YAMAHA YZ 250F model 2007 PROBLEM !!!

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
mxjaro
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: pt, 12 lis 2010, 19:05
Motocykl: YAMAHA YZ 250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lwówek Śląski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

YAMAHA YZ 250F model 2007 PROBLEM !!!

Post autor: mxjaro » pn, 22 lis 2010, 18:26

Problem mam taki 2 tygodnie kupiłem motocykl gościu mi powiedział że w gaźniku jest założona dysza 175 twierdzi że motor w jesieni i zimie lepiej sie sprawuje, powiedział też zebym na wiosne zmienił dysze na 178 (większą) bo tamta może powypalać gniazda zaworowe w lecie ... moje pytanie to : Czy to prawda że mniejsza dysza może wypalić gniazda a nie ta wieksza ? a na wiosne i w lecie wieksza własnie mi tego nie zrobi ? i gdzie można sie dowiedzieć jaki jest rozmiar fabrycznej dyszy do tego modelu ? ...

Awatar użytkownika
BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: YAMAHA YZ 250F model 2007 PROBLEM !!!

Post autor: BartekJ » pn, 22 lis 2010, 23:05

Hmm... Zasada podstawowa jest taka, że jak się robi chłodniej, to trzeba wsadzić WIĘKSZĄ dyszę, bo zimne powietrze jest bardziej "gęste"/zasobne w tlen. Za mała ilość paliwa w stosunku do powietrza powoduje wyższą temperaturę spalania, i wypalanie gniazd zaworowych, dziur w tłoku i takie tam.
Do tego dochodzą nastawy związane z wysokością nad poziomem morza danego terenu - inna gęstość powietrza. Ale to już ustawianie dla kręcących sprzęt naprawdę solidnie.

A co wsadzić do Twojego motoru to już zależy od tego, jak jeździsz. Najprościej stwierdzić po kolorze świecy, i niech zrobi to osoba bardziej doświadczona od Ciebie - z grubsza, elektrody świecy mają mieć kolor kawy z mlekiem. I mają być suche, nie zaolejone. Sprawdzanie po dobrym pojeżdżeniu, żeby sprzęt dogrzał się do właściwej temperatury.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”