Husqvarna TE 610

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
luku
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 14
Rejestracja: pn, 2 sie 2010, 14:35
Motocykl: KTM SX250 2t
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Husqvarna TE 610

Post autor: luku » pn, 16 maja 2011, 23:45

Witam
miałem kilka takich Huseq 610
ciekawa jest wersja TC 610 naprawdę mile wspominam miałem długo jedna sztukę
przewinęło się tez kilka TE 610 przez moje ręce właśnie z takim silnikiem
silnik jest bardzo prosty i stosunkowo odporny na katowanie tylko pamiętaj ze on niema pompy oleju i odcięcia zapłonu
stosuj olej 10/60 polecam AGIPA do tego silnika zmieniaj go max co 10mth i za każdym razem czyść filtr oleju ten metalowy po prawej stronie
reguluj często zawory nawet co 10 mth
gaznik napewno nie jest oryginalny
brakuje odmy jest to plastikowy pojemnik łączy on ten dekielek od zaworów ssących z rama w ramie jest otwór od wewnątrz na samej górze
jak znajdę czas i natchnienie do klikania to coś ciekawego napisze

A oto moje HUSQI
Załączniki
DSC00079_zmień rozmiar.JPG
DSC00079_zmień rozmiar.JPG (214.43 KiB) Przejrzano 11397 razy
DSC00079_zmień rozmiar.JPG
DSC00079_zmień rozmiar.JPG (214.43 KiB) Przejrzano 11397 razy
Zmiana rozmiaru000_2161.jpg
Zmiana rozmiaru000_2161.jpg (97.84 KiB) Przejrzano 11397 razy
Zmiana rozmiaru000_2161.jpg
Zmiana rozmiaru000_2161.jpg (97.84 KiB) Przejrzano 11397 razy
starego (10)_zmień rozmiar.JPG
starego (10)_zmień rozmiar.JPG (171.1 KiB) Przejrzano 11397 razy
starego (10)_zmień rozmiar.JPG
starego (10)_zmień rozmiar.JPG (171.1 KiB) Przejrzano 11397 razy

Autor tematu
karywork
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 56
Rejestracja: pn, 7 mar 2011, 19:17
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Husqvarna TE 610

Post autor: karywork » śr, 18 maja 2011, 20:02

hej.
dzis zaczełem rozbierac slinik dostałem sie juz do cylka ,zdjecia pokazują jego stan.
sa dwa przetarcia i tłok jest lużny, znaczy sie z jednej strony dolega a z drugiej jest szczelina.
Jak to oceniacia??
Załączniki
20110518724.jpg
20110518724.jpg (192.82 KiB) Przejrzano 11296 razy
20110518724.jpg
20110518724.jpg (192.82 KiB) Przejrzano 11296 razy
20110518725.jpg
20110518725.jpg (150.62 KiB) Przejrzano 11296 razy
20110518725.jpg
20110518725.jpg (150.62 KiB) Przejrzano 11296 razy
20110518726.jpg
20110518726.jpg (98.43 KiB) Przejrzano 11296 razy
20110518726.jpg
20110518726.jpg (98.43 KiB) Przejrzano 11296 razy

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Husqvarna TE 610

Post autor: Majster128 » śr, 18 maja 2011, 20:18

tłok jest lużny, znaczy sie z jednej strony dolega a z drugiej jest szczelina.
Tłok ma kształt stożka, więc dziwne byłoby gdyby nie był luźny przy denku. Mimo wszystko tylko pomiary w jakimś zakładzie dadzą Ci pogląd na wymiary i ewentualne rozbieżności w tolerancji.
Ze zdjęć widać, że cylinder nie jest w dobrej kondycji. Ja bym go pomierzył i dobrał tłok na taką sekcje, aby można było puścić na chwilę honownicę. Z tego co mówiłeś wcześniej to pewnie tłok ma już swoje złote czasy za sobą, więc tak czy inaczej przyda się jego wymiana.
Potrafi ktoś określić, czy ten sprzęt miał nicasil?

Autor tematu
karywork
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 56
Rejestracja: pn, 7 mar 2011, 19:17
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Husqvarna TE 610

Post autor: karywork » śr, 18 maja 2011, 21:36

czytałem gdzieś ze moażna dopaować pieścienie z auta ponoć ford.

wiem że do okoła tłoka musi byc luz tylko że mój bardziej lezy na jednej stronie.

luku
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 14
Rejestracja: pn, 2 sie 2010, 14:35
Motocykl: KTM SX250 2t
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Husqvarna TE 610

Post autor: luku » śr, 18 maja 2011, 23:04

Jeżeli tłok leży na boku którymś z boków to możne być zbyt duży luz na sworzniu tłokowym i korbowodzie albo krzywy korbowód
a jeżeli leży na przedniej części lub na tylnej części cylindra to porostu go przesuń palcami
wydaje mi się ze ten cylinder jest na nicasilu więc odpuść sobie stosowanie takich pierścieni
jeżeli zdecydujesz sie na pierścienie samochodowe to pasują od jakiegoś mercedesa są na średnicę 98+ dokładnie nie pamiętam ale są szersze wtedy trzeba poszerzyć rowki na pierścienie zda ten patent egzamin tylko na tulei żeliwnej ale to ostateczność!!!

Mam dla ciebie taka rade bo widzę ze nie za bardzo masz pojecie o całej tej sprawie oddaj komuś ten silnik kto się na tym zna a wyjdziesz na tym najlepiej.

Autor tematu
karywork
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 56
Rejestracja: pn, 7 mar 2011, 19:17
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Husqvarna TE 610

Post autor: karywork » czw, 19 maja 2011, 13:55

No to powiem tak , cylinder na nicasilu jest ale już dupa z niego bedzie trzeba robić powłoke bo na dole tłok przyłapał i go zniszczył.
Kolego cały senk w tym że chce zrobić to sam, mam manuala i chęci.
Karzydy kiedyś musi sie nauczyć i po to jest to forum aby sie wymieniać doświadczeniami i żeby inni mogli też zrobić coś sami.
Cylinder bedę wióż do motozoony do wrocławia robią nicasil za 540 zł, tłok koło 600 zł.
Na korbir nir ma luzów ( góra - dół ) są boczne co chyba jest normalne...

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Husqvarna TE 610

Post autor: Majster128 » czw, 19 maja 2011, 14:15

Jeśli ma nicasil to ze zdjęć wynika, że cała góra jest też wytarta. Jeśli będziesz robił silnik na spokojnie i pytał o to co Cię gnębi to myślę, że uda Ci się wyremontować dobrze silnik. Ale widać, że trochę kasy zostawisz w tym silniku. Głowicę też zawieź do jakiegoś zakładu aby ją przebadali.

Autor tematu
karywork
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 56
Rejestracja: pn, 7 mar 2011, 19:17
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Husqvarna TE 610

Post autor: karywork » czw, 19 maja 2011, 14:24

wiem że zostwie troche kasy:(
Posadzili mnie na mine :) , ale zamierzam powoli go wyremontować.
Jedyny błąd jai zrobiłem to przestawiłem rozrząd ale jak bede na tym etapie to będę pytał.
Wyśle zdjęcie zaraz głowicy i powiecie mi może czy z tego coś jeszcze zostało.

Autor tematu
karywork
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 56
Rejestracja: pn, 7 mar 2011, 19:17
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Husqvarna TE 610

Post autor: karywork » czw, 19 maja 2011, 14:40

Jeszcze mierząc tłok zgłupiałem czy aby napewno jest to 610 czy czsem nie 400 może ktos potwierdzić wymiar tłoka??
Załączniki
2011-05-19 14.27.40.jpg
2011-05-19 14.27.40.jpg (126.91 KiB) Przejrzano 7574 razy
2011-05-19 14.27.40.jpg
2011-05-19 14.27.40.jpg (126.91 KiB) Przejrzano 7574 razy
2011-05-19 14.27.56.jpg
2011-05-19 14.27.56.jpg (147.75 KiB) Przejrzano 7574 razy
2011-05-19 14.27.56.jpg
2011-05-19 14.27.56.jpg (147.75 KiB) Przejrzano 7574 razy
2011-05-19 14.34.04.jpg
2011-05-19 14.34.04.jpg (88.55 KiB) Przejrzano 7574 razy
2011-05-19 14.34.04.jpg
2011-05-19 14.34.04.jpg (88.55 KiB) Przejrzano 7574 razy

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Husqvarna TE 610

Post autor: Majster128 » czw, 19 maja 2011, 14:53

ad1 fot. Tłok jest masakryczny. Jeśli on dosyć długo tak pracował to śmiem wątpić w dobry stan łożyska stopy korbowodu.
ad2 fot. Głowica na oko cała. Ale ocenę gniazd, zaworów itp. powinieneś zlecić dobremu zakładowi.
ad3 fot. ok. 91 mm, ale pod tym kątem to paralaksa jak cholera. Pomnóż pole powierzchni tłoka razy jego skok i będziesz wiedział jaką masz pojemność.

luku
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 14
Rejestracja: pn, 2 sie 2010, 14:35
Motocykl: KTM SX250 2t
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Husqvarna TE 610

Post autor: luku » czw, 19 maja 2011, 16:07

Silniki te miały 3 pojemności
model 350 średnica tłoka 84mm pojemność 349,13 cm3
model 410 średnica tłoka 91,5mm pojemność 413,26 cm3
model 610 średnica tłoka 98mm pojemność 577,04 cm3

Wychodzi na to ze masz 410
z tego co pamiętam zawory są inne niż w 610

Autor tematu
karywork
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 56
Rejestracja: pn, 7 mar 2011, 19:17
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Husqvarna TE 610

Post autor: karywork » pt, 20 maja 2011, 07:49

Tak na 100% jest to 410 ....

Strasznie zostałem oszukany na tym sprzęcie!!!!
sprzedający twierdził że to 610, mechanik twierdził że silnik jest igła bo go rozbierał 2 tygodnie wcześniej ,, stary igła bierz '' już zaczynam żałować powoli że sprzedałem moją cr 250.
Normalnie mam ochote jechac do gościa i mu strzelić tym bardziej że jest z mojego miasta !!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”