nadmierne grzania się
-
Autor tematuRyjek
- Mistrz prostej
- Posty: 66
- Rejestracja: pt, 5 paź 2007, 19:32
- Motocykl: kilka
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Sanok/ Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
nadmierne grzania się
Mam pytanie odnośnie nadmiernego nagrzewania się kolektora. W moim kacie mam cały układ tytanowy arrowa. kolektor jest cały niebieski od temperatury. Do tego po ostatniej jeździe pękł mi w kilku miejscach przy cylindrze. Co jest spowodowane nadmiernym nagrzewaniem sie moto. Dodam że układ chłodzący był cały przepłukany, wyczyszczony, świeży płyn, nie wiem tylko czy termostat jest w porządku (nie sprawdzałem).
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 445
- Rejestracja: sob, 31 paź 2009, 22:21
- Motocykl: CRF 250 '06
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: nadmierne grzania się
Nie chodzi o temperaturę silnika tylko o temperaturę spalin, moim zdaniem musisz wyregulować skład mieszanki ale nie jestem pewien, niech wypowiedzą sie bardziej doświadczeni.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 386
- Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
- Motocykl: '05 YZ 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Zagwiździe
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: nadmierne grzania się
Może być zbyt duża ilość powietrza w mieszance paliwo-powietrze.
W przypadku układów tytanowych sprawa wygląda tak, że nagrzewają się one bardzo szybko, ale zarówno szybko to ciepło oddają (tracą). Jeśli trochę dłużej postoisz w miejscu na odpalonym silniku, to taki układ wydechowy może zrobić się czerwony (z powodu braku przepływu powietrza przez chłodnice). Rada na to jest prosta - nie stać tylko jeździć
Odnośnie peknięć i przebarwień. Jeśli układ nagrzał się do wysokich temperatur, po czym został gwałtownie schłodzony (wjechanie w wodę) to mogą powstawać małe pęknięcia, które z czasem moga się powiekszać, jak i rownież powstają przebarwienia.
trochę poza tematem, nie wiem czy to przypadłość katów czy każdego 4T, ale mój kumpel zagotował kiedyś swego kata, choć nawet jeszcze nie zdążył z podwórka wyjechać. Moto na postoju się własnie tak nagrzało, że wyleciał jeden z węży chłodniczych.
W przypadku układów tytanowych sprawa wygląda tak, że nagrzewają się one bardzo szybko, ale zarówno szybko to ciepło oddają (tracą). Jeśli trochę dłużej postoisz w miejscu na odpalonym silniku, to taki układ wydechowy może zrobić się czerwony (z powodu braku przepływu powietrza przez chłodnice). Rada na to jest prosta - nie stać tylko jeździć
Odnośnie peknięć i przebarwień. Jeśli układ nagrzał się do wysokich temperatur, po czym został gwałtownie schłodzony (wjechanie w wodę) to mogą powstawać małe pęknięcia, które z czasem moga się powiekszać, jak i rownież powstają przebarwienia.
trochę poza tematem, nie wiem czy to przypadłość katów czy każdego 4T, ale mój kumpel zagotował kiedyś swego kata, choć nawet jeszcze nie zdążył z podwórka wyjechać. Moto na postoju się własnie tak nagrzało, że wyleciał jeden z węży chłodniczych.