Regulacja gaznika-strzela ogniem z rury

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
mario77
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 135
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 12:25
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: mario77 » śr, 7 lut 2007, 15:43

Wszystko zależy od położenia manetki, czy strzela do 1/4, między 1/4-3/4, czy powyżej 3/4 odkręcenia manetki. Dyszę wymienia się jedynie jeśli to jest przy największym otwarciu przepustnicy.

fgh98
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 142
Rejestracja: pt, 25 sie 2006, 21:46
Motocykl: YZ450F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: fgh98 » śr, 7 lut 2007, 19:39

Z tego co ja zrozumialem to jemu strzela,przy powrocie z wysokich obrotow na wolne.....

FGH98

Autor tematu
Pacian
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 170
Rejestracja: pt, 31 mar 2006, 16:23
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Pacian » śr, 7 lut 2007, 23:52

Właśnie tylko na początku dodani gazu na wysokich jest git.

fgh98
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 142
Rejestracja: pt, 25 sie 2006, 21:46
Motocykl: YZ450F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: fgh98 » czw, 8 lut 2007, 16:18

Hm...jesli mowisz ze na starym tłumiku tego nie ma.....to kwestia przestawienia zapłonu tez odpada.

W kazdym razie,ja na twoim miejscu rozebrał bym gaznik,przeczyscił go.No i własnie nie wiem jak jest w WR ale jesli sa pływaki to podegnij je bardziej w kiedunku dolnym.Tak zeby mniej bezyny sie dostawało do gaznika.


FGH98

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » czw, 8 lut 2007, 16:47

Hmm dziwne, myślałem, że moto na przelotowym wydechu przy schodzeniu z obrotów zawsze strzela. Jak się dobrze wkręca i strzały są tylko przy schodzeniu z obrotów (no, ale takie w granicach rozsądku nie cała kanonada) to chyba jest wszystko ok, co nie zmienia faktu, że (!!) ZALECA (!!) się regulacje gaźnika po wymianie układu wydechowego.

Pozdro

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » czw, 8 lut 2007, 16:48

Wsadz dysze od YZ a nie kombinuj z plywakiem itp :wink: bo przelotowy tlumik potrzebuje wiecej paliwa i wiecej powietrza!! Aha i mozna sobie podobno powypalac zawory jak sa nie odpowiednie dysze do tlumika ale to watpliwe w Yamaha :wink:
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

fgh98
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 142
Rejestracja: pt, 25 sie 2006, 21:46
Motocykl: YZ450F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: fgh98 » czw, 8 lut 2007, 16:54

Właśnie tylko na początku dodani gazu na wysokich jest git.
Ja zrozumiałem ze sprzela na poczatku gazu.

Ale nie wiem czy dysza od YZ cos pomoze.Mi sie wydaje ze to kwestia regulacji gaznika tak ja pisze,zielorz.
Ja na jego miejcu to pobawil bym sie tymi pływakami jeszcze.Bo skoro na wysokich jest OK,a wtedy idzie wiecej paliwa,a na wolnych strzela to logicznie rzecz biorac kwestia lerzy w dawkowaniu beny.

Ewentualnie moze cos z powietrzem ktore dochodzi,do gaznika jest cos nie tak.......

FGH98

weteran
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 263
Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: weteran » czw, 8 lut 2007, 17:12

Prawie każdy tuningowy wydech potrzebuje więcej paliwa. Isbi ma racje grozi to wypaleniem zaworów, spaleniem elektrod świecy a nawet wypaleniem dziury w tłoku a w szczególności w 2 suwie. Zacznij od wymiany dyszy to jest najłatwiejsze. Przestrzegam Cię przed regulowaniem pływaków tego się nie robi. Chyba tylko serwis ma dane, jaki powinien być poziom paliwa w komorze pływakowej gaźnika. Teraz jest zimno i każdy motocykl potrzebuje więcej paliwa.

LesniK
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 60
Rejestracja: ndz, 28 sie 2005, 20:39
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: DSW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: LesniK » czw, 8 lut 2007, 17:49

.........
Ostatnio zmieniony śr, 12 sie 2009, 19:14 przez LesniK, łącznie zmieniany 1 raz.

fgh98
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 142
Rejestracja: pt, 25 sie 2006, 21:46
Motocykl: YZ450F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: fgh98 » czw, 8 lut 2007, 18:14

Hm...

A powiedz dlaczego nie mozna nimi krecic??Tzn jesli dawka paliwa sie zmniejszy to rozumiem zmieni sie temperatura spalania.Ale czy to bedzie zeczywiscie miało taki wpływ na zawory?

Kiedys gdzies czytałem ze dobrze ustawiony gaznik i zapłon mozna zaopserwawac po niebieskim nalocie na kolanku wydechowym.....


FGH98

Autor tematu
Pacian
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 170
Rejestracja: pt, 31 mar 2006, 16:23
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Pacian » czw, 8 lut 2007, 18:56

Powinno być jak w tej WR450:
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... =akrapovic

A u mnie jak tak jak w tym 525 EXC:
http://www.youtube.com/watch?v=UUYFjbL20RQ

weteran
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 263
Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: weteran » czw, 8 lut 2007, 21:54

Pacian pomyśl od jakiego czasu zaczął Ci strzelać silnik, przypomnę Ci napisałeś, że po wymianie tłumika, a wiec czy przestawił Ci się zapłon – nie, może odkręciło Ci się tylnie koło, jeśli nie to powiedz co zrobiłeś do tej pory po naszych radach. Bo jak na razie nic nie piszesz jakie są efekty Twoich prób z gaźnikiem większość Ci tu tak radzi, ale Ty chyba nic nie robisz, albo Nas nie słuchasz. Jest jeszcze jedna opcja – świeca wymień ją. Napisz co do tej pory próbowałeś zrobić. Do fgh98 powiedz mi kto Ci powiedział, że można regulować swobodnie pływakami w gaźniku. Jeśli chodzi o sprawdzenie, czy motocykl ma odpowiednią ilość paliwa, to ja znam tylko jeden sposób (wizualnie), kolor elektrod i porcelany w środku świecy, oczywiście po jeździe. Paliwo w silniku oprócz tego, że się spala również go chłodzi. Jeśli będzie go za mało to temperatura będzie wyższa co może powodować spalanie (topienie) się części, o których wcześniej pisałem oczywiście nie od razu. Pacian napisz jak motor zachowuje się w czasie jazdy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”