zapłon, gaźnik ? zabawy z ktm ciąg dalszy.

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: zapłon, gaźnik ? zabawy z ktm ciąg dalszy.

Post autor: amator » wt, 19 lip 2011, 18:19

Jak nie dam full manety to wkręca się elegancko.
Moto trzyma dobrze niskie obroty, dobrze odpala, równo pracuje.
z tego co piszesz to rozumiem ze moto pracuje prawidlowo w gornym zakresie obrotow ale nie zbiera sie z dołu.
Sugerowalbym jeszcze raz sprawdzenie zaworu bo wyglada mi ze on jest czesciowo otwarty lub calkowicie otwarty i dlatego jedzie gora a nie zamyka sie i dlatego nie ma dolu.
1. spróbój zdjąc wydech i zajrzyj w kanal wydechowy czy na nie pracujacym silniku kanal wydechowy jest czesciowo przymkniety (tak powino byc)
W wiekszosci motocykli po wstawieniu tulei potrzebna jest korekta zaworu i moze u ciebie czegos takiego nie zrobiono?
2. rozbierz gaznik i podaj wszyskie rozmiary dysz i polozenie iglicy, podaj polozenie sruby regulacji skladu mieszanki ( i nie pisz tu takich farmazonow ze jedna dysza to 46 zlotych :axe: bo czasami trzeba zainwestowac zeby byc pewnym
3. zawór w ktm jest regulowany znajdz posty ,zapoznaj sie z nimi im porównaj u siebie ( WLD-Wlodi, Bzyk na secie , pytaj ich mają wieksza ode mnie wiedze o ktm'ach) viewtopic.php?f=3&t=17296
4. jak bedziesz miał zdjety gaznik to zajrzyj do membrany czy przylega?, czy nie ma pekniecia? , czy nie jest wykruszona na rogu?
5. pamietaj też o tym ze nie kazde moto od razu po dodaniu gazu idzie na kolo i wyrzuca szpryc spod opony, to w dużej mierze zalezy od umiejetnosci jazdy kierowcy, a probowales strzelic ze sprzegielka?.
jesli podlaczysz trojke i bedziesz od zera chcial przyspieszyc to moze byc wlasnie takie buuuu. :drinkers:
Ostatnio zmieniony wt, 19 lip 2011, 19:07 przez amator, łącznie zmieniany 2 razy.

Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: zapłon, gaźnik ? zabawy z ktm ciąg dalszy.

Post autor: Enduros70 » wt, 19 lip 2011, 18:45

Ja się z takim czymś borykałem z dw miechy, dopiero za czwartym czyszczeniem gaźnika zlokalizowałem osad w dyszy wolnych, jakieś takie przeźroczyste włoski. Jak się patrzyło przez nią to otwór był ok, a po przekłuci jej cienkim drucikiem wyszły wszystkie syfy, którym sprężone powietrze nie dało rady. Dodając powoli gazu normalnie się wkręcała a tak to tylko na ssaniu normalnie. Na zawór też popatrz bu w tym silniku masz płynną regulację.

Autor tematu
Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 926
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: zapłon, gaźnik ? zabawy z ktm ciąg dalszy.

Post autor: Czepek » śr, 20 lip 2011, 10:32

stonka55 pisze:Zrób to, i sprzedaj tego kata. A nawet jezeli nie zrobisz... Zainwestuj w mechanika i też sprzedaj. Kup coś niebieskiego :))
Z takimi postami to na romety.pl <bez obrazy> sobie idź, a najlepiej to się w ogóle nie odzywaj jak masz pisać takie pierdoły.

Gaźnik czyszczony już kupę razy, dysze przetykane, czyszczony benzyną pod ciśnieniem :


A co mam patrzeć z zaworem ? Jak go ustawiałem wg poradnika na forum to wszystko działa, znaki się przesuwają itp.
amator :
Hmm - piszesz, że ma być częściowo przymknięty, kiedyś jeszcze przed remontem robiłem foto i chyba nie był przymknięty, a na pewno nie tak, zeby nie było widać tłoka bo właśnie po to fotkę sobie ot tak robiłem przy zdejmowaniu dyfa.
Ok, sprawdzę to.
Dzięki za pomoc

-----
sprawdziłem zawór przez okno wydechowe - jest przymknięty, jak coś to daję foto i z góry uprzedzam, że jakość tragiczna bo 0.3mpx, ale zawsze coś.
:idea: http://imageshack.us/photo/my-images/58 ... 298el.jpg/ :idea:

-----
Zapomniałem napisać ustawień gaźnika;
Iglica NOZE aktualnie 3 rowek
Dysza wolnych 48
Dysza główna 185 <posiadam też 180, na 180 moto szło w miarę dopiero na 4tym rowku i szło tak jak na 185 na 1szym rowku>
Tyle, że mam dyf doma i końcówkę nie seryjną.

Jak macie jeszcze jakies pomysły/pytania to piszcie, może znajdziemy przyczynę.

ps. http://www.youtube.com/watch?v=ebnJEr6h ... re=related o tym, żeby kat tak szedł to chyba mogę tylko pomarzyć.
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

pajda77
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: śr, 23 kwie 2008, 19:52
Motocykl: KTM 525SX
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: WROCŁAW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: zapłon, gaźnik ? zabawy z ktm ciąg dalszy.

Post autor: pajda77 » śr, 20 lip 2011, 23:10

a sprawdziłeś zawory wydechowe czy aby sie należycie otwierają i czy zawór ssący jest wporządku.

Autor tematu
Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 926
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: zapłon, gaźnik ? zabawy z ktm ciąg dalszy.

Post autor: Czepek » śr, 20 lip 2011, 23:11

To dwusuw.
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

pajda77
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: śr, 23 kwie 2008, 19:52
Motocykl: KTM 525SX
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: WROCŁAW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: zapłon, gaźnik ? zabawy z ktm ciąg dalszy.

Post autor: pajda77 » czw, 21 lip 2011, 19:44

Wiem dlatego pytanie brzmi -sprawdziłeś zawory wydechowe czy aby sie należycie otwierają i czy zawór ssący jest wporządku.Zawór ssący umieszczony jest odrazu za gażnikiem a dydechowe gdzieś w cylindrze.Poszukaj w manualu co otwiera te zawory element odsrodkowy w wyniku obrotów silnika one sie otwierają.

Autor tematu
Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 926
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: zapłon, gaźnik ? zabawy z ktm ciąg dalszy.

Post autor: Czepek » czw, 21 lip 2011, 22:38

Za gaźnikiem to jest membrana, ale ok, nazwijmy to tak jak mówisz, chociaż to trochę kłopotliwe do zrozumienia może być.
a zawór wydechowy jest jeden i jak wspomniałem we wcześniejszych postach działa prawidłowo.
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: zapłon, gaźnik ? zabawy z ktm ciąg dalszy.

Post autor: sebek1516 » czw, 21 lip 2011, 23:11

Zawór ssący musi być i jego rolę pełni membrana. Nie wiem co w tym kłopotliwego ;p
Sprawdź listki membrany ale jak jest dobrze a jak źle to Ci nie powiem ;\
Muszą być całe i zdrowe ;)
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Autor tematu
Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 926
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: zapłon, gaźnik ? zabawy z ktm ciąg dalszy.

Post autor: Czepek » czw, 21 lip 2011, 23:32

Dobra, wiem, ale chodzi o to, że z takiego nazewnictwa mogą wychodzić nieporozumienia, prościej nazywac rzeczy po imieniu albo po prostu tak jak to się przyjęło.
Normalna jest membrana.
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

Autor tematu
Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 926
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: zapłon, gaźnik ? zabawy z ktm ciąg dalszy.

Post autor: Czepek » sob, 30 lip 2011, 20:09

Witam!
Kolejne wieści - bawiłem się ponownie zaworem, jest tak wkręcony, żeby chyciło dekielek, na innych ust nie da się jechać, ale i tak moto robi buu i źle się wkręca.
Dziś sprawdziłem na oryginalnym dyfuzorze - to samo, trochę inna charakterystyka w średnim zakresie obrotów (większa moc niż na domie, ale góra słabsza).
Jak nie zapłon, nie zawór, nie wydech, to chyba jedynie gaźnik ?
Chcę zamówić większą dyszę wolnych obrotów, jak myślicie, jaka będzie odpowiednia ? (w serwisówce sprawdzałem i jest napisane, że 48 - czyli taka jaką mam; dzwoniłem do amatora i zaproponował ok 55)
ps. nie wiecie gdzie można (oprócz serwisu) kupić pojedyncza dyszę ? W serwisie ceny kosmos, dałem chyba 48 zł za dyszę główną, a dopiero teraz znalazłem na allegro po 10, ale niestety tylko główne.



EDIT : Przepraszam za podwójny post, dopiero op wysłaniu zobaczyłem, ze jest zdublowany, myślałem, że forum scali posty.
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

Autor tematu
Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 926
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: zapłon, gaźnik ? zabawy z ktm ciąg dalszy.

Post autor: Czepek » czw, 18 sie 2011, 21:43

Witam.
Sory wielkie za 3 posty z rzędu, ale nie ma opcji edycji postów.
Więc tak... Udałem się do mechanika <motocyklecross> żeby zrobić w końcu ten motor, wyregulował gaźnik, zmienił dysze- nic, dupa, dno, kompletne 0 zmian - nie wina gaźnika.
Mówił, żeby sprawdzić zawór (po odkręceniu dekielka na cylku z lewej strony < ten na którym widac przesuwające się tarcze ze znakami> strasznie ta ruchoma tarcza na wolnych obrotach lata, góra-dół, na boki) no więc heja, ściągam cylek, odkręcam obudowę zaworu, bo już miałem/mieliśmy nadzieję, że ktoś to źle poskładał, bo ja tego jeszcze nie ruszałem i źle poustawiał znaki na wałkach względem tarczy - no i znowu dupa- wszystko dobrze ustawione. Zauważyłem, że na jednym bolcu (u góry nad wałeczkiem) nie ma tulejki, która przychodzi na tą przesuwną tarczę, ale wątpię, by to od tego były takie wibracje, no ale zamówię w serwisie.
Mam fotki jakby ktoś chciał zobaczyć, niestety jeszcze przed generalnym oczyszczeniem tego wszystkiego z nagaru, ale coś widać.

pozdrawiam, mam nadzieję, że ktoś pomoże mi rozwiązać ten problem...
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

Autor tematu
Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 926
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: zapłon, gaźnik ? zabawy z ktm ciąg dalszy.

Post autor: Czepek » ndz, 11 wrz 2011, 22:37

Sprawdziłem ponownie membranę, jeden listek odstaje na grubość kartki papieru czyli nie domyka się do końca.
Motor po zlożeniu zaworu chodzi lepiej, nie wiem czy to przez brud, brak tej tulejki czy co, ale teraz czuć, że się bardziej otwiera niż wtedy, na obrotach jest dzik, dołu dalej nie ma (czasami trzeba pociągnąć na sprzęgłe żeby ruszył...)
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”