Strona 3 z 3

Re: Silnik 4T się nie wkręca...

: śr, 30 mar 2011, 23:35
autor: spartan
No dobrze kolego dzięki za pomoc zawsze to jakiś kolejny trop.pozdro

Re: Silnik 4T się nie wkręca...

: czw, 31 mar 2011, 09:11
autor: BartekJ
Problem robi się wielowątkowy.
Jeśli masz w miarę świeży olej wlany to weź go spuść z motoru do czystego naczynia i popatrz, czy nie pływają w nim jakieś grubsze kawałki. Jeżeli zaczyna coś się sypać w skrzyni np to, teoretycznie, wypłynie częściowo z olejem. To jedno.
Drugie to zdjąć pokrywę sprzęgła, to nie jest dużo roboty, zdjąć tarczki sprzęgłowe i sprawdzić kręcąc wewnętrznym koszem, czy wałek/wałki skrzyni biegów kręcą się swobodnie. Możesz do tego zdjąć łańcuch albo zębatkę zdawczą i pobawić się zmiana biegów bez obciążenia, kręcąc wewnętrznym koszem sprzęgłowym. Sprawdzisz od razu łożyskowanie kosza sprzęgłowego i wałka na którym osadzony jest kosz wewnętrzny.
Bo takie szukanie od niewkręcania się, do, jak mówisz, coraz cięższej zmiany biegów, to macanie BARDZO na ślepo. Eliminuj po kolei.
Pozdrawiam.

Re: Silnik 4T się nie wkręca...

: pt, 1 kwie 2011, 19:19
autor: spartan
Więc tak:

Silnik stanął bo jak się dzisiaj okazało zgubiłem śrubkę od regulacji mieszanki,za dużo była wykręcona aż się całkiem wykręciła:/

Następna sprawa to brak wkręcania się na obroty-prawdopodobnie jest to spowodowane zatkaniem wejścia na podciśnienie,wcześniej jeżdziłem na nie zaślepionym to by tłumaczyło raczej wykręcenie aż 8 obrotów śrubki od mieszanki i brak max obrotów.

Rozwiałbym domysły ale zacząłem od sprawdzania pierdół-kranik i wąż,rozkręciłem i ch...j strzelił kranik,do tego bak śrubki...:/

Zobaczymy we wtorek jak będę miał nowy kranik i śrubkę do gażnika.

Re: Silnik 4T się nie wkręca...

: pt, 1 kwie 2011, 22:22
autor: BartekJ
Podciśnienia?...Hmm.. A w którym miejscu Ty masz ten króciec podciśnienia?. I jaki masz gaźnik? Jeśli to typowy gaźnik do czterosuwa, to śrubą składu mieszanki regulujesz ilość PALIWA - ilość powietrza jest stała, na WOLNYCH obrotach. W typowym dwusuwowym regulujesz ilość POWIETRZA.
Jeżeli Ty miałeś wykręconą śrubę aż o 8 obrotów, i do tego "podciśnienie" odpięte to tak, jakbyś dowalił najpierw paliwa, a potem podciśnieniem dostarczył powietrza.
W którym miejscu jest śruba składu mieszanki? Przy wlocie do gaźnika, czy przy wylocie? A najlepiej podaj typ gaźnika,albo jakąś fotę wrzuć.