rm 125 przybywa oleju i problemy ze sprzęgłem

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
komuch
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 126
Rejestracja: pt, 23 kwie 2010, 20:32
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: rm 125 przybywa oleju i problemy ze sprzęgłem

Post autor: komuch » śr, 16 mar 2011, 10:44

Kropek pisze:Nie wiem przyjacielu o co to chodzi, ale raczej nie ma możliwości żeby Ci się benzyna przedostawała w jakikolwiek sposób do skrzyni biegów. Kiedyś miałem taki przypadek, że przy kx 125 był źle złożony zaworek komory pływakowej i zalewało dużą ilością benzyny układ korbowy. Jedyną konsekwencją tej przypadłości było to, że zalewało świece i nie szło odpalić motocykla. Nie było mowy o jakim kolwiek przedostawaniu się benzyny przez uszczelniacz do skrzyni. Dziwna sprawa, szczególnie, że nie ubywa płynu chłodniczego, bo to ewentualnie było by rozwiązaniem tej sytuacji.

Pozdrawiam

a wystarczy ze simeringi na wale poszly i bezynka sie leje do skrzyni :)

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: rm 125 przybywa oleju i problemy ze sprzęgłem

Post autor: Majster128 » śr, 16 mar 2011, 13:15

a wystarczy ze simeringi na wale poszly i bezynka sie leje do skrzyni :)
Nie ma szans! Tam się nic nie leje. Mieszanka paliwowo powietrzna to nie jest ciecz, żeby się lała.
Gdyby były uszkodzone uszczelniacze to wpierw olej poszedłby z dymem.

jac czy jesteś pewien, że to co poczułeś w oleju to benzyna?
Spuszczałeś płyn chłodniczy i sprawdzałeś ile go faktycznie jest?

komuch
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 126
Rejestracja: pt, 23 kwie 2010, 20:32
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: rm 125 przybywa oleju i problemy ze sprzęgłem

Post autor: komuch » śr, 16 mar 2011, 13:48

Majster128 pisze:
a wystarczy ze simeringi na wale poszly i bezynka sie leje do skrzyni :)
Nie ma szans! Tam się nic nie leje. Mieszanka paliwowo powietrzna to nie jest ciecz, żeby się lała.
Gdyby były uszkodzone uszczelniacze to wpierw olej poszedłby z dymem.

jac czy jesteś pewien, że to co poczułeś w oleju to benzyna?
Spuszczałeś płyn chłodniczy i sprawdzałeś ile go faktycznie jest?
tylko z tego co ja wiem to kolega po wymianie sprzegla nie smigal tylko odrazu zauwazyl wiec mozliwe ze to jest to i jest sposob zeby to sprawdzic, wiadomo ze benzyna czysci wszystki syf i nie wazne czy z olejem do mieszanki czy bez wiec spokojnie mogla sie tam doastac jezeli poszly simeringi masz 2 wyjscia, zostawic ten kranik odkrecony pozniej sciagnac cylinderi zobaczyc czy na ukl. korbowym jest te paliwo, albo poprostu zalac motor do pelna zostawic na klka dni z jak to okreslilwes nie dokreconym kranikiem i zobaczyc czy znow oleju przybylo, mechanikiem nie jestem ale mysle ze to moze byc to :)

StaszkoMX
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 27
Rejestracja: wt, 18 sty 2011, 15:29
Motocykl: CR 250r 2001
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Żagań woj. Lubuskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: rm 125 przybywa oleju i problemy ze sprzęgłem

Post autor: StaszkoMX » śr, 16 mar 2011, 15:05

weź właśnie pośmigaj pamietaj o zakręcaniu kranika i wtedy zobacz czy po to sie powtórzyło.

SUCHY95
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 140
Rejestracja: wt, 5 lut 2008, 21:29
Motocykl: SXF250, SX125,
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: rm 125 przybywa oleju i problemy ze sprzęgłem

Post autor: SUCHY95 » śr, 16 mar 2011, 16:30

jac pisze:No ja tez nie wiem o co chodzi tym bardziej ze przed jak i po wykryciu tego moto zjawiska chodziło normalnie
jak by to było cos oczywistego to nie pytałbym tu.Licze na to ze jest ktos kto racjonalnie mi to wyjasni ,bo przeciez zadne wrogie sily sie nie zakradły i nie dolały benzyny do ognia przez korek :D
Do Suchy-a które najlepsze?,jezeli wiesz oczym mowa
Daje Suzi szanse,w tym tygodniu pojezdzimy z dobrym olejem w skrzyni i zakreconym kranikiem po kazdej jezdzie!!!
No i skrzynia wtym moto i łozyska dostały po dupie na tak rozcięczonym oleju,ze nie wspomne o tarczach tak ze nie polecam
Więc pozdrawiam wszystkich i to chyba na tyle w tym temacie chyba ze jest ktos kto przerabiał coś podobnego

nie wiem o czym mowa,jestem świerzak :D ale podobaja mi sie w miśki :mrgreen:

G_r_a_c_u_s
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 58
Rejestracja: ndz, 7 gru 2008, 14:50
Motocykl: YZ 250F 2008
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: rm 125 przybywa oleju i problemy ze sprzęgłem

Post autor: G_r_a_c_u_s » śr, 16 mar 2011, 18:33

Cześć

Czytam ten temat i naprawdę zastanawiam się czy wiecie o czym piszecie.. CO ma kranik do paliwa w skrzyni?? Jeżeli moto stało by z odkręconym kranikiem to paliwo mogło by się wylać tylko przelewem z gaźnika. Przyczyna tej usterki jest uszkodzony SIMERING NA WALE od strony oleju(strona sprzęgła) Paliwo po zassaniu z gaźnika smaruje wał i przedostaje się przez simering do oleju. Simering jest uszkodzony od środka i przepuszcza ciśnienie z wału do oleju natomiast nie jest w stanie zassać oleju. Zmieniaj simering i po problemie!! A i paliwo owszem jest w w wale w formie mieszanki z powietrzem lecz to jest całkowicie normalne że przejdzie do skrzyni. Przerabiałem ten temat kilka razy w różnych motorkach.

Pozdrawiam

komuch
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 126
Rejestracja: pt, 23 kwie 2010, 20:32
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: rm 125 przybywa oleju i problemy ze sprzęgłem

Post autor: komuch » śr, 16 mar 2011, 19:34

G_r_a_c_u_s pisze:Cześć

Czytam ten temat i naprawdę zastanawiam się czy wiecie o czym piszecie.. CO ma kranik do paliwa w skrzyni?? Jeżeli moto stało by z odkręconym kranikiem to paliwo mogło by się wylać tylko przelewem z gaźnika. Przyczyna tej usterki jest uszkodzony SIMERING NA WALE od strony oleju(strona sprzęgła) Paliwo po zassaniu z gaźnika smaruje wał i przedostaje się przez simering do oleju. Simering jest uszkodzony od środka i przepuszcza ciśnienie z wału do oleju natomiast nie jest w stanie zassać oleju. Zmieniaj simering i po problemie!! A i paliwo owszem jest w w wale w formie mieszanki z powietrzem lecz to jest całkowicie normalne że przejdzie do skrzyni. Przerabiałem ten temat kilka razy w różnych motorkach.

Pozdrawiam


No dokladnie o to mi chodzilo to raz admin skasowal mojego postac "Twój post jest zaprzeczeniem zasady działania silnika dwusuwowego." i tak podejrzewalem wlasnie od poczatku ze to beda simeringi na wale

Autor tematu
jac
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 116
Rejestracja: ndz, 9 lis 2008, 13:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: rm 125 przybywa oleju i problemy ze sprzęgłem

Post autor: jac » pt, 18 mar 2011, 19:34

Tak chłopaki macie racje!trzeba pojezdzic i obserwowac olej
Co do symeringów to jak coś to jeden jest walnięty
To ze sa węzyki od przelewu to jednak jest jakas tam opjcja przejsci paliwa podczas postoju z kranikiem w pozycji ON, te wszyskie przelewy chronią raczej przed zalewaniem silnika podczas jazdy w róznych pozycjach przy ewolucjach albo po wywrotce,niz podczas postoju
Wiec ten temat mamy prawie jasny :roll:
Wypowiedzi na temat sprzęgła mile widziane.Chodzi o tarcze,jakie sa ok,albo innaczej-jakich nie kupowac?
W niedziele będziemy ujeżdżac sprzęty wię zobaczymy 4-5 godzin jazdy powinno coś pokazac :P
To tyle ;i do następnego

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”