ktm 525sx 2003r-ustawienie rozrządu

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
pajda77
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: śr, 23 kwie 2008, 19:52
Motocykl: KTM 525SX
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: WROCŁAW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

ktm 525sx 2003r-ustawienie rozrządu

Post autor: pajda77 » pt, 7 sty 2011, 13:10

Witam wszystkich.
Mam pytanie rozebrałem silnik na drobny maczek i chce sie upewnić co do ustawienia krzywek poruszających dzwigienki zaworowe.
Mianowicie po ustawieniu GMP wału czy też tłoka śrubą w karterze,wsadzam wałek rozrządu w głowice- krzywki mają być skierowane w dół czy do góry.Czy własciwe parametry ustawienia luzów zaworowych to;
zawory wydechowe-0,12
zawory ssące -0.10
Wiadomo znaki na kole zembatym rozrządu są po bokach leżace przy rantach kartera
(dwie kropki)ale przy ustawieniu ich są dwie opcje ustawienia krzywek.
Podobno przy tych nastawach ktm 525 sx najlepiej chodzi.
Prosze o pomoc w upenieniu sie czy aby mam dobre informacje.

SUCHY95
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 140
Rejestracja: wt, 5 lut 2008, 21:29
Motocykl: SXF250, SX125,
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ktm 525sx 2003r-ustawienie rozrządu

Post autor: SUCHY95 » pt, 7 sty 2011, 18:09

Witam,no pomysl troche!! :) jak wkladasz szczelinomierz do ustawienia zaworow,to w jakiej pozycji musza byc krzywki walka :idea: , jak nie domyslisz sie i nie sprobujesz to wal na priv.co do luzow to 0,12,wszystkie furki chodza cacy. Pzdr i powodzenia!! :)

Autor tematu
pajda77
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: śr, 23 kwie 2008, 19:52
Motocykl: KTM 525SX
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: WROCŁAW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ktm 525sx 2003r-ustawienie rozrządu

Post autor: pajda77 » pt, 7 sty 2011, 20:28

ok wszystko git tylko wiadomo ze na dwa obroty walu jest jeden obrót rozrządu.Teraz pytanie krzywki wałka do góry czy na dół.Czy tez jest to rozrząd w którym niema to znaczenia w co jest bardzo wątpliwe.W serwisów ce na zdjęciu nie do końca widać.Wydaje mi się ze gdy tłok jest w GMP to z doświadczenia wiem ze powinny być zawory zamknięte co daje położenie na dół.Proszę o pomoc w tej kwestii.

baba_zanetti
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: czw, 12 lis 2009, 11:05
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ktm 525sx 2003r-ustawienie rozrządu

Post autor: baba_zanetti » ndz, 9 sty 2011, 22:36

teoretycznie to nie ma to znaczenia czy w dół czy w góre, choć zdecydowanie łatwiej będzie Ci to złożyć gdy będą skierowane w dół :)

henio12323
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 31
Rejestracja: wt, 19 maja 2009, 19:50
Motocykl: KTM EXC 525
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ktm 525sx 2003r-ustawienie rozrządu

Post autor: henio12323 » wt, 11 sty 2011, 14:18

skoro to KTM to od przodu silnika (pod cylindrem) masz taką śrubke. ją wykręcasz zdejmujesz podkładke i wkręcasz prawie do konca i gdy bedzie bliska dokręceniu kręcisz wałek żeby srubka wskoczyła w rowek na wale. to jest miejsce w którym reguluje sie zawory. sam przez to przechodziłem. rozebrałem wszystko i za nic nie mogłem znalesc punktu w którym sie ustawia zaworki :D
EXC 525 ;D

Autor tematu
pajda77
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: śr, 23 kwie 2008, 19:52
Motocykl: KTM 525SX
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: WROCŁAW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ktm 525sx 2003r-ustawienie rozrządu

Post autor: pajda77 » wt, 11 sty 2011, 16:57

henio12323 pisze:skoro to KTM to od przodu silnika (pod cylindrem) masz taką śrubke. ją wykręcasz zdejmujesz podkładke i wkręcasz prawie do konca i gdy bedzie bliska dokręceniu kręcisz wałek żeby srubka wskoczyła w rowek na wale. to jest miejsce w którym reguluje sie zawory. sam przez to przechodziłem. rozebrałem wszystko i za nic nie mogłem znalesc punktu w którym sie ustawia zaworki :D

To jest proste skontaktowałem sie z kolegą z servisu KTM i wytłumaczył mi to prosto.
W GMP TŁOKA gdy zawory są zwrucone w stanie spoczynku czyli krzywki są skierowane na dół a mała śrubka fi 6 na kole zebatym jest u góry w manualu jest to sfotografowane to ten punkt służy do ustawianai luzu zaworowego.
Jesli po jednym obrocie wałem niemasz takiego stanu obruc jeszcze raz wał korbowy i wtedy napeno bedziesz miał punkt.Wiadomo ze na 2 obroty wału jest jeden obrut wałka rozrządu czyli masz dwa razy GMP tłoka ale tylko jedna pozycja z dwuch jest uzyteczna do ustawienia szczeliny między zaworem a stopką widełek popychających zawory.
A sruba w karteże z podkładka służy tylko do unieruchomienia wału przy ustawianiu szczeliny.Wrazie problemu podaj e-maila a wyśle ci manuala przestudjuj wszystko powoli a wszystkie pytania sie same rozwikłają.POZDRAWIAM

PRZYPOMINAM SZCZELINY
ZAWORY SSACE 0,10
ZAWORY WYDECHOWE 0,12
bardzo ciężko dostac szczelinomierz z 0,12 ale w serwisie KTM dedykowany do ktm-a kosztuje 32zł wiec niema wielkiego bulu biorąc pod uwage ze będziesz go uzywał dosyć często

antol1990
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: sob, 27 sie 2011, 16:59
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ktm 525sx 2003r-ustawienie rozrządu

Post autor: antol1990 » wt, 25 paź 2011, 18:56

a moze ktos wie jak to jest w sxf 450 2008 z gmp, znajduje ta szczeline na wale ale gdy dokrecam ta śrubę oczywiscie bez podkladki ona nie blokuje walu..

Big
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 362
Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: w lesie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: ktm 525sx 2003r-ustawienie rozrządu

Post autor: Big » śr, 26 paź 2011, 08:42

Panowie ! Bo sie nabawiłem "bulu" oczu , od czytania tych byków.
Weźcie sie troche za siebie, bo niewyróbka.

henio12323
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 31
Rejestracja: wt, 19 maja 2009, 19:50
Motocykl: KTM EXC 525
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ktm 525sx 2003r-ustawienie rozrządu

Post autor: henio12323 » śr, 26 paź 2011, 18:38

co do luzów. mi "gładziej" pracuje na luzach oba 0.10. tzn ssące ustawiam standardowo na 0.10. a wydech ustawiam na luźne 0.10. ( mniej niz 0.11 wiecej niz 0.10) i jest malinka :D wygładziła sie góra obrotowa, i z dołu inaczej sie zbiera - choc wiadomo jakies mega róznicy sie nie odczuje.
EXC 525 ;D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”