jest dopiero co po remoncie kptl tzn cylinder, tłok, korba, zawory???

Awatar użytkownika
ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Status : Offline

Re: yamaha yz 450 f 05 r

Post autor: ghollum » pn, 24 paź 2011, 20:45

Normalka, poczytaj w manualu jak jest procedura sprawdzania poziomu oleju a wszystko się wyjaśni, to że po zalaniu oleju do zbiornika (ramy) znika on jest wynikiem uszkodzonego zaworu między zbiornikiem a silnikiem, po prostu olej ścieka do silnika.

Awatar użytkownika
Autor tematu
Wachovsky
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 87
Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:22
Motocykl: kx250f '06
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: yamaha yz 450 f 05 r

Post autor: Wachovsky » wt, 25 paź 2011, 11:53

ghollum pisze:Normalka, poczytaj w manualu jak jest procedura sprawdzania poziomu oleju a wszystko się wyjaśni, to że po zalaniu oleju do zbiornika (ramy) znika on jest wynikiem uszkodzonego zaworu między zbiornikiem a silnikiem, po prostu olej ścieka do silnika.
Z tego co wiem procedura wyglada tak ze olej sprawdza sie na ciepłym silniku gdy pompa poda juz olej do zbiornika w ramie.
Po drugie chyba nie leje sie oleju do zbiornika do ramy tylko do silnika przez wlew w karterze z lewej strony.
Jesli coś źle napisałem prosze poprawcie mnie, bo od niedawna mam ten motocykl i wszystkie rady mile widziane. Dodam ze manual mam po angielsku a tłumacz on-line średnio zrozumiale go tłumaczy.
Aha jeśli to wina zaworu zwrotnego o którym pisze kolega wyżej to gdzie sie on znajduje i czy mozna go wymienić bez wiekszych rozbiórek???

Awatar użytkownika
ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Status : Offline

Re: yamaha yz 450 f 05 r

Post autor: ghollum » wt, 25 paź 2011, 12:20

Olej w układzie suchej miski olejowej ZAWSZE! wlewa się do zbiornika czyli w tym przypadku ramy, bo to właśnie ze zbiornika pompa pobiera olej którym smaruje silnik, jeśli zalejesz olej do silnika a nie do ramy to przez pewien czas po odpaleniu układ korbowo-tłokowy bedzie pracował bez smarowania podciśnieniowego co na zdrowie mu nie wyjdzie (zwłaszcza panewkom na wałkach rozrządu). Zawór zwrotny powinien się znajdować w elemencie z sitkiem wkręcanym u dołu w ramę. Poziom oleju sprawdzasz odpalając silnik na 2-3min. po wyłączeniu poziom oleju powinien być widoczny na bagnecie zbiornika.

Awatar użytkownika
Autor tematu
Wachovsky
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 87
Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:22
Motocykl: kx250f '06
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: yamaha yz 450 f 05 r

Post autor: Wachovsky » wt, 25 paź 2011, 12:32

artek21 pisze:za simeringi powinienes dostac po uszach;p wlejesz stan i bierze ci go z czasem? czy po prostu lejesz i lejesz a stanu nie widac?

ARTEK21 tak jak mówisz leje i leje a stanu nie pokazuje na bagnecie ostatnio około 2L wlałem i nic nawet sie bagnet nie umoczył (oczywiscie pózniej spusciłem nadmiar)

Awatar użytkownika
Autor tematu
Wachovsky
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 87
Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:22
Motocykl: kx250f '06
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: yamaha yz 450 f 05 r

Post autor: Wachovsky » wt, 25 paź 2011, 18:42

Dziś zrobiłem tak:
Kupiłem wielką strzykawkę, spusciłem olej z silnika i strzykawka wpusciłem olej do zbiornika w ramie około 800ml reszte (około 400ml) wlałem przez karter.
Odkreciłem srube spustu ze zbiornika w ramie zeby sprawdzić czy jest olej i był.
Kopnełem pare razy na "wygaszaczu" zeby poszedł olej na pompe i odpaliłem motor.
Zrobiłem kilka ósemek po podwórku ok 5 min. Postawiłem motor, wykręciłem bagnet, oczywiście suchy :evil: nastepnie odkręciłem spust ze zbiornika w ramie i nie poleciał nawet gram oleju :( Zaczełem przyglądać sie i szukac tego zaworu zwrotnego który prawdopodobnie nie trzyma ale nie widze tam nic takiego podobnego. Ze zbiornika wychodzą 2 przewody, jeden idzie z prawej strony pod pompe oleju, drugi idzie na lewo i wchodzi do silnika przy wieloklinie od biegów.
Czy któryś z kolegów miał podobny przypadek i umie wytłumaczyć gdzie szukać tego zaworu lub podesłać mi jakies foto, bede wdzięczny. :finga:

Awatar użytkownika
Mohus
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 381
Rejestracja: pn, 10 gru 2007, 18:26
Motocykl: japonsky 0,25 4t
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów
Kontakt:
Status : Offline

Re: yamaha yz 450 f 05 r

Post autor: Mohus » wt, 25 paź 2011, 23:00

W silniku masz pompe która ma dwa obiegi oleju, pierwszy pobiera olej ze zbiornika i dostarcza go do silnika drugi pobiera z silnika i daje go z powrotem do zbiornika. Olej wlewasz normalnie do silnika wlewem nic mu nie będzie. Sprawdź czy olej odmą nie ucieka

Awatar użytkownika
Autor tematu
Wachovsky
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 87
Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:22
Motocykl: kx250f '06
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: yamaha yz 450 f 05 r

Post autor: Wachovsky » śr, 26 paź 2011, 08:56

Mohus pisze:W silniku masz pompe która ma dwa obiegi oleju, pierwszy pobiera olej ze zbiornika i dostarcza go do silnika drugi pobiera z silnika i daje go z powrotem do zbiornika. Olej wlewasz normalnie do silnika wlewem nic mu nie będzie. Sprawdź czy olej odmą nie ucieka
Mohus z odmy olej nie leci tzn silnik zaczoł wyżucać olej z odmy jak był za duzy stan oleju. Normalnie nie widac zeby leciał w jakis większych ilościach.

Koledzy mechanicy może któryś wypowie sie na mój temat, motor jest po kosztownym remoncie i gnebi mnie ten mój przypadek z olejem

Awatar użytkownika
ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Status : Offline

Re: yamaha yz 450 f 05 r

Post autor: ghollum » śr, 26 paź 2011, 12:40

Sprawdź w obudowaie pompy.

Awatar użytkownika
Autor tematu
Wachovsky
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 87
Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:22
Motocykl: kx250f '06
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: yamaha yz 450 f 05 r

Post autor: Wachovsky » śr, 26 paź 2011, 21:09

Kolejny dzien zmagań i co sie okazało po odkręceniu rurki powrotu oleju z silnika do zbiornika w ramie wcale nie ma cisnienia nie było nawet kropli oleju, czy pompa mogła paść z dnia na dzień??? Co moze być przyczyną???

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości