Dobor simeringu oraz luz na wale

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Chunky
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: pt, 24 kwie 2009, 10:33
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Dobor simeringu oraz luz na wale

Post autor: Chunky » czw, 31 mar 2011, 23:03

wal powinien miec jakis minimalny luz poprzeczny ? zwykle dystanse pod wymiar sie nadadza do zbicia niepotrzebnego luzu ?
bo bajka byla taka z powodu braku czasu zostawilem silnik do zlozenia wujkowi, na jezdzie probnej po 10 km zaczal parskac olejem z tlumika i byl to olej przekladniowy wiec ciagnal ze skrzyni ubyla szklanka oleju w ciagu jednej przejazdki, co sprawdzic procz simeringow i tego luzu ?

druga rzecz

czym sie roznie materail simeringu RST od NBR
NBR sie nada jako simering walu ?? nbr jest do tempereatury 100"C
jaka temperatura moze sie wytworzyc w karterze na miejscu simeringu ? przekroczy ona 100"C ?

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Dobor simeringu oraz luz na wale

Post autor: Majster128 » pt, 1 kwie 2011, 15:25

Wał nie może mieć wyczuwalnego luzu wzdłużnego, ani promieniowego.

RST wg.ERIKS oznacza konstrukcję z warga pochyloną.


NBR to kauczuk nitrylowy, pracuje do +100°C i 12 m/s.

Ja zakładam zawsze uszczelniacze na min 150°C, mimo że są one chłodzone ciągle mieszanką, lecz temp. oleju może przekroczyć 100°C i wtedy uszczelniacz stwardnieje.
Oryginalne uszczelniacze KTMa są prawdopodobnie z kauczuku silikonowego (stwierdzając po kolorze), który pracuje do 200°C.

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Dobor simeringu oraz luz na wale

Post autor: BartekJ » pt, 1 kwie 2011, 22:36

NBR jest chyba najbardziej podstawowym rodzajem materiału, z jakiego są robione uszczelniacze. Tanim, dodam. Temp. pracy -35 °C do + 100 °C
W górę idąc, jeśli chodzi o właściwości mechaniczne i odporność na temperatury, są kauczuki fluorowe, oznaczane jako FPM/FKM (oznaczenie zależnie od producenta). Temp.pracy -15 °C do + 180 °C. Kolor - kupowałem FPMy czarne, niebieskie, czerwone, brązowe. Chyba nie ma to znaczenia.
Jeszcze wyżej są uszczelnienia silikonowe MVQ - -50 do 150 st C.
Top to uszczelnienia z PTFE - popularnie zwany teflonem - pracują od -80 do +200st C. Uszczelniacz taki o standardowych wymiarach potrafi kosztować 8-10 razy więcej od zwykłego NBRa.

Autor tematu
Chunky
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: pt, 24 kwie 2009, 10:33
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Dobor simeringu oraz luz na wale

Post autor: Chunky » pt, 1 kwie 2011, 22:53

bylbym wdzieczny za podanie jakiejs strony hurtowni gdzie moge dostac te simieringi, znalazlem hurtownie z uszczelniaczami corteco ale tge.com lecz maja tylko lewy simering od strony magneta w materiale fpm

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Dobor simeringu oraz luz na wale

Post autor: BartekJ » sob, 2 kwie 2011, 00:03

Nie wiemy, gdzie mieszkasz. Ale spróbuj namierzyć w swojej okolicy np. firmę Passerotti. Są dobrze zaopatrzeni.

Autor tematu
Chunky
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: pt, 24 kwie 2009, 10:33
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Dobor simeringu oraz luz na wale

Post autor: Chunky » sob, 2 kwie 2011, 00:06

Dolny Slask w miescinie Zawidów

Autor tematu
Chunky
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: pt, 24 kwie 2009, 10:33
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Dobor simeringu oraz luz na wale

Post autor: Chunky » śr, 6 kwie 2011, 12:05

jak wyeliminowac luz poprzeczny na wale ??

Awatar użytkownika
piotrgurski
Moderator
Moderator
Posty: 770
Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
Motocykl: Husqa TE450 06/ FZ6S Fazer
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 3 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Dobor simeringu oraz luz na wale

Post autor: piotrgurski » śr, 6 kwie 2011, 21:03

W CZ 125 czy KXF450 z 2011 roku bo to troszkę różnica.
ADV/Adventure

Autor tematu
Chunky
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: pt, 24 kwie 2009, 10:33
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Dobor simeringu oraz luz na wale

Post autor: Chunky » czw, 7 kwie 2011, 00:54

zapomnialem :mrgreen: :mrgreen: husqvarna wr 125, 2005 r

Autor tematu
Chunky
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: pt, 24 kwie 2009, 10:33
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Dobor simeringu oraz luz na wale

Post autor: Chunky » sob, 9 kwie 2011, 14:24

jest ktos w stanie pomoc ??

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Dobor simeringu oraz luz na wale

Post autor: Majster128 » ndz, 10 kwie 2011, 19:17

Żeby wyeliminować luz poprzeczny musisz zdemontować wał, kupić nowe łożyska i zmierzyć średnicę czopów, ponieważ prawdopodobnie nadają się do regeneracji -> wał obraca się w gnieździe łożyska.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”