Prośba o ocenę cylindra - Suzuki RM 125.

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
dzielus
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: ndz, 2 sty 2011, 15:15
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Prośba o ocenę cylindra - Suzuki RM 125.

Post autor: dzielus » wt, 4 sty 2011, 17:00

Witam !

Na wstępie chciałbym się przywitać z racji pierwszego postu na tym forum !
Latam RM 125 z 2004r w Pile - mieście 3 torów crossowych.

Ale do sedna - proszę o ocenę o ile to możliwe nicasilu, na moje oko widzę jedno niegłębokie przetarcie u dołu cylindra - czy ma prawo przeszkadzać ? Jak mogło powstać ? Cylinder na dniach będzie mierzony, ale chciałbym poznać Waszą opinię ;)

Poniżej linki do dużych zdjęć:

http://img683.imageshack.us/i/dsc00957lx.jpg/
http://img10.imageshack.us/i/dsc00939u.jpg/
http://img691.imageshack.us/i/dsc00929j.jpg/
http://img713.imageshack.us/i/dsc00925r.jpg/
http://img683.imageshack.us/i/dsc00924y.jpg/
http://img189.imageshack.us/i/dsc00914br.jpg/
http://img577.imageshack.us/i/dsc00913k.jpg/

Z góry dziękuję i pozdrawiam !
Damian

Reniek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 395
Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
Motocykl: SKR 125 , KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Janów Lubelski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Prośba o ocenę cylindra - Suzuki RM 125.

Post autor: Reniek » śr, 5 sty 2011, 02:00

Damian w aprili Rs 125 dolewał bym wiecej oleju i bym latał ale w motocyklu wyczynowym jakim jest full cross , bym tego tak nie pozostawił bez regeneracji nicasilu ;/
Szkoda nowego tłoka bo jak złapie to nie pusci :(

jacekz80
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: pn, 19 sty 2009, 16:19
Motocykl: CRF 250R 2007r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Prośba o ocenę cylindra - Suzuki RM 125.

Post autor: jacekz80 » śr, 5 sty 2011, 22:31

Ja myśle,że jak go schonujesz to będzie cała operacja,a koszty znikome.A że jesteś z piły,to zrobi to Pałuszek przy ul. Poznańskiej na przeciwko byłej gazowni :P

Joker
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 217
Rejestracja: pt, 24 paź 2008, 23:10
Motocykl: YZ250F 05r Husqa CR125 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Pszczyna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Prośba o ocenę cylindra - Suzuki RM 125.

Post autor: Joker » czw, 6 sty 2011, 09:27

jacekz80 pisze:Ja myśle,że jak go schonujesz to będzie cała operacja,a koszty znikome.A że jesteś z piły,to zrobi to Pałuszek przy ul. Poznańskiej na przeciwko byłej gazowni :P
ja tez bym schonował i latał, tragedii nie ma na gorszych sie jeździło.
"kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz..."

Emil.

Marli
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 17
Rejestracja: ndz, 24 paź 2010, 22:46
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Prośba o ocenę cylindra - Suzuki RM 125.

Post autor: Marli » czw, 6 sty 2011, 11:49

Po pierwsze to pomierz ten cylinder, bo ja też na "oko" oglądałem cylinder i wydawał sie być ok (powłoka nicasylowa jak nowa) a się okazało że nawet tłoka selekcji D nie wsadze bo cylek już tak wyjechany jest.
MAXMOTORSPORTS <- Wejdź(części, odzież MX, sprzęt RTV)

Autor tematu
dzielus
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: ndz, 2 sty 2011, 15:15
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Prośba o ocenę cylindra - Suzuki RM 125.

Post autor: dzielus » czw, 6 sty 2011, 12:24

Dzięki wszystkim za odpowiedź ! Pomierzymy i zobaczymy co z tego wyjdzie ;)

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Prośba o ocenę cylindra - Suzuki RM 125.

Post autor: Majster128 » ndz, 9 sty 2011, 14:54

Cylinder wizualnie jest w stanie DOBRYM.
Zatarcie u dołu cylindra mogło być spowodowane zanieczyszczeniem. Widoczna jest pozostałość aluminium tłoka. Proszę usunąć ją drobnym papierem ściernym.
Należy też zwrócić uwagę na stopień jakie tworzy się ok 4 mm od górnej krawędzi cylindra. Tam jest największe zużycie cylindra.
Jeśli widoczne są ślady przetarcia utwardzonej powłoki, należy podjąć odpowiednie kroki naprawcze.

Pozdrowienia z Podkarpacia.
Majster128

jacekz80
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: pn, 19 sty 2009, 16:19
Motocykl: CRF 250R 2007r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Prośba o ocenę cylindra - Suzuki RM 125.

Post autor: jacekz80 » pn, 10 sty 2011, 17:40

chonowanie jest procesem zastępującym i znacznie delikatniejszym niż "szlifowanie"cylindra papierem ściernym,dlatego odpuscił bym ten sposób renowacji.Papier ścierny pod mikroskopem ma bardzo ostre ścierniwo,które może zniszczyc nikasyl.to extremalny zabieg.
Majster128 pisze:Cylinder wizualnie jest w stanie DOBRYM.
Zatarcie u dołu cylindra mogło być spowodowane zanieczyszczeniem. Widoczna jest pozostałość aluminium tłoka. Proszę usunąć ją drobnym papierem ściernym.
Należy też zwrócić uwagę na stopień jakie tworzy się ok 4 mm od górnej krawędzi cylindra. Tam jest największe zużycie cylindra.
Jeśli widoczne są ślady przetarcia utwardzonej powłoki, należy podjąć odpowiednie kroki naprawcze.

Pozdrowienia z Podkarpacia.
Majster128

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Prośba o ocenę cylindra - Suzuki RM 125.

Post autor: Majster128 » wt, 11 sty 2011, 13:34

jacekz80 - honowanie nigdy nie zastąpi szlifowania, ze względu na możliwości skrawania.
Honowanie stosuje się wyłączni do celu poprawienia smarowania powierzchni współpracujących.
Ręczne przeszlifowanie w.w. miejsca zatarcia jest jak najbardziej poprawne.
Miejsce, w którym wystąpiło zatarcie nie należy do miejsc bardzo odpowiedzialnych.
Jeśli nie wiesz jakim papierem szlifuje się takie rzeczy, to już Ci mówię: papier wodny 2000, 2500 jest tutaj bardzo na miejscu.

Pozdrawiam
Kamil Kornasiewicz

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Prośba o ocenę cylindra - Suzuki RM 125.

Post autor: Majster128 » wt, 11 sty 2011, 13:39

Ps. co to znaczy "bardzo ostre ścierniwo" ?
Jeśli środek cierny nie byłby ostry jakie zadanie miałby w obróbce skrawaniem ?

Przypominam, że tępe narzędzia podlegają ostrzeniu lub wymianie.
Koniec OFF TOPU.

jacekz80
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: pn, 19 sty 2009, 16:19
Motocykl: CRF 250R 2007r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Prośba o ocenę cylindra - Suzuki RM 125.

Post autor: jacekz80 » wt, 11 sty 2011, 15:00

papier ścierny zbudowany jest z warstwa ziarna ściernego przyklejonego do podłża
o nie regularnej strukturze dlatego bym odradzał szlifowania tym materiałem,ale to jest tylko wyłącznie moja opinia.
kolega wspomiał,że nie przytarł mu się cylinder tylko zauwarzył rysy po zdjęciu tłoka.
co do celu chonowania zgadzam się z tobą w 100%.
Myślę ze autor tego postu wyciągnie odpowiednie wnioski z wyczerpująco opisanego tematu.
Pozdrawiam.
Majster128 pisze:Ps. co to znaczy "bardzo ostre ścierniwo" ?
Jeśli środek cierny nie byłby ostry jakie zadanie miałby w obróbce skrawaniem ?

Przypominam, że tępe narzędzia podlegają ostrzeniu lub wymianie.
Koniec OFF TOPU.

Autor tematu
dzielus
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: ndz, 2 sty 2011, 15:15
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Prośba o ocenę cylindra - Suzuki RM 125.

Post autor: dzielus » śr, 2 lut 2011, 20:13

Witam !

W końcu udało się pomierzyć cylinder. Mierzone jakimś analogowym urządzeniem, mam trochę wątpliwości co do dokładności pomiaru. Wyszło ponoć 54.01 do 54.02. Największy tłok jaki widziałem to sel. D 53.98 mm. Ma ktoś pomysł gdzie szukać tłoka ? Możliwe żeby cylinder był tak wytarty ? I najważniejsze, nakładał ktoś Nicasil we własnym sprzęcie ? Może ktoś kogoś polecić ?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam
Damian

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”