regulacja gaźnika 2t
-
Autor tematuJaca
- Mistrz prostej
- Posty: 80
- Rejestracja: śr, 10 paź 2007, 21:27
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
regulacja gaźnika 2t
Cześć,
jako, że temat dotyczący ogólnych zasad regulacji gaźnika nie jest już dostępny, mam prośbę o kilka wskazówek.
Proponuję też podwiesić ten temat. Po uzyskaniu odpowiedzi na moje problemy, edytuję ten post i umieszczę w nim podstawowe informacje dotyczące regulacji gaźnika 2t oraz syndromy, jakie mogą sugerować pojawiające się problemy, więc piszcie ogólnie, np "zbyt uboga mieszanka - dzieje się to, to i to", "zbyt bogata mieszanka - dzieje się to, to i to", "pływak się zawiesza - dzieje się to, to i to".
A teraz mój konkretny problem - kx 250 z 93 roku po wymianie tłoka. Motor odpala, ale jak jest zimny, a ssanie jest zaciagnięte, to wskakuje na strasznie wysokie obroty. Problem nie występuje, jak ssanie jest opuszczone, ale wtedy tuż po odpaleniu gaśnie (jak jest zimny, ciepły pali od kopa).
W trakcie jazdy, czasem zdarza się, że nagle przymuli, a po chwili wszystko wraca do normy, lub tez motor zgaśnie i nie chce odpalić (podejrzewam, ze pływak się zawiesza, co zrobić, by przestał?)
Silnik nie chce się wkręcić do końca (takie mam wrażenie). Brakuje mu trochę mocy.
czekam na odpowiedzi
pozdr
jako, że temat dotyczący ogólnych zasad regulacji gaźnika nie jest już dostępny, mam prośbę o kilka wskazówek.
Proponuję też podwiesić ten temat. Po uzyskaniu odpowiedzi na moje problemy, edytuję ten post i umieszczę w nim podstawowe informacje dotyczące regulacji gaźnika 2t oraz syndromy, jakie mogą sugerować pojawiające się problemy, więc piszcie ogólnie, np "zbyt uboga mieszanka - dzieje się to, to i to", "zbyt bogata mieszanka - dzieje się to, to i to", "pływak się zawiesza - dzieje się to, to i to".
A teraz mój konkretny problem - kx 250 z 93 roku po wymianie tłoka. Motor odpala, ale jak jest zimny, a ssanie jest zaciagnięte, to wskakuje na strasznie wysokie obroty. Problem nie występuje, jak ssanie jest opuszczone, ale wtedy tuż po odpaleniu gaśnie (jak jest zimny, ciepły pali od kopa).
W trakcie jazdy, czasem zdarza się, że nagle przymuli, a po chwili wszystko wraca do normy, lub tez motor zgaśnie i nie chce odpalić (podejrzewam, ze pływak się zawiesza, co zrobić, by przestał?)
Silnik nie chce się wkręcić do końca (takie mam wrażenie). Brakuje mu trochę mocy.
czekam na odpowiedzi
pozdr
Zaplatam i centruję koła -> PW
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 411
- Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
- Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika 2t
http://www.republika.pl/chudzikj/Techni ... swiece.htm
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl
-
Autor tematuJaca
- Mistrz prostej
- Posty: 80
- Rejestracja: śr, 10 paź 2007, 21:27
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika 2t
świeca jest nowa, kupiona zgodnie z katalogiem. Na starej dzieje się to samo, mimo, że przed remontem silnika wszystko było ok.
EDIT: dobra, przeczytałem to uważniej :] z tego wynika, że mogę mieć zbyt bogatą mieszankę, bo świeca o ile pamiętam, po wykręceniu była zakopcona.
Mieszankę zubożam wkręcając śrubę, tak?
EDIT: dobra, przeczytałem to uważniej :] z tego wynika, że mogę mieć zbyt bogatą mieszankę, bo świeca o ile pamiętam, po wykręceniu była zakopcona.
Mieszankę zubożam wkręcając śrubę, tak?
Zaplatam i centruję koła -> PW
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 406
- Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
- Motocykl: niebieski 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: > okolice Kielc <
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika 2t
czy moglibyscie raz na zawsze nauczyc sie ze srubeczka reguluje sie gaznik w romecie? Srubeczka mozesz sobie krecic az do nastepnego remontu i nie wyregulujesz. 2t jest strasznie czuly na regulacje. 10 stopni temperatury na dworzu jest o wiele bardziej odczuwalne niz w 4t.Jaca pisze:świeca jest nowa, kupiona zgodnie z katalogiem. Na starej dzieje się to samo, mimo, że przed remontem silnika wszystko było ok.
EDIT: dobra, przeczytałem to uważniej :] z tego wynika, że mogę mieć zbyt bogatą mieszankę, bo świeca o ile pamiętam, po wykręceniu była zakopcona.
Mieszankę zubożam wkręcając śrubę, tak?
I think I can fly! MX it's my life <3
-
Autor tematuJaca
- Mistrz prostej
- Posty: 80
- Rejestracja: śr, 10 paź 2007, 21:27
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika 2t
Chętnie się nauczymy, ale w takim razie jak mam wyregulowac gaźnik?renner250 pisze:czy moglibyscie raz na zawsze nauczyc sie ze srubeczka reguluje sie gaznik w romecie? Srubeczka mozesz sobie krecic az do nastepnego remontu i nie wyregulujesz. 2t jest strasznie czuly na regulacje. 10 stopni temperatury na dworzu jest o wiele bardziej odczuwalne niz w 4t.Jaca pisze:świeca jest nowa, kupiona zgodnie z katalogiem. Na starej dzieje się to samo, mimo, że przed remontem silnika wszystko było ok.
EDIT: dobra, przeczytałem to uważniej :] z tego wynika, że mogę mieć zbyt bogatą mieszankę, bo świeca o ile pamiętam, po wykręceniu była zakopcona.
Mieszankę zubożam wkręcając śrubę, tak?
Zaplatam i centruję koła -> PW
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 406
- Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
- Motocykl: niebieski 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: > okolice Kielc <
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika 2t
pozwole sobie siebie zacytowac:
dodam ze czestym zjawiskiem jest regulacja gaznika po wymianie tloka pod warunkiem oczywiscie ze wszystko jest dobrze poskladaneregulacja gaznika ktora nie polega na krecniu srubeczka tylko zalozeniu odpowiednich dysz zarowno od wolnych obrotow jak i wysokich.
I think I can fly! MX it's my life <3
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika 2t
Tutaj znajdują się pierwsze etapy regulacji gaźnika:
viewtopic.php?f=3&t=20872
Mam nadzieję, że wypowiedzą się tutaj inni wytrawni mechanicy jak np. jacekz80
viewtopic.php?f=3&t=20872
Mam nadzieję, że wypowiedzą się tutaj inni wytrawni mechanicy jak np. jacekz80
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 229
- Rejestracja: pn, 19 sty 2009, 16:19
- Motocykl: CRF 250R 2007r.
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Piła
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika 2t
Nigdy się nie uważałem i nie uważam za wytrawnego mechanika,ale dziękuję za komplement Nie wypowiadam się w tematach o których nie mam pojęcia.Majster128 pisze:Tutaj znajdują się pierwsze etapy regulacji gaźnika:
viewtopic.php?f=3&t=20872
Mam nadzieję, że wypowiedzą się tutaj inni wytrawni mechanicy jak np. jacekz80
Dokładny opis regulacji gaźnika.Prosił bym cię Majster o zagłębienie się co do ustawień na średnich i wysokich obrotach oraz szybkości wykręcania się silnika na obroty.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
- Motocykl: co miesiac inny ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika 2t
tak bardzo z grubsza i ogolnie bo nie jest odpowiednia godzina na dlugie wywody;).....
skok manetki gazu dzielimy na 3 czesci
za wolne obroty odpowiada dysza regulacyjna mieszanki paliwowo powietrznej oraz dysza wolnych obrotow (no i oczywiscie polozenie sruby regulacyjnej wolnych obrotow) oraz polozenie manetki 1/3 obr
za sredni zakres obrotow odpowiada typ oraz polozenie iglicy i wiekszosc problemow z silnikiem w tym pasmie obrotow mozna wyeliminowac iglica
za gorne obroty tzn glownie tez na moc maxymalna przy wys obrotach dysza glowna (jej rozmiar)
oczywiscie jest jeszcze pompa wtryskowa w niektorych gaznikach odpowiadajaca za szybkie wkrecanie silnika przy gwaltownym odkreceniu manetki
teraz wystarczy pokombinowac oraz ustalic czy nam zalewa czy brakuje paliwa
poznasz to po swiecy oraz po spalinach
jak bogata mieszanka to kopci na ciemno swiece zarzuca
jak zbyt uboga....ano wlasnie tutaj moze nastapic spalanie stukowe i wypalenie nawet dziury w tloku lub w 4t zaworow
lepiej nie przesadzac z ubogoscia mieszanki poniewaz moze to zaszkodzic silnikowi chociaz pracowac moze naprawde niezle
to tak bardzo BAAAARDZO ogolnikowo na temat gaznika
skok manetki gazu dzielimy na 3 czesci
za wolne obroty odpowiada dysza regulacyjna mieszanki paliwowo powietrznej oraz dysza wolnych obrotow (no i oczywiscie polozenie sruby regulacyjnej wolnych obrotow) oraz polozenie manetki 1/3 obr
za sredni zakres obrotow odpowiada typ oraz polozenie iglicy i wiekszosc problemow z silnikiem w tym pasmie obrotow mozna wyeliminowac iglica
za gorne obroty tzn glownie tez na moc maxymalna przy wys obrotach dysza glowna (jej rozmiar)
oczywiscie jest jeszcze pompa wtryskowa w niektorych gaznikach odpowiadajaca za szybkie wkrecanie silnika przy gwaltownym odkreceniu manetki
teraz wystarczy pokombinowac oraz ustalic czy nam zalewa czy brakuje paliwa
poznasz to po swiecy oraz po spalinach
jak bogata mieszanka to kopci na ciemno swiece zarzuca
jak zbyt uboga....ano wlasnie tutaj moze nastapic spalanie stukowe i wypalenie nawet dziury w tloku lub w 4t zaworow
lepiej nie przesadzac z ubogoscia mieszanki poniewaz moze to zaszkodzic silnikowi chociaz pracowac moze naprawde niezle
to tak bardzo BAAAARDZO ogolnikowo na temat gaznika
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
-
Autor tematuJaca
- Mistrz prostej
- Posty: 80
- Rejestracja: śr, 10 paź 2007, 21:27
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika 2t
Dzięki za odpowiedzi, myślę, że teraz sobie z tym poradzę.
Nie mam pojęcia co zrobić z wolnymi obrotami. Na początku, gdy motor jest zimny, są dość wysokie, na ssaniu wchodzi na bardzo wysokie obroty. Gdy jest ciepły wszystko wydaje się być w normie, wolne obroty są niskie i równe.
Z tego wynika, że dla wysokich obrotów, powinienem wymienić dyszę główną na mniejszą (mam zbyt bogatą mieszankę). W jaki sposób sprawdzić jaki rozmiar mam obecnie?motocyklecross pisze:za wolne obroty odpowiada dysza regulacyjna mieszanki paliwowo powietrznej oraz dysza wolnych obrotow (no i oczywiscie polozenie sruby regulacyjnej wolnych obrotow) oraz polozenie manetki 1/3 obr
za sredni zakres obrotow odpowiada typ oraz polozenie iglicy i wiekszosc problemow z silnikiem w tym pasmie obrotow mozna wyeliminowac iglica
za gorne obroty tzn glownie tez na moc maxymalna przy wys obrotach dysza glowna (jej rozmiar)
Nie mam pojęcia co zrobić z wolnymi obrotami. Na początku, gdy motor jest zimny, są dość wysokie, na ssaniu wchodzi na bardzo wysokie obroty. Gdy jest ciepły wszystko wydaje się być w normie, wolne obroty są niskie i równe.
Zaplatam i centruję koła -> PW
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 406
- Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
- Motocykl: niebieski 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: > okolice Kielc <
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika 2t
musisz wykrecic dysze. Na niej jest napisany rozmiar. Co do wolnych obrotow to sprawdz czy dobrze gaznik przykrecony i nie lapie nigdzie lewego powietrza. Jesli jest dobrze to dysze od wolnych tez trzeba wymienic i teraz wasze ulubione: regulacja srubeczka. Powinno wszystko wrocic do normy o ile to prawidlowo zrobisz.
wypalic tez moze komore spalania a scislej mowiac cylinder na okolo. Miej to na uwadze podczas regulacjijak zbyt uboga....ano wlasnie tutaj moze nastapic spalanie stukowe i wypalenie nawet dziury w tloku
I think I can fly! MX it's my life <3