Przerywa w górnych obrotach

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
wolnickee
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 42
Rejestracja: wt, 25 maja 2010, 11:00
Motocykl: Huska WRE 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Przerywa w górnych obrotach

Post autor: wolnickee » pn, 21 mar 2011, 12:13

A wiec tak; wymieniłem w mojej husce wre lozyska na wale, uszczelniacze + nowy tłok. Zawór wydechowy ustawiony jest tak samo jak wczesniej. Moto na dolnych obrotach (zanim otworzy sie zawór) chodzi bdb, ale w momencie gdy ma dostac "kopa" zaczyna się dławić/przerywać - kichać z wydechu. Świeca odpada bo jest nowa a na starej dzieje sie to samo, filtr powietrza czysciutki, gaźnik tez. Regulowanie gaźnika nic nie daje Przed chwilą przeczytałem post na tym forum dot. ustawienia zapłonu w husce wr. Czy możliwe,ze jest to wlasnie wina zapłonu?

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Przerywa w górnych obrotach

Post autor: Majster128 » pn, 21 mar 2011, 12:35

Jeśli jest taka możliwość to podejrzyj działanie zaworu odkręcają jakiś dekielek na przykład. Odpal moto, wykręć je na obroty i sprawdź czy mechanizm sterujący zaworem działa.

Autor tematu
wolnickee
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 42
Rejestracja: wt, 25 maja 2010, 11:00
Motocykl: Huska WRE 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Przerywa w górnych obrotach

Post autor: wolnickee » pn, 21 mar 2011, 13:04

A wiec tak;
Zawór dziła w 100%.
Odkręciłem magneto i przesunąłem "aparat zapłonowy" na maxa zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Teraz moto ładnie zapiera*a na górnych obrotach ,ale leciuteńko przerywa na niskich. Myśle ,ze lekkie przekrecenie "aparatu zapłonowego" w lewo powinno rozwiazac problem. Ide jeszcze raz to rozebrac i zdam relacje.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Przerywa w górnych obrotach

Post autor: Majster128 » pn, 21 mar 2011, 13:16

Taki jest efekt za bardzo przyśpieszonego zapłonu.
Zastanów się co było przyczyną takiej kolei rzeczy? Inna wysokość tłoka ?

Autor tematu
wolnickee
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 42
Rejestracja: wt, 25 maja 2010, 11:00
Motocykl: Huska WRE 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Przerywa w górnych obrotach

Post autor: wolnickee » pn, 21 mar 2011, 14:01

No, teraz konkretnie zapie***la. Co było przyczyną?
Przyczyną było to, ze nie miałem pojęcia, ze zapłon da sie ustawiac ;d .Wcześniej miałem dt 80 a tam nie było takiej mozliwosci. Jak składałem silnik po remoncie nie wiedziałem, czy to, ze aparat bedzie bardziej przekrecony w prawo/lewo bedzie miało jakis wpływ na pracę silnika.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Przerywa w górnych obrotach

Post autor: Majster128 » pn, 21 mar 2011, 14:11

Aha, czyli przed demontażem nie zaznaczyłeś sobie jak jest ustawiony impulsator względem karteru.
Zwykle jak nie ma zaznaczonych znaków, to robi się je, aby później wiedzieć jak był ustawiony zapłon wcześniej.
Tak więc nauczyłeś się czegoś nowego i to nie kosztem opróżnienia portfela.
Oby tak zawsze :D
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”