regulacja gaźnika 2t
-
- Mistrz prostej
- Posty: 59
- Rejestracja: pn, 17 maja 2010, 18:06
- Motocykl: Honda cr 125 2002
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika 2t
może źle dobrany tłok ?
np. powinnien być z wypukłym denkiem a jest z płaskim .
Wtedy jest wieksza komora spalania mniejsza kompresja, mniejsza moc, zalewa świece , nie spala całej mieszanki.. a gdy wyjmujemy świece wygląda ona tak jak gdyby była za bogata mieszanka
np. powinnien być z wypukłym denkiem a jest z płaskim .
Wtedy jest wieksza komora spalania mniejsza kompresja, mniejsza moc, zalewa świece , nie spala całej mieszanki.. a gdy wyjmujemy świece wygląda ona tak jak gdyby była za bogata mieszanka
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 35
- Rejestracja: ndz, 2 sty 2011, 15:15
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika 2t
Panowie, mam nietypowy problem i proszę o pomoc.
O całe zamieszanie podejrzewam gaźnik/świecę.
Latam Suzuki RM 125 z 2005r, niedawno pojawił się pewien problem. Mianowicie motor nagle zaczął się mocniej grzać, chłodnice niemalże gorące, jednym słowem grzeje się strasznie. Płyn w układzie na full, obieg jest.
Moto wkręca się dobrze, wolne obroty też ok, odpala na zimno po kilku kopnięciach, ciepły od jednego. Po odpaleniu moto chodzi na wolnych obrotach, ale po odkręceniu na maksa zamula najpierw (za dużo paliwa ?). W czasie jazdy jest ok.
Świeca ma czarny kolor, nie wygląda najlepiej. Czy to świeca może być winna ? Dodam że gaźnik wyczyszczony, wykluczam raczej lewe powietrze.
Z góry dziękuję za odpowiedź !
O całe zamieszanie podejrzewam gaźnik/świecę.
Latam Suzuki RM 125 z 2005r, niedawno pojawił się pewien problem. Mianowicie motor nagle zaczął się mocniej grzać, chłodnice niemalże gorące, jednym słowem grzeje się strasznie. Płyn w układzie na full, obieg jest.
Moto wkręca się dobrze, wolne obroty też ok, odpala na zimno po kilku kopnięciach, ciepły od jednego. Po odpaleniu moto chodzi na wolnych obrotach, ale po odkręceniu na maksa zamula najpierw (za dużo paliwa ?). W czasie jazdy jest ok.
Świeca ma czarny kolor, nie wygląda najlepiej. Czy to świeca może być winna ? Dodam że gaźnik wyczyszczony, wykluczam raczej lewe powietrze.
Z góry dziękuję za odpowiedź !
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 35
- Rejestracja: ndz, 2 sty 2011, 15:15
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika 2t
Świeca to NGK br8eg. Ma przelatany praktycznie cały sezon. Dzisiaj odpalałem sprzęta - pali od pierwszego.
Ma ktoś pomysł czemu się grzeje ? Czyżby za dużo powietrza ?
Pozdrawiam
Damian
Ma ktoś pomysł czemu się grzeje ? Czyżby za dużo powietrza ?
Pozdrawiam
Damian
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika 2t
Powodem nadmiernego grzania mogą być dwie rzeczy, o ile przyjmujemy sprawność układu chłodzenia:
1. Nadmierne tarcie.
2. Zbyt uboga mieszanka paliwowo powietrzna.
1. Nadmierne tarcie.
2. Zbyt uboga mieszanka paliwowo powietrzna.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 35
- Rejestracja: ndz, 2 sty 2011, 15:15
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika 2t
Czyli rozumiem, że świecę można wykluczyć ?
Co do układu chłodzenia do obieg płynu jest, chłodnice ciepłe więc jakąś tam część ciepła odbierają.
Co do tarcia - chodzi o spasowanie tłoka ? Sprzęt po remoncie (wymiana tłoka - nicalis selekcja B) chodził 10 mth idealnie.
Zbyt uboga mieszanka, czyli zabawa dyszą itp ?
Pozdrawiam
Damian
Co do układu chłodzenia do obieg płynu jest, chłodnice ciepłe więc jakąś tam część ciepła odbierają.
Co do tarcia - chodzi o spasowanie tłoka ? Sprzęt po remoncie (wymiana tłoka - nicalis selekcja B) chodził 10 mth idealnie.
Zbyt uboga mieszanka, czyli zabawa dyszą itp ?
Pozdrawiam
Damian
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika 2t
Świecę można wykluczy, o ile nie siedzi ona w tym motorze z 5 lat.
Zbyt uboga mieszanka może być następstwem jakiegoś uszkodzenia, gdzie pobierane jest lewe powietrze (kolektor dolotowy, uszczelniacze wału). Jeśli nie ma takich problemów to pozostaje Ci regulacja gaźnika.
Przy okazji możesz się przejechać, dać trochę w palnik, po czym odkręcić świecę i zobaczyć jak wygląda. Ewentualnie zrobić zdjęcie i podesłać.
Zbyt uboga mieszanka może być następstwem jakiegoś uszkodzenia, gdzie pobierane jest lewe powietrze (kolektor dolotowy, uszczelniacze wału). Jeśli nie ma takich problemów to pozostaje Ci regulacja gaźnika.
Przy okazji możesz się przejechać, dać trochę w palnik, po czym odkręcić świecę i zobaczyć jak wygląda. Ewentualnie zrobić zdjęcie i podesłać.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 35
- Rejestracja: ndz, 2 sty 2011, 15:15
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika 2t
W takim razie postaram się wrzucić zdjęcie świecy, ale tak jak pisałem po jeździe jest czarna właściwie.
A czy przy za dużej ilości powietrza nie powinna być jasna ?
Pozdrawiam
Damian
A czy przy za dużej ilości powietrza nie powinna być jasna ?
Pozdrawiam
Damian
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika 2t
Tak powinna być jasna.A czy przy za dużej ilości powietrza nie powinna być jasna ?
Proponuję sprawdzić też opinię kogoś postronnego będącego w temacie, aby wykluczyć czy nie jesteś nadwrażliwy na temp. silnika, lub porównać z innym motorem w tym modelu.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 35
- Rejestracja: ndz, 2 sty 2011, 15:15
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika 2t
Witam !
Poniżej zamieszczam zdjęcia świecy i czekam na dalsze wskazówki
http://img215.imageshack.us/img215/9877/dsc00305ow.jpg
http://img9.imageshack.us/img9/2361/dsc00307gi.jpg
http://img148.imageshack.us/img148/20/dsc00310kk.jpg
pozdrawiam
Damian
Poniżej zamieszczam zdjęcia świecy i czekam na dalsze wskazówki
http://img215.imageshack.us/img215/9877/dsc00305ow.jpg
http://img9.imageshack.us/img9/2361/dsc00307gi.jpg
http://img148.imageshack.us/img148/20/dsc00310kk.jpg
pozdrawiam
Damian
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika 2t
Pisałeś, że masz BR8EG, a na zdjęciu jest BR9EG...
Tak czy inaczej sprawdź stan uszczelniaczy, szczególnie tego od oleju.
Tak czy inaczej sprawdź stan uszczelniaczy, szczególnie tego od oleju.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 35
- Rejestracja: ndz, 2 sty 2011, 15:15
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika 2t
Z opisem świecy nastąpiła pomyłka.
Co do uszczelniaczy na wale, rozumiem że sprawdzić mam je pod kątem przepuszczania lewego powietrza ?
Wybacz laickie pytania, ale wolę się upewnić
Dzięki serdecznie za wskazówki !
Co do uszczelniaczy na wale, rozumiem że sprawdzić mam je pod kątem przepuszczania lewego powietrza ?
Wybacz laickie pytania, ale wolę się upewnić
Dzięki serdecznie za wskazówki !