pekniety tlok

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: pekniety tlok

Post autor: Majster128 » wt, 15 lut 2011, 18:55

Tak trzeba było od razu.
Wg. mnie luz jaki przewidział producent tłoka, czyli 0.06 mm jest optymalnym dla tego rozmiaru tłoka zawierający nawet współczynnik bezpieczeństwa.

Kre_K
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 455
Rejestracja: sob, 12 wrz 2009, 13:36
Motocykl: cyryfy
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: pekniety tlok

Post autor: Kre_K » śr, 16 lut 2011, 12:03

Majster128 pisze:Tak trzeba było od razu.
Wg. mnie luz jaki przewidział producent tłoka, czyli 0.06 mm jest optymalnym dla tego rozmiaru tłoka zawierający nawet współczynnik bezpieczeństwa.
To nie producent tloka ustala luz,tylko producent motocykla ustala luz miedzy tlokiem a cylindrem i pod to producenci zamiennikow takich jak Vertex,PROX itp musza sie dostosowac.MOIM ZDANIEM skladanie silnika na luzie nazwijmy to fabrycznym przy zastosowaniu tulei,ktora jak kazdy wie jest z innego materiału (mniej izolujacym cieplo,bardziej rozszerzającym sie i stawiającym wieksze opory niz nicasil) jest dla mnie co najmniej odważne.
---------------------------

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: pekniety tlok

Post autor: Majster128 » pt, 18 lut 2011, 00:01

Kre_K wybacz, przeoczyłem fakt, że jest tuleja.

Lecz nie zgodzę się z tobą w kwestii luzu.
Producent motocykla (silnika) ustala luz pod swoje oryginalne tłoki.
Producent tłoka innej firmy ustala luz dla danego cylindra biorąc poprawkę z jakiego materiału zrobił swoje tłoki. Ponieważ raczej nie zrobiono ich z tego samego materiału co oryginalne tłoki.
Dlatego podczas doboru luzu należy się kierować luzem podanym przez producenta tłoka.
Lecz należy pamiętać, że to jest luz dla oryginalnego cylindra.
W tym wypadku przyznaje się do niedopatrzenia, w razie zamontowania tulei naprawczej luz dla bezpieczeństwa można poddać poprawce.

kubantol
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: śr, 2 lut 2011, 10:39
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: pekniety tlok

Post autor: kubantol » pn, 7 mar 2011, 20:33

Witam,was robiem cylinder w Motor-Techu w Katowicach i z cala odpowiedzialnoscia nastepne cylindry ktore bd uszkodzone tam wysle.Mamm crke 250 na tulei z tlokiem WOSSNER i polecam taka kombinacije motor idzie jak przecinak pali od kopa .

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: pekniety tlok

Post autor: Majster128 » wt, 8 mar 2011, 13:52

kubantol - masz rację, tą firmą kieruje porządny fachowiec.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”