POMOCY!! SUZUKI RM 125 problemy z wkręcaniem się

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

POMOCY!! SUZUKI RM 125 problemy z wkręcaniem się

Post autor: kris514 » pn, 27 gru 2010, 22:04

--------------------------------------------------------------------------------

Witam posiadam suzuki rm 125 z 2001 roku kupiłem go zatartego wymieniłem mu tłok przeczyściłem gaźnik oraz założyłem inną świecę ponieważ świeca na której go kupiłem była ngk bp6e i z tego co patrzyłem jest ona stosowana do samochodów świeca na której teraz chodzi pochodzi od seicento lecz gdy się szarpnie gazem na full to moto wydaje dźwięk buuuuuuuuuuu i nie chce iść(zawór y sprawdzałem).Dodając powoli gazu moto się wkręca lecz po jakimś czasie gaśnie. Może ktoś mi podpowie jak dobrze wyregulować gaźnik bo nie jestem pewny ustawień iglicy mieszanki oraz poziomu paliwa w gaźniku. Co może być przyczyną takiej pracy silnika :?: Czy świeca musi być taka jak w serwisówkach :?: proszę o szybką odp.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

ForestRider
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 189
Rejestracja: wt, 26 sty 2010, 20:38
Motocykl: Kxf 250
Styl jazdy: Cross Country
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: POMOCY!! SUZUKI RM 125 problemy z wkręcaniem się

Post autor: ForestRider » śr, 29 gru 2010, 17:14

Świeca nie musi być taka jak podaje serwisówka. Ja latam na świecy od auta. Twoje problemy wyglądają na złe ustawienia gaźnika pamiętaj aby gaźnik był wyczyszczony. Zakładam że filtr powietrza masz czysty. Zaopatrz się w serwisówkę.
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.
,,Żyję na krawędzi, żeby nie zajmować dużo miejsca" :D
,,Lots of people are fast on a tuesday...not many are fast on saturday" Jeremy McGrath

WFM-SHL-WSK
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 130
Rejestracja: sob, 26 gru 2009, 02:36
Motocykl: CR 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław !!!
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: POMOCY!! SUZUKI RM 125 problemy z wkręcaniem się

Post autor: WFM-SHL-WSK » śr, 29 gru 2010, 17:37

Może ma dziurę w silniku i dostaje fałszywe powietrze i dławi nim się, po otwarciu przepustnicy......

Sprawdź uszczelniacze na wale...
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika ... !

---------------->

Ce eRa
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: POMOCY!! SUZUKI RM 125 problemy z wkręcaniem się

Post autor: Ce eRa » śr, 29 gru 2010, 18:28

Nie trzeba było też wymienić łożysk na wale?
Ustaw gaźnik w/g serwisówki.A świecę kup do motoru,mi na iskrze do jakiegoś tam fiata nie chciał się dobrze wkręcać.

Awatar użytkownika
Autor tematu
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: POMOCY!! SUZUKI RM 125 problemy z wkręcaniem się

Post autor: kris514 » śr, 29 gru 2010, 19:12

Wymieniłem świecę na ngk do cr 125 (symbolu nie pamiętam jakieś b9??) przejechałem dzisiaj kawałek moto zdechło i z tłumnika zaczeły wychodzić kłęby pary zdiąłem tłumnik i okazało się że woda dostała się na tłoka tłoka nie uszkodziło wina chyba jest moja bo widać że jest przyszczypany oring uszczelniający pod głowicą czy przedostawanie się wody na tłok mogło powodować takie objawy?? serwisówki już szukałem i znalazłem tylko część w której pisze tylko o świecy i zawieszeniu dalej nie wiem jak dobrze wyregulować gaźnik (iglica jest na 3 ząbku, poziom pływaka jest wysoki ale dobrze zamyka dopływ paliwa, śruba od mieszanki jest wykręcona o 1,5 obrotu)
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: POMOCY!! SUZUKI RM 125 problemy z wkręcaniem się

Post autor: sebek1516 » czw, 30 gru 2010, 00:37

Wymieniłeś tłok po zatarciu. A co z nicasylem lub tuleja? Sprawdzałeś?
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

psyke
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 109
Rejestracja: śr, 30 wrz 2009, 19:37
Motocykl: yz 250f
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: POMOCY!! SUZUKI RM 125 problemy z wkręcaniem się

Post autor: psyke » czw, 30 gru 2010, 01:03

Ja bym jeszcze sprawdził czy kompresja nie ucieka do układu chłodzenia.

Awatar użytkownika
Autor tematu
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: POMOCY!! SUZUKI RM 125 problemy z wkręcaniem się

Post autor: kris514 » wt, 11 sty 2011, 19:32

CZy powodem takiej pracy silnika może być uszkodzony moduł bo mechanik mi tak podpowiada
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

jacekz80
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: pn, 19 sty 2009, 16:19
Motocykl: CRF 250R 2007r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: POMOCY!! SUZUKI RM 125 problemy z wkręcaniem się

Post autor: jacekz80 » wt, 11 sty 2011, 22:08

Sprawdź jeszcze poziom iglicy w gaźniiku.Ja tak miałem jak dostawał za mało paliwa.Gdy dodałem agresywnie gazu,to po osiągnięciu maksymalnych obrotów przygasał lub w ogóle nie osiągał max.
Obniż iglice względem przepustnicy.

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: POMOCY!! SUZUKI RM 125 problemy z wkręcaniem się

Post autor: amator » wt, 11 sty 2011, 23:04

kris514 pisze:Wymieniłem świecę na ngk do cr 125 (symbolu nie pamiętam jakieś b9??) przejechałem dzisiaj kawałek moto zdechło i z tłumnika zaczeły wychodzić kłęby pary zdiąłem tłumnik i okazało się że woda dostała się na tłoka tłoka nie uszkodziło wina chyba jest moja bo widać że jest przyszczypany oring uszczelniający pod głowicą czy przedostawanie się wody na tłok mogło powodować takie objawy?? serwisówki już szukałem i znalazłem tylko część w której pisze tylko o świecy i zawieszeniu dalej nie wiem jak dobrze wyregulować gaźnik (iglica jest na 3 ząbku, poziom pływaka jest wysoki ale dobrze zamyka dopływ paliwa, śruba od mieszanki jest wykręcona o 1,5 obrotu)
Swieca prawidłowa powinna byc "dziewiatka" (BR9EG, B9EG) i taka kupiłes . Gaznik wstępnie tez prawidłowo 3 ząbek iglicy i 1,5 składu mieszanki, sprawdź czy z gaźnika po przechyleniu na bok motocykla na 45 stopni nie wycieka paliwo z gaźnika, nie ruszaj pływaków. Klęby pary/biały dym z tłumika swiadcza o płynie w cylindrze , co moze byc przyczyna takiego palenia.
Oring podwija sie jeżeli zakladamy nieuwaznie ten sam uzywany. Teraz musisz juz kupic nowy zestaw http://allegro.pl/ir-uszczelki-top-end- ... 06867.html
serwisówka jest np. tu http://www.ronniesmailorder.com/fiche_s ... fveh=26416 . Jeżeli był zatarty to ktos juz pytał co z cylindrem? nie zrobiło sladu na nikasilu? Jakiej wielkosci założyłes ten nowy tłok?.
podejrzewam że poprzednikowi moto za duzo paliło wiec mógł zmienic dysze w gaźniku na mniejsze co mogło byc przyczyna zatarcia na pałowaniu. Sprawdź jeszcze raz czystośc dyszy głownej i wolnych obrotów podaj ich rozmiary. opcje modułu zapłonowego narazie odrzuć . Swiecy samochodowej jednak nie polecam nikomu. To nic że na niej zapali to sie zgadza ale na dłuższa mete ma inna cieplote i nie nadaje sie .Poza tym swiece samochodowe przeważnie sa wykonane w zwyklym standardzie z miedziana elektroda a tu powinna byc swieca wyscigowa. posprawdzaj wszystko i odpisz co zaobserwowałeś

Awatar użytkownika
Autor tematu
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: POMOCY!! SUZUKI RM 125 problemy z wkręcaniem się

Post autor: kris514 » czw, 13 sty 2011, 16:32

jest to strona z zdięciem serwisówki szukałem i zanlazłem "serwisówka jest np. tu http://www.ronniesmailorder.com/fiche_s ... fveh=26416 ."Jest to rozpiska części a nie serwisówka moto chodziło w stanach i dlatego uważam że 3 ząbek na iglicy to dobry wybór. NA dyszach nic nie pisze żadnych rozmiarów są czyste. Cylinder był chonowany(chyba tak sie pisze) a tłoka dobierał mi mechanik a luzu jest chyba 0.07 (chyba mówił że 7 setek) komplet uszczelek był nowy i muszę i kupić nowy (myślę że w tym tygodniu złożę go znowu i wtedy zobacze czy jest poprawa
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Awatar użytkownika
Autor tematu
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: POMOCY!! SUZUKI RM 125 problemy z wkręcaniem się

Post autor: kris514 » sob, 15 sty 2011, 15:53

dzisiaj moto złożyłem i odpaliłem lecz dalej było tak samo jak wcześniej(może troche lepiej) więc podniosłem iglicę i moto teraz już jak sie wkręci to jest ok.Problemem jest to że jak da mu się agresywnie gazu to moto raz sie kręci a raz nie. teraz jest mokro i zauwarzyłem że jak wrzuca się na 3 to w moto zamykają się zawory i wkręca się od nowa(raz dobrze a raz muwi buuuuu i trzeba redukować) co jest grane i co może być przyczyną takiej pracy moto
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”