SUZUKI RM 250 olej w chłodnicy , kopci na biało

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
mindol
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: pn, 15 lis 2010, 16:52
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

SUZUKI RM 250 olej w chłodnicy , kopci na biało

Post autor: mindol » wt, 12 kwie 2011, 19:10

Witam, tak jak w temacie olej skądś bierze się w chłodnicy i przy odpalonym motorze i odkręconym korku od chłodnicy widać jak idą bąbelki (jak gazuje to wyrzuca płyn) a zaraz po zgaszeniu moto płyn znika gdzieś w chłodnicy :rolleyes: Spuściłem dziś olej z silnika i raczej nie widzę żadnych śladów płynu , ściągnąłem też głowice - wygląda jakby była planowana bo takie ryski jakby po tokarce są , oringi nie mają jakichś szczególnych oznak zużycia. świeca jest czarna lekko mokra - tłok z czarno brązowym nagarem, aha Rma kopciła na biało . Gdzie szukać jeszcze przyczyny ww dolegliwości ? :drinkers: Czy założyć nowe oringi pod głowicę i próbować ?
Załączniki
_uploaded_ac4ef88b327cabcc59faaab28879e9f1.jpg
głowica zaraz po ściągnięciu
_uploaded_ac4ef88b327cabcc59faaab28879e9f1.jpg (74.35 KiB) Przejrzano 9977 razy
_uploaded_ac4ef88b327cabcc59faaab28879e9f1.jpg
głowica zaraz po ściągnięciu
_uploaded_ac4ef88b327cabcc59faaab28879e9f1.jpg (74.35 KiB) Przejrzano 9977 razy

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SUZUKI RM 250 olej w chłodnicy , kopci na biało

Post autor: renner250 » śr, 13 kwie 2011, 10:13

dobrze byloby zalozyc nowe oringi i dokrecic odpowiednio glowice + klucz dynamometryczny. Mozliwe jest tez mikropekniecie.
I think I can fly! MX it's my life <3

Awatar użytkownika
andy2208
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 385
Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
Motocykl: '05 YZ 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Zagwiździe
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: SUZUKI RM 250 olej w chłodnicy , kopci na biało

Post autor: andy2208 » śr, 13 kwie 2011, 22:03

To nie będzie żaden olej, tylko zwyczajnie płyn chłodzniczy dostaje się do cylindra i to on powoduje ten biały dym i brązowy osad na denku tłoka. Zapewne któraś z uszczelek (oring pod głowicą lub uszczelka pod cylindrem) przepuszczają. Stąd te bąbelki i płyn w cylindrze i wszystkie wyżej wymienione objawy Ale może być to coś gorszego, pekniecie w kanałach cylindra, lub głowicy... Pierwsze co zrób to zmień uszczelki pod głowicą z zaleceniami renner'a.
Obrazek

Awatar użytkownika
Autor tematu
mindol
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: pn, 15 lis 2010, 16:52
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SUZUKI RM 250 olej w chłodnicy , kopci na biało

Post autor: mindol » pn, 23 maja 2011, 16:58

Mam kolejny problem z RM , nie chce palić na kopa (kompresja jest taka że bez problemu ręką przełamie) na pych jak zapale to mocy raczej nie ubyło , do wydechu jak przystawie rękę to po chwili jest czarna i mokra (kropelki wody)

Oringi pod głowicą były wymienione i na jakiś czas był spokój , czyżby tłok do wymiany?

Awatar użytkownika
mateuszMX
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 37
Rejestracja: wt, 17 cze 2008, 21:18
Motocykl: rm 125 03'
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Smolajny
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: SUZUKI RM 250 olej w chłodnicy , kopci na biało

Post autor: mateuszMX » wt, 24 maja 2011, 22:07

''kompresja jest taka że bez problemu ręką przełamie'' czyli ze prawie wcale jej nie ma :?: :!:
2t power

Awatar użytkownika
Autor tematu
mindol
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: pn, 15 lis 2010, 16:52
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SUZUKI RM 250 olej w chłodnicy , kopci na biało

Post autor: mindol » czw, 26 maja 2011, 12:35

dokładnie , kompresji niema praktycznie wcale , cylinder już zdjęty i luz na tłoku kilkumilimetrowy (nie mam czym zmierzyć więc dokładnie nie powiem) wydaję mi się że z takim luzem kompresja powinna być większa.... mogą być jakieś inne przyczyny słabej kompresji poza tłokiem ?

Awatar użytkownika
andy2208
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 385
Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
Motocykl: '05 YZ 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Zagwiździe
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: SUZUKI RM 250 olej w chłodnicy , kopci na biało

Post autor: andy2208 » czw, 26 maja 2011, 13:01

mindol pisze:dokładnie , kompresji niema praktycznie wcale , cylinder już zdjęty i luz na tłoku kilkumilimetrowy (nie mam czym zmierzyć więc dokładnie nie powiem) wydaję mi się że z takim luzem kompresja powinna być większa.... mogą być jakieś inne przyczyny słabej kompresji poza tłokiem ?
Gdzie masz taki wielki luz? :shock: Luz między tłokiem a cylindrem powinien wynosić 0,06mm (w 250ccm 2T, wartośc graniczna 0,10mm), a nie kilka milimetrów! To jest raczej niemożliwe...
Obrazek

Awatar użytkownika
Autor tematu
mindol
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: pn, 15 lis 2010, 16:52
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SUZUKI RM 250 olej w chłodnicy , kopci na biało

Post autor: mindol » wt, 31 maja 2011, 22:41

chodziło mi o dziesiąte milimetra :) sorki za zamotke , pomijając tłoka co może być jeszcze przyczyną słabej kompresji ? np może być to wina pękniętego simera na wale?

Awatar użytkownika
Big
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 362
Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: w lesie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: SUZUKI RM 250 olej w chłodnicy , kopci na biało

Post autor: Big » wt, 31 maja 2011, 23:07

Jak widac w twoim silniku komprecha ucieka gdzie tylko sie da.
Najwazniejsze to tłok-cylinder. Nieszczelne połaczenie cylinder głowica.
Poza tym.
Uczelniacze na wale lub luz na łozyskach głównych wału.
No i zuzyty zawór membranowy .
A nawet nieszczelne połaczenie cylinder-dyfuzor.

Awatar użytkownika
Autor tematu
mindol
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: pn, 15 lis 2010, 16:52
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SUZUKI RM 250 olej w chłodnicy , kopci na biało

Post autor: mindol » czw, 2 cze 2011, 11:01

dyfuzor mam pęknięty w kilku miejscach , może to być przyczyną ?
gdzie znajduje się ten zawór membranowy ? :shock:

Awatar użytkownika
andy2208
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 385
Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
Motocykl: '05 YZ 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Zagwiździe
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: SUZUKI RM 250 olej w chłodnicy , kopci na biało

Post autor: andy2208 » czw, 2 cze 2011, 12:59

mindol pisze:dyfuzor mam pęknięty w kilku miejscach , może to być przyczyną ?
gdzie znajduje się ten zawór membranowy ? :shock:
Popękany dyfuzor na pewno nie wróży nic dobrego, ale nie jest on bezpośrednio odpowiedzialny za brak kompresji. Powinieneś go naprawić bo 2T podczas suwu sprężania (ssącego) zasysa również jakąś część powietrza przez wydech. Zawór membranowy znajduje się pomiędzy cylindrem a króćcem ssącym. Ale szukaj usterki w takiej kolejności jak pisze big.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”