KTM 525 sx2003r jakiej firmy zastosowac tłok na nowym nicasi

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
pajda77
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: śr, 23 kwie 2008, 19:52
Motocykl: KTM 525SX
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: WROCŁAW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

KTM 525 sx2003r jakiej firmy zastosowac tłok na nowym nicasi

Post autor: pajda77 » pn, 10 sty 2011, 08:01

Prosze o pomoc w dobranju firmy tłoka.Mam nowy nicasil w cylindrze i chciałbym dac nowy tłok ale słyszałem różne opinie na temat producentów (firm)tłoków.Prosze o pomoc w tej kwestii.
Ja sobie myśle ze tłok firmy wossner kuty powlekany teflonem bedzie git.Ale niewiem czy to aby dobry wybór.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM 525 sx2003r jakiej firmy zastosowac tłok na nowym nicasi

Post autor: Majster128 » pn, 10 sty 2011, 09:03

Na pierwszy rzut radzę włożyć tłok lany.
Potrzebuje mniej luzu niż kuty, więc zostanie Ci więcej nowej powłoki nicasilu.

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM 525 sx2003r jakiej firmy zastosowac tłok na nowym nicasi

Post autor: zielorz » pn, 17 sty 2011, 21:38

Możesz śmiało wrzucić Wossnera! Tylko jak będziesz go montował to sprawdź po numerach części w kartoniku czy pierścienie są od tego samego kompletu, czy tłok po zamontowaniu wacha się swobodnie i ogólnie czy nie ma żadnych wad. Bo spotkałem się 2 - 3 razy w podobnym problemem w Wossnerze. Poza tym zawsze latał bezproblemowo ; )

motocyklecross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
Motocykl: co miesiac inny ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM 525 sx2003r jakiej firmy zastosowac tłok na nowym nicasi

Post autor: motocyklecross » pn, 17 sty 2011, 23:04

fabryczne pasowanie wossnera na selekcji a to 0,06 czyli nowminal to 94,94 natomiast vertex jest pasowany na 0,07 i jego selekcja A nosi rozmiar 94,93
jesli chodzi o to jaki tlok zastosowac .... najtrwalsze w ktmie sa tloki oryginalne elko mahle
i vertex i wossner sa dokladnie takiej samej jakosci i stosowac ten ktory lepiej pasuje
czesto po nicasilowaniu cylinder wychodzi np na 95,01 i wtedy stosujemy od razu selekcje B

na przykladzie kilkudziesieci lub nawet kilkuset motocykli w ktorych stosowalem vertexa i wossnera powiem jedno!!!!!!
nie odwazylbym sie stwierdzic ktory z nich jest LEPSZY

jednak.... MOIM skromnym zdaniem wossner lepiej znosi zeliwo (stad chociazby Wossnerowskie nadwymiary na szlify do motocykli w ktorych producent nie przewiduje stosowania tuleji zeliwnej i wypuszcza fabrycznie tylko rozmiary tlokow pod nicasil
Vertex baaaaaardzo dobre tloki do 2T oraz do wszystkiego co ma nicasil uwazam ze slabiej znosi zeliwo szczegolnie w 4T

jedne i drugie sa to tloki najwyzszej jakosci i napewno wiodace na rynku prym
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg

Autor tematu
pajda77
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: śr, 23 kwie 2008, 19:52
Motocykl: KTM 525SX
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: WROCŁAW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM 525 sx2003r jakiej firmy zastosowac tłok na nowym nicasi

Post autor: pajda77 » wt, 18 sty 2011, 08:08

Dzwoniłem do tych kolesi co mi nicasil robią z pytaniem na jakiej selekcji będzie cylinder. Oni mi odpowiedzieli ze A i ze dopasują mi tłok pod ten zestaw.Tylko powstało mi pytanie jak sprawdzić ze ten tłok dobrze jest dopasowany do cylindra .Oczytałem sie manuala i zgupiałem.Kolega wyzej pisze o pasowaniu 0,06 wossnera -czyli katalog musi pujsc w ruch.A co do pierscieni stego co pamiętam ,sciągało sie pierscien wsadzało sie w cylinder w miejscu pracy tłoka i mierzyło sie szczeline.Myślałem ze to odrazu w zestawie będą odpowiednie pierscienie i ze niebęde ich musiał wymiarowac.Napiszcie mi drodzy koledzy jak to po fachowemu szybko i sprawnie sprawdza sie te detale.

Joker
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 217
Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM 525 sx2003r jakiej firmy zastosowac tłok na nowym nicasi

Post autor: Joker » wt, 18 sty 2011, 09:04

zielorz pisze:Możesz śmiało wrzucić Wossnera! Tylko jak będziesz go montował to sprawdź po numerach części w kartoniku czy pierścienie są od tego samego kompletu, czy tłok po zamontowaniu wacha się swobodnie i ogólnie czy nie ma żadnych wad. Bo spotkałem się 2 - 3 razy w podobnym problemem w Wossnerze. Poza tym zawsze latał bezproblemowo ; )

Ja naj prawdopodobniej też kupiłem wadliwego wossnera, spasowany na 0.05 w yzf250. A ja osobiście sie raz spotkałem z wadliwym wossnerem w KTM 250 brała olej po założeniu nowego tłoka. Po zmienie na inny przestała spalać, dodam ze rozmiar był taki sam.
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."

Emil.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”