smarowanie w 4t podczas wheelie

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
pejter80
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: pn, 21 lut 2011, 15:02
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

smarowanie w 4t podczas wheelie

Post autor: pejter80 » czw, 16 cze 2011, 17:11

Witam.
Mam Honde Crf 250 2005r.Przez ostatni tydzień mniej więcej po godzince uczyłem się troszke stawiać na gume,stawiałem ją do pionu i trzymałem z 10sekund na gumie, dodając mało gazu.Oleju do silnika miałem nalane do połowy bagnetu,i teraz taka sprawa:wyjeżdzam z domu polatać po lesie, motorek rozgrzany, więc jak tylko znalazłem się w lesie to to pełen gaz.Lecąc na 5-tce motocykl w ułamku sekundy stracił moc i tylne koło zablokowało się.Wracam do domu, rozbieram :shock: ,zatarty.Moim zdaniem przyczyną zatarcia mogła być zbyt mała ilość oleju i podczas pionu na gumie olej ściekał i nie podawała pompka i motocykl przytarł się, a kiedy wyjechałem polatać ostrzej zatarłem go całkowicie, a wiadomo że przy tych obrotach wystarczy parę sekund bez oleju i po sprawie,a jak wy sądzicie?Oczywiście płyn w chłodnicy był i wszystko inne też.Aha i jeszcze jedno, jak to jest ze smarowaniem w 4t,jest rozbryzgowe czy olej podaje pompka?Czy jeśli będę lał oleju na cały bagnet i latał na gumie to sytuacja się nie powtórzy?,czy też przy czterosówie nie da się temu zapobiec podczas gumowania?
Z góry dzięki.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: smarowanie w 4t podczas wheelie

Post autor: Majster128 » czw, 16 cze 2011, 18:26

Aha i jeszcze jedno, jak to jest ze smarowaniem w 4t,jest rozbryzgowe czy olej podaje pompka?Czy jeśli będę lał oleju na cały bagnet i latał na gumie to sytuacja się nie powtórzy?,czy też przy czterosówie nie da się temu zapobiec podczas gumowania?
Silnik silnikowi nie równy. W różnych silnikach są różne systemy smarowania.
Pompa musi zapewnić smarowanie przynajmniej układu rozrządu. Reszta może być smarowana rozbryzgowo, lub też przez pompę.
Tylko system suchej miski olejowej może Cię uratować przed zatarciem silnika. Nalanie oleju na cały bagnet może Cię czasem trochę zabezpieczyć od zatarcia, ale to za mało.

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: smarowanie w 4t podczas wheelie

Post autor: grayfox » czw, 16 cze 2011, 19:33

CRF przecież ma suchą miskę olejową. Sprawdź pompkę oleju, zanim znów zaczniesz latać. Nie wiem jak w CRF ale RMZ ma takie 2 sitka, które można wyczyścić tylko przy rozpołowieniu silnika, może od dawna zbiera się tam syf i system nie działa jak powinien.

piterq1991
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 258
Rejestracja: czw, 27 wrz 2007, 21:44
Motocykl: Yamaha YZ 250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Końskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: smarowanie w 4t podczas wheelie

Post autor: piterq1991 » czw, 16 cze 2011, 20:24

Ja w swojej YZF mam również suchą miskę olejową. Dużo latam na kole i też na dużych obrotach. Nic z motorem się nie dzieje.
KAWASAKI KDX 125 > KTM EXC 125 SIX DAYS Edition > YAMAHA YZ250F

http://bikepics.com/members/piterq1991/

Autor tematu
pejter80
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: pn, 21 lut 2011, 15:02
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: smarowanie w 4t podczas wheelie

Post autor: pejter80 » czw, 16 cze 2011, 20:51

Sorry, ale mi tłumaczono że crf ma mokrą miskę olejową,przecież cały olej pływa pod wałem na dole a w suchej misce olej zbiera się jakoś w konkretnym zbiorniczku ale pewnie jestem w błędzie.
pzdr.

gadzina
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: sob, 10 sty 2009, 17:49
Motocykl: Crf 450'08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: smarowanie w 4t podczas wheelie

Post autor: gadzina » śr, 22 cze 2011, 18:20

Oczywiście że Crf ma mokrą miske olejową. Jak ktoś nie ma pojęcia to niech nie wypisuje bzdur że Crf ma suchą miske.

piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: smarowanie w 4t podczas wheelie

Post autor: piasektt » śr, 22 cze 2011, 18:50

gadzina pisze:Oczywiście że Crf ma mokrą miske olejową. Jak ktoś nie ma pojęcia to niech nie wypisuje bzdur że Crf ma suchą miske.

Oczywiście że ma suchą miskę olejową, tak jak każdy wyczynowy motocykl i samochód. Sucha miska olejowa oznacza że nie ma typowego zbiornika oleju umieszczonego poniżej wału korbowego. A jak wiemy olej w crf nie jest tylko pod wałem ina dodatek są go dwa obiegi


P.S Pozdrowienia dla Złotnik, jak Gadzina po kontuzji ?

Autor tematu
pejter80
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: pn, 21 lut 2011, 15:02
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: smarowanie w 4t podczas wheelie

Post autor: pejter80 » pt, 24 cze 2011, 15:17

No to ja już teraz nie wiem jedni mówią że sucha drudzy że mokra miska, znajdzie się człowiek który naprawdę wie o co chodzi? A tak w ogóle to pamiętam że crf zawsze bardzo szybko mi się nagrzewała, tak że jeszcze na ssaniu mogłem smażyć jajka na kolanku wydechowym, czy to normalne, chyba nie, co mogło być przyczyną? Cylek był na nicasilu a tłok kuty Wossnera.

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: smarowanie w 4t podczas wheelie

Post autor: ghollum » pt, 24 cze 2011, 18:58

CRF ma układ smarowania półsuchą miską olejową ("semidry") czyli układ gdzie olej tak jak w suchej misce nie zbiera się bezpośrednio pod wałem tylko spływa do zbiornika obok skąd jest pobierany przez popmę, z kolei w takim układzie nie ma klasycznego zewnętrznego zbiornika na olej tak jak w układzie suchej miski tylko komora w bloku silnika.

major000
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 304
Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 19:39
Motocykl: HUSKY
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: smarowanie w 4t podczas wheelie

Post autor: major000 » pt, 24 cze 2011, 21:04

Nie jest możliwe żebyś zatarł ten motocykl podczas stawiania na koło, konstrukcja silnika czyli pompy oleju, przegrody w karterach, pół sucha miska olejowa dbają o odpowiednie smarowanie nawet przy dużych przechyłach. Przyczyny zatarcia szukaj gdzie indziej.

Autor tematu
pejter80
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: pn, 21 lut 2011, 15:02
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: smarowanie w 4t podczas wheelie

Post autor: pejter80 » pt, 24 cze 2011, 21:14

a czy jeśli miałem nalane oleju do połowy bagnetu to smog mógł nie zasysać?

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: smarowanie w 4t podczas wheelie

Post autor: grayfox » pt, 24 cze 2011, 21:44

Masz podziałkę na nim min i max jeśli było między tymi wartościami to nie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”