potrzebna opinia zatarty tłok, cylinder , brak winnych

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Bostorn
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 118
Rejestracja: czw, 26 mar 2009, 22:34
Motocykl: exc 450 / CRX Del Sol
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

potrzebna opinia zatarty tłok, cylinder , brak winnych

Post autor: Bostorn » śr, 25 maja 2011, 18:45

siema po 6litrach benzyny zatarł mi się nowiutki tłoczek wossnera selekcja C rozmiar 67.44

był robiony szlif

mieszanka 1:35 więc i tak aż nad to jak na tą pojemnośc

model i rok cr 250R 2002r na zaworze HRC

wszystko dobrze było poskładane, piach się nie dostał, a nawet jeśli, nie narobił by takiej jazdy, potrzebuję waszej opini, oraz namiarów jak macie do kogoś, kto by mogł mi profesjonalnie zmierzyc średnicę owego cylka z okolic Białegostoku

gosc który to robił darł morde że to nie jego wina, nie miło się zachowywał,i ogólnie 0 kultury :cry: :cry: :cry: tłok spuchł o 10 setek!!!!!

szef warsztatu wpierw marudził że mogły byc pierscionki źle dobrane, kombinował coś jeszcze innego, kiedy powiedziałem mu rozmiar tłoka jaki był , zrobił dziwne oczy, wielkie, i poszedł do swojej kanciapy, sobie pomierzyc, nie widzialem jak to robił i co robił, byłem ze znajomym, jako świadkiem

dalej, przyrządy mi powyjmował poustawiał je po swojemu i wystrzelił z tekstem jak sie znam to tu wszystko jest, 1 raz cuda na oczy widziałem, ale mniejsza o to, zaczął mierzyc, średnica dobra mu wychodziła, ale jak się przyjrzałem to mierzył to po startej tulei gdzie cylek sam sobie przeszlifował ją, więc nic nowego mi nie powiedział, zmierzył tylko górę i dół, dół jest nietknięty gdyż największe tarcie jak zobaczycie było po srodku.

Dalej wkręcał mi że tłok pracuje na dole a nie na górze, i najwęższy jest na dole, coś tam marudził jeszcze

oczywiście niby nie ma winnych i nie wie w jaki sposób się to stało, poszukuję kogoś kto ma odpowiedni sprzęt aby pomierzyc jeszcze raz dla mnie i pokazac temu skurwielowi że to jego wina

miesiące zbierania $$ pracy, tyle czasu składałem Honde, czekałem na części i po 6litrach!!! paliwa powiedziała Amen

a o to zdjęcia, wysoka jakosc więc tak:
tam gdzie są pierścienie wtopione to kolektor wydechowy
każdy pierscien w rowku, dobrze włożony, odpowiednio umieszczone, oczywiscie tlok też był dobrze złożony




mieszanka prawidłowa, 0 oznak zatarcia przez suchą mieszankę, nalot tłusty, nie suchy, zadnych białych plam

resztę zostawiam wam, aaa cylek przy kolektorze tak starty że trzeba oskrobywac krawędzie, gdyż tak starło materiał i rozplaszczyło
Polerowanie Alu,serwis motocykli, części,ubrania i akcesoria na zamówienie
No Risk, No Fun :D

Reniek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 395
Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
Motocykl: SKR 125 , KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Janów Lubelski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: potrzebna opinia zatarty tłok, cylinder , brak winnych

Post autor: Reniek » śr, 25 maja 2011, 20:25

a korbowód w jakim masz stanie ????

magi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 307
Rejestracja: sob, 7 mar 2009, 22:16
Motocykl: Sx 125 2008
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: potrzebna opinia zatarty tłok, cylinder , brak winnych

Post autor: magi » śr, 25 maja 2011, 20:27

Mialem podobnie wygladajacy tlok w twoim przypadku przyczyna moze byc -zle dopasowany tlok lub nieprawidlowe docieranie.Czasami sie slyszy o felernych tlokach np pekajace Vertexy,ale mysle ze w tym przypadku bylo to zle dopasowanie tlok-cylinder.Zreszta zczaj sobie na stronie motor-techu.http://www.motor-tech.katowice.pl/ ..U mnie bylo to za luzne spasowanie tloka,ale na szczescie wmienilem na czas i spasowalem na 0,05 i wszystko gra. Skad jestes??znam 2 bardzo dobrym i dosc tanich mechanikow u ktorych sam siegam po rady czy tez oni robia mi motocykl,wiec jesli ejstes ze Świetokrzyskiego pisz na priv.

Pasacio
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 23
Rejestracja: ndz, 7 paź 2007, 22:17
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: potrzebna opinia zatarty tłok, cylinder , brak winnych

Post autor: Pasacio » śr, 25 maja 2011, 20:47

Bostorn jest z okolic Białegostoku , tak jak ja .
Napisz jak możesz gdzie ci składali ten motor ...

Autor tematu
Bostorn
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 118
Rejestracja: czw, 26 mar 2009, 22:34
Motocykl: exc 450 / CRX Del Sol
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: potrzebna opinia zatarty tłok, cylinder , brak winnych

Post autor: Bostorn » śr, 25 maja 2011, 20:51

Reniek pisze:a korbowód w jakim masz stanie ????
korbowód jest po 1 tłoku, nie przyglądałem mu się dokładnie ale wczesniej był ok przed montażem tłoka


drogi Megi, jestem z Białegostoku, wossner to nie vertex, po 1

po 2 zbyt ciasny tłok? jak może byc źle dopasowany skoro to pod niego był robiony szlif

dalej jeżeli za mocny szlif był zrobiony to nie szkodzi, tulei nic nie szkodzi, producent daje 0.06mm luzu i to jest +/- 5% wiecej się da nic się nie stanie

lepiej dac więcej jak mniej

jeżeli za mały szlif i miał za ciasno to wina firmy, kiedy tłok ma za luźno to niszczy cylinder, a nie sam siebie, dalej idąc jeżeli mowa o złym docieraniu, po prostu zatarł by się z powodu zbyt ubogiej miesznaki, sprzet ani nie był kręcony, ani przegrzewany, wolne obroty na wszystkich biegach, momentami z lekkim dodaniem gazu, a po 2 jak zatrzesz tłok to widac że to z twojej winy, a tu definitywnie widac że jest zatarty tylko z 2ch stron
Polerowanie Alu,serwis motocykli, części,ubrania i akcesoria na zamówienie
No Risk, No Fun :D

ROBOS66
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 57
Rejestracja: czw, 27 mar 2008, 21:31
Motocykl: Yamaha YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: potrzebna opinia zatarty tłok, cylinder , brak winnych

Post autor: ROBOS66 » śr, 25 maja 2011, 21:57

A czy kolega sprawdził czy po szlifie zawór wydechowy nie wystaje zbyt mocno i nie wchodzi w kolizję z tłokiem? Na moje oko to było przyczyną zacierki. Zrób fotkę zaworu i sprawdź czy nie ma na nim śladów tarcia o tłoczek. Pozdrawiam domorosłych mechaników :?

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: potrzebna opinia zatarty tłok, cylinder , brak winnych

Post autor: Majster128 » śr, 25 maja 2011, 22:09

Oto bardzo dobry przykład zatarcia tłoka z powodu za ciasnego spasowania tłoka.
Oczywiście zatarcie większe w miejscu gdzie występowała wyższa temp. i większa rozszerzalność cieplna.
Jeśli jest to możliwe, zbieraj dokumentacje (dowody usługi). Na kolejną rozmowę pójdź z włączonym dyktafonem w telefonie. Może posłużyć jako dowód w sprawie.
Miałem całkiem niedawno incydent z pękniętą blachą okrywającą wał w CR, bo gość centrujący wał puknął sobie w nią młotkiem i zaczęła pękać przy eksploatacji.

GRUUBBYY
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 289
Rejestracja: śr, 30 sie 2006, 18:07
Motocykl: KLX 450 R
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: potrzebna opinia zatarty tłok, cylinder , brak winnych

Post autor: GRUUBBYY » śr, 25 maja 2011, 22:10

Z całym szacunkiem cudów nima a wiec przyczyny zatartego tłoka:
- za uboga mieszanka paliwowo-powietrzna co skutkuje za wysoką temperaturą spalania
-za ciasno spasowany tłok z cylindrem
-słaba wydajność układu chłodzenia
-za uboga mieszanka olejowo-paliwowa
-tuleja zamiast nicasilu-nie chce robic wojny za i przeciw tuleji. Taka prawda - po co poprawiać fabryke skoro orginalnie jest nicasil to porostu mysi on byc i wtedy nie ma rycznia.
Ze swojego doświadczenia- miałem cr 250 na tuleji i po prostu nie zarabiałem na tłoki. Nie pomagał dobry olej i grzebanie w mieszance.
Na nicasilu w rm 250 zero problemów nawet przy + 40 , mieszance 1;50 i pizdowani na maxa zaraz po założeniu nówki tłoka.

ForestRider
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 189
Rejestracja: wt, 26 sty 2010, 20:38
Motocykl: Kxf 250
Styl jazdy: Cross Country
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: potrzebna opinia zatarty tłok, cylinder , brak winnych

Post autor: ForestRider » śr, 25 maja 2011, 22:16

Polecam te 2 tematy do lektury dla autora. Też wszystko było jak trzeba jednak się zatarł. Pozdrawiam

viewtopic.php?f=3&t=17436&start=30

viewtopic.php?f=3&t=18151
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.
,,Żyję na krawędzi, żeby nie zajmować dużo miejsca" :D
,,Lots of people are fast on a tuesday...not many are fast on saturday" Jeremy McGrath

Autor tematu
Bostorn
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 118
Rejestracja: czw, 26 mar 2009, 22:34
Motocykl: exc 450 / CRX Del Sol
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: potrzebna opinia zatarty tłok, cylinder , brak winnych

Post autor: Bostorn » śr, 25 maja 2011, 22:46

Więc tak

dziękuję za linki kolego Forest, ale żaden ni jak nie podchodzi do mojego problemu, ale dzięki za fatygę

zawór wydechowy nic nie ocierał, było sprawdzane x razy, selekcja C, daleko miała do zaworu bo az kilka mm

kolego gruby, byłem u porządnego mechanika i wiem co i jak, nie jest to moja 1 maszyna, objawy zatarcia tłoka na ubogiej mieszance i przegrzanie

http://www.skuterowo.com/nowy-skuter-jak-go-dotrzec/ wszystko pięknie ładnie opisane, zwróc uwagę na zdjęcie, tłok jest równomiernie zajechany, nie miał smarowania, i zatarł się

jeszcze lepszy przykład

http://www.motor-tech.katowice.pl/tloki/zatarte.html radzę zwrócić uwagę na tłok od cagivy mito, identycznie jak u mnie , tylko że z 2ch stron zatarcie i to konkretne

szukając odpowiedzi na wasze pytania znalazłem wspaniały artykuł, oczy mi się sciecą ze szczęścia jak to czytam

http://www.motocyklejacka.pl/szlifcylindra.html raczę zacząc od "Tak więc montuję tłok nówka sztuka..."
i dokładnie wszystko czytac, byc moze czegos się nauczycie i dowiecie ciekawych rzeczy :)

może o starych sprzetach ale równie dobrze ma się to do naszych maszyn

gdyby mi spuchł tłok zablokowało by się koło, musiał bym poczekac az ostygnie i dopiero wtedy odpalic, u mnie nic się nie zblokowało, ani nie próbowałem odpalac, po prostu silnik do góry i wtf

widząc uszkodzenia przez kolektor wydechowy nie podejmowalem nawet próby odpalania

dodatkowo zatarty tlok spowodowany słabą mieszanką robi się biały od góry i równo pocierany

a u mnie i pod kątem jest pokaleczony i dziwacznie starty, oraz spuchł i różnica między nominalnym rozmiarem wynosi ok 0.12mm!!!

mówcie co chcecie ale ja dalej upieram się przy zbyt ciasnym szlifie, z powodu którego tłok się tak zatarł, podobnie mialem w sxie 125 kiedy po selekcji A mechanik kazał mi włożyc B, nowy nicasil, 1 tłok A się skonczyc, bez mierzenia kazał B, a jak wiemy na 1 selekcji mozna x tłoków przejeździc, przejeździłem ok 10l benzyny i zatarł się w podobnym miejscu, pierscienie wtopiło, i dodatkowo pękł tłok, wiadomo wadliwe vertexy.... jedynie nie był zatarty aż z 2ch stron i aż tak strasznie to nie wyglądało, dla ciekawskich znajdę owego vertexa i wrzucę fotkę, porównacie

kolego Majster, byłem tam ze znajomym, specjalnie go wziąłem aby tą sprawe nagrac, tzn aby był świadkiem całej rozmowy i wyciągał wnioski z tego co bd właściciel mówił, sam on powiedział że jak robią to robią dobrze i robią zawsze większą tolerancje, w 1 miejscu mowil ze było 6.5 setek a w 2gim 7, natomiast nie mierzył po środku, a jak wiecie, najważniejszym miejscem tłoka w cylindrze jest sama góra oraz środek, a dół aż tak ważny nie jest

owe zatarcie jest właśnie od góry do środka, nie mam paragonu, gdzieś zniknął, ale mam kwit odbioru tzn imię, nazwisko, model motocykla, cylinder no i cene, a po 2 firma ta jest chyba jedyna w Białymstoku która robi takie rzeczy a przy okazji tej rozmowy już sam przyznał że go robił, tzn że był u nich robiony więc nie potrzebuję papierków

jedynie to muszę udac się gdzieś gdzie dokladnie pomierza mi owy cylinder i zapisze na kartce wymiary, miejsca zaznacze gdzie szerzej a gdzie jest ciaśniej
Polerowanie Alu,serwis motocykli, części,ubrania i akcesoria na zamówienie
No Risk, No Fun :D

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: potrzebna opinia zatarty tłok, cylinder , brak winnych

Post autor: Majster128 » śr, 25 maja 2011, 23:05

Gdy tłok zwiększył temp. oraz obwód i miał bliskie (ciasne) spotkanie z powierzchnią cylindra, to zatarł się i niemożliwym jest aby rozmiar tłoka wróciły do rozmiarów nominalnych.
Ps. Ten zawór jest naprawdę daleko od gładzi cylindra.

Autor tematu
Bostorn
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 118
Rejestracja: czw, 26 mar 2009, 22:34
Motocykl: exc 450 / CRX Del Sol
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: potrzebna opinia zatarty tłok, cylinder , brak winnych

Post autor: Bostorn » śr, 25 maja 2011, 23:09

Majster128 pisze:Gdy tłok zwiększył temp. oraz obwód i miał bliskie (ciasne) spotkanie z powierzchnią cylindra, to zatarł się i niemożliwym jest aby rozmiar tłoka wróciły do rozmiarów nominalnych.

zależy jak się zatrze, przytrze czy tylko spuchnie

np: znajomy w cr 250 z 01r na tulei miał podobny motyw, spuchł tłok, zblokowało koło, poczekał chwilkę, odpalił i powolutku wrocil do domku, cylinder do góry, lekkie przytarcie, papierek wodny i jazda

tak samo z tuleją, dalej lał większa mieszanke tylko i spokojnie docierał, i przejeździł spokojnie sezon

czy też w mojej byłej 50tce, jeżdżąc zimą, po zakupie, śmigałem ok 5 min aż zgasła, ciężko się kopało, nie chciała odpalic, poczekałem chwilkę, odpaliła znowu, pojeździłem, zdechła i znowu to samo

co się stało? tłok puchł i tyle, na wykończeniu był

po wymianie wszystko wróciło do normy

tak więc jest wiele przykładów i sposobów zatarcia silnika z naszej winy jak również i nie

a co do gaźnika, seryjne dysze, seryjny wydech, poprzedni tłok na tym ustawieniu jeździł i dobrze sie miał
Polerowanie Alu,serwis motocykli, części,ubrania i akcesoria na zamówienie
No Risk, No Fun :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”