nadmierne grzania się

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Ryjek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 66
Rejestracja: pt, 5 paź 2007, 19:32
Motocykl: kilka
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sanok/ Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

nadmierne grzania się

Post autor: Ryjek » ndz, 24 paź 2010, 17:43

Mam pytanie odnośnie nadmiernego nagrzewania się kolektora. W moim kacie mam cały układ tytanowy arrowa. kolektor jest cały niebieski od temperatury. Do tego po ostatniej jeździe pękł mi w kilku miejscach przy cylindrze. Co jest spowodowane nadmiernym nagrzewaniem sie moto. Dodam że układ chłodzący był cały przepłukany, wyczyszczony, świeży płyn, nie wiem tylko czy termostat jest w porządku (nie sprawdzałem).

Lanrets
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 445
Rejestracja: sob, 31 paź 2009, 22:21
Motocykl: CRF 250 '06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: nadmierne grzania się

Post autor: Lanrets » ndz, 24 paź 2010, 17:50

Nie chodzi o temperaturę silnika tylko o temperaturę spalin, moim zdaniem musisz wyregulować skład mieszanki ale nie jestem pewien, niech wypowiedzą sie bardziej doświadczeni.

andy2208
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 386
Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
Motocykl: '05 YZ 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Zagwiździe
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: nadmierne grzania się

Post autor: andy2208 » ndz, 24 paź 2010, 18:06

Może być zbyt duża ilość powietrza w mieszance paliwo-powietrze.
W przypadku układów tytanowych sprawa wygląda tak, że nagrzewają się one bardzo szybko, ale zarówno szybko to ciepło oddają (tracą). Jeśli trochę dłużej postoisz w miejscu na odpalonym silniku, to taki układ wydechowy może zrobić się czerwony (z powodu braku przepływu powietrza przez chłodnice). Rada na to jest prosta - nie stać tylko jeździć :D
Odnośnie peknięć i przebarwień. Jeśli układ nagrzał się do wysokich temperatur, po czym został gwałtownie schłodzony (wjechanie w wodę) to mogą powstawać małe pęknięcia, które z czasem moga się powiekszać, jak i rownież powstają przebarwienia.
trochę poza tematem, nie wiem czy to przypadłość katów czy każdego 4T, ale mój kumpel zagotował kiedyś swego kata, choć nawet jeszcze nie zdążył z podwórka wyjechać. Moto na postoju się własnie tak nagrzało, że wyleciał jeden z węży chłodniczych.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”