Exc-r 450, naciąganie łańcucha.
-
Autor tematudeluser
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 2
- Rejestracja: pn, 27 kwie 2009, 20:23
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Exc-r 450, naciąganie łańcucha.
Witajcie, mam taki mały problem, może ktoś mi pomoże, otóż wg. instrukcji aby ustawić naciągnięcie łańcucha przyciskamy łańcuch do wahacza zaraz za ślizgiem i odległość powinna wynieść 8-10mm, wszystko pięknie, tylko jak usiądę po takiej regulacji na sprzęcie to łańcuch jest napięty jak bycze jaja i boję się, że dostanie podczas jazdy w dupę albo wręcz zniszczę łożyska od zębatki zdawczej, jak to jest?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 337
- Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Exc-r 450, naciąganie łańcucha.
W motocyklach szosowych sprawdza się napięcie łańcucha pod obciążeniem, tzn moto stoi na kołach, właściciel siedzi na nim, i wtedy obczajamy, czy jest OK.
Podobnie robię w swoim bzyku. Tym bardziej, że w endurakach/crossówkach skok tylnego zawieszenia jest większy niż w szosówkach i jest duża różnica w zwisie łańcucha pomiędzy nieobciążonym a obciążonym motocyklem.
Podobnie robię w swoim bzyku. Tym bardziej, że w endurakach/crossówkach skok tylnego zawieszenia jest większy niż w szosówkach i jest duża różnica w zwisie łańcucha pomiędzy nieobciążonym a obciążonym motocyklem.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 337
- Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Exc-r 450, naciąganie łańcucha.
Zrób jak Ci napisałem. Usiądź na motorze, najlepiej na końcu kanapy, i wtedy na wysokości końca ślizgu chroniącego wahacz sprawdź luz łańcucha. Nie może być napięty jak struna. Luz w granicach 5-10 mm jest pożądany.
Zawsze tak robię i nie miałem do tej pory problemu z uszkodzeniem czy to łożyska zabieraka w szosówkach, czy łożyska wałka zdawczego.
I jeszcze jedno, jak regulujesz to na poluzowanej nakrętce osi koła. Jak dokręcisz luz łańcucha może się zmniejszyć. Także ostateczna kontrola na dokręconej nakrętce osi koła.
Zawsze tak robię i nie miałem do tej pory problemu z uszkodzeniem czy to łożyska zabieraka w szosówkach, czy łożyska wałka zdawczego.
I jeszcze jedno, jak regulujesz to na poluzowanej nakrętce osi koła. Jak dokręcisz luz łańcucha może się zmniejszyć. Także ostateczna kontrola na dokręconej nakrętce osi koła.