regulacja gaźnika 2t

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 926
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: Czepek » czw, 4 sie 2011, 09:08

Nie pisz tyle postów na raz, to raz.
dwa : to iglica nie ma nic wspólnego z wolnymi obrotami, od tego jest dysza wolnych obr- jeśli robi bububu to pewnie ona.
trzy : jeśli było lepiej, to ustaw tak, aby było najlepiej-nie jest tak, że w serwisówce jest 3 rowek to ma być 3, nawet jakby motor nie jechał, ma być tak, żeby było dobrze.
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

barek253
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 22
Rejestracja: ndz, 3 paź 2010, 18:59
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: barek253 » czw, 4 sie 2011, 10:05

wiec jesli mam dysze 55 to powinienem dac wieksza tak?
60 czy jeszcze wiecej?

daniel.wro
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: pn, 6 sie 2012, 22:46
Motocykl: KTM SX 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: daniel.wro » pt, 14 wrz 2012, 21:59

Panowie,

powiedźcie mi gdzie jest błąd w moim "genialnym planie"... ale od początku...

każdy mój motocykl szosowy stroiłem sam za pomocą lambdy szerokopasmowej i odpowiedniego zestawu logujacego.. więc pomyślałem, że wystoję ładnie również mojego kacika SX250.. nigdy nie miałem cierpliwości ani też specjalnego doświadczenia z oceną koloru opalenia świecy - czy jest już wystarczająco kawowy kolor, czy za mocno śmietankowy, a może ciągle czekoladowy.. ;-) a tak zmierzyłbym lambdom AFR i stroił gaźnik aż do skutku czyli AFR w przedziale 12-14..


no i tak zrobiłem - wspawałem gniazdo pod sondę -






oraz złożyłem zestaw pomiarowy do kupy -




wszystko wsadziłem na motonga i odpaliłem silnik.. a skutek jest taki - na wolnych obrotach mam AFR = 7,5... a jak odkręcę na maxa to ponad 20.. oczywiście pośrednio pojawiają się różne inne wartości AFR..
i teraz nie wiem czy ten pomiar jest prawdziwy, czy wkradły się jakieś zakłócenia.. zdaję sobie sprawę, że w momencie "cofki" w 2T może wlecieć trochę powietrza do układu, ale czy aż tak daleko - przez cały tłumik - żeby zostało to powietrze zmierzone przez sonde?
kolejna sprawa - po kilku minutach prób, wykręciłem sondę i była cała w oleju - jakby ją zanurzyć po prostu w bańce oleju.. czy olej w spalinach może zafałszować odczyt AFR?

proszę o radę, co jeszcze mógłbym sprawdzić?? czy w ogóle w taki sposób zmierzę silnik 2T??


pozdrawiam

Daniel

karolmx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 159
Rejestracja: pt, 1 lip 2011, 11:22
Motocykl: yz 125 06
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: karolmx » sob, 15 wrz 2012, 09:36

W serwisowce twojego moto bedziesz miał tabelke z ustawieniami gaznika i wez ustaw według niej.Cos takiego tylko to jest do 05 -http://www.google.pl/imgres?hl=pl&tbm=i ... 24&bih=603

daniel.wro
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: pn, 6 sie 2012, 22:46
Motocykl: KTM SX 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: daniel.wro » sob, 15 wrz 2012, 12:23

tak, to ja mam ładną tabelkę pod swój model i rok, ale czy faktycznie w 10 letnim motorku z dezelowanym układem wydechowym itd... jest sens dawać ustawienia fabryczne?

chyba jednak będę musiał nauczyć się odczytywać mieszankę ze świecy...





ps. poczytałem trochę o robieniu pomiarów w silnikach 2T i niestety lambdom tego nie zrobię... taka specyfika pracy gazów wylotowych do tego mocne "zanieczyszczenie" olejem (a to momentalnie psuje sonde)... celowy wyrzut niedopalonej mieszanki do układu wydechowego, która to później cofa się do komory spalania, zasysanie powietrza w momencie cyklu płukania... po prostu nie ma 'stałości' w spalinach...
no niestety chciałem być sprytniejszy od Carla Benza, a poległem w przedbiegach ;-)

daniel.wro
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: pn, 6 sie 2012, 22:46
Motocykl: KTM SX 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: daniel.wro » pn, 24 wrz 2012, 15:44

Panowie, czy iglica powinna być luźno zamontowana na zaworze? chodzi mi o luz typu "góra-dół".. efekt tego jest taki, że najpierw otwiera się odrobinę zawór i dopiero wtedy zaczyna podnosić iglicę..

tutaj dokladnie widac o co mi chodzi - http://www.youtube.com/watch?v=D29YQ8fiO70


zostałem zmuszony do zrobienia małego remonciku mojego gaźnika.. zamówiłem praktycznie wszystko co odpowiada za sterowanie (iglica, dysze, ssanie, przewody, nypel, itd..).. wcześniej wyczyściłem gaźnik, przedmuchałem.. i zainstalowałem nowe części.






i teraz nie wiem, czy montować to wszystko do motorka.. czy jest coś nie tak...

Maniek101
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 39
Rejestracja: ndz, 27 maja 2012, 19:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: Maniek101 » pn, 24 wrz 2012, 23:12

Witam
Mam problem tydzień temu kupiłem ktm sx 125 04 i od razu sprzęgło przestało działać, ale pojeździłem jeszcze wtedy bez niego chwile aż brakło paliwa ( dużo nie było z 1l) i zapchałem do garażu robiłem to sprzęgło, i dzisiaj chciałem się przejechać to w ogóle nie chce odpalić ;/. kopałem, próbowałem z górki i nic, raz tylko mi złapał ale wkręcił się na max obroty i zgasiłem go odłączając cewkę i później już nie zapalił za nic. Wykręciłem świece przeczyściłem ( była jakoś tak lekko wkręcona że palcami ją wykręciłem to nie wiem czy to ona powinna być jakoś ustawiona ? ) Jutro wyjmę przeczyszczę gaźnik, ale powiedzcie co wszystko sprawdzić w takiej sytuacji. Moto jak już pisałem mam tydzień i w tym z 30 min jazdy zaraz po kupnie i tyle więc nie wiem jak wcześniej chodził ale przy zakupie i to 30 min co jeździłem palił normalnie i moc miał nie dławił się. Także nie wiem od czego zacząć proszę o rady ! :)

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: Majster128 » pn, 24 wrz 2012, 23:47

Podczas kręcenia tego filmu miałeś zakręconą tą śrubkę, która wkręca się nad iglicę, w która wkładasz linkę ?

Maniek101 zacznij od czyszczenia gaźnika, wymiany świecy na nową, sprawdzenia membran i sprawdzenia ciśnienia sprężania.

Reniek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 395
Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
Motocykl: SKR 125 , KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Janów Lubelski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: Reniek » wt, 25 wrz 2012, 00:48

-Wyczyść bak
- rozkręć i wyczyść gaźnik (przedmuchaj powietrzem) dysze
- poskładaj gaźnik
- zmień lub wyczyść świecę i na 99% wszystko wróci do normy .

daniel.wro
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: pn, 6 sie 2012, 22:46
Motocykl: KTM SX 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: daniel.wro » wt, 25 wrz 2012, 10:29

@Majster128 - tak.. wszystko bylo skrecone tak jak na ostatnim zdjeciu..

czyli -

11+12 osadzone w 13, i zakręcone do końca 14-ką..




ps. chyba, ze jakis debil rozwiercił gniazdo na iglice w zaworze, po to by niżej schodziła...
Ostatnio zmieniony wt, 25 wrz 2012, 14:10 przez daniel.wro, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: regulacja gaźnika 2t

Post autor: Majster128 » wt, 25 wrz 2012, 14:09

Zamontuj iglice w przepustnicy i zakręć śrubę, do której wkłada się linkę. Potem poruszaj iglica i powiedz jak dużo luzu ma ona.
Upewnij się, że zabezpieczenie siedzi ciasno w rowku.
Ten luz na filmiku jest niedopuszczalny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”