Silnik 4T się nie wkręca...

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
spartan
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Silnik 4T się nie wkręca...

Post autor: spartan » wt, 29 mar 2011, 21:32

Koledzy mam następujący problem:

Założyłem nowy tłok i cylinder 600cm3,wcześniej był nadwymiarowy tłok ok 640cm3.Nie zmieniałem ustawień gażnika,moto odpalało i śmigało,lecz nie wkręcałem go na wyższe obroty bo był na dotarciu.


A teraz chcę polatać jak należy i problem,motorek odpala elegancko tylko przy dodawaniu gwałtownie gazu dławi go ,lub przy więcej odkręconej manetce chce się wkręcić ale nie może:/Próbowałem różnych uistawień gażnika-iglica,mieszanka,obroty i efekt jest taki że podczas jazdy przy otwartej przepustnicy na maxa silnik dalej się nie wkręca,ciągnie ale zaczyna się dławić aż zgaśnie i stanie podczas jazdy.

Dodam że moto "jeżdzi"jeśli ma podniesioną iglicę na maxa,a śrubka od mieszanki jest wykręcona az 8 pełnych obrotów:/wcześniej przy większej pojemności było 4,5 i było miodzio,na innych ustawieniach tylko odpala lecz przy dodaniu gazu zamula dławi się syrzela,prycha i kto wie co jeszcze.

Rozrząd,zapłon,zawory-wszystko jest dobrze ustawione.Może wina świecy??
dla tego nie można wyregulować dobrze gażnika??

Fajnie jakby ktoś coś podpowiedział:)
HUSABERG 4 STROKE FORCE

SUCHY95
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 140
Rejestracja: wt, 5 lut 2008, 21:29
Motocykl: SXF250, SX125,
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Silnik 4T się nie wkręca...

Post autor: SUCHY95 » wt, 29 mar 2011, 22:10

witam,na poczatek sprawdz wszystkie dysze,przeczysc gaznik, oraz czy pompka przyspieszenia ''wstrzykuje"paliwo do gaznika,daj znac bedziemy myslec dalej,pzdr

Autor tematu
spartan
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Silnik 4T się nie wkręca...

Post autor: spartan » wt, 29 mar 2011, 22:18

heh no gażnik cały był czyszczony,dysze no wszystko co możliwe:)a pompki przyspieszania nie mam bo to jeszcze nie ten rodzaj gażnika.Myślimy dalej...
HUSABERG 4 STROKE FORCE

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Silnik 4T się nie wkręca...

Post autor: Majster128 » wt, 29 mar 2011, 22:46

spartan jak śrubę od regulacji wolnych musisz odkręcić, aż o 8 obrotów to znaczy, że masz za dużą dyszę wolnych obrotów (o ile gaźnik jest zbudowany tak jak myślę).
Czy nie zastanawiało Cię, że 40 ccm pojemności różnicy powinno pociągnąć za sobą jakieś zmiany w gaźniku ?
Proponuję zmniejszyć dyszę główną.

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Silnik 4T się nie wkręca...

Post autor: BartekJ » wt, 29 mar 2011, 22:52

Popróbuj go powkręcać na obroty, parę razy, najlepiej w trakcie jazdy. Tylko nie za długo coby nie spitolić czegoś w silniku. Generalnie rozgrzej go i pojedź kawałek. Po tym przejechaniu wykręć świecę, ale zaraz po tych próbach z wykręceniem na wyższe obroty, bez pyrkania w pobliże domu np. I powiedz nam jaką masz świecę. Czy go zalewa, i jest czarna, czy ma biednie i jest biała.
Wtedy można pomyśleć co i jak.
Z tego co piszesz to mi wygląda za ubogo mimo wszystko (podniesiona na max iglica). Wcześniej miałeś większa pojemność, ale w jakim stanie? Sama pojemność nie robi kompresji. Teraz, jak piszesz, masz nowy zestaw, to może mu brakować paliwka. Zapewne masz serwisówkę do niego. Popatrz, jakie masz dysze i czy odbiegają od zaleceń fabrycznych.

Pozdrawiam.

P.S. Widzę, że z Majstrem mamy zupełnie odmienne spojrzenia na temat :). Popatrz na świecę, to wiele nam wyjaśni.
P.S. 2 Co do składu mieszanki na wolnych - stań za motocyklem jak jest rozgrzany i pracuje na wolnych obrotach. Jeśli na tym odkręceniu 8 obrotów będzie z wydechu śmierdziało paliwem niedopalonym, tak że aż w oczy szczypie, masz za bogato. Skręć wtedy do standardowego poziomu i daj znać, jak się moto zachowuje.
P.S 3 Możesz jeszcze zrobić eksperymencik, jeśli dasz radę. Jadąc rozgrzanym sprzętem i wywołując u niego dławienie spróbuj trochę ssania dodać. Jeśli masz skokowo ssanie to będzie gimnastyka. Ciekawe, czy go zechce zalać, czy odzyska wigor.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Silnik 4T się nie wkręca...

Post autor: Majster128 » wt, 29 mar 2011, 23:11

BartekJ test ze ssaniem to dobry pomysł. Proponuję sprawdzić w pierwszej kolejności.

Reniek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 395
Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
Motocykl: SKR 125 , KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Janów Lubelski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Silnik 4T się nie wkręca...

Post autor: Reniek » śr, 30 mar 2011, 09:44

Panowie kombinujecie w kierunku gaźnika może i macie race ale okolo 2 tyg temu byl taki sam przypadek lub badzo podobny że nie mógł któryś z kolegów moto wkrecić i okazało się że łożysko było zjechane i korba w koncu wyszła bokiem więc może jakieś łożysko już zjechane i kręcić sie nie chce , teraz zgaduje ale może trafnie ??

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Silnik 4T się nie wkręca...

Post autor: Majster128 » śr, 30 mar 2011, 10:26

Cyt: ,ciągnie ale zaczyna się dławić aż
zgaśnie i stanie podczas jazdy.

Reniek możesz miec racje.
Czy autor zmieniał kiedys korbe?

Autor tematu
spartan
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Silnik 4T się nie wkręca...

Post autor: spartan » śr, 30 mar 2011, 17:21

Z ssaniem zaraz pójdę i spróbuję,oraz sprawdzę świecę...

Co do korby to była wymieniana na nową oryginalną dużo nie polatałem na niej-dwa x zawody i trochę rekreacyjnie.
Łożysko hmm powiem że moto ma wibracje które czuć może to właśnie to...oby nie bo już mi się nie widzi rozbieranie silnika:/
HUSABERG 4 STROKE FORCE

komuch
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 126
Rejestracja: pt, 23 kwie 2010, 20:32
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Silnik 4T się nie wkręca...

Post autor: komuch » śr, 30 mar 2011, 17:22

jezeli czujesz wybracje na kierownicy, to na 99% jest to korba

Autor tematu
spartan
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Silnik 4T się nie wkręca...

Post autor: spartan » śr, 30 mar 2011, 17:30

no to lipa:/ a jest możliwość sprawdzenia tego bez rozbierania silnika?
Ale korba:/zakładałem tłok to sprawdzałem nie miała luzu na wale góra-dół,także co najwyżej to łożyska:/
HUSABERG 4 STROKE FORCE

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Silnik 4T się nie wkręca...

Post autor: BartekJ » śr, 30 mar 2011, 17:46

Komuch, miałeś do czynienia z takim dużym wyczynowym singlem? Np z Huską TE 610?..One bardzo silnie wibrują - tak po prostu mają. Także nie strasz chłopa remontem tak od razu :D.
Sprawdzić łożyska wału - musisz chwycić za wał - od strony sprzęgła, potem magneta, i zobaczyć, czy nie buja się góra-dół. Czyli czy nie ma luzu promieniowego, Poosiowy luz, czyli do i od siebie, może wystąpić, i nie jest czymś strasznym.

Posprawdzaj to, o czym Ci pisaliśmy i wtedy można coś dalej radzić.:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”