regulacja gaźnika 2t

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: grayfox » pn, 20 cze 2011, 10:00

Tak, na wale od strony zapłonu simmering separuje komorę korbową od rzeczonego zapłonu, i tam może lewe powietrzne ciągnąć.

Co do zdjęć, nie rób ich na bardzo jasnym (białym) lub bardzo ciemnym tle, no chyba że masz dobry aparat i skila do tego.
Zwykłe cyfrówki robią przekłamania w kolorze np. takiej świecy w takim przypadku. Po za tym najlepiej też bez flasha i przy świetle dziennym. Wtedy efekt powinien być ok.

dzielus
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: ndz, 2 sty 2011, 15:15
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: dzielus » pn, 20 cze 2011, 10:27

Ok, to głupich pytań ciąg dalszy:

1. Jak sprawdzić czy uszczelniacz nie przepuszcza powietrza ?
2. Dużo zabawy i rozbierania przy tym, ma ktoś jakąś fiszkę z w/w elementem ?

Dziękuję i pozdrawiam !

Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 926
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: Czepek » pn, 20 cze 2011, 10:36

Jeżeli uszczelniacz byłby felerny, to ciekło by spod magneta-to możesz sprawdzić odkręcając dekiel i magneto. Wymiana nie jest trudna, tzn jeśli masz simer z metalowym płaszczem jak np robi ProX to może być problem z wyciągnięciem, ale jest to do zrobienia.
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: Majster128 » pn, 20 cze 2011, 10:37

http://www.ronayers.com/Fiche/TypeID/26 ... odel/RM125
Tutaj znajdziesz mikrofilmy.
Od strony zapłonu musisz zdjąć pokrywę, koło magnesowe i cewki.
Od strony sprzęgła zazwyczaj trzeba zdjąć sprzęgło i koło zębate wału.
Jeśli uszczelniacz jest dziwnie spuchnięty (zły typ - nie odporny na benzyne), pęknięty lub nie ma sprężynki to znaczy, że jest wadliwy.
Tak czy inaczej, żeby dobrze go zbadać należy go zdemontować. Uwaga łatwo go zniszczyć przy demontażu.

Reniek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 395
Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
Motocykl: SKR 125 , KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Janów Lubelski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: Reniek » pn, 20 cze 2011, 11:43

Majster128 pisze:Uwaga łatwo go zniszczyć przy demontażu.
BARDZO ŁATWO 8) 8)

dzielus
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: ndz, 2 sty 2011, 15:15
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: dzielus » ndz, 17 lip 2011, 21:56

Witam !

Problem niestety nadal istnieje. Gaźnik wyczyszczony, uszczelniacze sprawdzone, świeca w odpowiednim kolorze, pompa wody działa. Wszędzie przepływ płynu jest, chłodnice całe gorące.

Gorący jest właściwie cały silnik (pokrywy magneta, sprzęgła, kartery itp).

Jakieś pomysły ?

Pozdrawiam
Damian

lysy5g1
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: wt, 19 kwie 2011, 00:12
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: lysy5g1 » pn, 18 lip 2011, 02:34

Trochę to masło maślane, ale przecież rozgrzany do temp. pracy silnik ma być gorący :D
Ktoś już pisał, że może jesteś zbyt wyczulony i normalna temperatura silnika wydaje Ci się zbyt wysoka... Sprawdź kroplami wody czy i gdzie na silniku temp. przekracza 100st...
Mówisz, że kartery i dekle też niepokojąco się grzeją- olej w skrzyni jest?
Ile oleju do paliwa lejesz?

Big
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 362
Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: w lesie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: Big » pn, 18 lip 2011, 07:39

[quote="dzielus"]Witam !

Jakieś pomysły ?

Noo. Idz do prawdziwego mechanika to ci zrobi.
Zabawa która uprawiasz ,nie majac bladego pojecia o tym co robisz na pewno na zdrowie silnikowi nie wyjdzie.

dzielus
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: ndz, 2 sty 2011, 15:15
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: dzielus » pn, 18 lip 2011, 11:54

Big pisze:
dzielus pisze:Witam !

Jakieś pomysły ?

Noo. Idz do prawdziwego mechanika to ci zrobi.
Zabawa która uprawiasz ,nie majac bladego pojecia o tym co robisz na pewno na zdrowie silnikowi nie wyjdzie.

Dziękuję !! Nigdy bym na to nie wpadł !! :)

pzdr

barek253
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 22
Rejestracja: ndz, 3 paź 2010, 18:59
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: barek253 » ndz, 31 lip 2011, 20:32

mam taki problem ze jak che ruszyc z malego gazu to motor robi buuuuu i dopiero jak sie wkreci to jedzie
tak samo pod gore ma male obroty to buuuu i dopiero jak sprzeglem pomoge wkreci sie i wtedy jedzie
jest to honda cr125
prosze o pomoc co trzeba zrobic gaznik ustawic tylko jak?
aha filtr powietrza czysty nasaczony gaznik tez czyszczony byl

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: sebek1516 » ndz, 31 lip 2011, 21:35

Pod górę możesz jechać z wysokim biegiem.
Możesz nie mieć 1 tylko od razu 2 bieg :D

Albo po prostu wyczyść gaźnik i dysze bo mogą być przypchane.

Najlepiej by było gdybyś to nagrał .
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

barek253
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 22
Rejestracja: ndz, 3 paź 2010, 18:59
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: barek253 » ndz, 31 lip 2011, 21:50

z 2 to wogole nie ruszy bo zamuli odrazu i zgasnie
gaznik byl czyszczony niedawno
nagrac bd ciezko
kurde jakby to opisac po prostu zamula go robi buuu jak nieraz jak na zimnym silniku jak sie odkreci
a jak mu slizgne i wkrece to jedzie
najgorzej jak mam np zakret i gor odpuszcze na zakret chce dodac szybko gazu tak go przymula slizgne wkrece i jedzie
a jak ruszam nap po rownym prawie bez gazu i puszcze sprzegro wlasnie tak przymula chwile i dostaje sztrzala

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”