Silnik 4T się nie wkręca...
-
Autor tematuspartan
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
- Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Silnik 4T się nie wkręca...
No dobrze kolego dzięki za pomoc zawsze to jakiś kolejny trop.pozdro
HUSABERG 4 STROKE FORCE
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 337
- Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Silnik 4T się nie wkręca...
Problem robi się wielowątkowy.
Jeśli masz w miarę świeży olej wlany to weź go spuść z motoru do czystego naczynia i popatrz, czy nie pływają w nim jakieś grubsze kawałki. Jeżeli zaczyna coś się sypać w skrzyni np to, teoretycznie, wypłynie częściowo z olejem. To jedno.
Drugie to zdjąć pokrywę sprzęgła, to nie jest dużo roboty, zdjąć tarczki sprzęgłowe i sprawdzić kręcąc wewnętrznym koszem, czy wałek/wałki skrzyni biegów kręcą się swobodnie. Możesz do tego zdjąć łańcuch albo zębatkę zdawczą i pobawić się zmiana biegów bez obciążenia, kręcąc wewnętrznym koszem sprzęgłowym. Sprawdzisz od razu łożyskowanie kosza sprzęgłowego i wałka na którym osadzony jest kosz wewnętrzny.
Bo takie szukanie od niewkręcania się, do, jak mówisz, coraz cięższej zmiany biegów, to macanie BARDZO na ślepo. Eliminuj po kolei.
Pozdrawiam.
Jeśli masz w miarę świeży olej wlany to weź go spuść z motoru do czystego naczynia i popatrz, czy nie pływają w nim jakieś grubsze kawałki. Jeżeli zaczyna coś się sypać w skrzyni np to, teoretycznie, wypłynie częściowo z olejem. To jedno.
Drugie to zdjąć pokrywę sprzęgła, to nie jest dużo roboty, zdjąć tarczki sprzęgłowe i sprawdzić kręcąc wewnętrznym koszem, czy wałek/wałki skrzyni biegów kręcą się swobodnie. Możesz do tego zdjąć łańcuch albo zębatkę zdawczą i pobawić się zmiana biegów bez obciążenia, kręcąc wewnętrznym koszem sprzęgłowym. Sprawdzisz od razu łożyskowanie kosza sprzęgłowego i wałka na którym osadzony jest kosz wewnętrzny.
Bo takie szukanie od niewkręcania się, do, jak mówisz, coraz cięższej zmiany biegów, to macanie BARDZO na ślepo. Eliminuj po kolei.
Pozdrawiam.
-
Autor tematuspartan
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: śr, 13 cze 2007, 17:13
- Motocykl: Husaberg FE600,KTM EXC 520
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wałbrzych->Sokołowsko
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Silnik 4T się nie wkręca...
Więc tak:
Silnik stanął bo jak się dzisiaj okazało zgubiłem śrubkę od regulacji mieszanki,za dużo była wykręcona aż się całkiem wykręciła:/
Następna sprawa to brak wkręcania się na obroty-prawdopodobnie jest to spowodowane zatkaniem wejścia na podciśnienie,wcześniej jeżdziłem na nie zaślepionym to by tłumaczyło raczej wykręcenie aż 8 obrotów śrubki od mieszanki i brak max obrotów.
Rozwiałbym domysły ale zacząłem od sprawdzania pierdół-kranik i wąż,rozkręciłem i ch...j strzelił kranik,do tego bak śrubki...:/
Zobaczymy we wtorek jak będę miał nowy kranik i śrubkę do gażnika.
Silnik stanął bo jak się dzisiaj okazało zgubiłem śrubkę od regulacji mieszanki,za dużo była wykręcona aż się całkiem wykręciła:/
Następna sprawa to brak wkręcania się na obroty-prawdopodobnie jest to spowodowane zatkaniem wejścia na podciśnienie,wcześniej jeżdziłem na nie zaślepionym to by tłumaczyło raczej wykręcenie aż 8 obrotów śrubki od mieszanki i brak max obrotów.
Rozwiałbym domysły ale zacząłem od sprawdzania pierdół-kranik i wąż,rozkręciłem i ch...j strzelił kranik,do tego bak śrubki...:/
Zobaczymy we wtorek jak będę miał nowy kranik i śrubkę do gażnika.
HUSABERG 4 STROKE FORCE
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 337
- Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Silnik 4T się nie wkręca...
Podciśnienia?...Hmm.. A w którym miejscu Ty masz ten króciec podciśnienia?. I jaki masz gaźnik? Jeśli to typowy gaźnik do czterosuwa, to śrubą składu mieszanki regulujesz ilość PALIWA - ilość powietrza jest stała, na WOLNYCH obrotach. W typowym dwusuwowym regulujesz ilość POWIETRZA.
Jeżeli Ty miałeś wykręconą śrubę aż o 8 obrotów, i do tego "podciśnienie" odpięte to tak, jakbyś dowalił najpierw paliwa, a potem podciśnieniem dostarczył powietrza.
W którym miejscu jest śruba składu mieszanki? Przy wlocie do gaźnika, czy przy wylocie? A najlepiej podaj typ gaźnika,albo jakąś fotę wrzuć.
Jeżeli Ty miałeś wykręconą śrubę aż o 8 obrotów, i do tego "podciśnienie" odpięte to tak, jakbyś dowalił najpierw paliwa, a potem podciśnieniem dostarczył powietrza.
W którym miejscu jest śruba składu mieszanki? Przy wlocie do gaźnika, czy przy wylocie? A najlepiej podaj typ gaźnika,albo jakąś fotę wrzuć.