Regulacja gaźnika Honda

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Mooris
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: pn, 24 sty 2011, 21:52
Motocykl: Cr 250 mz 150
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Węgorzewo - Mała Kraina Wielkich Jezior
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Regulacja gaźnika Honda

Post autor: Mooris » wt, 22 lut 2011, 17:08

Witam.. mam taki problem zresztą sam nie wiem.. crka spaliła mi kilka swiec. Kuipiłem Irydową i też spaliła po 1 godzinie jazdy. swiece były czarne i moto nie wkręcało sie płynnie na obroty. Więc wykręciłem srubę od powietrza 1 obr. i teraz wolne obroty jest to starsze moto i ma regulacje obrotów dzwignią do ssania poprostu wykręca się dzwignie w lewo. Teraz ma kolor świecy czarno brązowy podkręcająć dzwigienke moto traci obroty a jak ją utawie na równo to ma wolne obroty ale bardzo dziwne.... tak jakby miała mało paliwa.. co do simeringów są ok bo proxa.. nieszczelności nie ma.

struna
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: sob, 8 mar 2008, 13:39
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regulacja gaźnika Honda

Post autor: struna » śr, 23 lut 2011, 17:30

nie jestem mechanikiem, wiec niestety nie pomogę. Chciałem tylko zwrócić uwagę że iryda nie jest lekarstwem, iryda jest lepsza ale pod warunkiem że motocykl jest w bdb stanie - jak tylko coś nie tak to padnie szybciej niż zwykła dla tego dopóki nie naprawisz wkładaj zwykle świece. A co do regulacji to na forum jest paru specjalistów na pewno ci pomogą. pozdr

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Regulacja gaźnika Honda

Post autor: Majster128 » śr, 23 lut 2011, 17:44

Regulacje gaźnika zacznij od rozebrania go i dokładnego wyczyszczenie. Nie zapomnij też o czystym filtrze powietrza i drożnym i nie pozaginanym (dramatycznie) wydechu.
Opisów regulacji gaźnika jest na internecie wystarczająco.
Jeśli nie czujesz się na siłach to proponuję zlecić regulację mechanikowi motocyklowemu, ponieważ złe wyregulowanie gaźnika może prowadzić do przegrzewania się silnika.

Joker
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 217
Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Regulacja gaźnika Honda

Post autor: Joker » śr, 23 lut 2011, 18:01

Majster128 pisze:Regulacje gaźnika zacznij od rozebrania go i dokładnego wyczyszczenie. Nie zapomnij też o czystym filtrze powietrza i drożnym i nie pozaginanym (dramatycznie) wydechu.
Opisów regulacji gaźnika jest na internecie wystarczająco.
Jeśli nie czujesz się na siłach to proponuję zlecić regulację mechanikowi motocyklowemu, ponieważ złe wyregulowanie gaźnika może prowadzić do przegrzewania się silnika.

ja raz gaźnik chciałem wyregulować :| motor nie jeździł, strzelał w końcu oddałem go na serwis wyregulowali, wymienili dysze, uszczelnili wydech i chodzi pięknie. Proponuje nie bawić sie niczym innym jak tylko dysza paliwo powietrze zawsze gdy przestanie chodzić to możesz ustawić jak był wcześniej.
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."

Emil.

Autor tematu
Mooris
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: pn, 24 sty 2011, 21:52
Motocykl: Cr 250 mz 150
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Węgorzewo - Mała Kraina Wielkich Jezior
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regulacja gaźnika Honda

Post autor: Mooris » śr, 23 lut 2011, 19:15

Motocykl juz śmiga jak zły.. Wykompałem filr powietrza po wysuszeniu nasączyłem specyfikiem do filtrów. Gaźnik wymoczyłem w ropie poczym wydmuchałem kompresorem ciśnieniowym. Śrubka od powietrza wykręcona 1 obr. Gałka od obrotów na biegu jałowym wykręcona do góry ok. 2mm.(tak aby trzymał ładne obroty) Po ponownym rozgdzaniu motoru i wyjechaniu na kawałek zamarźniętej osiedlowej drogi moto wkręca i schodzi z obrotów perfekcyjnie. Zastosowałem świece samochodową z przeznaczeniem do aut z instalacją gazową.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Regulacja gaźnika Honda

Post autor: Majster128 » śr, 23 lut 2011, 22:34

Nie należy praktykować takiego zamieniania świec. Świeca ma być taka taka jak podaje katalog jeśli silnik nie był modyfikowany (tuningowany).
Filtr powietrza ma być zawsze czysty. Mimo, że po jeździe wydaje Ci się, że jest czysty, to tylko tak Ci się wydaje.
Gaźnik będzie musiał być wyregulowany w temperaturze powietrza co najmniej 15 stopni Celsjusza jeśli myślisz o jeździe w lecie.

Autor tematu
Mooris
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: pn, 24 sty 2011, 21:52
Motocykl: Cr 250 mz 150
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Węgorzewo - Mała Kraina Wielkich Jezior
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regulacja gaźnika Honda

Post autor: Mooris » czw, 24 lut 2011, 09:04

Gaźnik był regulowany w temp. + 18 stopi. A co do świec to jedynie sie może spalić.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Regulacja gaźnika Honda

Post autor: Majster128 » czw, 24 lut 2011, 16:45

Spalić powiadasz... OK jak uważasz, ale polecam Ci przestudiować jeszcze informację na temat świec.
Gaźnik ok.

jacekz80
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: pn, 19 sty 2009, 16:19
Motocykl: CRF 250R 2007r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Regulacja gaźnika Honda

Post autor: jacekz80 » sob, 26 lut 2011, 13:48

Majster jesteś mało wylewny :rolleyes:Forum jest po to,aby pomagac,a nie wytykac błedy. Wytłumacz koledze,że np. może pęknąc elektroda zewnętrzna,która może zrobic niezły łomot w cylindrze :vom:.Konsekwencje są znane chyba wszystkim co może zrobic tak mały element w silniku.
Ale najwazniejsze,ze doszłeś do sedna problemu.Teraz nowa świeca i orac pole \:D/

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Regulacja gaźnika Honda

Post autor: Majster128 » ndz, 27 lut 2011, 20:59

Mooris powinieneś podziękować jacekz80 za podanie informacji na tacy i oszczędzenia Ci czasu na szukanie.
Dodam, że elektroda masowa w ekstremalnych warunkach (jak na swój model) zostaje stopiona, a pęknięcia zwykle występują w izolatorze ceramicznym.

Ps.
A co do świec to jedynie sie może spalić.

Jeśli widzę, że ktoś lubi stawiać na swoim to szkoda mi czasu na próby przekonywania.

Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”