zapłon, gaźnik ? zabawy z ktm ciąg dalszy.

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 926
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

zapłon, gaźnik ? zabawy z ktm ciąg dalszy.

Post autor: Czepek » pn, 18 lip 2011, 18:44

Siema.
Męczę się z katem już... hmm trochę czasu i dalej nie jest tak jak być powinno.
Do dzisiaj myślałem, że powolne wkręcanie, "buu" przy otwarciu na max manety(choć to pewnie gaźnik) to będzie wina zapłonu, ponieważ poprzedni właściciel przewijał cewkę wn i moto chodziło jako tako dopiero na max przyspieszonym zapłonie . Dzisiaj pożyczyłem od znajomego zapłon z jego exc, co prawda on ma `00 a ja `03 ale to bez różnicy.
Zakładam jego zapłon, ustawiam wg wzorka na bloku silnika, odpalam, rozgrzewam, jadę, a tu dalej kupa - tak jak na moim <co prawda u mnie tak szedł na max przysp. zapłonie tylko tak aby wszedl impulsator w dekiel, a tu na środku regulacji> no to dobra - przesuwamy. przyspieszyłem zapłon na max, ogggiiiieeeeń . 1,2,3 gaz i guma, co prawda zaraz zabawa się skończyła, ale to nie ważne.
Ok- moto szło dobrze, ale dalej jak dało się full manetę to było "buuu". Nie wiem o co tu chodzi.
Moto po generalce, oddawałem go też Lanretsowi, żeby ogarnął ale też nic.
Proszę o pomysły, co może być do bani. Moto na obrotach idzie spoko, ale topornie się wkręca, nie wchodzi na gumę tak jak powinno bo zamiast iść do góry sobie zamuli czy coś w tym stylu. Sprawdzane na 30 świecach, irydowe, zwykłe, nmgk, iskry itp itd - to samo.
Dysze główne w gaźniku zmieniałem <180/185> ale nic. Myślę też, że może to wina dyszy wolnych obr, ale nie wiem i nie chcę już eksperymentować i wydawać w ciemno kasy bo trochę mnie już kat pocisnął po kieszeni.

z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam.
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

Filip_CK
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 284
Rejestracja: pn, 5 lis 2007, 18:38
Motocykl: KXF 250 2011
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kielce
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: zapłon, gaźnik ? zabawy z ktm ciąg dalszy.

Post autor: Filip_CK » pn, 18 lip 2011, 18:50

skoro nie zapłon i nie gaźnik, bo tak piszesz i jestes świecie przekonany to ogranij zawór wydechowy ;]
KTM for life

www.promobile.pl

Rams
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 524
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
Motocykl: mechaniczna pomarancza
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: zapłon, gaźnik ? zabawy z ktm ciąg dalszy.

Post autor: Rams » pn, 18 lip 2011, 18:51

W cylindrze masz tuleje czy nicasil?

Big
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 362
Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: w lesie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: zapłon, gaźnik ? zabawy z ktm ciąg dalszy.

Post autor: Big » pn, 18 lip 2011, 18:56

Spróbój na mniejszej dyszy głównej np150.

Autor tematu
Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 926
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: zapłon, gaźnik ? zabawy z ktm ciąg dalszy.

Post autor: Czepek » pn, 18 lip 2011, 19:06

Tuleja,1szy tłok, robiona w Motor Techu. (wiem, że jest dużo opinii, że tuleja to kupa itp itd, ale skoro by była do bani to co by miało do mocy przestawienie zapłonu?)
Co do zaworu, to jest już dużo wkręcona regulacja, też go podejrzewałem, ale nie wiem co sprawdzić. Zawór działa.
Big - na obrotach moto idzie spoko, a dysza główna odpowiada za te wyższe, a on się dusi przy nagłym odkreceniu z dołu, więc nie wiem. A tak próbować to wiesz, dysza 46zł ;p
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

Rams
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 524
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
Motocykl: mechaniczna pomarancza
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: zapłon, gaźnik ? zabawy z ktm ciąg dalszy.

Post autor: Rams » pn, 18 lip 2011, 19:48

U mnie w miejscowości znajomy posiada też ktm exc 125 z tuleją i ma podobny przypadek zawsze go trochę muli przy wkręcaniu się.

Autor tematu
Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 926
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: zapłon, gaźnik ? zabawy z ktm ciąg dalszy.

Post autor: Czepek » pn, 18 lip 2011, 21:27

Aha, zapomniałem dodać, że jak moto zimne i na ssaniu to się lepiej wkręca, więc chyba coś z gaźnikiem- dysza wolnych ?
Tzn źle wytłumaczyłem : na ssaniu jak się da manetę opór(na postoju i długo nie wkręcam, ale chodzi o to że jest lepiej) to się wkręca, nie ma "buuu". Ale moto nie wkręca się tak jak powinno, w takim sensie, że np jadę na 2ce bez rezo to nie wejdzie na koło, nie zamieli tak fest przy nagłym dodaniu gazu.
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: zapłon, gaźnik ? zabawy z ktm ciąg dalszy.

Post autor: ghollum » pn, 18 lip 2011, 22:33

Ludzie czy naprawdę nie daje wam do myślenia fakt że 90% "zagadkowych" objawów pojawia się w maszynach z tuleją wpakowaną zamiast nicasilu?

Autor tematu
Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 926
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: zapłon, gaźnik ? zabawy z ktm ciąg dalszy.

Post autor: Czepek » pn, 18 lip 2011, 22:57

To mam teraz wyrzucić cylinder bo jest tuleja ? Najprościej przecież jest powiedzieć, że to jest złe i kupić nowe - tylko w takim razie jaki jest sens kupowania używanego motocykla ?

ps. znam kilka osób, nawet mój dobry kumpel miał moto na nicasilu, wrzucił tuleję i 0 różnicy, co prawda nie zależy nam na setkach sekund na zawodach, ale w amatorce nie odczuwamy żadnej różnicy.
Nie chcę w tym temacie kolejnej sprzeczki na temat tuleji vs niacsil, po prostu chcę się dowiedzieć co dolega mojemu ktm bo juz sam nie mam pomysłów.
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

Neex
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 169
Rejestracja: sob, 1 sty 2011, 15:29
Motocykl: KTM SXF 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: zapłon, gaźnik ? zabawy z ktm ciąg dalszy.

Post autor: Neex » wt, 19 lip 2011, 02:46

A sprawdzałeś świece ? :)

wo09
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: pn, 2 paź 2006, 19:30
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: zapłon, gaźnik ? zabawy z ktm ciąg dalszy.

Post autor: wo09 » wt, 19 lip 2011, 09:24

A czy motor pracuje równo i trzyma obroty, a muli tylko przy gwałtownym odkręceniu manetki ? Mimo wszytko sprawdź dobrze gaźnik (wyczyść go porządnie i przedmuchaj sprężarką). Jeśli silnik pracuje równo na wolnych obrotach i przy powolnym odkręcaniu manetki wkręca się sprawnie to raczej nie będzie dysza od wolnych obrotów.
Sprawdziłbym jak motocykl reaguję na regulację śrubką od składu mieszanki (wkręć do końca i wykręć 1,5 obrotu max 2)
Pamiętam jak kiedyś mój brat miał rm 125 i miał podobne problemy z takim muleniem, a silnik przerywał w górnym zakresie obrotów - problem leżał w wytartym nikasilu, więc jak już koledzy wyżej pisali może to być problem samej tulei.

Autor tematu
Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 926
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: zapłon, gaźnik ? zabawy z ktm ciąg dalszy.

Post autor: Czepek » wt, 19 lip 2011, 14:46

Jak nie dam full manety to wkręca się elegancko.
Moto trzyma dobrze niskie obroty, dobrze odpala, równo pracuje.

Neex - jak w pierwszym poście - sprawdzałem na kilkunastu świecach.
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”