regulacja gaźnika 2t

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Jaca
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 80
Rejestracja: śr, 10 paź 2007, 21:27
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tychy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

regulacja gaźnika 2t

Post autor: Jaca » pn, 11 kwie 2011, 17:17

Cześć,

jako, że temat dotyczący ogólnych zasad regulacji gaźnika nie jest już dostępny, mam prośbę o kilka wskazówek.

Proponuję też podwiesić ten temat. Po uzyskaniu odpowiedzi na moje problemy, edytuję ten post i umieszczę w nim podstawowe informacje dotyczące regulacji gaźnika 2t oraz syndromy, jakie mogą sugerować pojawiające się problemy, więc piszcie ogólnie, np "zbyt uboga mieszanka - dzieje się to, to i to", "zbyt bogata mieszanka - dzieje się to, to i to", "pływak się zawiesza - dzieje się to, to i to".


A teraz mój konkretny problem - kx 250 z 93 roku po wymianie tłoka. Motor odpala, ale jak jest zimny, a ssanie jest zaciagnięte, to wskakuje na strasznie wysokie obroty. Problem nie występuje, jak ssanie jest opuszczone, ale wtedy tuż po odpaleniu gaśnie (jak jest zimny, ciepły pali od kopa).

W trakcie jazdy, czasem zdarza się, że nagle przymuli, a po chwili wszystko wraca do normy, lub tez motor zgaśnie i nie chce odpalić (podejrzewam, ze pływak się zawiesza, co zrobić, by przestał?)

Silnik nie chce się wkręcić do końca (takie mam wrażenie). Brakuje mu trochę mocy.

czekam na odpowiedzi
pozdr
Zaplatam i centruję koła -> PW

kamil250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 411
Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: kamil250 » pn, 11 kwie 2011, 17:38

tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl

Autor tematu
Jaca
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 80
Rejestracja: śr, 10 paź 2007, 21:27
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tychy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: Jaca » pn, 11 kwie 2011, 17:56

świeca jest nowa, kupiona zgodnie z katalogiem. Na starej dzieje się to samo, mimo, że przed remontem silnika wszystko było ok.


EDIT: dobra, przeczytałem to uważniej :] z tego wynika, że mogę mieć zbyt bogatą mieszankę, bo świeca o ile pamiętam, po wykręceniu była zakopcona.

Mieszankę zubożam wkręcając śrubę, tak?
Zaplatam i centruję koła -> PW

Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 926
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: Czepek » pn, 11 kwie 2011, 21:43

Nie, odkręcając.
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: renner250 » pn, 11 kwie 2011, 23:36

Jaca pisze:świeca jest nowa, kupiona zgodnie z katalogiem. Na starej dzieje się to samo, mimo, że przed remontem silnika wszystko było ok.


EDIT: dobra, przeczytałem to uważniej :] z tego wynika, że mogę mieć zbyt bogatą mieszankę, bo świeca o ile pamiętam, po wykręceniu była zakopcona.

Mieszankę zubożam wkręcając śrubę, tak?
czy moglibyscie raz na zawsze nauczyc sie ze srubeczka reguluje sie gaznik w romecie? Srubeczka mozesz sobie krecic az do nastepnego remontu i nie wyregulujesz. 2t jest strasznie czuly na regulacje. 10 stopni temperatury na dworzu jest o wiele bardziej odczuwalne niz w 4t.
I think I can fly! MX it's my life <3

Autor tematu
Jaca
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 80
Rejestracja: śr, 10 paź 2007, 21:27
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tychy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: Jaca » wt, 12 kwie 2011, 17:23

renner250 pisze:
Jaca pisze:świeca jest nowa, kupiona zgodnie z katalogiem. Na starej dzieje się to samo, mimo, że przed remontem silnika wszystko było ok.


EDIT: dobra, przeczytałem to uważniej :] z tego wynika, że mogę mieć zbyt bogatą mieszankę, bo świeca o ile pamiętam, po wykręceniu była zakopcona.

Mieszankę zubożam wkręcając śrubę, tak?
czy moglibyscie raz na zawsze nauczyc sie ze srubeczka reguluje sie gaznik w romecie? Srubeczka mozesz sobie krecic az do nastepnego remontu i nie wyregulujesz. 2t jest strasznie czuly na regulacje. 10 stopni temperatury na dworzu jest o wiele bardziej odczuwalne niz w 4t.
Chętnie się nauczymy, ale w takim razie jak mam wyregulowac gaźnik?
Zaplatam i centruję koła -> PW

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: renner250 » wt, 12 kwie 2011, 22:43

pozwole sobie siebie zacytowac:
regulacja gaznika ktora nie polega na krecniu srubeczka tylko zalozeniu odpowiednich dysz zarowno od wolnych obrotow jak i wysokich.
dodam ze czestym zjawiskiem jest regulacja gaznika po wymianie tloka pod warunkiem oczywiscie ze wszystko jest dobrze poskladane :)
I think I can fly! MX it's my life <3

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: Majster128 » wt, 12 kwie 2011, 23:14

Tutaj znajdują się pierwsze etapy regulacji gaźnika:
viewtopic.php?f=3&t=20872

Mam nadzieję, że wypowiedzą się tutaj inni wytrawni mechanicy jak np. jacekz80

jacekz80
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: pn, 19 sty 2009, 16:19
Motocykl: CRF 250R 2007r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: jacekz80 » wt, 12 kwie 2011, 23:48

Majster128 pisze:Tutaj znajdują się pierwsze etapy regulacji gaźnika:
viewtopic.php?f=3&t=20872

Mam nadzieję, że wypowiedzą się tutaj inni wytrawni mechanicy jak np. jacekz80
Nigdy się nie uważałem i nie uważam za wytrawnego mechanika,ale dziękuję za komplement :P Nie wypowiadam się w tematach o których nie mam pojęcia.
Dokładny opis regulacji gaźnika.Prosił bym cię Majster o zagłębienie się co do ustawień na średnich i wysokich obrotach oraz szybkości wykręcania się silnika na obroty.

motocyklecross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
Motocykl: co miesiac inny ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: motocyklecross » śr, 13 kwie 2011, 00:25

tak bardzo z grubsza i ogolnie bo nie jest odpowiednia godzina na dlugie wywody;).....

skok manetki gazu dzielimy na 3 czesci

za wolne obroty odpowiada dysza regulacyjna mieszanki paliwowo powietrznej oraz dysza wolnych obrotow (no i oczywiscie polozenie sruby regulacyjnej wolnych obrotow) oraz polozenie manetki 1/3 obr

za sredni zakres obrotow odpowiada typ oraz polozenie iglicy i wiekszosc problemow z silnikiem w tym pasmie obrotow mozna wyeliminowac iglica

za gorne obroty tzn glownie tez na moc maxymalna przy wys obrotach dysza glowna (jej rozmiar)

oczywiscie jest jeszcze pompa wtryskowa w niektorych gaznikach odpowiadajaca za szybkie wkrecanie silnika przy gwaltownym odkreceniu manetki

teraz wystarczy pokombinowac oraz ustalic czy nam zalewa czy brakuje paliwa
poznasz to po swiecy oraz po spalinach
jak bogata mieszanka to kopci na ciemno swiece zarzuca
jak zbyt uboga....ano wlasnie tutaj moze nastapic spalanie stukowe i wypalenie nawet dziury w tloku lub w 4t zaworow

lepiej nie przesadzac z ubogoscia mieszanki poniewaz moze to zaszkodzic silnikowi chociaz pracowac moze naprawde niezle

to tak bardzo BAAAARDZO ogolnikowo na temat gaznika
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg

Autor tematu
Jaca
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 80
Rejestracja: śr, 10 paź 2007, 21:27
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tychy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: Jaca » śr, 13 kwie 2011, 12:04

Dzięki za odpowiedzi, myślę, że teraz sobie z tym poradzę.

motocyklecross pisze:za wolne obroty odpowiada dysza regulacyjna mieszanki paliwowo powietrznej oraz dysza wolnych obrotow (no i oczywiscie polozenie sruby regulacyjnej wolnych obrotow) oraz polozenie manetki 1/3 obr

za sredni zakres obrotow odpowiada typ oraz polozenie iglicy i wiekszosc problemow z silnikiem w tym pasmie obrotow mozna wyeliminowac iglica

za gorne obroty tzn glownie tez na moc maxymalna przy wys obrotach dysza glowna (jej rozmiar)
Z tego wynika, że dla wysokich obrotów, powinienem wymienić dyszę główną na mniejszą (mam zbyt bogatą mieszankę). W jaki sposób sprawdzić jaki rozmiar mam obecnie?

Nie mam pojęcia co zrobić z wolnymi obrotami. Na początku, gdy motor jest zimny, są dość wysokie, na ssaniu wchodzi na bardzo wysokie obroty. Gdy jest ciepły wszystko wydaje się być w normie, wolne obroty są niskie i równe.
Zaplatam i centruję koła -> PW

Awatar użytkownika
renner250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 406
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 17:43
Motocykl: niebieski 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: > okolice Kielc <
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: renner250 » śr, 13 kwie 2011, 12:20

musisz wykrecic dysze. Na niej jest napisany rozmiar. Co do wolnych obrotow to sprawdz czy dobrze gaznik przykrecony i nie lapie nigdzie lewego powietrza. Jesli jest dobrze to dysze od wolnych tez trzeba wymienic i teraz wasze ulubione: regulacja srubeczka. Powinno wszystko wrocic do normy o ile to prawidlowo zrobisz.
jak zbyt uboga....ano wlasnie tutaj moze nastapic spalanie stukowe i wypalenie nawet dziury w tloku
wypalic tez moze komore spalania a scislej mowiac cylinder na okolo. Miej to na uwadze podczas regulacji :D
I think I can fly! MX it's my life <3

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”