Silniki 4T
-
Autor tematumihal_91
- Mistrz prostej
- Posty: 52
- Rejestracja: sob, 29 sty 2011, 21:00
- Motocykl: Ktm sx 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Słopnice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Silniki 4T
Siema!
Przy zakupie używanego motocykla 4-ro suwowego jak wiadomo najważniejszy jest stan silniczka,aby nie wpakowac się w gó..o ale często takie motorki nie posiadają liczników motogodzin, i trudno zorientowac sie w jakim stanie są poszczegulne elementy silnika takie jak tłok, korba, zawory itp... a sprzedawca nie zawsze mówi prawdę Czy są jakieś sposoby, metody aby zorientowac się w jaki rzeczywiście stanie jest silnik? Ja np słyszałem że kiedy przyłożymy ucho do głowicy i usłyszymy delikatne pukanie to znaczy że zaworki są do wymiany, nie wiem ile w tym prawdy Pozdro
Przy zakupie używanego motocykla 4-ro suwowego jak wiadomo najważniejszy jest stan silniczka,aby nie wpakowac się w gó..o ale często takie motorki nie posiadają liczników motogodzin, i trudno zorientowac sie w jakim stanie są poszczegulne elementy silnika takie jak tłok, korba, zawory itp... a sprzedawca nie zawsze mówi prawdę Czy są jakieś sposoby, metody aby zorientowac się w jaki rzeczywiście stanie jest silnik? Ja np słyszałem że kiedy przyłożymy ucho do głowicy i usłyszymy delikatne pukanie to znaczy że zaworki są do wymiany, nie wiem ile w tym prawdy Pozdro
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 299
- Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
- Motocykl: CRF 250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Nowy Targ
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Silniki 4T
Dymienie - Zużyty tłok, pierścienie (bierze olej).
Strzelanie ogniem z tłumika - Nie wyregulowane albo już zużyte zawory.
Do tego jak masz możliwość zdjęcia dekla to sprawdzisz czy są luzy na wale.
Jak poszukasz na forum to znajdziesz więcej.
Strzelanie ogniem z tłumika - Nie wyregulowane albo już zużyte zawory.
Do tego jak masz możliwość zdjęcia dekla to sprawdzisz czy są luzy na wale.
Jak poszukasz na forum to znajdziesz więcej.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 14
- Rejestracja: pn, 8 cze 2009, 23:26
- Motocykl: EXC-F 350, YZF 250, CRF 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Jabłonka / Stratford-upon-Avon (UK)
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Silniki 4T
Nie zawsze tak musi być. Przykładowo w mojej YZ 250F mam wyregulowane zawory a i tak wali ogniem w wydech jak go przegazuje i mu szybko odpuszcze gaz, kumpel w nowym motorze miał to samo. Tu chodzi o wyregulowanie gaźnika i czy jest dobrana odpowiednia dysza główna. Łańcuszek rozrządu mam w bdb stanie i ma niecałe pół naciągu a i tak szumi w silniku. I kopyto to też ma, chodzi lepiej niż niejeden nowszy motor (3-4 idzie na jednym kole w terenie).
Najlepszym sposobem na sprawdzenie 4T jest rozebranie silnika Chyba że sie jeździło jakimś to można porównać czy dobrze chodzi.
Najlepszym sposobem na sprawdzenie 4T jest rozebranie silnika Chyba że sie jeździło jakimś to można porównać czy dobrze chodzi.
CZ 125/516 -> YZ 250F '04 + CRF 250R '07
-
- Mistrz prostej
- Posty: 98
- Rejestracja: wt, 7 gru 2010, 17:12
- Motocykl: tm80 yzf 250 cr 250 crf 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: lubelskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Silniki 4T
przyłożyć ucho do głowicy ? można tak zrobic ale jak sie kupuje kingwaya łośa. Kazdy 4t będzie hałasował z silnika nawet nowy, nie słyszałeś jak honda chodzi, pojechał byś taką honde kupić i co jak by chałasowała to byś jej nie kupił?? pewnie by tak było. pytaj sie takich ludzi co coś kumaja w tym temacie bo jak tak bedziesz jezdził na oględziny i sugerował sie hałasowaniem to nic nie kupisz,chyba że ten hałas będzie naprawde niepokojacy. patrz głównie na napęd, zawieszenie,opony,klocki , łozyska w kołach ,przegub amortyzatora, wachacz, główka ramy bo to kosztuje więcej jak remont silnika a da sie te wady wychaczyc bez większych problemów, wiem coś o tym i nie leje wody bo przyszło mi robić w moim motocyklu wszystko i remonty przekroczyły wartość motocykla . remont silnika 3200 a pozostałe części powyżej 3500.więc nie patsz tylko na silnik bo zakładam sie że tylko po zakupie motocykla będziesz musiał i tak wsadzić min 1000 zł
-
Autor tematumihal_91
- Mistrz prostej
- Posty: 52
- Rejestracja: sob, 29 sty 2011, 21:00
- Motocykl: Ktm sx 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Słopnice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Silniki 4T
z tą głowicą to tylko tak szłyszałem dla tego pytam głównie chodzi mi o to jak sprawdzic stan silnika bo to trudniejsze niż sprawdzanie stanu pozostałych części