YAMAHA YZ 250F model 2007 PROBLEM !!!
-
Autor tematumxjaro
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 7
- Rejestracja: pt, 12 lis 2010, 19:05
- Motocykl: YAMAHA YZ 250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lwówek Śląski
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
YAMAHA YZ 250F model 2007 PROBLEM !!!
Problem mam taki 2 tygodnie kupiłem motocykl gościu mi powiedział że w gaźniku jest założona dysza 175 twierdzi że motor w jesieni i zimie lepiej sie sprawuje, powiedział też zebym na wiosne zmienił dysze na 178 (większą) bo tamta może powypalać gniazda zaworowe w lecie ... moje pytanie to : Czy to prawda że mniejsza dysza może wypalić gniazda a nie ta wieksza ? a na wiosne i w lecie wieksza własnie mi tego nie zrobi ? i gdzie można sie dowiedzieć jaki jest rozmiar fabrycznej dyszy do tego modelu ? ...
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 337
- Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: YAMAHA YZ 250F model 2007 PROBLEM !!!
Hmm... Zasada podstawowa jest taka, że jak się robi chłodniej, to trzeba wsadzić WIĘKSZĄ dyszę, bo zimne powietrze jest bardziej "gęste"/zasobne w tlen. Za mała ilość paliwa w stosunku do powietrza powoduje wyższą temperaturę spalania, i wypalanie gniazd zaworowych, dziur w tłoku i takie tam.
Do tego dochodzą nastawy związane z wysokością nad poziomem morza danego terenu - inna gęstość powietrza. Ale to już ustawianie dla kręcących sprzęt naprawdę solidnie.
A co wsadzić do Twojego motoru to już zależy od tego, jak jeździsz. Najprościej stwierdzić po kolorze świecy, i niech zrobi to osoba bardziej doświadczona od Ciebie - z grubsza, elektrody świecy mają mieć kolor kawy z mlekiem. I mają być suche, nie zaolejone. Sprawdzanie po dobrym pojeżdżeniu, żeby sprzęt dogrzał się do właściwej temperatury.
Do tego dochodzą nastawy związane z wysokością nad poziomem morza danego terenu - inna gęstość powietrza. Ale to już ustawianie dla kręcących sprzęt naprawdę solidnie.
A co wsadzić do Twojego motoru to już zależy od tego, jak jeździsz. Najprościej stwierdzić po kolorze świecy, i niech zrobi to osoba bardziej doświadczona od Ciebie - z grubsza, elektrody świecy mają mieć kolor kawy z mlekiem. I mają być suche, nie zaolejone. Sprawdzanie po dobrym pojeżdżeniu, żeby sprzęt dogrzał się do właściwej temperatury.