Suzuki Rmx 250 93 iskrownik i magneto- problem

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
damiii
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 128
Rejestracja: pt, 5 wrz 2008, 21:58
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Suzuki Rmx 250 93 iskrownik i magneto- problem

Post autor: damiii » pn, 25 lip 2011, 16:31

Witam! Jakis czas temu spotkała mnie dziwna awaria, odpadły mi magnesy z magneta. Szkody sa następujące: jeden magnes pekniety na pół i jeden ukruszony, 2 sa ok, w iskrowniku jeden przewód na cewce został przerwany i takie niebieskie cos poodpadało z iskrownika. Wszystko to widac na zdjęciach. W związku z tym ze nie mogę kupic nigdzie używanego magneta ani iskrownika, a na nowe mnie nie stac (magneto ok 600, iskrownik 1800zł) podjalem próby reperacji tzn. przykleiłem magnesy poxipolem i zlutowałem ten przerwany drut miedzianym przewodem, niestety nie ma iskry.
Pytanie:
1. czy te magnesy sa w stanie wytworzyć odpowiednie pole magnetyczne mimo ze sa w takim stanie w jakim sa?
2. czy ten przerwany drut moze byc zlutowany przewodem ( wiele małych drucików) czy koniecznie musi byc zlutowany jednym drutem?
3. Czy to w ogóle bedzie działać??
jeżeli ktos ma jakies sugestie i rady to prosze pisac! Dzięki !
Załączniki
cewka 1.jpg
1
cewka 1.jpg (57.63 KiB) Przejrzano 5352 razy
cewka 1.jpg
1
cewka 1.jpg (57.63 KiB) Przejrzano 5352 razy
cewka 2.jpg
2
cewka 2.jpg (125.41 KiB) Przejrzano 5352 razy
cewka 2.jpg
2
cewka 2.jpg (125.41 KiB) Przejrzano 5352 razy
magneto.jpg
3
magneto.jpg (78.23 KiB) Przejrzano 5352 razy
magneto.jpg
3
magneto.jpg (78.23 KiB) Przejrzano 5352 razy

andy2208
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 386
Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
Motocykl: '05 YZ 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Zagwiździe
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Suzuki Rmx 250 93 iskrownik i magneto- problem

Post autor: andy2208 » pn, 25 lip 2011, 22:28

Czy przy zlutowaniu drutu z cewki źródłowej zdjąłeś (zdrapałeś) z niego izolację? Magneto raczej się rozpadnie i narobi Ci jeszcze więcej kłopotów. Odnośnie magneta poszła wiadomość na PW.

Autor tematu
damiii
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 128
Rejestracja: pt, 5 wrz 2008, 21:58
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki Rmx 250 93 iskrownik i magneto- problem

Post autor: damiii » wt, 26 lip 2011, 18:30

Izolacje zdrapywałem ale ogólnie to nie jestem zadowolony z tego lutu i go poprawie dzisiaj.
gdyby ktos mial magneto o takich samych wymiarach albo przynajmniej o 2 takich wymiarach średnicy wewnętrznej i wewnętrznej z magnesami. (aby przełożyć magnesy, to proszę o wiadomość na priva)
wymiary magneta: zewnętrzna średnica 110mm, wewnętrzna 102mm, wewnętrzna z magnesami 85 mm, wejście wewnętrzne na wał od srodka 20mm, od zewnątrz ok 14mm, wpust na klinek 3mm szerokości.

Autor tematu
damiii
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 128
Rejestracja: pt, 5 wrz 2008, 21:58
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki Rmx 250 93 iskrownik i magneto- problem

Post autor: damiii » wt, 1 maja 2012, 22:56

Witam! Nie chce zakładać nowego tematu bo się wiąże z obecnym.
Nie znalazłem używanego magneta od tamtej pory, ale teraz znalazłem gostka który zajmuje się dorabianiem takich rzeczy. W magneto wstawił magnesy neodymowe i przewiną tą dolna, zaklejona cewkę, (okazało się ze magnes przebił w niej 3 warstwy drucików), a pozostałe cewki są ok i odpowiadają tylko za światła.
Po założeniu nie ma iskry.
Nie wiem teraz jaki podzespół jest niesprawny...
Ze stojanu wychodzi ok 17-18V przemiennego, z modułu tyle samo ale stałego,
opór od czapeczki do masy 6,5K ohma, a opór na samej cewce ( od podłączenia z modułu do masy) tylko 0,4 ohma. Osoba która to robiła mówi ze najprawdopodobniej wina leży przy cewce..
Jeżeli ktoś ma możliwość zmierzenia tych wartości w swoim moto, albo może je zna, to fajnie byłoby jak by je podał, mogą być naprawdę pomocne.
Jak ma ktoś jakieś inne pomysły to też chętnie wysłucham.
PS. wiem ze to nie forum o elektryce, ale może ktoś to ogarnia.
Pozdro!

andy2208
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 386
Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
Motocykl: '05 YZ 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Zagwiździe
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Suzuki Rmx 250 93 iskrownik i magneto- problem

Post autor: andy2208 » wt, 1 maja 2012, 23:14

W starej YZ też oddałem cewkę do przezwojenia. Po odebraniu okazało się, że przewinęli ją na odwrót, tzn. przewód który wychodzil z prawej strony miał iść do masy, a ten z lewej dalej do modułu, zrobili to na odwrót. Po zamianie miejscami końcówek przewodów wszystko było już OK. Sprawdź u siebie taką możliwość. ;)

Autor tematu
damiii
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 128
Rejestracja: pt, 5 wrz 2008, 21:58
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki Rmx 250 93 iskrownik i magneto- problem

Post autor: damiii » sob, 12 maja 2012, 17:22

Andy2208 strzał w dziesiątkę! Zamiana miejscami końcówek i wszystko hula :) U mnie cewka była nawinięta tak jak trzeba, ale magnesy były odwrócone biegunami. Rozwiązanie takie samo :) Dzięki za pomoc! Pozdro!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”