Kawasaki KX 125 problem z zaworem wydechowym
-
Autor tematumindol
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 15
- Rejestracja: pn, 15 lis 2010, 16:52
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Kawasaki KX 125 problem z zaworem wydechowym
Witam wszystkich od dwóch dni przeglądam forum i raczej nie było takiego tematu jeszcze. A więc kupiłem zatartą kawe(96r prawdopodobnie) , przyczynę ustaliłem szybko (niesprawny zawór wydechowy) dekiel był klejony czymś do metalu a cały wałek z trybem był wyciągnięty..
1 . -nie wiem czy gość przypadkiem nie wkleił tego kawałka od czegoś zupełnie innego bo nie widać takiego zwężenia na łożysko
2. - od środka też klejony , czy tam w tym otworze ma być łożysko ? bo jakoś kiepsko to widzę żeby go tam założyć :/
3. - nie wiem co ma poruszyć i w jaki sposób tym drucikiem do otwarcia zaworu ?
4. - ten tryb był wyciągnięty .... jak on ma być założony tak jak go trzymam ?(łożyska na nim są rozsypane) i jak on ma niby napędzić ten zawór ? i czy przypadkiem czegoś tam nie brakuje??
Panowie nie jestem mechanikiem tak że proszę nie nie gnębić jeśli palnołem jakąś głupotę :] jak trzeba jakieś foty to pisać a będę robił
EDIT:
Dekiel jest do wymiany bo jest ta część od czegoś zupełnie innego przyklejona...
A ten wałek jest prawdopodobnie źle złożony i brakuje takich czterech śrutów .
dziś rozkręciłem zawór wydechowy i chciałbym aby ktoś opisał jak to ma dokładnie działać , począwszy od tego jak ten wałek z foto ma poruszyć tą blaszką pod deklem ?
Kolejne pytanie to : ile mają opuszczać się te blaszki zaworu wydechowego ? bo u mnie mniej więcej do połowy dochodzą (jak patrze przez wydech i dość ciężko to chodzi) i czy jak bym podstawił zawór to skrócę żywotność silnika ? czy tylko gorzej będzie na wolnych chodził ?
1 . -nie wiem czy gość przypadkiem nie wkleił tego kawałka od czegoś zupełnie innego bo nie widać takiego zwężenia na łożysko
2. - od środka też klejony , czy tam w tym otworze ma być łożysko ? bo jakoś kiepsko to widzę żeby go tam założyć :/
3. - nie wiem co ma poruszyć i w jaki sposób tym drucikiem do otwarcia zaworu ?
4. - ten tryb był wyciągnięty .... jak on ma być założony tak jak go trzymam ?(łożyska na nim są rozsypane) i jak on ma niby napędzić ten zawór ? i czy przypadkiem czegoś tam nie brakuje??
Panowie nie jestem mechanikiem tak że proszę nie nie gnębić jeśli palnołem jakąś głupotę :] jak trzeba jakieś foty to pisać a będę robił
EDIT:
Dekiel jest do wymiany bo jest ta część od czegoś zupełnie innego przyklejona...
A ten wałek jest prawdopodobnie źle złożony i brakuje takich czterech śrutów .
dziś rozkręciłem zawór wydechowy i chciałbym aby ktoś opisał jak to ma dokładnie działać , począwszy od tego jak ten wałek z foto ma poruszyć tą blaszką pod deklem ?
Kolejne pytanie to : ile mają opuszczać się te blaszki zaworu wydechowego ? bo u mnie mniej więcej do połowy dochodzą (jak patrze przez wydech i dość ciężko to chodzi) i czy jak bym podstawił zawór to skrócę żywotność silnika ? czy tylko gorzej będzie na wolnych chodził ?
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 445
- Rejestracja: sob, 31 paź 2009, 22:21
- Motocykl: CRF 250 '06
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Kawasaki KX 125 problem z zaworem wydechowym
Dla bezpieczeństwa silnika zainwestował bym w jakiś używany mały karter, bo nie za ciekawie to wygląda. A ten bączek działa tak że przy określonych obrotach sprężyna się zaciska lub rozwiera już nie pamiętam, poruszając tą dźwignią. Jeśli się mylę proszę kolegów o poprawienie.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 541
- Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
- Motocykl: RM125 #155
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Kawasaki KX 125 problem z zaworem wydechowym
Raczej przyczyna zatarcia to nie bylo . Lozysko jest tylko w karterze, w deklu jest wszystko na miejscu. Musisz wsadzic te "precik" w rowek w mechanizmie odsrodkowym. Ze wzrostem obrotow silnika, kulki, ktore sa w tym mechanizmie wypycha sila odsrodkowa, uciekaja do zewnatrz i sciskaja sprezyne, co owocuje przesunieciem dzwigni.. Zanim bym sie za to zabral to sprawdzic bym waleczki od zaworu wydechowego w cylindrze, bo one w kx'ie lubia sie zapiekac, a ze sa aluminiowe to tryby objezdzaja sie lub potrafia sie po prostu urwac.
pzdr
pzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
-
Autor tematumindol
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 15
- Rejestracja: pn, 15 lis 2010, 16:52
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Kawasaki KX 125 problem z zaworem wydechowym
enduroguy ... jesteś pewien że w deklu nie powinno być łożyska ? jakby ten wałek miał się trzymać jak będzie wsadzony tylko w łożysko w karterze ? przecież przy obrotach będzie się wysuwał ..?
zobacz jeszcze na ten mechanizm odśrodkowy czy jest dobrze poskładany ? mi wydaje się że sprężyna jest za mocna bo w palcach ciężko tym poruszyć ... a wałeczki od zaworu z cylindrze już naprawiam bo faktycznie ciężko to chodzi:/
zobacz jeszcze na ten mechanizm odśrodkowy czy jest dobrze poskładany ? mi wydaje się że sprężyna jest za mocna bo w palcach ciężko tym poruszyć ... a wałeczki od zaworu z cylindrze już naprawiam bo faktycznie ciężko to chodzi:/
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Kawasaki KX 125 problem z zaworem wydechowym
Nie do końca kolego. Łożysko jest również osadzone w pokrywie silnika, właśnie w miejscu które zostało zregenerowane przez jakiegoś "speca".enduroguy pisze:Lozysko jest tylko w karterze, w deklu jest wszystko na miejscu.
92045 na schemacie:
http://fiche.ronayers.com/Index.cfm/Mod ... 9%282/2%29
Zasada działania regulatora (governor) została prawidłowo opisana przez enduroguy'a. Mechanizm zostaje "ściśnięty" i dźwigienka wymusza otwarcie zaworów wydechowych - tzn. cięgno.
Governor jak i pompa wody są zazębione z trybem na wale - to jest ich napęd. Element doklejony do pokrywy jest nieoryginalny - marne szanse, by zrobić to fachowo. Zalecam kupienie używanej pokrywy w dobrym stanie, wymianę łożysk na governorze i złożenie silnika na oryginalnych uszczelkach, nie silikonie.
Pozdrawiam,
Mateusz_MX
Ostatnio zmieniony śr, 17 lis 2010, 21:10 przez Mateusz_MX, łącznie zmieniany 1 raz.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 541
- Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
- Motocykl: RM125 #155
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Kawasaki KX 125 problem z zaworem wydechowym
Oooops, a sobie mowilem " zajrzyj do fiszek sie upewnic " . Zgadza sie, moj blad. W sumie bez lozyska nie mialoby to prawa dzialac.
pzdr
pzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
-
Autor tematumindol
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 15
- Rejestracja: pn, 15 lis 2010, 16:52
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Kawasaki KX 125 problem z zaworem wydechowym
zerknijcie jeszcze na schemat a później na Governor , czy ta sprężyna nie jest na nim za mocna ? na schemacie ma ona dużo więcej tych 'spiral' jeśli ktoś miał w rękach to wie czy dało się to w palcach naciskać..
Mateusz_MX- na oryginalnych uszczelkach nie dawać w ogóle sylikonu ? i ile te blaszki zaworu wydechowego powinny opadać? bo u mnie do połowy wydechowego (i czy cały ten mechanizm powinien bardzo lekko chodzić?)
teraz najważniejsze pytanie : gdzie mogę kupić cały taki dekiel ? bo pewnie to kosztowna sprawa?
Mateusz_MX- na oryginalnych uszczelkach nie dawać w ogóle sylikonu ? i ile te blaszki zaworu wydechowego powinny opadać? bo u mnie do połowy wydechowego (i czy cały ten mechanizm powinien bardzo lekko chodzić?)
teraz najważniejsze pytanie : gdzie mogę kupić cały taki dekiel ? bo pewnie to kosztowna sprawa?
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Kawasaki KX 125 problem z zaworem wydechowym
Z regulatorem (governor) jest wszystko w porządku.mindol pisze:zerknijcie jeszcze na schemat a później na Governor , czy ta sprężyna nie jest na nim za mocna ? na schemacie ma ona dużo więcej tych 'spiral' jeśli ktoś miał w rękach to wie czy dało się to w palcach naciskać.
Na uszczelkę nie stosuje się silikonu. Czyścisz dokładnie karter, odtłuszczasz benzyną, zakładasz uszczelkę i montujesz pokrywę. Zawory powinny przysłaniać ok. połowę kanału wydechowego. Cały mechanizm powinien płynnie pracować.mindol pisze: Mateusz_MX- na oryginalnych uszczelkach nie dawać w ogóle sylikonu ? i ile te blaszki zaworu wydechowego powinny opadać? bo u mnie do połowy wydechowego (i czy cały ten mechanizm powinien bardzo lekko chodzić?)
Poszukaj używanej np. na Allegro:mindol pisze: teraz najważniejsze pytanie : gdzie mogę kupić cały taki dekiel ? bo pewnie to kosztowna sprawa?
http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... 99%C5%9Bci
Przedział: 92-02. Proponuj cenę od 200 do 250zł.
Pozdrawiam,
Mateusz_MX
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 541
- Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
- Motocykl: RM125 #155
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Kawasaki KX 125 problem z zaworem wydechowym
Rozbierz sobie dla pewnosci ten mechanizm. Tam sa tylko 4 kulki+ malutki swozen, ktory to wszystko blokuje. Przy skladaniu uwazaj, zeby nie scisnac regulatora i nie obrocic oski, bo wtedy swozen blokujacy moze wyskoczyc i zawor przy odpaleniu zwyczajnie sie rozepnie ( widzialem ze 3 takie przypadki). Sprezyna powinna byc do wcisniecia reka. Najlepiej zaloz to sobie na dekiel (jak juz takowy dostaniesz ) i na nim zbadaj jak to sie zachowuje ruszajac dzwignia.
Co do ziomka z powyzszego linku to nie sugeruj sie rocznikami, ktore podaje, pros o zdjecia! Dostalem raz od niego splanowana glowice do YZ (taka, ze po zlozeniu tlok by w nia tlukl) i ze dwa razy dostalem elementy ze sztuki z innej epoki. Ciezko bylo sie dogadac, bo sprzedajacy twierdzil, ze fiszki z jakich korzystam myla sie, moj motocykl jest kombinowany i tylko on ma dostep do prawidlowych danych
pzdr
Co do ziomka z powyzszego linku to nie sugeruj sie rocznikami, ktore podaje, pros o zdjecia! Dostalem raz od niego splanowana glowice do YZ (taka, ze po zlozeniu tlok by w nia tlukl) i ze dwa razy dostalem elementy ze sztuki z innej epoki. Ciezko bylo sie dogadac, bo sprzedajacy twierdzil, ze fiszki z jakich korzystam myla sie, moj motocykl jest kombinowany i tylko on ma dostep do prawidlowych danych
pzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
mXmoto.pl - TLD , BudRacing, MSR, Answer...
-
Autor tematumindol
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 15
- Rejestracja: pn, 15 lis 2010, 16:52
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Kawasaki KX 125 problem z zaworem wydechowym
AKTUALIZACJA :
kupiłem karter i governor , teraz już wiem jak to ma działać ;D
Karter założony jeszcze szlif i palę maszynę
Ale niestety są kolejne problemy :
1. tylna pompa hamulcowa , ma pękniętą tą gumeczkę na końcu i cieknie płyn :/ nie wiem jak rozebrać tą pompę? i czy da się kupić samą tą gumeczkę?
2. W kick starterze jest urwana śruba (ta co trzyma kopke) jakieś pomysły jak ją wykręcić ?
kupiłem karter i governor , teraz już wiem jak to ma działać ;D
Karter założony jeszcze szlif i palę maszynę
Ale niestety są kolejne problemy :
1. tylna pompa hamulcowa , ma pękniętą tą gumeczkę na końcu i cieknie płyn :/ nie wiem jak rozebrać tą pompę? i czy da się kupić samą tą gumeczkę?
2. W kick starterze jest urwana śruba (ta co trzyma kopke) jakieś pomysły jak ją wykręcić ?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 91
- Rejestracja: ndz, 15 lut 2009, 22:50
- Motocykl: YZ 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Raków k/ Staszowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Kawasaki KX 125 problem z zaworem wydechowym
pompke rozbiera sie bardzo łatwo tam jest zabiezpieczenie segerra które ściągasz i mechanizm wychodzi, przynajmniej u mnie w yz w środku są 2 gumeczki ( simeringi) i miałem jedną pekniętą i tez lało niestety nigdzie nie dokupisz jednego elementu są jeśli juz całe zestawy naprawcze po ok 200zł a ja kupiłem inną pompkę za 80zł, tak ze radzę ci rozejrzec sie za inna pompeczka używana bedzie 2 razy taniej
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Kawasaki KX 125 problem z zaworem wydechowym
Cieszy mnie, że udało Ci się porządnie naprawić powyższą usterkę. Jeżeli chodzi o pompę hamulcową, to należy wymienić zestaw naprawczy (wkład) - 43020 na schemacie:
http://www.ronayers.com/Fiche/TypeID/26 ... r_Cylinder
Aby ją rozebrać, należy wyjąć pierścień zabezpieczający o którym wspomniał kolega wyżej - 92022A na schemacie.
Pozdrawiam,
Mateusz_MX
http://www.ronayers.com/Fiche/TypeID/26 ... r_Cylinder
Aby ją rozebrać, należy wyjąć pierścień zabezpieczający o którym wspomniał kolega wyżej - 92022A na schemacie.
Najlepiej byłoby wyjąć wałek, umiejscowić go w tokarce i rozwiercić tę śrubę.2. W kick starterze jest urwana śruba (ta co trzyma kopke) jakieś pomysły jak ją wykręcić ?
Pozdrawiam,
Mateusz_MX
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"