CRF 450 2002 BIERZE OLEJ.

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
kamil250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 411
Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

CRF 450 2002 BIERZE OLEJ.

Post autor: kamil250 » ndz, 11 wrz 2011, 13:09

Witam. Sprowadziłem z USA crf 450 2002. Gość od którego kupiłem zmieniał zawory 2 lata temu na stalowe ponieważ poprzedni właściciel ustawił zerowe luzy zaworowe i zawory były do wymiany (wymienione u mechanika w USA).
Od tamtej pory nic nie robił w silniku poza częstymi zmianami oleju wraz z filtrem. Złożyłem ten motor i wyjeździłem 4 litry paliwa przy czym musiałem 3 razu dolewać oleju (moto spalił ok. 500ml. oleju na 4 litry oleju czyli 125ml na 1 litr!) Dodam, że sprawdzałem luzy zaworowe i są w normie. Na początku jak tylko kupiłem zmieniłem olej wraz z filtrem i o-ring dekielka od pokrywy filtra oleju, filtr powietrza i go nasączyłem. tłok na pewno nie był zmieniany 2 lata ale prawdopodobnie nawet więcej, bo właściciel od którego kupiłem nie robił w silniku nic poza zaworami a kupił go 2 lata temu. Na wolnych obrotach moto nie kopci ale jak dodam gazu to puszcze chmurki (niebieskie i czarne), nie wywala oleju odmą. Podejrzewam że do wymiany jest zastaw tłokowy. Może to być jakaś inna przyczyna jak nie tłok z pierścieniami? Jaka jest dopuszczalna ilość spalania oleju w 4t i ile powinien go spalać zdrowy silnik?
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl

Big
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 362
Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: w lesie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: CRF 450 2002 BIERZE OLEJ.

Post autor: Big » ndz, 11 wrz 2011, 13:28

Rozbierz ten silnik. Wymień korbe i tłok i łańcuszek. O ile cylinder jeszcze żyje?
To minimum jest absolutne ,żebys za chwile nie opisywał tu kolejnej katastrofy z 4T w roli głównej.

Autor tematu
kamil250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 411
Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 450 2002 BIERZE OLEJ.

Post autor: kamil250 » ndz, 11 wrz 2011, 14:33

Big pisze:Rozbierz ten silnik. Wymień korbe i tłok i łańcuszek. O ile cylinder jeszcze żyje?
To minimum jest absolutne ,żebys za chwile nie opisywał tu kolejnej katastrofy z 4T w roli głównej.
ok jak rozbiorę to zobaczę ale jak łańcuszek jest dobry to po co go wymieniać?
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl

Big
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 362
Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: w lesie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: CRF 450 2002 BIERZE OLEJ.

Post autor: Big » ndz, 11 wrz 2011, 21:38

Dobry , po minimum 2 latach niedotykania sie ?

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 450 2002 BIERZE OLEJ.

Post autor: grayfox » ndz, 11 wrz 2011, 22:59

Uszczelniacze zaworowe jeszcze i prowadnice sprawdzić.

Autor tematu
kamil250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 411
Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 450 2002 BIERZE OLEJ.

Post autor: kamil250 » ndz, 11 wrz 2011, 23:09

Big pisze:Dobry , po minimum 2 latach niedotykania sie ?
2 latach bo głowica była robiona 2 lata temu. Mówiąc głowica mam na myśli zawory a jak to mechanik robił to na pewno ocenił stan łańcuszka tak więc 2 lata, ale luzy zaworowe są ok. Jak będę miał trochę czasu to ściągnę cylinder i głowice i zobaczę co tam siedzi. A możliwe żeby to było spowodowane tak jak grayfox mówi uszczelniaczami zaworowymi czy bardziej obstawiać tłok? Jeśli korba lub łańcuch będzie ok to chyba nie muszę wymieniać? Ale nie mówię nic bo okaże się dopiero jak to sprawdzę.
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl

kl06g12
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 45
Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 18:34
Motocykl: Cr125'05
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 450 2002 BIERZE OLEJ.

Post autor: kl06g12 » pn, 12 wrz 2011, 07:18

kamil250 pisze:
Big pisze:Dobry , po minimum 2 latach niedotykania sie ?
2 latach bo głowica była robiona 2 lata temu. Mówiąc głowica mam na myśli zawory a jak to mechanik robił to na pewno ocenił stan łańcuszka tak więc 2 lata, ale luzy zaworowe są ok. Jak będę miał trochę czasu to ściągnę cylinder i głowice i zobaczę co tam siedzi. A możliwe żeby to było spowodowane tak jak grayfox mówi uszczelniaczami zaworowymi czy bardziej obstawiać tłok? Jeśli korba lub łańcuch będzie ok to chyba nie muszę wymieniać? Ale nie mówię nic bo okaże się dopiero jak to sprawdzę.
Zrób najlepiej tak jak mówi Big .Jeżeli motocykl jeździ już 2 lata na tym samym tłoku łańcuszku i korbie to dla świętego spokoju powinieneś wymienić żeby chociażby wiedzieć na czym stoisz, ale to Twój motocykl więc sam decyduj.

Pozdrawiam

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 450 2002 BIERZE OLEJ.

Post autor: ghollum » pn, 12 wrz 2011, 16:03

kamil250 pisze:
Big pisze:Dobry , po minimum 2 latach niedotykania sie ?
...........A możliwe żeby to było spowodowane tak jak grayfox mówi uszczelniaczami zaworowymi czy bardziej obstawiać tłok? Jeśli korba lub łańcuch będzie ok to chyba nie muszę wymieniać? Ale nie mówię nic bo okaże się dopiero jak to sprawdzę.
Bardzo mało prawdopodobne żeby za takie spalanie oleju odpowiedzialne były same uszczelniacze, na 99% tłok i pierścienie są dojechane i to mocno (o ile też nie cylinder).

major000
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 304
Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 19:39
Motocykl: HUSKY
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 450 2002 BIERZE OLEJ.

Post autor: major000 » pn, 12 wrz 2011, 20:24

Kategorycznie piec do rozbiórki. Po takim przebiegu jak mówisz częsci typu korba, tłok, łańcuch rozrządu itd. w każdej crossówce są do wymiany. Pozatym strasznie dużo tego oleju pali, przy takiej konsumpcji powinien kopcić non stop jak dwusuw, sprawdź najpierw czy nie przelewa się olej z silnika do skrzyni biegów.

Autor tematu
kamil250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 411
Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 450 2002 BIERZE OLEJ.

Post autor: kamil250 » pn, 12 wrz 2011, 21:50

Ale jakim sposobem miał by się przelewać olej do skrzyni biegów? a nawet jeśli to musiałbym bym go chyba za dużo nalać. Jak mi ubywało to dolewałem do górnej granicy ale nigdy jej nie przekraczałem. Nie wiem jak to możliwe żeby olej się przelewał ale ok sprawdzę to. Mam jeszcze 2 pytania żeby się upewnić.
Czy luz tłok/cylinder w crf 450 ma wynosić 3 setki w przypadku tłoka odlewanego i 4 setki w przypadku tłoka kutego?
2-gie pytanie czy ktoś może mi polecić tą średnicówkę bo by mi się taka przydała a nie chcę za każde zwymiarowanie cylindra płacić. http://allegro.pl/srednicowka-zegarowa- ... 69831.html
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl

gadzina
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: sob, 10 sty 2009, 17:49
Motocykl: Crf 450'08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: CRF 450 2002 BIERZE OLEJ.

Post autor: gadzina » pn, 12 wrz 2011, 22:46

olej w Crf może się przelewać i jest to wynikiem zużytego simmeringu na wale lub wałku wyrównawczym. Po drugie po dwóch latach eksploatacji to bebechy z twojego silnika nadają się tylko na wagę na złomie, nie oszukujmy się, każdy sprzęt wyczynowy wymaga gruntownego remontu po roku eksploatacji (jak masz szczęście bo to chyba maxymalny przebieg). Rozbieraj silnik i zakłaaj przynajmioej nowy tłok i korbe jeśli cylinder nie wymaga naprawy i wszystkie łożyska w silniku, łańcuch rozrządu absolutnie do wymiany i przegląd głowicy. Pozdrawiam. W razie pytań pisz na priv.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”