regulacja gaźnika 2t

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Pawel221
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 59
Rejestracja: pn, 17 maja 2010, 18:06
Motocykl: Honda cr 125 2002
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: Pawel221 » czw, 14 kwie 2011, 10:19

może źle dobrany tłok ?
np. powinnien być z wypukłym denkiem a jest z płaskim .
Wtedy jest wieksza komora spalania mniejsza kompresja, mniejsza moc, zalewa świece , nie spala całej mieszanki.. a gdy wyjmujemy świece wygląda ona tak jak gdyby była za bogata mieszanka

dzielus
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: ndz, 2 sty 2011, 15:15
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: dzielus » czw, 16 cze 2011, 20:05

Panowie, mam nietypowy problem i proszę o pomoc.
O całe zamieszanie podejrzewam gaźnik/świecę.

Latam Suzuki RM 125 z 2005r, niedawno pojawił się pewien problem. Mianowicie motor nagle zaczął się mocniej grzać, chłodnice niemalże gorące, jednym słowem grzeje się strasznie. Płyn w układzie na full, obieg jest.

Moto wkręca się dobrze, wolne obroty też ok, odpala na zimno po kilku kopnięciach, ciepły od jednego. Po odpaleniu moto chodzi na wolnych obrotach, ale po odkręceniu na maksa zamula najpierw (za dużo paliwa ?). W czasie jazdy jest ok.

Świeca ma czarny kolor, nie wygląda najlepiej. Czy to świeca może być winna ? Dodam że gaźnik wyczyszczony, wykluczam raczej lewe powietrze.

Z góry dziękuję za odpowiedź !

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: Majster128 » czw, 16 cze 2011, 22:20

Jakie oznaczenie świecy?

dzielus
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: ndz, 2 sty 2011, 15:15
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: dzielus » pt, 17 cze 2011, 21:55

Świeca to NGK br8eg. Ma przelatany praktycznie cały sezon. Dzisiaj odpalałem sprzęta - pali od pierwszego.
Ma ktoś pomysł czemu się grzeje ? Czyżby za dużo powietrza ?

Pozdrawiam
Damian

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: Majster128 » pt, 17 cze 2011, 22:04

Powodem nadmiernego grzania mogą być dwie rzeczy, o ile przyjmujemy sprawność układu chłodzenia:
1. Nadmierne tarcie.
2. Zbyt uboga mieszanka paliwowo powietrzna.

dzielus
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: ndz, 2 sty 2011, 15:15
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: dzielus » sob, 18 cze 2011, 12:30

Czyli rozumiem, że świecę można wykluczyć ?

Co do układu chłodzenia do obieg płynu jest, chłodnice ciepłe więc jakąś tam część ciepła odbierają.

Co do tarcia - chodzi o spasowanie tłoka ? Sprzęt po remoncie (wymiana tłoka - nicalis selekcja B) chodził 10 mth idealnie.

Zbyt uboga mieszanka, czyli zabawa dyszą itp ?

Pozdrawiam
Damian

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: Majster128 » sob, 18 cze 2011, 13:01

Świecę można wykluczy, o ile nie siedzi ona w tym motorze z 5 lat.
Zbyt uboga mieszanka może być następstwem jakiegoś uszkodzenia, gdzie pobierane jest lewe powietrze (kolektor dolotowy, uszczelniacze wału). Jeśli nie ma takich problemów to pozostaje Ci regulacja gaźnika.
Przy okazji możesz się przejechać, dać trochę w palnik, po czym odkręcić świecę i zobaczyć jak wygląda. Ewentualnie zrobić zdjęcie i podesłać.

dzielus
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: ndz, 2 sty 2011, 15:15
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: dzielus » sob, 18 cze 2011, 15:34

W takim razie postaram się wrzucić zdjęcie świecy, ale tak jak pisałem po jeździe jest czarna właściwie.

A czy przy za dużej ilości powietrza nie powinna być jasna ?

Pozdrawiam
Damian

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: Majster128 » sob, 18 cze 2011, 16:00

A czy przy za dużej ilości powietrza nie powinna być jasna ?
Tak powinna być jasna.

Proponuję sprawdzić też opinię kogoś postronnego będącego w temacie, aby wykluczyć czy nie jesteś nadwrażliwy na temp. silnika, lub porównać z innym motorem w tym modelu.

dzielus
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: ndz, 2 sty 2011, 15:15
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: dzielus » pn, 20 cze 2011, 08:07


Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: Majster128 » pn, 20 cze 2011, 08:18

Pisałeś, że masz BR8EG, a na zdjęciu jest BR9EG...
Tak czy inaczej sprawdź stan uszczelniaczy, szczególnie tego od oleju.

dzielus
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: ndz, 2 sty 2011, 15:15
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: dzielus » pn, 20 cze 2011, 09:24

Z opisem świecy nastąpiła pomyłka.
Co do uszczelniaczy na wale, rozumiem że sprawdzić mam je pod kątem przepuszczania lewego powietrza ?
Wybacz laickie pytania, ale wolę się upewnić :)

Dzięki serdecznie za wskazówki !

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”