RMZ 250 2006 problem z nadmiarem płynu / wywala płyn

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

RMZ 250 2006 problem z nadmiarem płynu / wywala płyn

Post autor: grayfox » pt, 27 maja 2011, 13:00

Hej!

Zauważyłem, że wylewa się płyn nadmiarem, poczekałem aż motocykl ostygnie i dolałem 70 ml aby płyn przykrył żebra chłodnicy i odpaliłem go raz jeszcze, znowu wywaliło płynu do podobnego poziomu po kilku minutach pracy na wolnych obrotach.

Poczytałem podobne tematy na forum, i wyczytałem że problem może stanowić uszczelka pod głowicą.
Odpaliłem motocykl na zimnym silniku z otwartym wlewem (bez korka).
Poziom płyny od razu podniósł się ponad żebra i widać było strumień płyny pompowanego przez pompkę.
Gdy motocykl chodził na ssaniu płyn po prostu się pienił, lecz możliwe że to efekt wpadającego strumienia.
Wyłączyłem ssanie i trzymałem lekki gaz, (obroty wyższe niż na ssaniu), poziom płynu podniósł się jeszcze bardziej, do połowy szyjki, i widać było pojawiające się bąble. Tym razem dosyć duże, każdy kolejny co około niecałą sekundę.


W tym momencie zgasiłem motocykl i poziom płyny gwałtownie opadł, i słychać było coś w rodzaju czkawki.
Wczoraj zrobiłem krótką rundkę koło domu, i pod domem odkręciłem na luzie dość mocno gaz, żeby brat otworzył bramę, i w tym momencie odmą wyleciał płyn.

Moje podejrzenie pada na uszczelkę pod głowicą, głównie przez ten ostatni fakt, większe obroty=>większe ciśnienie =>więcej spalin przedostających się do układu chłodzącego i stąd wywalona woda z odmy podczas odkręcenia gazu na luzie. Dodam że silnik w tym momencie nie był przegoniony, bo zjeżdżałem cały czas z góry hamując silnikiem.

Dodam jeszcze, że olej niema najmniejszych zmian koloru, świadczących o mieszaniu się z wodą. Ma taki sam kolor jak po zalaniu nowego i chwilowym odpaleniu jak po około godzinie jazdy, co prawda delikatnej ale jednak.
Kolor porównywałem spuszczając go, nie przez wziernik.


Czy może to być ta uszczelka czy może coś innego?

Dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RMZ 250 2006 problem z nadmiarem płynu / wywala płyn

Post autor: renner250 » pt, 27 maja 2011, 19:24

to tez moze byc mikropekniecie glowicy, krzywa glowica. Ostatio robiles remont... jesli tego nie bylo przed remontem to zle dokreciles glowice lub moze grzebales cos delikatnie w gazniku ;)
I think I can fly! MX it's my life <3

piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: RMZ 250 2006 problem z nadmiarem płynu / wywala płyn

Post autor: piasektt » czw, 2 cze 2011, 09:41

Stało Ci się to po remoncie? Głowica dobrze usiadła? Nie pozapychałeś kanałów wodnych ? Oglądałeś pompę wody ? Poskręcałeś wszystko kluczem dynamometrycznym ?

Uszczelka sama z siebie się nie zjebała. Czy w ostatnim czasie motor Ci się zagotował, przegrzał itd. ?

Autor tematu
grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RMZ 250 2006 problem z nadmiarem płynu / wywala płyn

Post autor: grayfox » czw, 2 cze 2011, 13:57

Nie wiem co było wcześniej bo kupiłem sztukę do remontu po pieniądzach. Kanały na pewno są drożne, wszystko czyściłem wcześniej. Widać mocną strugę płynu gdy motor pracuje i spływa ona bez problemu do chłodnic, więc obieg musi być.


Podniosłem wczoraj głowicę, wymieniłem uszczelkę, chociaż nie było widać przedmuchów pod nią ale dla pewności ją wymieniłem.

Klucz nie był najwyższych lotów ale za lekko na pewno nie było dociągnięte, na 3 razy dociągałem, i na krzyż.

Za to mam inne podejrzenie, motor ma wysokie wolne obroty, wole są wyższe niż ssanie w rmz-tach, i może to jest przyczyna przegrzewania. Co ciekawe nie da się ich ustawić, albo są duże obroty, a jak ciut ujmę to motor gaśnie, jakby gdzieś lewe łapał.

Ale: kruciec ssący i arbox szczelny, mocno skręcone obejmami, gaźnik z manualem w ręku rozbierałem i czyściłem, niczego nie brakuje. Przepustnica dobrze założona (blaszką na przepustnicy w stronę głowicy i otworem na dół). Dobija, nie zacina się.

Facet od którego kupiłem mówił że wolne były na pewno.

Dodam że w gaźniku było sporo syfu, który dokładnie wyczyściłem.

Na pewno nic nie zgubiłem, jak mówiłem wszystko z manualem w ręku i wszystkie części się zgadzały, nic mi nie brakowało.

Co dalej?

piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: RMZ 250 2006 problem z nadmiarem płynu / wywala płyn

Post autor: piasektt » czw, 2 cze 2011, 19:08

a jak świeca wygląda ?

Autor tematu
grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RMZ 250 2006 problem z nadmiarem płynu / wywala płyn

Post autor: grayfox » pt, 3 cze 2011, 14:24

Jasnobrązowa, moto prawie nie jeździło więc może to nie być w pełni miarodajne.

Autor tematu
grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RMZ 250 2006 problem z nadmiarem płynu / wywala płyn

Post autor: grayfox » pt, 10 cze 2011, 12:44

Rozwiązałem zagadkę :)

Wymieniłem uszczelkę pod głowicą i płyn już nie ucieka, musiało dmuchać.

Co do obrotów, przyczyna dosyć prozaiczna, o-ring pod dyszą regulującą ilość mieszanki dostarczanej do silnika został wymieniony, w tym momencie już było lepiej ale to jeszcze nie to.

Po lekturze forum i google nie znalazłem już niczego nowego czego bym nie sprawdził, więc zacząłem od podstaw. Znalazłem kilka książek na temat silników spalinowych i okazuje się, że nowoczesne gaźniki 4T znacznie różnią się od tych stosowanych w 2T. Mianowicie w 2T mamy śrubę regulacji składu mieszanki, im bardziej wkręcamy tym mniej powietrza w mieszance na biegu jałowym, natomiast gaźnik w 4T ma sztywno ustalony skład poprzez nieregulowane dysze a jedyna regulacja z zewnątrz opiera się na ilość podawanej mieszanki, a nie jej składzie. Więc wykręcającą tą dyszę podajemy więcej paliwa.



pozdro

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RMZ 250 2006 problem z nadmiarem płynu / wywala płyn

Post autor: renner250 » pn, 13 cze 2011, 01:23

natomiast gaźnik w 4T ma sztywno ustalony skład poprzez nieregulowane dysze a jedyna regulacja z zewnątrz opiera się na ilość podawanej mieszanki, a nie jej składzie. Więc wykręcającą tą dyszę podajemy więcej paliwa.
hmmmm... zastanowiles sie troche nad tym co napisales? Wiesz... wedlug mnie z tego wynika ze ta srubka niczym nie rozni sie od srubki do regulacji obrotow bo przeciez srubka do regulacji obrotow regulujemy tylko ilosc dostarczanej miesznaki. Pamietaj ze na forach mozna wyczytac rozne rzeczy. Kiedys nawet dowiedzialem sie ze yzf czy kxf to hard enduro. Poza tym 2t tak samo jak i 4t sklad mieszanki ma ustalony poprzez dysze wolnych jak i wysokich obrotow tyle ze 4t jest o wiele mniej czuly na te regulacji. Temperatura powietrza robi na nim znacznie mniejsze wrazenie a co za tym idzie jak raz ustawisz czterotakta tak bedzie chodzil i chodzil.
I think I can fly! MX it's my life <3

Big
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 362
Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: w lesie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: RMZ 250 2006 problem z nadmiarem płynu / wywala płyn

Post autor: Big » pn, 13 cze 2011, 09:13

renner250 pisze:
natomiast gaźnik w 4T ma sztywno ustalony skład poprzez nieregulowane dysze a jedyna regulacja z zewnątrz opiera się na ilość podawanej mieszanki, a nie jej składzie. Więc wykręcającą tą dyszę podajemy więcej paliwa.
hmmmm... zastanowiles sie troche nad tym co napisales? Wiesz... wedlug mnie z tego wynika ze ta srubka niczym nie rozni sie od srubki do regulacji obrotow bo przeciez srubka do regulacji obrotow regulujemy tylko ilosc dostarczanej miesznaki. Pamietaj ze na forach mozna wyczytac rozne rzeczy. Kiedys nawet dowiedzialem sie ze yzf czy kxf to hard enduro. Poza tym 2t tak samo jak i 4t sklad mieszanki ma ustalony poprzez dysze wolnych jak i wysokich obrotow tyle ze 4t jest o wiele mniej czuly na te regulacji. Temperatura powietrza robi na nim znacznie mniejsze wrazenie a co za tym idzie jak raz ustawisz czterotakta tak bedzie chodzil i chodzil.

zacytuje jeszce raz
"Mianowicie w 2T mamy śrubę regulacji składu mieszanki , im bardziej wkręcamy tym mniej powietrza w mieszance na biegu jałowym, natomiast gaźnik w 4T ma sztywno ustalony skład poprzez nieregulowane dysze a jedyna regulacja z zewnątrz opiera się na ilość podawanej mieszanki, a nie jej składzie. Więc wykręcającą tą dyszę podajemy więcej paliwa"

Opis dotyczy regulacji składu mieszanki /ilości mieszanki , wolnych obrotów. I wszystko sie tu zgadza .
Kolega napisał o regulacjach "z zewnatrz" i opis jest ok.
Zasada działania tych dwóch typów gaznika jest jasno i wyraźnie opisana.
Może ta wstawka o "nieregulowanych dyszach "jest lekko myląca i niepotrzebna.
Pewnie miał na mysli konstrukcje gaznika ze śruba ilosci powietrza .Gdzie zamiast dyszy powietrza , gaznik ma iglice do regulacji ilości powietrza dopływajacego do układu wolnych obrotów.
"Regulowaną dysze" . Reszta ma "nieregulowane dysze"
I tyle.
Ostatnio zmieniony pn, 13 cze 2011, 18:35 przez Big, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RMZ 250 2006 problem z nadmiarem płynu / wywala płyn

Post autor: renner250 » pn, 13 cze 2011, 14:12

Nic tu o wolnych obrotach nie pisze. Pisze ze 4t ma jedyna regulacje na zewnatrz ktora reguluje sie ilosc mieszanki dostarczajanej do silnika czyli moznaby pomyslec ze chodzi o regulacje obrotow :) ale czy 4t nie ma regulacji skladu mieszanki i do tego jeszcze w wiekszosci 4t regulacji pompki? :D
I think I can fly! MX it's my life <3

Autor tematu
grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RMZ 250 2006 problem z nadmiarem płynu / wywala płyn

Post autor: grayfox » pn, 13 cze 2011, 15:37

Jest tak jak pisze BIG.

Chodziło mi o to że w 2T jest dysza (śruba) którą wkręcając ujmujemy powietrzna na zamkniętej przepustnicy a w 4T tego niema.
Za to mamy regulację ilości dostarczanej mieszanki poza przepustnicą (kanalik) i oczywiście "pokrętło" od wolnych obrotów, podnoszące przepustnicę.

Postaram się dorwać tę książkę raz jeszcze i zrobić skan obrazka który dobrze to ilustruje.

Big
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 362
Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: w lesie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: RMZ 250 2006 problem z nadmiarem płynu / wywala płyn

Post autor: Big » pn, 13 cze 2011, 18:45

renner250 pisze:Nic tu o wolnych obrotach nie pisze. Pisze ze 4t ma jedyna regulacje na zewnatrz ktora reguluje sie ilosc mieszanki dostarczajanej do silnika czyli moznaby pomyslec ze chodzi o regulacje obrotow :) ale czy 4t nie ma regulacji skladu mieszanki i do tego jeszcze w wiekszosci 4t regulacji pompki? :D

Jeszcze raz
"Mianowicie w 2T mamy śrubę regulacji składu mieszanki , im bardziej wkręcamy tym mniej powietrza w mieszance na biegu jałowym,"

Bieg jałowy to to samo co wolne obroty. Nie uważasz ???
:D
Czytaj więc uwazniej

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”