POMOCY!! Problem z pełnym zkresem obrotów cr125

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Budyń
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: czw, 27 lis 2008, 15:14
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

POMOCY!! Problem z pełnym zkresem obrotów cr125

Post autor: Budyń » ndz, 7 sie 2011, 18:05

Witam
Mam problem, Moja cr dość stara bo 95,ale po remoncie generalnym tj.nowa korba,tłok,nicasil,wszystkie łożyska i uszczelniacze. :roll: Problem pojawił się po przejechaniu ok 7mth.Moto wkręca się do ok 3/5 gazu i zachowuje się jakby odcinał zapłon :!: Zmieniałem już świecę,czyściłem gaźnik,próbowałem jazdy bez filtra powietrza i bez zmian.
Sprawdziłem też uzwojenie statora tzn. czy nie ma jakiś zewnętrznych uszkodzeń.
Ma ktoś jakiś pomysł :?: czy może mieć na to wpływ ustawienie zaworu wydechu :?:

kl06g12
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 45
Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 18:34
Motocykl: Cr125'05
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: POMOCY!! Problem z pełnym zkresem obrotów cr125

Post autor: kl06g12 » ndz, 7 sie 2011, 19:00

Budyń pisze:Witam
Mam problem, Moja cr dość stara bo 95,ale po remoncie generalnym tj.nowa korba,tłok,nicasil,wszystkie łożyska i uszczelniacze. :roll: Problem pojawił się po przejechaniu ok 7mth.Moto wkręca się do ok 3/5 gazu i zachowuje się jakby odcinał zapłon :!: Zmieniałem już świecę,czyściłem gaźnik,próbowałem jazdy bez filtra powietrza i bez zmian.
Sprawdziłem też uzwojenie statora tzn. czy nie ma jakiś zewnętrznych uszkodzeń.
Ma ktoś jakiś pomysł :?: czy może mieć na to wpływ ustawienie zaworu wydechu :?:
Sprawdź i wyczyść zawór wydechowy bo on ma na to ogromny wpływ.

Autor tematu
Budyń
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: czw, 27 lis 2008, 15:14
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: POMOCY!! Problem z pełnym zkresem obrotów cr125

Post autor: Budyń » ndz, 7 sie 2011, 20:48

Zawór wyciągałem dziś.Jest ok.Przynajmniej tak mi się wydaje.Nie był nadpalony ani zatarty.Po zciągnęciu dekielków i odpaleniu zawór się otwierał wraz ze wzrostem obrotów i zamykał po zamknięciu przepustnicy. Nie bardzo wiem jak się to ustawia.Znalazłem gdzieś w wcześniejszym poście,ale kompletnie nic z niego nie zrozumiałem.A i wcześniej takich objawów nie miał.
Może to być wina elekryki, cewki,albo czegoś innego :?: :?:

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: POMOCY!! Problem z pełnym zkresem obrotów cr125

Post autor: amator » pn, 8 sie 2011, 14:21

Budyń pisze:Zawór wyciągałem dziś.Jest ok.Przynajmniej tak mi się wydaje.Nie był nadpalony ani zatarty.Po zciągnęciu dekielków i odpaleniu zawór się otwierał wraz ze wzrostem obrotów i zamykał po zamknięciu przepustnicy. Nie bardzo wiem jak się to ustawia.Znalazłem gdzieś w wcześniejszym poście,ale kompletnie nic z niego nie zrozumiałem.A i wcześniej takich objawów nie miał.
Może to być wina elekryki, cewki,albo czegoś innego :?: :?:
czy zdejmowałeś może dekiel duzy boczny od sprzęgła ?

Autor tematu
Budyń
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: czw, 27 lis 2008, 15:14
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: POMOCY!! Problem z pełnym zkresem obrotów cr125

Post autor: Budyń » wt, 9 sie 2011, 20:53

Dużego dekla nie zdejmowałem.Znaczy zdejmowałem podczas remontu motocykla.A co to ma do rzeczy :?:

Password
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: ndz, 7 sie 2011, 18:14
Motocykl: RM250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: POMOCY!! Problem z pełnym zkresem obrotów cr125

Post autor: Password » wt, 9 sie 2011, 23:28

Witam. Sprawdź następujące rzeczy:

- Nie pisałeś o regulacji gaźnika, spróbuj wkręcić śrubę od powietrza i wykręcić ją o 2 obroty (sprawdź efekty). Jak nie ma efektu to wróć do poprzedniego ustawienia.
- Sprawdź układ wydechowy, czy nie jest za dużo nagaru w środku, ale najpierw odkręć sam tłumik (sprawdź efekty). Jak jazda bez tłumika pomogła to usuń z niego nagar.
- Może jakimś cudem ci się zapłon przestawił, sprawdź czy dobrze go przykręciłeś i czy jest ustawiony na znaki.

Jak to nie pomoże to najprawdopodobniej coś z elektryką. CDI albo cewki statora mogą się psuć. Sam miałem raz zepsute CDI potem cewki statora i oznaki są podobne.
Polecam kupno książki obsługowej CLYMER http://clymer.com/Book.aspx?bid=506&tit ... +1992-1996, w niej wszystko znajdziesz. Tylko nie wiem czy wysyłają za granicę.. Ja na podstawie swojej do RM250 '95 już wiele razy naprawiłem coś co by mi do głowy nie przyszło.

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: POMOCY!! Problem z pełnym zkresem obrotów cr125

Post autor: amator » śr, 10 sie 2011, 23:26

Budyń pisze:Dużego dekla nie zdejmowałem.Znaczy zdejmowałem podczas remontu motocykla.A co to ma do rzeczy :?:
Ano tyle ma do rzeczy że zakładając duzy dekiel trzeba odpowiednio ustawić cieglo od zaworu wydechowego. http://www.ronniesmailorder.com/fiche_s ... &fveh=3239 poz 20

Autor tematu
Budyń
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: czw, 27 lis 2008, 15:14
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: POMOCY!! Problem z pełnym zkresem obrotów cr125

Post autor: Budyń » czw, 11 sie 2011, 22:21

Szczerze mówiąc nie pamiętam w jakiej pozycji było ustawione to cięgno.Z rysunku wynika,że powinno być ustawione pionowo.Tak?Ale wydaje mi się jest to skrajne wychylenie i w takiej pozycji zawory nie mogą pracować.
Coś mi się wydaje że to sprawa elektryki.Dzisiaj jeszcze próbowałem zmieniać przerwę na świecy,podnosić iglicę i nic to nie dawało.Cały czas tak samo się zachowywał.Ku..a :evil: Ręce opadają :cry:

Autor tematu
Budyń
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: czw, 27 lis 2008, 15:14
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: POMOCY!! Problem z pełnym zkresem obrotów cr125

Post autor: Budyń » czw, 11 sie 2011, 23:49

Kurcze przeczytałem śledząc inne tematy że przerywanie silnika na wysokich obrotach może byc spowodowane wytartym nikasilem :?: :?: I że ponoć to dolegliwość cr 125 :?:

Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 926
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: POMOCY!! Problem z pełnym zkresem obrotów cr125

Post autor: Czepek » pt, 12 sie 2011, 00:02

To dolegliwość właściciela.
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

Autor tematu
Budyń
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: czw, 27 lis 2008, 15:14
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: POMOCY!! Problem z pełnym zkresem obrotów cr125

Post autor: Budyń » sob, 13 sie 2011, 11:08

No ha ha.Żeś się czepek czy tam cipek wypowiedział.

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: POMOCY!! Problem z pełnym zkresem obrotów cr125

Post autor: sebek1516 » sob, 13 sie 2011, 14:04

No ha ha. To żeś się Budyń czy tam Fiutyń wypowiedział.

To może Ci wyjaśnię że Czepek jako użytkownik z pewnym doświadczeniem na forum (w prównaniu do Ciebie) spotkał się z legendami o takich właśnie wadach fabrycznych.
Wszyscy się z nimi spotkali ;)
Będąc użytkownikiem tego forum musisz również zaprzyjaźnić się z pewnym małżeństwem a mianowicie ironią oraz sarkazmem bo ile razy można powtarzać że gówno prawda? ;)
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”