Yz 250 2t problem przy redukcji
-
Autor tematuseba8121
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 603
- Rejestracja: ndz, 20 lut 2011, 10:42
- Motocykl: RMZ 250 10'
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yz 250 2t problem przy redukcji
Muszę odświeżyć mój problem. Złożone zostało sprężynka wymieniona przejechałem około 0.2 motogodzin i problem wrócił, znowu nie odbija. Co robić dalej ? coś chyba musi być tego przyczyną.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 166
- Rejestracja: śr, 9 mar 2011, 21:49
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Yz 250 2t problem przy redukcji
szopson tak jak mówiłem. Rozbierz ten układ sprawdź obydwie sprężyny, łożysko itd. Przy okazji możesz zrobić dobre zdjęcia.
seba8121 która sprężyna była wymieniana? Jeśli problem się powtórzył to jak wyżej. Rozbiórka tego układu i przeglądnięcie wszystkiego dokładnie. W razie wątpliwości zdjęcie i na forum.
Zwróćcie uwagę jak założona jest sprężyna ustalająca położenie dźwigni. Oprócz niej jest jeszcze jedna, która jest zamontowana (zahaczona) w odpowiednim miejscu, tak aby była napięta.
Podczas wyjmowania zapadek należy bardzo uważać, aby coś nie wyskoczyło. Możliwe, że pod zapadkami zebrał się jakiś osad, który je blokuje.
seba8121 która sprężyna była wymieniana? Jeśli problem się powtórzył to jak wyżej. Rozbiórka tego układu i przeglądnięcie wszystkiego dokładnie. W razie wątpliwości zdjęcie i na forum.
Zwróćcie uwagę jak założona jest sprężyna ustalająca położenie dźwigni. Oprócz niej jest jeszcze jedna, która jest zamontowana (zahaczona) w odpowiednim miejscu, tak aby była napięta.
Podczas wyjmowania zapadek należy bardzo uważać, aby coś nie wyskoczyło. Możliwe, że pod zapadkami zebrał się jakiś osad, który je blokuje.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 166
- Rejestracja: śr, 9 mar 2011, 21:49
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yz 250 2t problem przy redukcji
Złożyłem wszystko tak jak powinno być, bez wyjmowania tego układu, dzisiaj załałem olej i jest wszystko git, biegi wchodzą leciutko bez żadnego problemu, dźwignia odbija, chodzą lepiej niż na początku nawet. Tylko zapomniałem dodać że wymieniałem olej kilka dni temu i spuściłem 2,2l poprzedni właściciel tyle wlał... Ja wlałem 700ml, kiedy spuszczałem olej przy rozbieraniu tego zleciało ponad 1l i po ściągnięciu kosza sprzęgłowego był tam jeszcze olej, wszystko zlałem no i dzisiaj zalałem 700ml, powinno być 650ml. I czy to mogło się dziać przez olej?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Yz 250 2t problem przy redukcji
szopson to dlaczego napisałeś, że po złożeniu dalej nie działa jak powinno ? Próbowałeś na zgaszonym silniku?
Ilość oleju nie miało znaczenia. Raczej rodzaj oleju.
Piszesz, ze zalałeś 700 ml i skąd wyczarowałeś kolejne ponad 300ml przy zlewaniu?
Jaki był stary olej (poprzedniego właściciela) - gęsty, zadki, miał jakiś dziwny kolor ?
Ilość oleju nie miało znaczenia. Raczej rodzaj oleju.
Piszesz, ze zalałeś 700 ml i skąd wyczarowałeś kolejne ponad 300ml przy zlewaniu?
Jaki był stary olej (poprzedniego właściciela) - gęsty, zadki, miał jakiś dziwny kolor ?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 166
- Rejestracja: śr, 9 mar 2011, 21:49
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yz 250 2t problem przy redukcji
Już tłumaczę. Prawdopodobnie nie został spuszczony do końca olej tylko został tam gdzie sprzęgło. Dzisiaj sprawdzałem po zalaniu oleju i na odpalonym motorze wczoraj bez oleju no i oczywiście na wyłączonym silniku. Może cos tam wpadło, może się zasyfiło, aha i psiukałem tam sprężonym powietrzem zapomniałem dodać. Może begi działają tylko chwilowo, nie wiem trzeba będzie pojeździć i posprawdzać. Jak zacznie się znowu coś dziać to chyba rozpoławianie silnika chyba że jeszcze przed tym rozkręcę ten mechanizm ale na oko wszystko było na swoim miejscu, przynajmniej tak mi się wydawało. Kurczę szkoda że nie zrobiłem zdjęcia, nie przyszło mi to do głowy
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 229
- Rejestracja: pn, 19 sty 2009, 16:19
- Motocykl: CRF 250R 2007r.
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Piła
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Yz 250 2t problem przy redukcji
Do sedna.Sprawdź czy masz płyn w układzie chłodzenia.Nie wykluczone,że dostaje się do układu korbowego silnika i miesza się z olejem(jesli chodzi o zwiększoną ilośc oleju w silniku)
-
- Mistrz prostej
- Posty: 166
- Rejestracja: śr, 9 mar 2011, 21:49
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yz 250 2t problem przy redukcji
Olej był 10w40 motula i taki sam zalałem. No właśnie płynu ubywa mi w chłodnicy nie wiem czy to normalne czy nie, szczerze mówiąc nawet nie wiem ile ubywa bo nie sprawdzałem nigdy i ciężko mi powiedzieć.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Yz 250 2t problem przy redukcji
Oj Panie to nie dobrze jak ubywa.
Jeśli nie masz wycieku z układu chłodzenia to płyn znajduje się właśnie w silniku !
Proponuję przejrzeć okolicę pompy wodnej i wymienić uszczelniacze dookoła.
Jeśli nie masz wycieku z układu chłodzenia to płyn znajduje się właśnie w silniku !
Proponuję przejrzeć okolicę pompy wodnej i wymienić uszczelniacze dookoła.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 166
- Rejestracja: śr, 9 mar 2011, 21:49
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yz 250 2t problem przy redukcji
Mam jeszcze jedno pytanko tylko to troszke inny dział. Chodzi mi o ustawienie obrotów, są 2 śrubki, 1 jest z kontrą a druga nie i nie do końca wiem która od czego jest, tą wyżej z kontrą wkręcałem i wykręcałem i nic tylko przy wkręceniu jej na maxa blokuje się gaz, jesli ktoś by widział co i jak to prosze o info tu lub na pw. Będę bardzo wdzięczny i przepraszam autora tematu o "zboczenie" z tematu http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b61 ... d9d51.html
P.S Sorki za niewyczyszczony motor sprawdzałem czy wszystko ok z biegami i jak na razie tak, zobaczymy jak bedzie dalej, chodza bardzo leciutko.
P.S Sorki za niewyczyszczony motor sprawdzałem czy wszystko ok z biegami i jak na razie tak, zobaczymy jak bedzie dalej, chodza bardzo leciutko.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 386
- Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
- Motocykl: '05 YZ 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Zagwiździe
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Yz 250 2t problem przy redukcji
Śrubką z kontrą regulujesz obroty biegu jałowego. Wkręcasz to obroty wzrastają, wykręcasz to maleją. Druga śrubka służy do regulacji składu mieszanki paliwo-powietrze. Seryjne ustawienie 2. śrubki to -1,5 obrotu od maxymalnie wkreconej. Jeśli regulacja obrotów 1. śrubką nie przynosi rezultetu i tylko blokuje przepustnicę, to śrubka może nie być oryginalna, tylko dorabiana przez pseudo fachowca. Normalnie zmiana nawet o 1/4 obrotu jest już odczuwalna.szopson pisze:Mam jeszcze jedno pytanko tylko to troszke inny dział. Chodzi mi o ustawienie obrotów, są 2 śrubki, 1 jest z kontrą a druga nie i nie do końca wiem która od czego jest, tą wyżej z kontrą wkręcałem i wykręcałem i nic tylko przy wkręceniu jej na maxa blokuje się gaz, jesli ktoś by widział co i jak to prosze o info tu lub na pw. Będę bardzo wdzięczny i przepraszam autora tematu o "zboczenie" z tematu http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b61 ... d9d51.html
P.S Sorki za niewyczyszczony motor sprawdzałem czy wszystko ok z biegami i jak na razie tak, zobaczymy jak bedzie dalej, chodza bardzo leciutko.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 166
- Rejestracja: śr, 9 mar 2011, 21:49
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yz 250 2t problem przy redukcji
Tak jak napisałem wcześniej nic się nie dzieje po wkręceniu/wykręceniu śrubki jedynie co paliwo lało się z gaźnika i motor nie chciał zapalić jak się bawiłem tą śrubką z kontrą, obecnie jest wkręcona tak pół obrotu od maxa, jesli ją troszke dalej wkręcę to blokuje wtedy gaz. Wydaje mi się że to jest oryginalna śrubka, ma ona ze 3-4 cm kawałek gwintu i dalej jest gładka z takim okrągłym zakończeniem, takim jakby nawiasem patrząc z boku. -----)