Dobor simeringu oraz luz na wale
-
Autor tematuChunky
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 15
- Rejestracja: pt, 24 kwie 2009, 10:33
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Dobor simeringu oraz luz na wale
wal powinien miec jakis minimalny luz poprzeczny ? zwykle dystanse pod wymiar sie nadadza do zbicia niepotrzebnego luzu ?
bo bajka byla taka z powodu braku czasu zostawilem silnik do zlozenia wujkowi, na jezdzie probnej po 10 km zaczal parskac olejem z tlumika i byl to olej przekladniowy wiec ciagnal ze skrzyni ubyla szklanka oleju w ciagu jednej przejazdki, co sprawdzic procz simeringow i tego luzu ?
druga rzecz
czym sie roznie materail simeringu RST od NBR
NBR sie nada jako simering walu ?? nbr jest do tempereatury 100"C
jaka temperatura moze sie wytworzyc w karterze na miejscu simeringu ? przekroczy ona 100"C ?
bo bajka byla taka z powodu braku czasu zostawilem silnik do zlozenia wujkowi, na jezdzie probnej po 10 km zaczal parskac olejem z tlumika i byl to olej przekladniowy wiec ciagnal ze skrzyni ubyla szklanka oleju w ciagu jednej przejazdki, co sprawdzic procz simeringow i tego luzu ?
druga rzecz
czym sie roznie materail simeringu RST od NBR
NBR sie nada jako simering walu ?? nbr jest do tempereatury 100"C
jaka temperatura moze sie wytworzyc w karterze na miejscu simeringu ? przekroczy ona 100"C ?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Dobor simeringu oraz luz na wale
Wał nie może mieć wyczuwalnego luzu wzdłużnego, ani promieniowego.
RST wg.ERIKS oznacza konstrukcję z warga pochyloną.
NBR to kauczuk nitrylowy, pracuje do +100°C i 12 m/s.
Ja zakładam zawsze uszczelniacze na min 150°C, mimo że są one chłodzone ciągle mieszanką, lecz temp. oleju może przekroczyć 100°C i wtedy uszczelniacz stwardnieje.
Oryginalne uszczelniacze KTMa są prawdopodobnie z kauczuku silikonowego (stwierdzając po kolorze), który pracuje do 200°C.
RST wg.ERIKS oznacza konstrukcję z warga pochyloną.
NBR to kauczuk nitrylowy, pracuje do +100°C i 12 m/s.
Ja zakładam zawsze uszczelniacze na min 150°C, mimo że są one chłodzone ciągle mieszanką, lecz temp. oleju może przekroczyć 100°C i wtedy uszczelniacz stwardnieje.
Oryginalne uszczelniacze KTMa są prawdopodobnie z kauczuku silikonowego (stwierdzając po kolorze), który pracuje do 200°C.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 337
- Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Dobor simeringu oraz luz na wale
NBR jest chyba najbardziej podstawowym rodzajem materiału, z jakiego są robione uszczelniacze. Tanim, dodam. Temp. pracy -35 °C do + 100 °C
W górę idąc, jeśli chodzi o właściwości mechaniczne i odporność na temperatury, są kauczuki fluorowe, oznaczane jako FPM/FKM (oznaczenie zależnie od producenta). Temp.pracy -15 °C do + 180 °C. Kolor - kupowałem FPMy czarne, niebieskie, czerwone, brązowe. Chyba nie ma to znaczenia.
Jeszcze wyżej są uszczelnienia silikonowe MVQ - -50 do 150 st C.
Top to uszczelnienia z PTFE - popularnie zwany teflonem - pracują od -80 do +200st C. Uszczelniacz taki o standardowych wymiarach potrafi kosztować 8-10 razy więcej od zwykłego NBRa.
W górę idąc, jeśli chodzi o właściwości mechaniczne i odporność na temperatury, są kauczuki fluorowe, oznaczane jako FPM/FKM (oznaczenie zależnie od producenta). Temp.pracy -15 °C do + 180 °C. Kolor - kupowałem FPMy czarne, niebieskie, czerwone, brązowe. Chyba nie ma to znaczenia.
Jeszcze wyżej są uszczelnienia silikonowe MVQ - -50 do 150 st C.
Top to uszczelnienia z PTFE - popularnie zwany teflonem - pracują od -80 do +200st C. Uszczelniacz taki o standardowych wymiarach potrafi kosztować 8-10 razy więcej od zwykłego NBRa.
-
Autor tematuChunky
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 15
- Rejestracja: pt, 24 kwie 2009, 10:33
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Dobor simeringu oraz luz na wale
bylbym wdzieczny za podanie jakiejs strony hurtowni gdzie moge dostac te simieringi, znalazlem hurtownie z uszczelniaczami corteco ale tge.com lecz maja tylko lewy simering od strony magneta w materiale fpm
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 337
- Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Dobor simeringu oraz luz na wale
Nie wiemy, gdzie mieszkasz. Ale spróbuj namierzyć w swojej okolicy np. firmę Passerotti. Są dobrze zaopatrzeni.
-
- Moderator
- Posty: 770
- Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
- Motocykl: Husqa TE450 06/ FZ6S Fazer
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Dobor simeringu oraz luz na wale
W CZ 125 czy KXF450 z 2011 roku bo to troszkę różnica.
ADV/Adventure
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Dobor simeringu oraz luz na wale
Żeby wyeliminować luz poprzeczny musisz zdemontować wał, kupić nowe łożyska i zmierzyć średnicę czopów, ponieważ prawdopodobnie nadają się do regeneracji -> wał obraca się w gnieździe łożyska.