dr silnik uszkodzony.

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
seba9121
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: pt, 29 maja 2009, 21:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kuj-Pom
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

dr silnik uszkodzony.

Post autor: seba9121 » sob, 19 lut 2011, 18:18

Dziś mi dr się rozwaliła czemu tak się stało czemu tak wał jest przebarwiony jak rozbierałem to nie miałem klina na magnecie był ścięty ale kiedy go ścięło i czemu tą od tej zębatki zjadło 3 czy ileś tam zębów raz jak rano odpaliłem do 5tyś normalnie się wkręcała a powyżej zamuła (jak kiedyś pisałem męczyłem się nadal ponieważ się nie wkręcała dobrze przerywała...) trochę przerywanie już nie pamiętam później znów jak chodziła było coraz gorzej i jak trzymałem ileś tam gazu to tak przerywa i naglę się wkręca momentalnie i bummmm.A korba to ledwie się obraca.A i co to za tłok?
http://zapodaj.net/bce7ea4bb73b.jpg.html
http://zapodaj.net/f0d39f74c367.jpg.html
http://zapodaj.net/cd1abbd10a4f.jpg.html
http://zapodaj.net/d21584098725.jpg.html
http://zapodaj.net/1009b1cfbaab.jpg.html
http://zapodaj.net/e992068f6f45.jpg.html
http://zapodaj.net/6182ade373dd.jpg.htm
skąd były te kawałki przy magnesie ? http://zapodaj.net/29341cbdc416.jpg.html
Warto to robić?
Ostatnio zmieniony sob, 19 lut 2011, 20:51 przez seba9121, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: dr silnik sie rozdupcył.

Post autor: Majster128 » sob, 19 lut 2011, 19:33

Naprawdę dramatyczny przypadek.

Jedno można powiedzieć na pewno. Łożysko stopy korbowodu było zatarte od dłuższego czasu. Przebarwienia są efektem dużej temperatury jaka panowała w zatartym łożysku, a ty próbowałeś na siłę wykręcać silnik na obroty.

Reszta uszkodzeń jest trochę tajemnicza. Zerwany klim i zęby mogą być wynikiem nagłego zatrzymania wału z wysokich obrotów.

Ps. Jak znalazł się ten odcisk na wykorbieniu wałka wyrównoważającego ?
Ostatnio zmieniony sob, 19 lut 2011, 19:38 przez Majster128, łącznie zmieniany 1 raz.

WFM-SHL-WSK
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 130
Rejestracja: sob, 26 gru 2009, 02:36
Motocykl: CR 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław !!!
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: dr silnik sie rozdupcył.

Post autor: WFM-SHL-WSK » sob, 19 lut 2011, 19:37

Moim zdaniem szukaj drugiego sprawnego silnika....A ten będziesz miał na części...Chyba że chcesz się pchać w koszta i robić mu kapitałkę....A do Dr to chyba silniki nie są drogie....:)



Pozdrawiam... :)
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika ... !

---------------->

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: dr silnik sie rozdupcył.

Post autor: Majster128 » sob, 19 lut 2011, 19:44

Oho widzę ten sam odcisk na korbowodzie.
Masz rozwiązanie -> zderzenie wykorbienia wałka wyrównoważającego z korbowodem.
Dobrze myślę? Masz na wałku wyrównoważającym ślady brązu z korbowodu?
Ostatnio zmieniony sob, 19 lut 2011, 19:53 przez Majster128, łącznie zmieniany 1 raz.

Autor tematu
seba9121
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: pt, 29 maja 2009, 21:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kuj-Pom
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: dr silnik sie rozdupcył.

Post autor: seba9121 » sob, 19 lut 2011, 20:24

Tak to są ślady z korby o do tego zderzenia doszło przez te zęby na zębatce pompy oleju i klin?A mogło by być coś takie,że zerwało by klin po zderzeniu bo czemu miało by ściąć przed?Moto próbowałem wkręcać bo nie wiedziałem co jest szukałem przyczyny po tym jak po górkę dodając gazu zaczął przerywać strzelać później okazało się,że łańcuszek do wymiany ale na nowym było to samo więc szukałem w elektryce...
Ps:piszę bo chcę się dowiedzieć dlaczego do tego doszło...

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: dr silnik sie rozdupcył.

Post autor: Majster128 » sob, 19 lut 2011, 20:36

Urwanie zębów pompy nie miało bezpośredniego wpływu na zderzenie.
Klin mógł się zerwać zarówno przed jaki po zderzeniu. Powodem było natychmiastowe zatrzymanie wału, prawdopodobnie przez łożysko stopy korbowodu.
A jak wyglądają łożyska wałka wyrównoważającego ? Są całe, czy mają rozwalony koszyk ?

Autor tematu
seba9121
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: pt, 29 maja 2009, 21:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kuj-Pom
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: dr silnik sie rozdupcył.

Post autor: seba9121 » sob, 19 lut 2011, 20:51

Jedno łożysko całe a drugiego kawałki uderzyły w ścianę w garażu. :(

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: dr silnik uszkodzony.

Post autor: Majster128 » sob, 19 lut 2011, 21:14

a drugiego kawałki uderzyły w ścianę w garażu
yyyy :shock: :shock:
Powiedz mi jeszcze, czy to rozwalone było po stronie koła zębatego ?

Autor tematu
seba9121
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: pt, 29 maja 2009, 21:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kuj-Pom
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: dr silnik uszkodzony.

Post autor: seba9121 » ndz, 20 lut 2011, 07:10

Nie wypadło te od strony iskrownika.

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: dr silnik uszkodzony.

Post autor: ghollum » ndz, 20 lut 2011, 10:16

Jak dla mnie sprawa wygląda na dość prostą, widać że wałek wyrónoważający opuścił pokład w skutek kolizji z wałem, dlaczego walnoł w wał? pewnie dla tego że rozpadło się łożysko wałka i ten zablokował wał doprowadzając do zerwania klina i urwania kilku zębów, a zatarte łożysko korby? no cóż łożysko wałka nie rozpadło się natychmiast tylko przez pewien czas wydobywały się z niego opiłki które dostały się na korbę i uszkodziły łożysko korby a po pewnym czsie łożysko wałka rozpadło się do końca doprowadzając do momentalnego zablokowania wału i ot skutki... zaniedbań.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: dr silnik uszkodzony.

Post autor: Majster128 » ndz, 20 lut 2011, 11:34

Czyli masz dwie możliwości.
1. Pierwotnym powodem zatrzymania się silnika jest zablokowanie łożyska stopy korbowodu. Cała reszta to są skutki zatrzymania. Również łożysko wałka wyrównoważającego mogło tego nie wytrzymać.
2. Pierwotnym powodem zatrzymania się silnika jest uszkodzenie się łożyska wałka wyrównoważającego, a reszta uszkodzeń była jego następstwem.

Proponuję bardziej doglądać silnik w przyszłości.
Ode mnie to wszystko.

Pozdrawiam
Kamil Kornasiewicz

Autor tematu
seba9121
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: pt, 29 maja 2009, 21:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kuj-Pom
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: dr silnik uszkodzony.

Post autor: seba9121 » pt, 25 lut 2011, 16:36

Jeszcze mam pytanie :wink:
Musze kupić łożyska na starych było:
-6207 myślę o któryś z tych fag lub ntn? http://www.albeco.com.pl/?i=magazyn&sym ... =on&page=1
-6306 SH myślę o któryś z tych fag lub ntn? http://www.albeco.com.pl/?i=magazyn&sym ... =on&page=1
-6204 RHR myślę o któryś z tych fag lub ntn? http://www.albeco.com.pl/?i=magazyn&sym ... =on&page=1
To jak kupię wszystkie z luzem c3 będą ok? ile obrotów wytrzymują c3?
A ten tryb to będzie dalej latał?Trochę z boku go podcięło czy coś.
http://zapodaj.net/d91bb838768b.jpg.html
http://zapodaj.net/6e41d81f0b9d.jpg.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”