rm 125 przybywa oleju i problemy ze sprzęgłem

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
jac
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 116
Rejestracja: ndz, 9 lis 2008, 13:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

rm 125 przybywa oleju i problemy ze sprzęgłem

Post autor: jac » sob, 12 mar 2011, 01:02

Witajcie.mam zagadke z motorkiem(suzuka z 2006r) jak w tytule
Więc po wymianie sprzęgła nie działało jak trzeba tzn ślizgało się się, spuszczam olej a tu olej jak woda,zeszło 1,1l i dziwnie śmierdzi, jak dla mnie to jakimś rozcięczalnikiem czyli benzyna w oleju ale jak i z kąd to moje głowne pytanie
Pomyślałem:uszczelniacz na wale ale to raczej powinno olej ze skrzyni ssac a nie wpompowywac do skrzyni
Może mi ktoś w tym temacie podpowiedziec co jest grane
I jeszcze jakie tarcze są lepsze te gdzie okładzina wygląda jak kwadraty ponaklejane po obwodzie czy jakby z jednej całosci z nacięciami lekko po skosie
Mam nadzieje że dobrze to opisałem
Wielkie dzięki za rozsądne podpowiedzi
A i płynu nie ubywa i nie przybywa

Reniek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 395
Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
Motocykl: SKR 125 , KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Janów Lubelski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: rm 125 przybywa oleju i problemy ze sprzęgłem

Post autor: Reniek » ndz, 13 mar 2011, 00:19

jac pisze:Witajcie.mam zagadke z motorkiem(suzuka z 2006r) jak w tytule
Więc po wymianie sprzęgła nie działało jak trzeba tzn ślizgało się się, spuszczam olej a tu olej jak woda,zeszło 1,1l i dziwnie śmierdzi, jak dla mnie to jakimś rozcięczalnikiem czyli benzyna w oleju ale jak i z kąd to moje głowne pytanie
Pomyślałem:uszczelniacz na wale ale to raczej powinno olej ze skrzyni ssac a nie wpompowywac do skrzyni
Może mi ktoś w tym temacie podpowiedziec co jest grane
I jeszcze jakie tarcze są lepsze te gdzie okładzina wygląda jak kwadraty ponaklejane po obwodzie czy jakby z jednej całosci z nacięciami lekko po skosie
Mam nadzieje że dobrze to opisałem
Wielkie dzięki za rozsądne podpowiedzi
A i płynu nie ubywa i nie przybywa


Kolego a czy przed zamontowaniem nowe tarcze leżały w oleju przez noc najlepiej lub około 12 godzin w oleju ??
Bo jak nie to spaliłeś nowe tarcze...

weteran
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 263
Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: rm 125 przybywa oleju i problemy ze sprzęgłem

Post autor: weteran » ndz, 13 mar 2011, 09:36

Reniek pisze:
jac pisze:Witajcie.mam zagadke z motorkiem(suzuka z 2006r) jak w tytule
Więc po wymianie sprzęgła nie działało jak trzeba tzn ślizgało się się, spuszczam olej a tu olej jak woda,zeszło 1,1l i dziwnie śmierdzi, jak dla mnie to jakimś rozcięczalnikiem czyli benzyna w oleju ale jak i z kąd to moje głowne pytanie
Pomyślałem:uszczelniacz na wale ale to raczej powinno olej ze skrzyni ssac a nie wpompowywac do skrzyni
Może mi ktoś w tym temacie podpowiedziec co jest grane
I jeszcze jakie tarcze są lepsze te gdzie okładzina wygląda jak kwadraty ponaklejane po obwodzie czy jakby z jednej całosci z nacięciami lekko po skosie
Mam nadzieje że dobrze to opisałem
Wielkie dzięki za rozsądne podpowiedzi
A i płynu nie ubywa i nie przybywa


Kolego a czy przed zamontowaniem nowe tarcze leżały w oleju przez noc najlepiej lub około 12 godzin w oleju ??
Bo jak nie to spaliłeś nowe tarcze...
Reniek nie ma konieczności trzymania tarcz sprzęgłowych całej nocy lub 12 godz. w oleju, tym bardziej w 2T. Wystarczy je dobrze zamoczyć w oleju. Nie należy wkładać nowych suchych tarcz.

Autor tematu
jac
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 116
Rejestracja: ndz, 9 lis 2008, 13:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: rm 125 przybywa oleju i problemy ze sprzęgłem

Post autor: jac » ndz, 13 mar 2011, 11:28

tak reniek tarcze były naolejone przed zamontowanien,ale nie o to pytam jak zakłada tarcze tylko które są lepsze-to tyle o tarczach.
Tam jest inny problem ze napompowało wachy do skrzyni,i tu jest pytanie i problem!!!!!!!!!
A i owszem moze sie spalily te tarcze po kontakcie z rozcięczonym benzyną olelem(przypominam ze zeszlo 1,15l śmierdzącej mieszaniny
Staram sie pomóc koledze ale nie wiem o co z tym kaman,jakos nie widze drogi z gażnika przez membrane cylinder skrzynie korbową do skrzyni biegów :shock:
mam pewne podejzenia ale najpierw pytam Was bardziej doświadczonych moze ktos mial taki przypadek
Aaaa i jak przywiezino go do mnie to mial otwary kranik i jeszcze raz ptam czy i jak (a raczej ktorędy bo ze czy to wiadomo-bo przeszło)to mogło sie stac by paliwo przeszlo do skrzyni
Teraz chyba wiadomo o co pytam i czekam na coś konstruktywnego
Dodam ze jestem przygotowany na rozbiórke silniczka ale chcemy dac mu jeszcze szanse :D
Dzieki za podpowiedz moze uda sie nam cos wymodzic

andy2208
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 386
Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
Motocykl: '05 YZ 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Zagwiździe
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: rm 125 przybywa oleju i problemy ze sprzęgłem

Post autor: andy2208 » ndz, 13 mar 2011, 14:39

Wygladało by na to, że poszedł uszczelniacz na pompie wody i płyn chłodniczy dostaje się do skrzyni biegów. Ale skoro piszesz, że płynu nie ubywa :? ... to już dziwna sprawa...

Autor tematu
jac
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 116
Rejestracja: ndz, 9 lis 2008, 13:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: rm 125 przybywa oleju i problemy ze sprzęgłem

Post autor: jac » ndz, 13 mar 2011, 21:52

Zgadza sie sprawa dziwna jest to fakt,faktem jest ze paliwo przeleciało z powodu niedomknietego kranika(stał tak tydzien od ostatniego wyjazdu) ale jak to MOZLIWE!!!?????????????
Silnik pracowal normalnie troche moze za mocno dymil ale ustało wiec moze i simering jest słabiótki ale zeby przeszło paliwo do skrzyni!!!!jak???????????????????????????????
Jezeli to mozliwe to niech ktoś potwierdzi mi to :(
I soś o tarczach moze ma ktoś z Was wiedze taką(trzeba skoczyc do pierwszego posta)

komuch
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 126
Rejestracja: pt, 23 kwie 2010, 20:32
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: rm 125 przybywa oleju i problemy ze sprzęgłem

Post autor: komuch » pn, 14 mar 2011, 14:41

a moze sciagnij cylinder i zobacz czy pod tlokiem nie bedzie na wale paliwa jezeli tak to sprawa rozwiazana

Autor tematu
jac
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 116
Rejestracja: ndz, 9 lis 2008, 13:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: rm 125 przybywa oleju i problemy ze sprzęgłem

Post autor: jac » pn, 14 mar 2011, 23:29

No nie wiem,moze cos w tym jest,ale cos bardziej przekonywujacego poprosze
A co w temacie tarcz?
I jeszcze o przekładkach-gładkie czy jakies takie wzorkowane są lepsze?

StaszkoMX
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 27
Rejestracja: wt, 18 sty 2011, 15:29
Motocykl: CR 250r 2001
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Żagań woj. Lubuskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: rm 125 przybywa oleju i problemy ze sprzęgłem

Post autor: StaszkoMX » wt, 15 mar 2011, 14:30

[quote="jac"]No nie wiem,moze cos w tym jest,ale cos bardziej przekonywujacego poprosze


idz i zobacz to bedziesz miał przekonanie:P przed komputerem tym bardziej ze to jakis wyjątkowy przypadek nie dostaniesz jasnej prostej odpowiedzi. Dostajesz sugestie i musisz je kolejno sprawdzac, tym bardziej ze przyczyną jest coś czego pewnie sie nigdy nie spodziewałes

SUCHY95
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 140
Rejestracja: wt, 5 lut 2008, 21:29
Motocykl: SXF250, SX125,
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: rm 125 przybywa oleju i problemy ze sprzęgłem

Post autor: SUCHY95 » wt, 15 mar 2011, 20:30

tak ,wzorkowane sa lepsze,np w kwiatki lub miśki

Kropek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 254
Rejestracja: czw, 5 kwie 2007, 23:37
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: rm 125 przybywa oleju i problemy ze sprzęgłem

Post autor: Kropek » wt, 15 mar 2011, 22:51

Nie wiem przyjacielu o co to chodzi, ale raczej nie ma możliwości żeby Ci się benzyna przedostawała w jakikolwiek sposób do skrzyni biegów. Kiedyś miałem taki przypadek, że przy kx 125 był źle złożony zaworek komory pływakowej i zalewało dużą ilością benzyny układ korbowy. Jedyną konsekwencją tej przypadłości było to, że zalewało świece i nie szło odpalić motocykla. Nie było mowy o jakim kolwiek przedostawaniu się benzyny przez uszczelniacz do skrzyni. Dziwna sprawa, szczególnie, że nie ubywa płynu chłodniczego, bo to ewentualnie było by rozwiązaniem tej sytuacji.

Pozdrawiam

Autor tematu
jac
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 116
Rejestracja: ndz, 9 lis 2008, 13:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: rm 125 przybywa oleju i problemy ze sprzęgłem

Post autor: jac » śr, 16 mar 2011, 00:47

No ja tez nie wiem o co chodzi tym bardziej ze przed jak i po wykryciu tego moto zjawiska chodziło normalnie
jak by to było cos oczywistego to nie pytałbym tu.Licze na to ze jest ktos kto racjonalnie mi to wyjasni ,bo przeciez zadne wrogie sily sie nie zakradły i nie dolały benzyny do ognia przez korek :D
Do Suchy-a które najlepsze?,jezeli wiesz oczym mowa
Daje Suzi szanse,w tym tygodniu pojezdzimy z dobrym olejem w skrzyni i zakreconym kranikiem po kazdej jezdzie!!!
No i skrzynia wtym moto i łozyska dostały po dupie na tak rozcięczonym oleju,ze nie wspomne o tarczach tak ze nie polecam
Więc pozdrawiam wszystkich i to chyba na tyle w tym temacie chyba ze jest ktos kto przerabiał coś podobnego

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”