potrzebna opinia zatarty tłok, cylinder , brak winnych

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Big
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 362
Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: w lesie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: potrzebna opinia zatarty tłok, cylinder , brak winnych

Post autor: Big » pn, 30 maja 2011, 19:12

[quote="ReniekNOWY I NOWA TULEJA !!

No tuleje nie była nowa ,z tego co przeczytałem .A co do tłoka...
Nie bede dalej młócił słomy .Dziekuje.
:-#

gimp
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 121
Rejestracja: czw, 27 mar 2008, 13:21
Motocykl: exc200
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: opolskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: potrzebna opinia zatarty tłok, cylinder , brak winnych

Post autor: gimp » pn, 30 maja 2011, 19:15

Niestety ale Big ma racje, "od szlifu do montażu to jeszcze kawałek". Sam miałem kilka przypadków błędów szlifierni, a nawet pomyłkę podczas nakładania nicasilu, ale jakoś bez specjalistycznych przyrządów wszystkie udało się wyłapać.
Wiec jeśli masz jakieś pretensje to miej tylko do Siebie.
Big pisze: Albo nie była za uboga mieszanka?
A taką możliwość brałeś pod uwagę? Bo nic wcześniej na ten temat nie pisałeś.
Jak masz wyregulowany gaźnik (rozmiary dysz, oznaczenia iglicy itp.)?
wolę być dobry w tym co robię niż najlepszym w tym co wiem...

Autor tematu
Bostorn
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 118
Rejestracja: czw, 26 mar 2009, 22:34
Motocykl: exc 450 / CRX Del Sol
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: potrzebna opinia zatarty tłok, cylinder , brak winnych

Post autor: Bostorn » pn, 30 maja 2011, 20:51

Mały harmider widzę się zrobił

do rzeczy:
byłem w specjalistycznym zakładzie, pomierzyli, posprawdzali, luzu jest miejscami aż nad to nawet o 2 setki czyli od 0.06mm do 0.08mm tłok miał luz

następnie udałem się do profesjonalnego mechanika zajmującego się quadami i motocyklami crossowymi i enduro, była to już moja kolejna wizyta u niego, tak więc wiedział i widział całe to zjawisko, nadal nie pojęte jest dla czego tłok spuchł o 0.1mm i zamiast powrócic do tych 67.44 ma 67.56 +/- 0.02mm

zatarcie z powodu ubogiej mieszanki po poprzednim sprawdzeniu tłoka wykreślił z listy
zatarcie wywołane przegrzaniem przeze mnie tłoka też w 80%, nie wygląda na przegrzanego, nie spuchł i nie zblokował się, normalnie pracował góra dół
zastanowiło go czy aby na pewno mam dobrze gaźnik wyregulowany i czy nie brał lewego powietrza


tak jak pisałem, a może nie, wcześniej miałem problemy właśnie z gaźnikiem, potrafił sam w obroty wyzsze wskakiwac, odejmując gaz nie schodził do końca, tylko trzymał wyższe obroty, jadąc , szarpał schodząc z obrotów

tak więc niestety, ale tegoroczny sezon mam z głowy, i prawdopodobnie albo będę sprzedawał maszynę, albo jeszcze sam nie wiem, zrobiłem całe zawieszenie, zregenerowałem pompe wody, nowa korba z łożyskami, po 1 tłoku siedzi poprzednim, nowe łożysko igiełkowe, i wiele innych pierdół i aż szkoda mi maszyny

Tak czy owak, maszyna będzie stała przez dłuugi czas, tak wiec gdyby ktoś chciał nabyc 250 w dobrym stanie, śmiało zapraszam, wszystkie częsci są do wglądu, silnik do pełnego przejrzenia, nie ma co tu ukrywac, udzielę wszelkich informacji

ps: prosiłem o zmierzenie miejsca tarcia, nie zmieniło znacznie swojej średnicy, wystarczy przetrzec papierkiem wodnym albo dac do wypolerowania i będzie tak jak przed zatarciem, dodatkowo tłok o tej samej selekcji czyli C powinien pasowac gdyż cylinder ma swój luz i ma pełny wymiar
Polerowanie Alu,serwis motocykli, części,ubrania i akcesoria na zamówienie
No Risk, No Fun :D

seteman
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 312
Rejestracja: pn, 22 cze 2009, 22:53
Motocykl: RM 250 '95
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: potrzebna opinia zatarty tłok, cylinder , brak winnych

Post autor: seteman » pn, 30 maja 2011, 21:40

napisz ile chcesz za moto... tu albo na pw

Yamaciek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 125
Rejestracja: pt, 17 mar 2006, 16:38
Motocykl: Łajzi 450F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: potrzebna opinia zatarty tłok, cylinder , brak winnych

Post autor: Yamaciek » pn, 30 maja 2011, 22:36

Sądząc po rozmiarach jakie podałeś to masz tłok + 1 mm a nie standardowy. Jeżeli zawór wydechowy nie był przerobiony do większego tłoka to masz przyczynę całej awarii. Z drugiej strony to zakład w którym robiłeś cylinder niestety nie przestawił się jeszcze z epoki Junaka i WFM na nowoczesne konstrukcje więc jakość u nich jest raczej nijaka.

Autor tematu
Bostorn
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 118
Rejestracja: czw, 26 mar 2009, 22:34
Motocykl: exc 450 / CRX Del Sol
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: potrzebna opinia zatarty tłok, cylinder , brak winnych

Post autor: Bostorn » pn, 30 maja 2011, 23:49

Cre kupiłem za 7200 + wymiana części i olejów i innych pierdół łącznie wszystko wyniosło mnie prawie 8500zł

i znowu potrzebuje ok 500zł aby dalej śmigac

cena jaka by mi odpowiadała, oczywiście uwzględniając uszkodzenie cylindra nieznaczne gdyż, lekka polerka i ma dalej swój wymiar, nie ma zadnych uszkodzen ani odprysków, zawór wydechowy nie był spiłowany, calutki jest, ogólnie wszystko do wglądu.

Cena ok 7500zł +/- mały rabacik , sporo pieniążków wsadziłem i wiem że nawet połowa się nie zwróci dla tego też naprawa na dzień dzisiejszy nie jest większa jak ok 500zł, niestety nie posiadam tych 500 i sprzęt na pewno będzie stał calutki sezon tak jak jest teraz, zadłużyłem się remontując auto, i niedługo studia, więc zapewne nie szybko wsiądę na motor :(

jeżeli chce ktoś coś więcej się dowiedziec odnośnie CRY niech po prostu się odezwie 4376288

nie jest to mało jak za taka maszynę, ale też tylko tyle za sprzęt w którym większosc części jest nowych, albo ma przejechane dosłownie kilkanaście MTH


odnośnie tłoka to był to tłok typowy do tulei
moto.allegro.pl/tlok-wossner-honda-cr-250-cr250-97-01-sel-67-94-i1636453019.html Selekcja C
Polerowanie Alu,serwis motocykli, części,ubrania i akcesoria na zamówienie
No Risk, No Fun :D

gimp
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 121
Rejestracja: czw, 27 mar 2008, 13:21
Motocykl: exc200
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: opolskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: potrzebna opinia zatarty tłok, cylinder , brak winnych

Post autor: gimp » wt, 31 maja 2011, 08:13

Bostorn pisze: zastanowiło go czy aby na pewno mam dobrze gaźnik wyregulowany i czy nie brał lewego powietrza

tak jak pisałem, a może nie, wcześniej miałem problemy właśnie z gaźnikiem, potrafił sam w obroty wyzsze wskakiwac, odejmując gaz nie schodził do końca, tylko trzymał wyższe obroty, jadąc , szarpał schodząc z obrotów
No i znalazłeś "winnego", uboga mieszanka paliwowo-powietrzna
Jeśli miałeś problem z tzw."lewym" powietrzem, i mimo to nie usunąłeś go przed wykonaniem remontu to sorry ale dałeś :butthead:
Uboga mieszanka paliwowo-powietrzna zwiększa temp. spalania oraz przedłuża jej czas, a do tego dochodzi mniejsza dawka oleju podawana przecież z benzyną. Nie wspominając już o wzroście temp. podczas "docierania" współpracujących się części, oraz sam fakt że cylinder jest tulejowany.

"Jest wielu mechaników którzy potrafią wymienić podzespoły ale bardzo niewielu którzy potrafią zestroić silnik."cytat - bandogge1980

Nadal twierdzisz że to wina szlifierni :?:
pozdrawiam
wolę być dobry w tym co robię niż najlepszym w tym co wiem...

Autor tematu
Bostorn
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 118
Rejestracja: czw, 26 mar 2009, 22:34
Motocykl: exc 450 / CRX Del Sol
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: potrzebna opinia zatarty tłok, cylinder , brak winnych

Post autor: Bostorn » wt, 31 maja 2011, 20:24

Kolego, przecież jasno i wyraźnie napisałem że sprawa tulei odchodzi w zapomnienie i to wina prawdopodobnie lewego powietrza

na poprzednim tłoku, co prawda nie wiele przejeździłem na nim, ale owego problemu nie było

nie miałem też wcześniej problemów takowych w poprzednich motocyklach, wydawało mi się że to była wina gaźnika, iglicy
Polerowanie Alu,serwis motocykli, części,ubrania i akcesoria na zamówienie
No Risk, No Fun :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”