KTM SX 200 2004r. problem z odpaleniem

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Fazi
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 61
Rejestracja: pt, 31 paź 2008, 16:29
Motocykl: kxf 250 cbr 600
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

KTM SX 200 2004r. problem z odpaleniem

Post autor: Fazi » pt, 27 maja 2011, 15:50

witam. kolega ma problem z ww moto a mianowicie jezdzilismy sobie w lasach w pewnym momencie moto zgaslo... tak nagle jakby stracilo iskre. moto na przyczepke do garazu pierwsze co to wyciagnelismy swiece patrzymy zalana. no to wyczyscilismy zalozylismy spowrotem i przy pierwszym kopnieciu moto strzela w wydech i lipa nie pali. pare swiec przezucilismy i dalej to samo. dzis wyczyscilismy gaznik sprawdzilismy wszstkie styki moto iskre ma paliwo dostaje a swiece zalewa. gdy wyczyscimy swiece i moto wezniemy na pych to odpala ale nie wolno go puscic na niskie obroty bo gasnie. w gornym zakresie jest ogien na wolnych gasnie i trzymajac rowny gaz powiedzmy kolo 1/3 moto faluje na obrotach tak chodzby przez sekunde mial iskre przez nastepna nie i tak w kolko. co moze byc przyczyna? bo juz sie nam pomysły skonczyly. klinek jest ok moto kolo 10mth po remoncie. prosze o pomoc dzieki :)
--> Gravity Pszczyna <--

Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM SX 200 2004r. problem z odpaleniem

Post autor: Enduros70 » pt, 27 maja 2011, 23:02

Najpierw posprawdzaj oporności cewek i impulsatora. Mógł się rozszczelnić na karterach lub cylindrze jak źle złożony oraz uszczelniacze na wale, mimo tego że świecę zalewa.

Autor tematu
Fazi
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 61
Rejestracja: pt, 31 paź 2008, 16:29
Motocykl: kxf 250 cbr 600
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM SX 200 2004r. problem z odpaleniem

Post autor: Fazi » sob, 28 maja 2011, 00:30

a jaka powinna byc opornosc cewek i impulsatora?
--> Gravity Pszczyna <--

Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 926
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 200 2004r. problem z odpaleniem

Post autor: Czepek » sob, 28 maja 2011, 10:01

Fazi pisze:a jaka powinna byc opornosc cewek i impulsatora?
http://www.seba-motor.pl/zaplony.php Tu masz wszystko opisane. Jak zmierzysz zapłonową, to daj znać ile Ci wyszło, bo mi w exc 125 jakieś głupoty :D
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 200 2004r. problem z odpaleniem

Post autor: renner250 » sob, 28 maja 2011, 11:58

jakies straszne bajki opowiadacie... po co mieszac chlopakowi w glowie... skoro mowi ze jest dobra iskra to co do tego ma zaplon? Co wchodzilo w sklad remontu? tuleja nie wsadzona? Co do zapolnu to w yamah nie pamietam ktorych ale tych starych byly przypadki ze modul padal i nie zmienialy sie mapy. Gdy to stalo mozna bylo dojechac jedynie do domu sprzetem. Cos w rodzaju rezerwy :D Objawy tego ktm wygladaja mi na brak kompresji :D
I think I can fly! MX it's my life <3

Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM SX 200 2004r. problem z odpaleniem

Post autor: Enduros70 » sob, 28 maja 2011, 14:11

renner250 pisze:jakies straszne bajki opowiadacie... po co mieszac chlopakowi w glowie... skoro mowi ze jest dobra iskra to co do tego ma zaplon? Co wchodzilo w sklad remontu? tuleja nie wsadzona? Co do zapolnu to w yamah nie pamietam ktorych ale tych starych byly przypadki ze modul padal i nie zmienialy sie mapy. Gdy to stalo mozna bylo dojechac jedynie do domu sprzetem. Cos w rodzaju rezerwy :D Objawy tego ktm wygladaja mi na brak kompresji :D
Oczywiście temat zanikającej iskry jest Ci obcy ? Najpierw trzeba sprawdzić podstawy, bo modułu sam nie sprawdzi.

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 200 2004r. problem z odpaleniem

Post autor: renner250 » sob, 28 maja 2011, 19:26

Po pierwsze nie mowie ze modul uszkodzony jesli umiesz czytac ze zrozumieniem :D Nastepnie jesli iskra by zanikala chlopak juz tyle razy spawdzal swiece ze na pewno by to zauwazyl :) Do tego opornosci cewek maja malo do tego bo jesli by zanikala to najprawdopodobniej przez przebicie na kablu wysokiego napiecia :)) tak wiec dalej wnioskuje ze przytarty :D :D
I think I can fly! MX it's my life <3

Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 926
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 200 2004r. problem z odpaleniem

Post autor: Czepek » sob, 28 maja 2011, 22:06

renner250 pisze:jakies straszne bajki opowiadacie... po co mieszac chlopakowi w glowie... skoro mowi ze jest dobra iskra to co do tego ma zaplon? Co wchodzilo w sklad remontu? tuleja nie wsadzona? Co do zapolnu to w yamah nie pamietam ktorych ale tych starych byly przypadki ze modul padal i nie zmienialy sie mapy. Gdy to stalo mozna bylo dojechac jedynie do domu sprzetem. Cos w rodzaju rezerwy :D Objawy tego ktm wygladaja mi na brak kompresji :D
Ja w kacie miałem taką iskrę, że garaż oświetlało, a mimo to, coś z zapłonem jest powalone bo jest cały czas opoźniony <przewijana była cewka zapłonowa , może to przez to>, mimo przesuwania aparatu zapłonowego.
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 200 2004r. problem z odpaleniem

Post autor: renner250 » ndz, 29 maja 2011, 01:05

moje wypowiedzi tycza sie serwisowanych sprzetow a nie motorow po fuszerce... Wyzej jest napisane wyraznie: strzela w wydech, zalewa swiece, na pych pali, na wyzszych obrotach pracuje w miare wiec nie wiem co sie tak uczepiliscie tego zaplonu i jakis opornosci cewek... Przypadek tez nie jest opisany do konca dokladnie bo nie pisze czy po zgasnieciu sprzeta dalo sie kopnac czy nie, czy kompresja byla bez zmian caly czas aczkolwiek na co to wyglada juz powiedzialem... to moj ostatni post w tym temacie bo ta rozmowa do niczego nie prowadzi a swoje juz powiedzialem... jak uwazacie ze cewki to miernik w reke :D Jesli autor postu sie pofatyguje i napisze dokladnie co bylo po zgasnieciu motocykla wszystko juz bedzie jasne :D
I think I can fly! MX it's my life <3

komuch
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 126
Rejestracja: pt, 23 kwie 2010, 20:32
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 200 2004r. problem z odpaleniem

Post autor: komuch » ndz, 29 maja 2011, 10:36

Czepek pisze:
renner250 pisze:jakies straszne bajki opowiadacie... po co mieszac chlopakowi w glowie... skoro mowi ze jest dobra iskra to co do tego ma zaplon? Co wchodzilo w sklad remontu? tuleja nie wsadzona? Co do zapolnu to w yamah nie pamietam ktorych ale tych starych byly przypadki ze modul padal i nie zmienialy sie mapy. Gdy to stalo mozna bylo dojechac jedynie do domu sprzetem. Cos w rodzaju rezerwy :D Objawy tego ktm wygladaja mi na brak kompresji :D
Ja w kacie miałem taką iskrę, że garaż oświetlało, a mimo to, coś z zapłonem jest powalone bo jest cały czas opoźniony <przewijana była cewka zapłonowa , może to przez to>, mimo przesuwania aparatu zapłonowego.

moze za malo zwojow ??

Autor tematu
Fazi
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 61
Rejestracja: pt, 31 paź 2008, 16:29
Motocykl: kxf 250 cbr 600
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM SX 200 2004r. problem z odpaleniem

Post autor: Fazi » ndz, 29 maja 2011, 11:07

witam ponownie:) pokolei:>
renner250 pisze:Co wchodzilo w sklad remontu? tuleja nie wsadzona?
Tuleja wlasnie wlozona nowy tlok łozyska na wale swieca
renner250 pisze:Objawy tego ktm wygladaja mi na brak kompresji :D
raz udalo sie nam go odpalic i jak chwile pochodzil to normalnie trzymal wolne obroty na gornych obrotach idzie jak przeciag. przez wydech tlok wyglada idealnie. cos czuje z jak nic nie wymyslimy to zrzucimy cylek ale watpie zeby tam bylo cos nie tak.
renner250 pisze:Przypadek tez nie jest opisany do konca dokladnie bo nie pisze czy po zgasnieciu sprzeta dalo sie kopnac czy nie, czy kompresja byla bez zmian caly czas
motor zgasł nie w ten sposob ze podczas jazdy chwycilo kolo czy cos takiego ale poprosto jakby odcielo iskre. kompresja caly czas taka sama.
--> Gravity Pszczyna <--

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 200 2004r. problem z odpaleniem

Post autor: renner250 » ndz, 29 maja 2011, 11:33

Kolego przez wydech najczesciej wlasnie nie widac ze cos jest nei tak. Nie można wiec opierac się na tym tylko trzeba sprawdzic. Nie wiem jak jest w tym ktm. Jeśli sa oringi to nie trzeba nowych zakladac nic nie będzie kosztowalo zdjecie glowicy i po prostu sprawdzic to. Rozkrecic i sprawdzic. Tym bardziej ze tuleja jest wiec jeszcze bardziej utweirdza mnie to w przekonaniu. Wszystko co piszesz pasuje mi do przytarcia. Jeśli to nie to wtedy będzie się szukac dalej ale to mi się wydje być przyczyna.
I think I can fly! MX it's my life <3

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”