Stalowy kosz sprzęgłowy HINSON
-
Autor tematuadrCRF
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 3
- Rejestracja: pn, 25 paź 2010, 19:15
- Motocykl: yzf450/crf450r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Stalowy kosz sprzęgłowy HINSON
Witam miał może ktoś już styczność ze stalowymi koszami sprzęgłowymi? są one mocniejsze niż aluminiowe?
oto ten kosz: http://www.motocross-atv.com/Hinson-Ste ... hinscb.htm
chciałbym go zamontować w mojej crf 450r, bo stary alu kosz mam już wyrobiony i szukam nowego, zastaniawiam się nad tym stalowym. z góry dzięki z odpowiedzi:)
oto ten kosz: http://www.motocross-atv.com/Hinson-Ste ... hinscb.htm
chciałbym go zamontować w mojej crf 450r, bo stary alu kosz mam już wyrobiony i szukam nowego, zastaniawiam się nad tym stalowym. z góry dzięki z odpowiedzi:)
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 395
- Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
- Motocykl: SKR 125 , KX 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Janów Lubelski
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Stalowy kosz sprzęgłowy HINSON
Cześć kolego , prawde powiedziawszy mialem nie odpisywać na posta ponieważ osobiscie nie miałem tego kosza ale ja bd zmieniał w Kawie to prawdopodobnie bd właśnie taki o to kosz kupował tylko "skarbonka musi się napełnic"
I ten kosz bd zdecydowanie żywotniejszy niż aluminiowy.
I ten kosz bd zdecydowanie żywotniejszy niż aluminiowy.
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Stalowy kosz sprzęgłowy HINSON
Pierwsza kwestia to żywotność kosza sprzęgłowego (która oczywiście będzie dłuższa), zmniejszy się natomiast żywotność łożyska na wałku kosza sprzęgłowego - jak wiemy stal jest cięższa od aluminium (chyba, że mamy do czynienia z odchudzoną stalą). Nie mniej jednak rozwiązania technologiczne amerykanów, bez wątpienia zachęcają do inwestowania w takie akcesoria. Pozdrawiam
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
Autor tematuadrCRF
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 3
- Rejestracja: pn, 25 paź 2010, 19:15
- Motocykl: yzf450/crf450r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Stalowy kosz sprzęgłowy HINSON
dzieki za odpowiedzi, w takim razie zamawiam ten kosz, temat można zamknąć:)
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 395
- Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
- Motocykl: SKR 125 , KX 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Janów Lubelski
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Stalowy kosz sprzęgłowy HINSON
tak czy owak lepiej raz na 3 sezony zmienić łożysko za 100 niech by kosztowało niż regenerowac czy kupować kosz , zależy od jazdy ale taki kosz juz staczy naaa dłuuugie lata....
-
- Mistrz prostej
- Posty: 137
- Rejestracja: wt, 27 maja 2008, 17:58
- Motocykl: RMZ250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Stalowy kosz sprzęgłowy HINSON
Mam taki kosz w swojej Suzie. Moto ma nalatane około 250h a na koszu nie widać najmniejszych śladów zużycia. Łożysko raz wymieniałem bo zaczęło hałasować. Myślę, że gra warta świeczki.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Stalowy kosz sprzęgłowy HINSON
Cięży kosz, zmienia także charakterystykę motocykla. Często w 2t przyjemniej ludzie zmieniają koło magnesowa na cięższe, co daje lepszy dół ale wolniej się motocykl wkręca.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 337
- Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Stalowy kosz sprzęgłowy HINSON
Wiele nie zmieni.
Koło magnesowe jest bezpośrednio na wale i kręci się parę razy szybciej od kosza sprzęgłowego. Ma zdecydowanie większy wpływ na charakterystykę silnika.
Owszem, zwiększa się masę właśnie koła magnesowego, żeby zmienić sposób oddawania mocy. A taki zabieg najczęściej jest stosowany w trialówkach. Można kupić pierścienie do przykręcenia o różnej masie żeby dostosować moto pod własne wymagania.
Kurde...że też wcześniej nie wiedziałem o takich koszach sprzęgłowych stalowych jak musiałem kupić.
Koło magnesowe jest bezpośrednio na wale i kręci się parę razy szybciej od kosza sprzęgłowego. Ma zdecydowanie większy wpływ na charakterystykę silnika.
Owszem, zwiększa się masę właśnie koła magnesowego, żeby zmienić sposób oddawania mocy. A taki zabieg najczęściej jest stosowany w trialówkach. Można kupić pierścienie do przykręcenia o różnej masie żeby dostosować moto pod własne wymagania.
Kurde...że też wcześniej nie wiedziałem o takich koszach sprzęgłowych stalowych jak musiałem kupić.