Skutki jazdy bez płynu chłodzącego YZ250f '06

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
kisiel
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: śr, 28 sty 2009, 21:04
Motocykl: yz250f'06
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skutki jazdy bez płynu chłodzącego YZ250f '06

Post autor: kisiel » pt, 3 gru 2010, 11:27

własnie to kopcenie pod koniec miało kolor niebieski ale kumpel się ze mną sprzecza że to było typowe dymienie od płynu , najlepsze jest to ze jezdzilo nas pięciu i dopiero gdy nie mogłem odpalic powiedzieli mi że wczesniej puszczał dyma :x cóż chyba jednak zmienię tego tłoka żeby miec pewność :wink: Dzięki za wypowiedzenie się w tym temacie :) PZDR

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skutki jazdy bez płynu chłodzącego YZ250f '06

Post autor: ghollum » pt, 3 gru 2010, 13:32

Maksymalna tolerancja pasowania tłoka w tym moto to 0,065 czyli Twój tłok się jeszcze mieści, sprawdź luzy na pierścieniach maksymalnie 0,50 na uszczelniającym i 0,80 na zgarniającym, jeśli wszystko w tolerancji a nicasil czy tłok nie wykazują śladów przytarć to ja bym to poskładał jak jest, w końcu na sucho to nie chodziło a olej z racji suchej miski olejowej miał dodatkowe chłodzenie w ramie, gdyby nie to pewnie było by gorzej.
Dymienie pewnie było spowodowanie spalaniem resztek chłodziwa po wydmuchaniu uszczelki.

seteman
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 312
Rejestracja: pn, 22 cze 2009, 22:53
Motocykl: RM 250 '95
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skutki jazdy bez płynu chłodzącego YZ250f '06

Post autor: seteman » pt, 3 gru 2010, 20:41

kisiel pisze:własnie to kopcenie pod koniec miało kolor niebieski ale kumpel się ze mną sprzecza że to było typowe dymienie od płynu , najlepsze jest to ze jezdzilo nas pięciu i dopiero gdy nie mogłem odpalic powiedzieli mi że wczesniej puszczał dyma :x cóż chyba jednak zmienię tego tłoka żeby miec pewność :wink: Dzięki za wypowiedzenie się w tym temacie :) PZDR
zmień tłok i poproś wieksza licvzbe kolegów zeby jeździli dalej z tobą:)


że też mi sie taki kolega nie trafi co da pojeździc, zrobi remont i znowu da polatac...

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Skutki jazdy bez płynu chłodzącego YZ250f '06

Post autor: amator » pt, 3 gru 2010, 23:36

kawasakikx80 pisze:0.05 a nawet 0.04 wg. serwisówki ;) Jeżeli moto kopciło to na pewno pierścienie zjechane. Kup nowy w selekcji C/D i lataj ;)
kawasakikx80 pisze:Tłoki OEM Yamahy 4T są tylko w rozmiarze nominalnym, nie ma żadnych selekcji więc jeśli założysz taki tłok, to będziesz miał luz między tłokeim a cylkom o 0,02 za duży, nie wiem jaka jest srednica tego tłoka. Jezeli Ci kopcił to pierścienie, jeżeli na tłoku nie masz żadnych śladów przycierania to jak byś znalazł pierscienie to mógłbyś sie pokuścić o ich wymianę. Ale wątpie żebyś same pierścionki dostał... Ew. sprawdz czy materiał tłoku nie zablokował pierscieni i czy możesz je bez problemu wyjac
To się ciekawych rzeczy dowiedziałem ze do yamahy yz250f/06 nie ma tłoków nadwymiarowych? :rolleyes:
"kawasakikx80" zdecyduj sie w końcu jakiej rady chcesz udzielić bo najpierw piszesz koledze żeby założył tłok z selekcji C/D a za kilka postów piszesz że takich tłoków nie ma.
Otóż to nie prawda Tłoki nad wymiarowe w selekcjach A do D produkuja prawie wszystkie firmy tym zajmujace sie a dla przykładu Vertex http://hosting.candlcompanies.com/VP_%2 ... ceList.pdf albo Prox http://www.pro-x.com/downloads/Dirt_Bike.pdf Możesz dostać w wykonaniu standardowym albo na podwyższoną kompresje nie ma problemu, nawet pierścienie same też dostaniesz . Więc prosze nie wprowadzaj tu nas w błąd :axe:
"Kisiel" podejrzewam ze tłoki ,które ma Twój kolega pochodzace z USA to Wiseco a te są produkowane tylko w rozmiarze nominalnym albo pod tuleje więc z nich nie skorzystasz .
Natenczas gotowa poradę podał ci "ghollum". pozdrawiam :drinkers:

Autor tematu
kisiel
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: śr, 28 sty 2009, 21:04
Motocykl: yz250f'06
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skutki jazdy bez płynu chłodzącego YZ250f '06

Post autor: kisiel » sob, 4 gru 2010, 12:09

seteman pisze:
zmień tłok i poproś wieksza licvzbe kolegów zeby jeździli dalej z tobą:)


że też mi sie taki kolega nie trafi co da pojeździc, zrobi remont i znowu da polatac...
Zle mnie zrozumiałeś :) chodziło mi o to że oprócz mnie jezdziło jeszcze czterech znajomych i każdy na swoim moto :wink:

amator pisze:To się ciekawych rzeczy dowiedziałem ze do yamahy yz250f/06 nie ma tłoków nadwymiarowych? :rolleyes:
"kawasakikx80" zdecyduj sie w końcu jakiej rady chcesz udzielić bo najpierw piszesz koledze żeby założył tłok z selekcji C/D a za kilka postów piszesz że takich tłoków nie ma.
No tak ale ja pytałem własnie o te ori tłoki co ma kolega z USA , i "kawasakikx80" napisał przecież że występują tylko w nominale ... więc poza marką nie skłamał przecież ???

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Skutki jazdy bez płynu chłodzącego YZ250f '06

Post autor: amator » ndz, 5 gru 2010, 21:43

-
Ostatnio zmieniony śr, 8 gru 2010, 11:20 przez amator, łącznie zmieniany 2 razy.

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Skutki jazdy bez płynu chłodzącego YZ250f '06

Post autor: amator » ndz, 5 gru 2010, 21:50

kawasakikx80 pisze:Tłoki OEM Yamahy 4T są tylko w rozmiarze nominalnym, nie ma żadnych selekcji .....
amator pisze:To się ciekawych rzeczy dowiedziałem ze do yamahy yz250f/06 nie ma tłoków nadwymiarowych? :rolleyes:
"kawasakikx80" zdecyduj sie w końcu jakiej rady chcesz udzielić bo najpierw piszesz koledze żeby założył tłok z selekcji C/D a za kilka postów piszesz że takich tłoków nie ma.
kisiel pisze:No tak ale ja pytałem własnie o te ori tłoki co ma kolega z USA , i "kawasakikx80" napisał przecież że występują tylko w nominale ... więc poza marką nie skłamał przecież ???
No tak ale ja pytałem własnie o te ori tłoki co ma kolega z USA
Nie rozumiem co to ma znaczyć ten zwrot "ori"
Muszę wyjaśnić ze OEM (ang. Original Equipment Manufacturer, dosłownie Producent Oryginalnego Wyposażenia) co oznacza ze dana część w tym przypadku tłok idzie na fabryczny montaż do silnika . Ale póki co to Wiseco nie produkuje częsci na pierwszy montaż. Można spotkac fabrycznie montowane tłoki Vertexa, Proxa ale nie Wiseco

Autor tematu
kisiel
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: śr, 28 sty 2009, 21:04
Motocykl: yz250f'06
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Skutki jazdy bez płynu chłodzącego YZ250f '06

Post autor: kisiel » pn, 6 gru 2010, 17:43

ori znaczy oryginalny :D
tu podaje link do tłoków znajomego , niestety nie widziałem się jeszcze z nim bo jest chory i boję się ze mnie zarazi :lol:
http://moto.allegro.pl/tlok-yamaha-yz25 ... 62445.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”