regulacja gaźnika 2t
-
- Do odcięcia!
- Posty: 926
- Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
- Motocykl: YZ125 `08
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika 2t
Nie pisz tyle postów na raz, to raz.
dwa : to iglica nie ma nic wspólnego z wolnymi obrotami, od tego jest dysza wolnych obr- jeśli robi bububu to pewnie ona.
trzy : jeśli było lepiej, to ustaw tak, aby było najlepiej-nie jest tak, że w serwisówce jest 3 rowek to ma być 3, nawet jakby motor nie jechał, ma być tak, żeby było dobrze.
dwa : to iglica nie ma nic wspólnego z wolnymi obrotami, od tego jest dysza wolnych obr- jeśli robi bububu to pewnie ona.
trzy : jeśli było lepiej, to ustaw tak, aby było najlepiej-nie jest tak, że w serwisówce jest 3 rowek to ma być 3, nawet jakby motor nie jechał, ma być tak, żeby było dobrze.
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 8
- Rejestracja: pn, 6 sie 2012, 22:46
- Motocykl: KTM SX 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika 2t
Panowie,
powiedźcie mi gdzie jest błąd w moim "genialnym planie"... ale od początku...
każdy mój motocykl szosowy stroiłem sam za pomocą lambdy szerokopasmowej i odpowiedniego zestawu logujacego.. więc pomyślałem, że wystoję ładnie również mojego kacika SX250.. nigdy nie miałem cierpliwości ani też specjalnego doświadczenia z oceną koloru opalenia świecy - czy jest już wystarczająco kawowy kolor, czy za mocno śmietankowy, a może ciągle czekoladowy.. a tak zmierzyłbym lambdom AFR i stroił gaźnik aż do skutku czyli AFR w przedziale 12-14..
no i tak zrobiłem - wspawałem gniazdo pod sondę -
oraz złożyłem zestaw pomiarowy do kupy -
wszystko wsadziłem na motonga i odpaliłem silnik.. a skutek jest taki - na wolnych obrotach mam AFR = 7,5... a jak odkręcę na maxa to ponad 20.. oczywiście pośrednio pojawiają się różne inne wartości AFR..
i teraz nie wiem czy ten pomiar jest prawdziwy, czy wkradły się jakieś zakłócenia.. zdaję sobie sprawę, że w momencie "cofki" w 2T może wlecieć trochę powietrza do układu, ale czy aż tak daleko - przez cały tłumik - żeby zostało to powietrze zmierzone przez sonde?
kolejna sprawa - po kilku minutach prób, wykręciłem sondę i była cała w oleju - jakby ją zanurzyć po prostu w bańce oleju.. czy olej w spalinach może zafałszować odczyt AFR?
proszę o radę, co jeszcze mógłbym sprawdzić?? czy w ogóle w taki sposób zmierzę silnik 2T??
pozdrawiam
Daniel
powiedźcie mi gdzie jest błąd w moim "genialnym planie"... ale od początku...
każdy mój motocykl szosowy stroiłem sam za pomocą lambdy szerokopasmowej i odpowiedniego zestawu logujacego.. więc pomyślałem, że wystoję ładnie również mojego kacika SX250.. nigdy nie miałem cierpliwości ani też specjalnego doświadczenia z oceną koloru opalenia świecy - czy jest już wystarczająco kawowy kolor, czy za mocno śmietankowy, a może ciągle czekoladowy.. a tak zmierzyłbym lambdom AFR i stroił gaźnik aż do skutku czyli AFR w przedziale 12-14..
no i tak zrobiłem - wspawałem gniazdo pod sondę -
oraz złożyłem zestaw pomiarowy do kupy -
wszystko wsadziłem na motonga i odpaliłem silnik.. a skutek jest taki - na wolnych obrotach mam AFR = 7,5... a jak odkręcę na maxa to ponad 20.. oczywiście pośrednio pojawiają się różne inne wartości AFR..
i teraz nie wiem czy ten pomiar jest prawdziwy, czy wkradły się jakieś zakłócenia.. zdaję sobie sprawę, że w momencie "cofki" w 2T może wlecieć trochę powietrza do układu, ale czy aż tak daleko - przez cały tłumik - żeby zostało to powietrze zmierzone przez sonde?
kolejna sprawa - po kilku minutach prób, wykręciłem sondę i była cała w oleju - jakby ją zanurzyć po prostu w bańce oleju.. czy olej w spalinach może zafałszować odczyt AFR?
proszę o radę, co jeszcze mógłbym sprawdzić?? czy w ogóle w taki sposób zmierzę silnik 2T??
pozdrawiam
Daniel
-
- Mistrz prostej
- Posty: 159
- Rejestracja: pt, 1 lip 2011, 11:22
- Motocykl: yz 125 06
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika 2t
W serwisowce twojego moto bedziesz miał tabelke z ustawieniami gaznika i wez ustaw według niej.Cos takiego tylko to jest do 05 -http://www.google.pl/imgres?hl=pl&tbm=i ... 24&bih=603
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 8
- Rejestracja: pn, 6 sie 2012, 22:46
- Motocykl: KTM SX 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika 2t
tak, to ja mam ładną tabelkę pod swój model i rok, ale czy faktycznie w 10 letnim motorku z dezelowanym układem wydechowym itd... jest sens dawać ustawienia fabryczne?
chyba jednak będę musiał nauczyć się odczytywać mieszankę ze świecy...
ps. poczytałem trochę o robieniu pomiarów w silnikach 2T i niestety lambdom tego nie zrobię... taka specyfika pracy gazów wylotowych do tego mocne "zanieczyszczenie" olejem (a to momentalnie psuje sonde)... celowy wyrzut niedopalonej mieszanki do układu wydechowego, która to później cofa się do komory spalania, zasysanie powietrza w momencie cyklu płukania... po prostu nie ma 'stałości' w spalinach...
no niestety chciałem być sprytniejszy od Carla Benza, a poległem w przedbiegach
chyba jednak będę musiał nauczyć się odczytywać mieszankę ze świecy...
ps. poczytałem trochę o robieniu pomiarów w silnikach 2T i niestety lambdom tego nie zrobię... taka specyfika pracy gazów wylotowych do tego mocne "zanieczyszczenie" olejem (a to momentalnie psuje sonde)... celowy wyrzut niedopalonej mieszanki do układu wydechowego, która to później cofa się do komory spalania, zasysanie powietrza w momencie cyklu płukania... po prostu nie ma 'stałości' w spalinach...
no niestety chciałem być sprytniejszy od Carla Benza, a poległem w przedbiegach
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 8
- Rejestracja: pn, 6 sie 2012, 22:46
- Motocykl: KTM SX 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika 2t
Panowie, czy iglica powinna być luźno zamontowana na zaworze? chodzi mi o luz typu "góra-dół".. efekt tego jest taki, że najpierw otwiera się odrobinę zawór i dopiero wtedy zaczyna podnosić iglicę..
tutaj dokladnie widac o co mi chodzi - http://www.youtube.com/watch?v=D29YQ8fiO70
zostałem zmuszony do zrobienia małego remonciku mojego gaźnika.. zamówiłem praktycznie wszystko co odpowiada za sterowanie (iglica, dysze, ssanie, przewody, nypel, itd..).. wcześniej wyczyściłem gaźnik, przedmuchałem.. i zainstalowałem nowe części.
i teraz nie wiem, czy montować to wszystko do motorka.. czy jest coś nie tak...
tutaj dokladnie widac o co mi chodzi - http://www.youtube.com/watch?v=D29YQ8fiO70
zostałem zmuszony do zrobienia małego remonciku mojego gaźnika.. zamówiłem praktycznie wszystko co odpowiada za sterowanie (iglica, dysze, ssanie, przewody, nypel, itd..).. wcześniej wyczyściłem gaźnik, przedmuchałem.. i zainstalowałem nowe części.
i teraz nie wiem, czy montować to wszystko do motorka.. czy jest coś nie tak...
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 39
- Rejestracja: ndz, 27 maja 2012, 19:23
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika 2t
Witam
Mam problem tydzień temu kupiłem ktm sx 125 04 i od razu sprzęgło przestało działać, ale pojeździłem jeszcze wtedy bez niego chwile aż brakło paliwa ( dużo nie było z 1l) i zapchałem do garażu robiłem to sprzęgło, i dzisiaj chciałem się przejechać to w ogóle nie chce odpalić ;/. kopałem, próbowałem z górki i nic, raz tylko mi złapał ale wkręcił się na max obroty i zgasiłem go odłączając cewkę i później już nie zapalił za nic. Wykręciłem świece przeczyściłem ( była jakoś tak lekko wkręcona że palcami ją wykręciłem to nie wiem czy to ona powinna być jakoś ustawiona ? ) Jutro wyjmę przeczyszczę gaźnik, ale powiedzcie co wszystko sprawdzić w takiej sytuacji. Moto jak już pisałem mam tydzień i w tym z 30 min jazdy zaraz po kupnie i tyle więc nie wiem jak wcześniej chodził ale przy zakupie i to 30 min co jeździłem palił normalnie i moc miał nie dławił się. Także nie wiem od czego zacząć proszę o rady !
Mam problem tydzień temu kupiłem ktm sx 125 04 i od razu sprzęgło przestało działać, ale pojeździłem jeszcze wtedy bez niego chwile aż brakło paliwa ( dużo nie było z 1l) i zapchałem do garażu robiłem to sprzęgło, i dzisiaj chciałem się przejechać to w ogóle nie chce odpalić ;/. kopałem, próbowałem z górki i nic, raz tylko mi złapał ale wkręcił się na max obroty i zgasiłem go odłączając cewkę i później już nie zapalił za nic. Wykręciłem świece przeczyściłem ( była jakoś tak lekko wkręcona że palcami ją wykręciłem to nie wiem czy to ona powinna być jakoś ustawiona ? ) Jutro wyjmę przeczyszczę gaźnik, ale powiedzcie co wszystko sprawdzić w takiej sytuacji. Moto jak już pisałem mam tydzień i w tym z 30 min jazdy zaraz po kupnie i tyle więc nie wiem jak wcześniej chodził ale przy zakupie i to 30 min co jeździłem palił normalnie i moc miał nie dławił się. Także nie wiem od czego zacząć proszę o rady !
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika 2t
Podczas kręcenia tego filmu miałeś zakręconą tą śrubkę, która wkręca się nad iglicę, w która wkładasz linkę ?
Maniek101 zacznij od czyszczenia gaźnika, wymiany świecy na nową, sprawdzenia membran i sprawdzenia ciśnienia sprężania.
Maniek101 zacznij od czyszczenia gaźnika, wymiany świecy na nową, sprawdzenia membran i sprawdzenia ciśnienia sprężania.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 395
- Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
- Motocykl: SKR 125 , KX 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Janów Lubelski
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika 2t
-Wyczyść bak
- rozkręć i wyczyść gaźnik (przedmuchaj powietrzem) dysze
- poskładaj gaźnik
- zmień lub wyczyść świecę i na 99% wszystko wróci do normy .
- rozkręć i wyczyść gaźnik (przedmuchaj powietrzem) dysze
- poskładaj gaźnik
- zmień lub wyczyść świecę i na 99% wszystko wróci do normy .
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 8
- Rejestracja: pn, 6 sie 2012, 22:46
- Motocykl: KTM SX 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika 2t
@Majster128 - tak.. wszystko bylo skrecone tak jak na ostatnim zdjeciu..
czyli -
11+12 osadzone w 13, i zakręcone do końca 14-ką..
ps. chyba, ze jakis debil rozwiercił gniazdo na iglice w zaworze, po to by niżej schodziła...
czyli -
11+12 osadzone w 13, i zakręcone do końca 14-ką..
ps. chyba, ze jakis debil rozwiercił gniazdo na iglice w zaworze, po to by niżej schodziła...
Ostatnio zmieniony wt, 25 wrz 2012, 14:10 przez daniel.wro, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: regulacja gaźnika 2t
Zamontuj iglice w przepustnicy i zakręć śrubę, do której wkłada się linkę. Potem poruszaj iglica i powiedz jak dużo luzu ma ona.
Upewnij się, że zabezpieczenie siedzi ciasno w rowku.
Ten luz na filmiku jest niedopuszczalny.
Upewnij się, że zabezpieczenie siedzi ciasno w rowku.
Ten luz na filmiku jest niedopuszczalny.