Pytanie do posiadaczy CR 250R

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Bostorn
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 118
Rejestracja: czw, 26 mar 2009, 22:34
Motocykl: exc 450 / CRX Del Sol
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Pytanie do posiadaczy CR 250R

Post autor: Bostorn » śr, 20 kwie 2011, 21:42

Siema, motor na dotarciu, ledwo dzisiaj odpalony, po szlifie, selekcja C tłok wossner, rozmiar tłoka 67.44 szlif na 67.50

pod czas odpalenia motor dziwnie dzwoni, dodatkowo, tak jak by rąbał o zawór wydechowy, dotykając przekladni drga ona, czuc na niej bicie, lata na lewo i prawo

jednak, jak sprawdzałem na cylku to sporo było jeszcze przestrzeni między tuleją a zaworem

czy to normalne w CRkach? wcześniej jakoś nie zwróciłem na to uwagę
Polerowanie Alu,serwis motocykli, części,ubrania i akcesoria na zamówienie
No Risk, No Fun :D

major000
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 304
Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 19:39
Motocykl: HUSKY
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pytanie do posiadaczy CR 250R

Post autor: major000 » czw, 21 kwie 2011, 09:25

To nie jest normalne, zrzucaj cylinder.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Pytanie do posiadaczy CR 250R

Post autor: Majster128 » pt, 22 kwie 2011, 00:46

Sprawdz czy tłok nie wychodzi za bardzo z cylindra - nie obija o głowice oraz czy zamek na tłoku jest w odpowiednim miejscu.

Reniek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 395
Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
Motocykl: SKR 125 , KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Janów Lubelski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Pytanie do posiadaczy CR 250R

Post autor: Reniek » pt, 22 kwie 2011, 09:39

może korba do wymiany i były luzy na niej góra dół ??

komuch
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 126
Rejestracja: pt, 23 kwie 2010, 20:32
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pytanie do posiadaczy CR 250R

Post autor: komuch » sob, 23 kwie 2011, 13:46

Reniek pisze:może korba do wymiany i były luzy na niej góra dół ??
zgadzam sie jeżeli łożyska są wyrobione można to poznać w prosty sposób przyłóż dłonie do kierownicy wyprostowując je jeżeli czuje drgania kierownicy na 80% to łożyska

Autor tematu
Bostorn
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 118
Rejestracja: czw, 26 mar 2009, 22:34
Motocykl: exc 450 / CRX Del Sol
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Pytanie do posiadaczy CR 250R

Post autor: Bostorn » sob, 23 kwie 2011, 16:33

Witam

korba nie miała ani luzów ani przebarwień, drgań na kierownicy raczej też nie

sprawdzałem luzy na wale korbowym, od strony magneta, leciutki luz był ale jak sprawdzał to osoba obeznana mówiła że nie ma o co się martwic, wszystko jest jak najbardziej ok

jedynie co mnie zmartwiło to syf w chłodnicy, opiłki, przemyłem wszystko zalałem od nowa i dalej się zbierają

wszystko rozebrane, silnik na stole, czeka na spuszczenie oleju i rozbiorke.

dodatkowo sprawdziłem wiatraczek pompy wodnej, nie ma 1 łopatki ale to raczej w niczym nie przeszkadza, natomiast mogę owym wiatraczkiem majtac lewo prawo góra, dół i robic nim koła ;d

więc zapewne wymienię łożysko na pompie, co jeszcze mógł bym sprawdzic rozbierając silnik?

na pewno tarcze sprzęgłowe, jak dokladnie je sprawdzic, na co zwrócic uwagę i na jakie jeszcze części, 1 raz będę operował od tej strony, jak również pierwszy raz robiłem wiele rzeczy przy tym motorze, ale robię to dokładnie i staram się niczego nie przegapic.

Elektryke już poprawiłem, przeczyściłem, zaizolowałem i doprowadziłem przewody do wyłącznika zapłonu. Jedynie co mi zostało to odpalenie sprzętu i sprawdzenie czy owy wyłącznik będzie odpowiednio działał, czy też bd musiał nowy kupic.

Niestety miernika nie posiadam ;/

ale to było tak na marginesie :)


Wesołych świąt chłopaki i wesołego dyngusa :D
Polerowanie Alu,serwis motocykli, części,ubrania i akcesoria na zamówienie
No Risk, No Fun :D

komuch
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 126
Rejestracja: pt, 23 kwie 2010, 20:32
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pytanie do posiadaczy CR 250R

Post autor: komuch » ndz, 24 kwie 2011, 14:28

Jeżeli machasz tak wiatraczkiem to Maszo odpowiedz skąd płyn w chłodnicy owy wiatraczek tłoczy wodę z cylindra do chłodnicy… jeżeli lata góra dół to uszczelniacze pewnie tez nie istnieją i stad ten syf, z silnika łapie. Rozbierając silnik rozpołów go i dokładnie przeczyść i dowiedz się skąd te opiłki dokładnie są.

Reniek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 395
Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
Motocykl: SKR 125 , KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Janów Lubelski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Pytanie do posiadaczy CR 250R

Post autor: Reniek » pn, 25 kwie 2011, 00:42

Bostorn na Twoim miejscu bym wyciągnął silnik na lade , rozpołowił rozebrał w mak i wszystko dokładnie "przeskanował" czyli każdą śrubkę bym sprawdził , każdy uszczelniacz , wszystko z czego sklada sie silnik ,wszystko od aAA.. do Zzz...

Ale nie jestem na Twoim miejscu więc sam zadecyduj czy chcesz co chwile zaglądać do silnika czy raz a dobrze , to jest 2T więc powinieneś szybko ogarnąć temat :)

Autor tematu
Bostorn
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 118
Rejestracja: czw, 26 mar 2009, 22:34
Motocykl: exc 450 / CRX Del Sol
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Pytanie do posiadaczy CR 250R

Post autor: Bostorn » pn, 25 kwie 2011, 23:15

Więc tak, dzisiaj spuściłem olej, rozebrałem 1 z 3ch karterów i tak, są to zdjęcia z mojej pracy, robione moim i brata telefonem, niestety te gawno ma niby 3.2 megapixla a robi zdjęcia porównywalne z vga...

jeżeli bd miał jakieś pytania to zadam je pod zdjęciem

dzięki uprzejmości użytkownika "Amator" podpowiedział mi i dał kilka wskazówek co i jak. Dzięki mistrzu za to :) :drinkers: :drinkers:

dzisiaj jestem w cienkim stanie, zdjecia musze zgrac z 2go tel więc jutro postaram się to zrobic ;d po %% lepiej nie pisac nic ciekawego ;d nawet nie ma natchnienia

ok już są zdjęcia

śrubki aby się nie pogubic


podkladki pod okładizny


okładziny





co tu dokladnie mozna sprawdzic jeszcze


uszkodzenia


uszkodzenie kosza sprzęgłowego, co z tym zrobic, ewentualnie czego to jest wina i czy nie bd to przeszkadzało w jeździe


pompa


uszkodzenie przez ktore prawdopodobnie miałem opiłki metalu w chłodnicy
czy to moze byc na pewno to??




wybaczcie za jakosc zdjęc ale nie mam lepszego sprzętu na dzien dzisiejszy

ps: wymieniam łożysko i uszczelniacze w pompie i na kopce
czy cos jeszcze wymienic dodatkowo?
Polerowanie Alu,serwis motocykli, części,ubrania i akcesoria na zamówienie
No Risk, No Fun :D

Reniek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 395
Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
Motocykl: SKR 125 , KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Janów Lubelski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Pytanie do posiadaczy CR 250R

Post autor: Reniek » śr, 27 kwie 2011, 01:30

1 Fota mi sie mega spodobała :D
Tarcze wyglądają na ok i przekładki nie widac po tych fotach by były przeypalone ale sprzegło to Ci chyba mocno ciągnie >>???<< i nie działa prawidłowo .
możesz spiłować pilnikiem ale ot pomoże na nie długi czas, zbieraj kase na nowy kosz lub niech koledzy doradzą coś innego z tego co pamiętam to różnie robili z forum z tymi koszami.
Niech każdy sa swój (przetestowany pomysł)

major000
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 304
Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 19:39
Motocykl: HUSKY
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pytanie do posiadaczy CR 250R

Post autor: major000 » śr, 27 kwie 2011, 09:25

Zmierz grubość tarcz i porównaj z serwisówką, przekładki mają być proste i nie przypalone. Twój kosz sprzęgłowy wygląda jak w większości starych dwusuwów, prawdopodobnie przy ruszaniu szczególnie na zimno szarpie. W stylu rzeźby w gównie możesz zeszlifować te podcięcia. Przez jakość zdjęć ja nie widzę poważnej usterki o której piszesz w pierwszym poście.

Autor tematu
Bostorn
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 118
Rejestracja: czw, 26 mar 2009, 22:34
Motocykl: exc 450 / CRX Del Sol
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Pytanie do posiadaczy CR 250R

Post autor: Bostorn » śr, 27 kwie 2011, 12:08

zaraz postaram się zrobic lepsze zdjęcie. a co do sprzęgła, wcześniej elegancko działało przed remontem, pod czas docierania dziwacznie bo jedynka ciągnie tzn wrzucam 1 i motor sobie sam jedzie, nie wiem czy podciągnięcie linki pomoże ale czy kosz sprzęgłowy z crf 450 będzie pasował?? o taki
http://allegro.pl/honda-cr-250-crf-450- ... 06246.html

ewentualnie czy od 125 podejdzie
http://allegro.pl/honda-cr-125-250-siln ... ml#gallery

zdjęcia




mam nadzieję że lepiej już widac

Reniek, a czy np pospawanie, zalanie tych szpar nie pomoże? albo jak mowisz spiłowanie?

dodatkowo co do 1 zdjęcia to Amator mi powiedział aby zrobic sibie jakies odbicie srub, abym wiedział gdzie jakie idą , a wykonanie moje ;d brakuje tylko serduszka, a w moim przypadku http://ggmania.eu/Emo/emoty_duze/siedzace_emo/9.png
ten motor jest straszny... na ktma tak nie bluzgałem jak na tą Honde;/ o ile jest prosta w obsłudze to wyjecie silnika czy innych pierdol sprawia tyle bólu i meki że omfg!!!

głupi byłem, bo zamówilem uszczelki tylko na góre ostatnio, dorzucil bym te 40zł i miał bym na cały silnik, a tak musze kupic za 35zł z przesyłką 1 uszczelke na pokrywe sprzęgła ;/ ehh... cały czas pod górkę
Polerowanie Alu,serwis motocykli, części,ubrania i akcesoria na zamówienie
No Risk, No Fun :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”