smarowanie w 4t podczas wheelie
-
Autor tematupejter80
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 9
- Rejestracja: pn, 21 lut 2011, 15:02
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
smarowanie w 4t podczas wheelie
Witam.
Mam Honde Crf 250 2005r.Przez ostatni tydzień mniej więcej po godzince uczyłem się troszke stawiać na gume,stawiałem ją do pionu i trzymałem z 10sekund na gumie, dodając mało gazu.Oleju do silnika miałem nalane do połowy bagnetu,i teraz taka sprawa:wyjeżdzam z domu polatać po lesie, motorek rozgrzany, więc jak tylko znalazłem się w lesie to to pełen gaz.Lecąc na 5-tce motocykl w ułamku sekundy stracił moc i tylne koło zablokowało się.Wracam do domu, rozbieram ,zatarty.Moim zdaniem przyczyną zatarcia mogła być zbyt mała ilość oleju i podczas pionu na gumie olej ściekał i nie podawała pompka i motocykl przytarł się, a kiedy wyjechałem polatać ostrzej zatarłem go całkowicie, a wiadomo że przy tych obrotach wystarczy parę sekund bez oleju i po sprawie,a jak wy sądzicie?Oczywiście płyn w chłodnicy był i wszystko inne też.Aha i jeszcze jedno, jak to jest ze smarowaniem w 4t,jest rozbryzgowe czy olej podaje pompka?Czy jeśli będę lał oleju na cały bagnet i latał na gumie to sytuacja się nie powtórzy?,czy też przy czterosówie nie da się temu zapobiec podczas gumowania?
Z góry dzięki.
Mam Honde Crf 250 2005r.Przez ostatni tydzień mniej więcej po godzince uczyłem się troszke stawiać na gume,stawiałem ją do pionu i trzymałem z 10sekund na gumie, dodając mało gazu.Oleju do silnika miałem nalane do połowy bagnetu,i teraz taka sprawa:wyjeżdzam z domu polatać po lesie, motorek rozgrzany, więc jak tylko znalazłem się w lesie to to pełen gaz.Lecąc na 5-tce motocykl w ułamku sekundy stracił moc i tylne koło zablokowało się.Wracam do domu, rozbieram ,zatarty.Moim zdaniem przyczyną zatarcia mogła być zbyt mała ilość oleju i podczas pionu na gumie olej ściekał i nie podawała pompka i motocykl przytarł się, a kiedy wyjechałem polatać ostrzej zatarłem go całkowicie, a wiadomo że przy tych obrotach wystarczy parę sekund bez oleju i po sprawie,a jak wy sądzicie?Oczywiście płyn w chłodnicy był i wszystko inne też.Aha i jeszcze jedno, jak to jest ze smarowaniem w 4t,jest rozbryzgowe czy olej podaje pompka?Czy jeśli będę lał oleju na cały bagnet i latał na gumie to sytuacja się nie powtórzy?,czy też przy czterosówie nie da się temu zapobiec podczas gumowania?
Z góry dzięki.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: smarowanie w 4t podczas wheelie
Silnik silnikowi nie równy. W różnych silnikach są różne systemy smarowania.Aha i jeszcze jedno, jak to jest ze smarowaniem w 4t,jest rozbryzgowe czy olej podaje pompka?Czy jeśli będę lał oleju na cały bagnet i latał na gumie to sytuacja się nie powtórzy?,czy też przy czterosówie nie da się temu zapobiec podczas gumowania?
Pompa musi zapewnić smarowanie przynajmniej układu rozrządu. Reszta może być smarowana rozbryzgowo, lub też przez pompę.
Tylko system suchej miski olejowej może Cię uratować przed zatarciem silnika. Nalanie oleju na cały bagnet może Cię czasem trochę zabezpieczyć od zatarcia, ale to za mało.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: smarowanie w 4t podczas wheelie
CRF przecież ma suchą miskę olejową. Sprawdź pompkę oleju, zanim znów zaczniesz latać. Nie wiem jak w CRF ale RMZ ma takie 2 sitka, które można wyczyścić tylko przy rozpołowieniu silnika, może od dawna zbiera się tam syf i system nie działa jak powinien.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 258
- Rejestracja: czw, 27 wrz 2007, 21:44
- Motocykl: Yamaha YZ 250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Końskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: smarowanie w 4t podczas wheelie
Ja w swojej YZF mam również suchą miskę olejową. Dużo latam na kole i też na dużych obrotach. Nic z motorem się nie dzieje.
KAWASAKI KDX 125 > KTM EXC 125 SIX DAYS Edition > YAMAHA YZ250F
http://bikepics.com/members/piterq1991/
http://bikepics.com/members/piterq1991/
-
Autor tematupejter80
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 9
- Rejestracja: pn, 21 lut 2011, 15:02
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: smarowanie w 4t podczas wheelie
Sorry, ale mi tłumaczono że crf ma mokrą miskę olejową,przecież cały olej pływa pod wałem na dole a w suchej misce olej zbiera się jakoś w konkretnym zbiorniczku ale pewnie jestem w błędzie.
pzdr.
pzdr.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 85
- Rejestracja: sob, 10 sty 2009, 17:49
- Motocykl: Crf 450'08
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: smarowanie w 4t podczas wheelie
Oczywiście że Crf ma mokrą miske olejową. Jak ktoś nie ma pojęcia to niech nie wypisuje bzdur że Crf ma suchą miske.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 768
- Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
- Motocykl: YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: z toru (Wrocław)
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: smarowanie w 4t podczas wheelie
gadzina pisze:Oczywiście że Crf ma mokrą miske olejową. Jak ktoś nie ma pojęcia to niech nie wypisuje bzdur że Crf ma suchą miske.
Oczywiście że ma suchą miskę olejową, tak jak każdy wyczynowy motocykl i samochód. Sucha miska olejowa oznacza że nie ma typowego zbiornika oleju umieszczonego poniżej wału korbowego. A jak wiemy olej w crf nie jest tylko pod wałem ina dodatek są go dwa obiegi
P.S Pozdrowienia dla Złotnik, jak Gadzina po kontuzji ?
-
Autor tematupejter80
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 9
- Rejestracja: pn, 21 lut 2011, 15:02
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: smarowanie w 4t podczas wheelie
No to ja już teraz nie wiem jedni mówią że sucha drudzy że mokra miska, znajdzie się człowiek który naprawdę wie o co chodzi? A tak w ogóle to pamiętam że crf zawsze bardzo szybko mi się nagrzewała, tak że jeszcze na ssaniu mogłem smażyć jajka na kolanku wydechowym, czy to normalne, chyba nie, co mogło być przyczyną? Cylek był na nicasilu a tłok kuty Wossnera.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 466
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
- Motocykl: 293 cm3 w 2T
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Izery
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: smarowanie w 4t podczas wheelie
CRF ma układ smarowania półsuchą miską olejową ("semidry") czyli układ gdzie olej tak jak w suchej misce nie zbiera się bezpośrednio pod wałem tylko spływa do zbiornika obok skąd jest pobierany przez popmę, z kolei w takim układzie nie ma klasycznego zewnętrznego zbiornika na olej tak jak w układzie suchej miski tylko komora w bloku silnika.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 304
- Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 19:39
- Motocykl: HUSKY
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: smarowanie w 4t podczas wheelie
Nie jest możliwe żebyś zatarł ten motocykl podczas stawiania na koło, konstrukcja silnika czyli pompy oleju, przegrody w karterach, pół sucha miska olejowa dbają o odpowiednie smarowanie nawet przy dużych przechyłach. Przyczyny zatarcia szukaj gdzie indziej.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: smarowanie w 4t podczas wheelie
Masz podziałkę na nim min i max jeśli było między tymi wartościami to nie.