pekniety tlok

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
Senio18
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: śr, 10 lis 2010, 12:22
Motocykl: Kawasaki KX250, Yamaha R6
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

pekniety tlok

Post autor: Senio18 » wt, 21 gru 2010, 16:20

witajcie,

kupilem sobie niedawno Kawasaki KX 250 do poszalenia w lesie i w sniegu ktorego jest co nie miara. Ale mam kilka watpliwosci co do tego sportu na samym poczatku.

Po pierwsze sprzedajacy twierdzil ze rocznik mojego moto to 2000 ale jakos mu nie ufam. Czy moglibyscie mi powiedziec jaki jest rocznik po nr. ramy motocykla? Nr. to JKAKX250LLA006809

Nastepnie w ogloszeniu mial wypisane ze wiele zostalo w nim wymienione i zostal przygotowany do sezonu. Natomiast po przywiezeniu go do domu i pojezdzeniu po sniegu przez pol godzinki motocykl mi zgasl i kopka stala sie twarda. Zawiozlem go do mechanika zeby zobaczyl co sie stalo, okazalo sie ze tlok jest pekniety :/ byl w nim tlok Vertex'a ktory jak widac po stanie jest w miare nowy. Moje pytanie jaki tlok powinienem kupic? Informacje jakie udalo mi sie spisac z peknietego tlaka to

VERTEX 1120
66,35
08-03
16762

co jeszcze powinienem zrobic by przygotowac motocykl do jazdy?

z gory dzieki za pomoc :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: pekniety tlok

Post autor: Mateusz_MX » wt, 21 gru 2010, 21:06

Senio18 pisze:Nr. to JKAKX250LLA006809
Rok produkcji: 1999.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Awatar użytkownika
Ce eRa
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: pekniety tlok

Post autor: Ce eRa » wt, 21 gru 2010, 21:16

Senio18 pisze:jaki tlok powinienem kupic?
Tłok dopasowuje się do wymiaru cylindra. A więc najpierw musisz zmierzyć cylinder, a później dopasować tłok-na luz 5-6 setek.
Jeśli chodzi o marke to polecam Vertex.

Awatar użytkownika
Autor tematu
Senio18
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: śr, 10 lis 2010, 12:22
Motocykl: Kawasaki KX250, Yamaha R6
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: pekniety tlok

Post autor: Senio18 » wt, 21 gru 2010, 21:43

jak juz pisalem Vertex pekl mi po 0,5 godzinki jazdy. Tego napewno juz nigdy nie kupie. Co do cylindra to rozmawialem wlasnie ze znajomym i on twierdzi ze jak cylinder jest ok to poco mu szlif? (wymiana). Jestem tego samego zdania
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Kajec
VIP
VIP
Posty: 1085
Rejestracja: ndz, 30 kwie 2006, 09:47
Motocykl: SXF 350
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Stockholm[X]/Zielona Góra[]
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: pekniety tlok

Post autor: Kajec » wt, 21 gru 2010, 23:55

To moze ja zaczne od początku :)

Masz nicasil czy tuleje ?
Jeśli tłok pękł to nie porysowały gładzi cylindra-nicasilu ?
-jesli tak to sprawdź jak mocno, czy nicasil został przetarty (wtedy tulejowanie cylindra albo nowy nicasil)
-jeśli masz tuleje to dobierz odpowiedni tłok, zmierz średnice cylindra (zobacz czy nie ma dużej różnicy między środkiem a krawędziami) jeśli różnica jest spora to dobierz tłok tak aby szlif to wyrównał :)

Vertex robi dobre tłoki, jeśli był vertex to pewnie dawno selekcja B już była... Dziwne zeby tłok sam z siebie pękł :?
Myślę, że za wielkiego wyboru w markach tłoków nie masz, Wisseco nie dopasujesz pewnie, Prox robi mierne tłoki... Vertex jest najbardziej dostępny :)

Awatar użytkownika
Autor tematu
Senio18
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: śr, 10 lis 2010, 12:22
Motocykl: Kawasaki KX250, Yamaha R6
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: pekniety tlok

Post autor: Senio18 » śr, 22 gru 2010, 08:13

cylinder jest ok, niema żadnych widocznych zarysowań albo uszkodzeń. Zastanawiam się nad zamontowaniem Wossnera.

Moje kolejne pytanie to czy nowy tłok ma mieć takie same wymiary co stary pęknięty? biorąc pod uwagę ze cylinder jest ok. Czyli czy powinienem zamówić tłok Wossnera o średnicy 66,35 czy wymierzyć cylinder i dopasować rozmiar tłoka? Jeśli dopasować to jaka musi być różnica pomiędzy tłokiem a cylindrem?

PS. wrzucę fotki pękniętego tłoka jak tylko je zrobię.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
MXdawid#767
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 176
Rejestracja: sob, 11 paź 2008, 11:04
Motocykl: Honda CR 125 '04
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: pekniety tlok

Post autor: MXdawid#767 » śr, 22 gru 2010, 09:35

polecam jeszcze Wossnera, w każdym moim moto był tłoczek tej firmy i nigdy nic się nie działo :)
Honda CR 125 2004''

Awatar użytkownika
amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1162
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: pekniety tlok

Post autor: amator » śr, 22 gru 2010, 12:03

Wymiar 66,35 to wymiar dla tłoka nominalnego . Wymiar cylindra nominalnego to 66,40. Jesli od wymiaru cylindra odejmiesz wymiar tłoka nominalnego to różnica bedzie oznaczała jaki ma być luz. ten luz wynosi 0,05. Uwazam ze przyczyna pekniecia tłoka był własnie za duzy luz . . Prawdopodobnie ktoś poprzednio załozył nowy nominalny tłok ale do mocno używanego cylindra . Musisz zmierzyć w warsztacie szlifierskim średnice cylindra na górze w srodku i na dole i do najmniejszego wymiaru dopasować luz tłoka . najwiekszy wymiar tłoka pod nikasil w kawie to 66,37mm.

Awatar użytkownika
zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: pekniety tlok

Post autor: zielorz » sob, 25 gru 2010, 09:41

Amator zgadzam się z tobą, ale przydałoby się jakieś zdjęcie gdzie ten tłok pękł. Nie wiem dlaczego, ale po zeszłym sezonie straciłem trochę zaufania do tej marki, mieli małą wtopkę.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Autor tematu
Senio18
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: śr, 10 lis 2010, 12:22
Motocykl: Kawasaki KX250, Yamaha R6
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: pekniety tlok

Post autor: Senio18 » wt, 28 gru 2010, 12:29

no wiec wrzucam kilka fotek peknietego tloka:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Mam nadzieje ze teraz bedziecie mogli powiedziec cos wiecej na temat tego pekniecia. Interesuje mnie dokladnie:

1. Dlaczego tlok pekl? Czy dlatego ze byl po szlifie i nie byl dotarty, a przez pierwsze pol godziny jezdzilem nim po sniegu na bardzo wysokich obrotach.

2. Czy tlok mozna jeszcze zalozyc?
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1162
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: pekniety tlok

Post autor: amator » wt, 28 gru 2010, 23:41

Senio18 pisze:no wiec wrzucam kilka fotek peknietego tloka:
Mam nadzieje ze teraz bedziecie mogli powiedziec cos wiecej na temat tego pekniecia. Interesuje mnie dokladnie:

1. Dlaczego tlok pekl? Czy dlatego ze byl po szlifie i nie byl dotarty, a przez pierwsze pol godziny jezdzilem nim po sniegu na bardzo wysokich obrotach.

2. Czy tlok mozna jeszcze zalozyc?
1.Odnośnie pierwszego pytania - pytał ciebie wcześniej Kajec czy tam jest tuleja czy jeszcze nikasil ?- to ważne .
Z drugiej strony piszesz ze był po szlifie więc mysle ze ma tuleje .
Taki rodzaj pekniecia świadczy o luznym tłoku w cylindrze .
Mnie sie wydaje również że on jednak jest sporo uzytkowany/długo chodził bo już ma przebarwienia od wewnętrznej strony denka .
Sprawdz jeszcze raz o co pytam, i zrób fotki cylindra z widokiem na wydech i ssanie od góry, dołu. Z tłokiem wcale nie porywałbym sie na wosnera .
2. tak, ten tłok nadaje sie jeszcze :axe: ale na złom.

Awatar użytkownika
Autor tematu
Senio18
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: śr, 10 lis 2010, 12:22
Motocykl: Kawasaki KX250, Yamaha R6
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: pekniety tlok

Post autor: Senio18 » śr, 29 gru 2010, 11:29

super, konkretna odpowiedz od konkretnego goscia thx. Jak tylko mi sie uda zrobic fotki cylindra to wstawie. Postaram sie go pomiezyc i mam nadzieje ze pomozecie mi dobrac odpowiedni tlok do niego :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”